Sani Gerşon 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 Az evvel facebook'ta şöyle bi yazı ile karşılaştım. Hasan abi ile görüştük, sözü kendisine bırakıyorum @Hasan Karabekiroglu DİKKAT EDİN BAŞINIZA GELMESİN Hayırlı akşamlar bir araç lpg alıyordu. O sırada pompanın barometresi 6 bar gösteriyordu. Dolum bittip pompa durunca 8 bar gösterdi. Önümdeki araç gitti ben yanaştım Pompacı - ne kadar olsun abi? Ben - Abicim kaç bar gösteriyor o barometre? Pompacı - Eee şeyyy 8 civarı abi Ben- demin dolum yaparken 6 ya indi ama? Pompacı - Düzeltelim abi... Ben - Gerek yok ben yetkili yerlere şikayet edicem onlar gelir düzeltir. Sonra almadan yürüdüm gittim. Siz siz olun 10 barın altında lpg basan pompadan yakıt almayın kazık yemeyin. Şimdi bunun sebebini alıntı yaparak buraya koyuyorum kendim yazmaya uğraşmayayım diye Buyrun okuyun. Araç yakıtları içinde en fazla hile yapılan yakıt LPG’dir. Yani, Likit Petrol Gazı. Hileler ile cebinizden paranızın çalınmaması için LPG’yi tanımak ve bazı özelliklerini bilmek gerekir. LPG Türkiye’de, %70 Bütan ve %30 Propan gazının karşımı olarak standartlaştırılmıştır. Bütan, 15 santigrat derece sıcaklıkta, yaklaşık 0,8 bar basınçta sıvı hale gelir ve kalorisi Propandan biraz daha düşük ve daha ucuz ayrıca Propandan daha ağır bir gazdır. Propan, 15 santigrat derece sıcaklıkta, yaklaşık 8,8 bar basınçta sıvı hale gelir, kalorisi Bütandan daha yüksektir ve daha pahalı bir gazdır, Bütandan daha hafiftir. Hile 1: Bunu siz kolayca kontrol edebilirsiniz. Bütanın sıvılaşma basıncı 0,8 bar, Propanın sıvılaşma basıncı 8,8 bar olduğundan, yakıt aldığınız pompalar 9 bardan aşağı bir basınçla size LPG satıyorsa bilin ki sıvı gaz yerine gazoz gibi kabarmış gaz almaktasınız. Yani aslında aldığınız 1 litre LPG, gerçekte 1 litre değildir. Bunu nasıl kontrol ederiz derseniz; LPG pompasının ekranının olduğu yerin altında veya yanında ibreli bir basınç göstergesi olması zorunludur. İşte o gösterge 9 bardan aşağı gösteriyorsa hileli bir pompadasınız demektir. Ancak bu basınç 15 santigrat derece için geçerlidir. Yaz aylarında 12 bardan daha aşağıda olan bir pompadan LPG alıyorsanız yine kazık yiyorsunuz demektir. Şimdi anladınız mı yaz aylarında pompaların LPG’de neden indirim kampanyaları düzenlediğini? Yakıt almadan önce uyarın basıncın 9 bar veya mevsime göre uygun seviyeye çıkarılmasını isteyin. Sonuç alamıyorsanız (ki muhtemelen alamayacaksınız) bir fotoğrafını çekip İl Sanayi Müdürlüğüne veya Tüketici Haklarına şikayette bulunun. Hile 2: Oranlarla oynamak. Standart olarak %70 Bütan, %30 Propan karışımı olması gereken LPG’de bütan oranını artırıp, propan oranını düşürerek daha ucuz olan bütandan dolayı LPG yi ucuza mal edip aynı fiyata satmak Türkiye’de en sık başvurulan hiledir. Doğal olarak kalorisi daha düşük bir yakıt aldığınız için daha az güç elde edeceğinizden paranız cebinizden siz farkına varmadan çalınmaktadır. Bu oranları sizin tespit etmeniz mümkün değildir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 salgın öncesi trend olurdu. özellikle kışın ve yazın şehirlerarası istasyonlarda işe yarar lakin bütan propan karışımı basınçla ilgiili değil de değil, yaz/kış lpg yakıtındaki karışımda önemli ? soralım? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 Çağlar Bayur yazdı: salgın öncesi trend olurdu. özellikle kışın ve yazın şehirlerarası istasyonlarda işe yarar lakin bütan propan karışımı basınçla ilgiili değil de değil, yaz/kış lpg yakıtındaki karışımda önemli ? soralım? 3 kez bu başıma gelmişti. demekki sebebi buymuş. hepsi de petrol ofisi idi ne yazıkki. muğla tarafında... 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 Bütan propan karışımı mevsime göre değişiri. Ama en az basınç 9 olması lazım. Hava aşırı soğuksa 7-8 de olur @Metin Akbal dan öğrenelim doğrusunu 1 Yorum bağlantısı
