İçeriğe Yönlendir

LPG Basınç Pompa Değeri


Sani Gerşon

Recommended Posts

Hamit inan
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Kışın aracına 1 litre lpg aldığın zaman 0,545 gram ürün girmiş olur

Yazın aracına 1 litre lpg aldığın zaman aracına 0,560 gram ürün girmiş olur

Ya ben yanlış okuyorum aklım karıştı yada lpg su gibi diğer sıvılardan farklı özellik gösteren bir madde soğudukça hacmi artıyor....
Kışın aldığım 1lt lpg nasıl olurda yazınkinden ağırlık olarak az gelir. Sıcaklık azalırsa madde hacmi azalır birim hacimdeki maddenin öz kütlesi artar. Aynı hacimdeki madde daha ağır gelir. 
Neyse

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hamit inan yazdı:

Aynı hacimdeki madde daha ağır gelir. 

yazın, kışa göre  aynı hacimdeki gaz daha hafif, aynı ağırlıktaki gaz daha hacimli . olarak okuyun

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Şöyle yapalım anlaşılsın...

 

Alış işlemi yapalım.

 

Kış 1000 kg / 0,545 = 1835 litre

Yaz 1000 kg / 0,560 = 1785 Litre

 

Satış işlemi yapalım

 

Kış 50 litre x 0,545 = 27,25 Kg

Yaz 50 Litre x 0,560 = 28,00 Kg

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Sıcaklık ile oluşan fiziki değişiklikler ile ilgili lpg pompalarının içinde ATC (Automatic Temperature Controller) denilen cihazlar var bu cihazlar yılda iki kere kalibre edilir.

Kesafet faktörü denilir bu işe ve +15 derece ile -15 derece olarak standartlaştırılmıştır. Yaz aylarında ve kış aylarındaki sıcaklık farkından dolayı tüketiciyi koruma anlamındadır.

 

Şöyle ki...

 

Lpg aslında litre ile değil kg ile hesaplanır, istasyonların lpg alışları kg/ton hesabına göre yapılır. 

Misal lpg siparişi verdiğin zaman, firmandan tanker gelir senin istasyonundaki tankına boşaltır yakıtı, atıyorum 2000 kg lpg verdim der evrağını düzenler gider.

Bu 2000 kg lpg yazın kesafet ayarına göre 3571 LT yapar, aynı 2000 kg lpg kışın 3670 lt yapar.

 

Ters işlem yapalım. 

 

Kışın aracına 1 litre lpg aldığın zaman 0,545 gram ürün girmiş olur

Yazın aracına 1 litre lpg aldığın zaman aracına 0,560 gram ürün girmiş olur

Yani 35 lt deposu olan bir araç için düşünürsek, kışın fullediğin zaman, aracının deposunda 19,07 kg ürün vardır. yazın fullediğin zaman 19,60 kg ürün vardır.

 

Yani ortam sıcaklığından dolayı oluşacak olan fark, tüketiciyi minimum derece de etkiler.

 

 

 

 

@Hamit inan aslında hasan bey ile aynı şeyleri söylüyorsunuz. 
 

Ev tüpü satılırken kg ile satılıyor. Mantıklı olan bu aslında. 
 

2000kg lpg var elimizde. Bulunduğu tankın içinde kışın daha az gaz, daha fazla sıvı var. Yazın gaz fazındaki lpg artıyor. Çünkü sıcaklık artınca madde gaz haline geçmeye meyilli. Zaten siz de bunu söylüyorsunuz. Yani kışın lpg’yi sıvı litresi olarak ölçersek daha fazla litre ölçeriz. 
 

Yani 1kg lpg kışın daha fazla sıvı litre eder. Tersini düşünürsek kışın 1lt lpg daha az kg lpg eder. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


 

ben de şunu merak ediyorum. Hasan bey sürekli kontrol ediliyor deniyor ama kontrol mekanizmasında sorun olursa (gelin sizinle bi yemeğe gidelim) ne olur? 
 

Lpg’nin gazoz olma ihtimali var mı? 
 

bi tankımız var. Dış ortam sıcaklığı ile aynı. İçinde lpg var. Bu tankın ağzı kapalı. Yani içeride bi denge söz konusu. Bu denge durumunda sıvı lpg içinde gazoz durumu olur mu? Bence olmaz. Neden? Çünkü sıvı gaz dengesi var. Kapalı kola şişesinde baloncuk olmaz. Onun gibi. 

yanlış mıyım? Lpg tankı içinde basınç düşüklüğü nasıl yapılır ki? Basınç ayarlanamaz ki zaten. Kendi kendine dengede olur. Eğer basınç düşerse, bir miktar daha sıvı lpg gaz fazına geçer ve yine denge oluşur. 
 

Gazoz şeklinde lpg olması için lpg tankının kaçağı olması lazım. 
 

ben böyle biliyorum

 

Yorum bağlantısı
Ali Uymaz

Açıkçası ben de şunu merak ediyorum gazın sıcaklığını ayarlayan ATC cihazina dışarıdan  müdahale edilebilir mi edilirse hile yapılmış olmaz mı (burada işini hakkıyla yapan istasyonları tenziy ederek söylüyoruz )

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


 

ben de şunu merak ediyorum. Hasan bey sürekli kontrol ediliyor deniyor ama kontrol mekanizmasında sorun olursa (gelin sizinle bi yemeğe gidelim) ne olur? 
 

Lpg’nin gazoz olma ihtimali var mı? 
 

bi tankımız var. Dış ortam sıcaklığı ile aynı. İçinde lpg var. Bu tankın ağzı kapalı. Yani içeride bi denge söz konusu. Bu denge durumunda sıvı lpg içinde gazoz durumu olur mu? Bence olmaz. Neden? Çünkü sıvı gaz dengesi var. Kapalı kola şişesinde baloncuk olmaz. Onun gibi. 

yanlış mıyım? Lpg tankı içinde basınç düşüklüğü nasıl yapılır ki? Basınç ayarlanamaz ki zaten. Kendi kendine dengede olur. Eğer basınç düşerse, bir miktar daha sıvı lpg gaz fazına geçer ve yine denge oluşur. 
 

Gazoz şeklinde lpg olması için lpg tankının kaçağı olması lazım. 
 

ben böyle biliyorum

 

Paylaştığım linkte bilir kişi ile verilen bir mahkeme kararı var bu yazıyı destekler nitelikte. Kurumsal firmaların bile insanları dolandırdigi bir zamandayiz :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


 

ben de şunu merak ediyorum. Hasan bey sürekli kontrol ediliyor deniyor ama kontrol mekanizmasında sorun olursa (gelin sizinle bi yemeğe gidelim) ne olur? 
 

Lpg’nin gazoz olma ihtimali var mı? 
 

bi tankımız var. Dış ortam sıcaklığı ile aynı. İçinde lpg var. Bu tankın ağzı kapalı. Yani içeride bi denge söz konusu. Bu denge durumunda sıvı lpg içinde gazoz durumu olur mu? Bence olmaz. Neden? Çünkü sıvı gaz dengesi var. Kapalı kola şişesinde baloncuk olmaz. Onun gibi. 

yanlış mıyım? Lpg tankı içinde basınç düşüklüğü nasıl yapılır ki? Basınç ayarlanamaz ki zaten. Kendi kendine dengede olur. Eğer basınç düşerse, bir miktar daha sıvı lpg gaz fazına geçer ve yine denge oluşur. 
 

Gazoz şeklinde lpg olması için lpg tankının kaçağı olması lazım. 
 

ben böyle biliyorum

 

 

O yemek işi bir olur iki olur, çapraz kontrol denilen bir mekanizmada işletiyor devlet.

Misal Nevşehir deki bir istasyonu Gaziantep den gelen ekip çat kapı denetleyebiliyor.

Kontrol aslında, bizatihi istasyonun kendisi için faydalıdır, kalibrasyonu iki ayda bir  servise kontrol ettiririlmesi gerekir.

Çünkü kalibrasyonun müşteriye az yakıt verme olayının tersi de olabilir çok yakıt da verebilir.

 

Lpg tankları dış ortamda durmaz, öndecen yer üstü tankları vardı sonraki yönetmeliklerde hepsinin yeraltı tankı olmasına karar verildi

Hem güvenlik hem de sıcaklık ve gazlaşma vs işlerinden dolayı.

Basınç olayı zaten tank içi basınç değil, tank üzerindeki pompanın yakıtı çekip sisteme basma basıncı önemli olan.

 

 

Hamit inan yazdı:

Paylaştığım linkte bilir kişi ile verilen bir mahkeme kararı var bu yazıyı destekler nitelikte. Kurumsal firmaların bile insanları dolandırdigi bir zamandayiz :)

 

Bir örnek kış

 

Tankımda şu an 3000 lt lpg var, siparişi verdim 2000 kg daha getirin dedim 

Araç geldi kantara gönderdim aracı tarttırdım, sonra 2000 kg verdikten sonra git kantara tartıl dedim tartıldı.

Dolu araç 36000 kg dı bana verdikten sonra aracın ağırlığı 34000 kg a düştü.

Noldu ben 2000 kg yakıt almıştım kesafet kaçtı 0,545 yani  2000 / 0,545 = 3670 litre yakıt almış oldum

Tankım da da 3000 lt vardı üstüne 3670 litre yakıt geldi, 

Tank seviyesi 6670 litre oldu.

 

Bir örnek yaz

 

Tankımda şu an 3000 lt lpg var, siparişi verdim 2000 kg daha getirin dedim 

Araç geldi kantara gönderdim aracı tarttırdım, sonra 2000 kg verdikten sonra git kantara tartıl dedim tartıldı.

Dolu araç 36000 kg dı bana verdikten sonra aracın ağırlığı 34000 kg a düştü.

Noldu ben 2000 kg yakıt almıştım kesafet kaçtı 0,560 yani  2000 / 0,560 = 3571 litre yakıt almış oldum

Tankım da da 3000 lt vardı üstüne 3571 litre yakıt geldi, 

Tank seviyesi 6571 litre oldu.