Ali Uymaz 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 ATP cihazı ile sıcaklığının ayarlanması gerekir diye hatırlıyorum 14.5 derecede Pompadan doldurulması gerekiyor Eğer çalışmazsa yazın müşteriler kışın petrol zararda olur diye aklımda kalmış işin duayenleri gelince net bilgiyi verir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 vesile ile evlere gelen doğalgazda da aynı şekilde bir sıcaklık taahüdü vardır lakin ne ölçebiliriz ne de Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 dispenser hakkında bilgi vermiş güzel de, daha basiti olan: benzin tabancası da mazotlu depo ağzına girmemeli o bile giriyorken? dispenserd aki göstergeyi süs diye mi kotmuşlar? kontrole gerek yok kısmına hiç katılmadım. karışımdakini fakrlı gelmesi kısmına katıldım Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 Bu uydurma yazıyı tek tek analiz ederek gidelim. "DİKKAT EDİN BAŞINIZA GELMESİN Hayırlı akşamlar bir araç lpg alıyordu. O sırada pompanın barometresi 6 bar gösteriyordu. Dolum bittip pompa durunca 8 bar gösterdi. Önümdeki araç gitti ben yanaştım Pompacı - ne kadar olsun abi? Ben - Abicim kaç bar gösteriyor o barometre? Pompacı - Eee şeyyy 8 civarı abi Ben- demin dolum yaparken 6 ya indi ama? Pompacı - Düzeltelim abi... Ben - Gerek yok ben yetkili yerlere şikayet edicem onlar gelir düzeltir. Sonra almadan yürüdüm gittim." ----- Bu kısımda, pompacı ile diyalog geçmiş, Pompacının bu basınç ayarını yapmaya ne teknik bilgisi ne de yetkisi vardır. Pompacının lpg tank sahasına girmesi bile yasaktır. Öyle... aaa az mı abi gidip az vanayı açımda yükselsin gibi bir işlem olamaz. ----- "Araç yakıtları içinde en fazla hile yapılan yakıt LPG’dir. Yani, Likit Petrol Gazı." ----- Bu cümle de tek doğru olan kısım LPG nin açılımının "Likit Petrol Gazı" olduğu. Hile yapılması en zor olan yakıt türüdür. ----- "Hileler ile cebinizden paranızın çalınmaması için LPG’yi tanımak ve bazı özelliklerini bilmek gerekir. LPG Türkiye’de, %70 Bütan ve %30 Propan gazının karşımı olarak standartlaştırılmıştır. Bütan, 15 santigrat derece sıcaklıkta, yaklaşık 0,8 bar basınçta sıvı hale gelir ve kalorisi Propandan biraz daha düşük ve daha ucuz ayrıca Propandan daha ağır bir gazdır. Propan, 15 santigrat derece sıcaklıkta, yaklaşık 8,8 bar basınçta sıvı hale gelir, kalorisi Bütandan daha yüksektir ve daha pahalı bir gazdır, Bütandan daha hafiftir. Hile 1: Bunu siz kolayca kontrol edebilirsiniz. Bütanın sıvılaşma basıncı 0,8 bar, Propanın sıvılaşma basıncı 8,8 bar olduğundan, yakıt aldığınız pompalar 9 bardan aşağı bir basınçla size LPG satıyorsa bilin ki sıvı gaz yerine gazoz gibi kabarmış gaz almaktasınız. " ----- Bilmek öğrenmek güzel şeydir. Yukarıda yazılanları uydurmak için baya bi hayal gücü gerekir. Kabarmış gaz, sıvımsı gaz, gazımsı sıvı, üstünün köpüğü alınmış gaz, gibi şeyler yoktur. İlk okulda öğretilen bilgi maddenin fiziki halidir, gaz gazdır, sıvı sıvıdır. İstasyonlardan aldığımız her ne kadar halk dilinde gaz olarak nitelendirilse de, aldığımız madde gaz değil sıvıdır, istasyonun tankında duranda sıvıdır, sistemden geçip sizin aracınıza doldurulan da sıvıdır, aracınızdaki regülatör ile motor sıcaklığı kullanılarak sıvı ısıtılıp gaz haline dönüştürülür ve aracınızın enjektörlerine iletilir ve yanma sağlanır. Sistem içerisinde hava veya gaz olmaz, sistem içinde hava olması demek amiyane tabirle "sistemin hava yapmasıdır" aynı dizel bir aracın motorin bitince yakıt hatlarına giren hava gibidir, bu hava alınmaz ise sistem çalışmaz. ----- "Yani aslında