 

Yani yaz ile ile kış arasında 100 litre fark oluştu.

 

 

Ali Uymaz yazdı:

Açıkçası ben de şunu merak ediyorum gazın sıcaklığını ayarlayan ATC cihazina dışarıdan  müdahale edilebilir mi edilirse hile yapılmış olmaz mı (burada işini hakkıyla yapan istasyonları tenziy ederek söylüyoruz )

 

ATC cihazı mühürlüdür, dışarıdan müdahele edilmesi için mühürün kırılması kopması demektir.

Yetkili servis onarım yapacağı zaman bile mühür bozma formu düzenler ve TSE ye bildirir.

Ben şu tarih de şu istasyonun lpg dispenserindeki şu seri nolu cihazı tamir ettim der ve bir nüshasını kendi alır TSE ye bildirmek için diğer nüshasını istasyona bırakır.

İstasyon da 15 gün içerisinde yeniden mühürlenmesi için TSE ye başvurur, TSE gelir mühürlemeyi yapar.

 

Devletin ilgili memurluğu yaptığı denetimde mühürün bozuk olduğunu görür, eğer senin başvurun yoksa veya süresi geçmişse okkalı bir ceza yazar.

Tamir veya başka sebepler haricinde mühürün kırıldığı bozulduğu veya deforme olduğunu anlatsa lisans iptaline kadar uzar iş.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen

Mazot benzin alırken de bu şekilde pompa oyunları var mı ? Yakıtı hızlı koydu yavaş koydu köpük yaptı vb.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Çiğdem Kaya Bilgiç yazdı:

Mazot benzin alırken de bu şekilde pompa oyunları var mı ? Yakıtı hızlı koydu yavaş koydu köpük yaptı vb.

 

Hızlı yavaş farkı olmaz, akaryakıt dispenserleri yavaş çalışıyorsa sayaç da yavaş sayar hızlı koyuyorsa hızlı sayar.

Hızlı yakıt koymanın dezavantajı köpürme ile olur, oda kullanıcıya bir şey kaybettirmez, daha az yakıt alınmış olur.

 

Her zaman söylerim aracınızı dispensere yanaştırdığınız zaman, görevlinin tabancayı takıp yakıtı doldurup çekene kadar aracınızın başından ayrılmayın.

Araç içinde oturarak depoyu doldur diyip kontağı uzatmayın, araçtan inin ve koyduğu yakıtı kontrol edin, dizel araca benzin çekiyor olabilir.

 

Sahtekarlık yok değil mi var. 

 

Araç ile dispensere yanaştınız zaman dispenser yakınlarında bidon, kova vs, birşeyler varmı bakın.

Siz aracın kontağını verip depoyu doldur diyip markete gittiniz zaman pompacı sizin aracınıza yakıt koyacağı yerde ordaki bidonu dolduruyor olabilir.

55 litre aracınızın deposuna 50 lt çekip 5 litreyi bidona çekerse bunu göstergede fark edemezsiniz.

 

 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan Karabekiroglu yazdı:

pompacı sizin aracınıza yakıt koyacağı yerde ordaki bidonu dolduruyor olabilir.

bizim burada kendimiz  camları silmek için çekçek rica etsek bile pispis bakıolar, bidona laf edersek sağlam çıkamayabiliriz

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Çağlar Bayur yazdı:

bizim burada kendimiz  camları silmek için çekçek rica etsek bile pispis bakıolar, bidona laf edersek sağlam çıkamayabiliriz

 

Ben il dışına çıkınca, istasyona girip yakıt alacağım zaman zibilyon tane arıza buluyorum.

Çoğunu uyarıyorum fakat tepki de almıyor değilim.

Gepze den aldım bitane de, dedim pompacıya plakayı yanlış girdin, "bişey olmaz abi" dedi bana :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Gepze den aldım bitane de, dedim pompacıya plakayı yanlış girdin,

yürek falan yemişsin, burağğ gepzeeeee burdan çıkış yok

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Kesin ölçüm yapmışlar. Alınan lpg’yi kantarda tartmışlar

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gazın 15C de evlere de taşınması zorunlu cng de lakin o konuda mmo nun açıklamaları bardı, neyse bilmemek rahatlıktır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

gazın 15C de evlere de taşınması zorunlu cng de lakin o konuda mmo nun açıklamaları bardı, neyse bilmemek rahatlıktır

Sokak başlarına regülatör koysun igdaş :) 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Lpg li evde oturup lpgli arabaya karşı olmakda ne bileyim...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Lpg li evde oturup lpgli arabaya karşı olmakda ne bileyim...

Benzinli ocak ile latte yaparken okudum 😎

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benzinli ocak ile latte yaparken okudum 😎

O bile 3 liraya doluyor be. Lpg takmalı 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

O bile 3 liraya doluyor be. Lpg takmalı 

Takıp da göndereydin. Sıfır kit pahalıya geliyor kurtarmıyor 😂😂

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...