aldığınız 1 litre LPG, gerçekte 1 litre değildir. Bunu nasıl kontrol ederiz derseniz; LPG pompasının ekranının olduğu yerin altında veya yanında ibreli bir basınç göstergesi olması zorunludur. İşte o gösterge 9 bardan aşağı gösteriyorsa hileli bir pompadasınız demektir. Ancak bu basınç 15 santigrat derece için geçerlidir. Yaz aylarında 12 bardan daha aşağıda olan bir pompadan LPG alıyorsanız yine kazık yiyorsunuz demektir. Şimdi anladınız mı yaz aylarında pompaların LPG’de neden indirim kampanyaları düzenlediğini?" ----- "Dököz bördön öşöğö göstöröyör ösö közök yöyörsönöz" Benim akıllı karşiim... Bar basınç iletim hattındaki gücü simgeler, güç den elde edilen hızdır, örnekle 9 barda bir aracın deposu 10 dk da doluyorsa 6 barda depo 15 dk da dolar. Bar düşük diye depoya eksik yakıt girmiş olmaz, sadece yavaş dolum olmuş olur. Basınç yüksekliği sistemde stabil tutulur, stabilazasyon bozulduğu zaman servis gelir, yapar ve stabil hale getirir. Yaz kış aracın deposunda oluşan dolum farkı, araç depo içerisindeki genleşme den kaynaklıdır, kışın daha çok yakıt girer, yazın daha az yakıt girer, çünkü aracın depoda oluşan gazlaşma basınca direnç uygular ve pompa kapanır. Yaz ayarındaki kampanya ile kış aylarındaki kampanya tamamen ticari koşullar gereğidir. Kazık atmakla alakası yoktur. Benim bulunduğum istasyonda senenin 12 ayı indirimli LPG satışı yapılır. ----- "Yakıt almadan önce uyarın basıncın 9 bar veya mevsime göre uygun seviyeye çıkarılmasını isteyin. Sonuç alamıyorsanız (ki muhtemelen alamayacaksınız) bir fotoğrafını çekip İl Sanayi Müdürlüğüne veya Tüketici Haklarına şikayette bulunun. Hile 2: Oranlarla oynamak. Standart olarak %70 Bütan, %30 Propan karışımı olması gereken LPG’de bütan oranını artırıp, propan oranını düşürerek daha ucuz olan bütandan dolayı LPG yi ucuza mal edip aynı fiyata satmak Türkiye’de en sık başvurulan hiledir. Doğal olarak kalorisi daha düşük bir yakıt aldığınız için daha az güç elde edeceğinizden paranız cebinizden siz farkına varmadan çalınmaktadır. Bu oranları sizin tespit etmeniz mümkün değildir." ------ Seviyenin yükseltilmesini isteyemezsiniz, bu şükela bilgiye dayanarak pompacıya seviyeyi yükseltin öyle lpg alacağım dediğiniz zaman. Pompacının yapacağı hiç birşey yoktur. Tank sahasına gidip ordaki vana veya şarteller ile oynayamaz. Yetkisiz kişilerin tank sahasına girmesi kesinlikle yasaktır. Periyodik olarak belirli bir program çerçevesinde ölçü ayar memurları gelir istasyondaki lpg dispenserinin sayacını kontrol eder. Bu kontrol memurların araçlarında bulunan bir cihazla yapılır, dispenserden tabancayı alır, kendi cihazına bağlar ve test satışı yapmaya başlar, dolum ortalama 30-40 lt olduğu zaman pompayı durdurur, pompanın sayacındaki verilen litre ile kendi cihazının gösterdiği litreyi kontrol eder. Kabul edilebilir sapma aralıklarında ise, kontrolü onaylar. Sapma oranı kabul edilebilir alan dışında ise tutanak düzenler derki 15 gün içerisinde kalibrasyonunu yaptır, 15 gün sonra gelip yeniden kontrol edeceğim, eğer kalibrasyon yine hatalı çıkarsa, dispenseri mühürlerim, lpg satış lisansının iptaline kadar uzatırım bu işi der. Hiç bir istasyoncu tankındaki lpg nin bütan ile propan ayarları ile oynayamaz, bu mümkün değildir. Hadi diyelim adam bişiler yapmaya çalıştı. Bunu biz tv deki haberlerde "bilmem nerdeki istasyonun lpg tankı patladı" şeklinde duyarız illaki. Soru varsa alayım. 7 7 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 Hasan Karabekiroglu yazdı: bilmem nerdeki istasyonun lpg tankı patladı" gebzede olmasın ama lütfen 4 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 Abi anlatma şu lpg işini. Bırakın cahil kalsınlar üstleri başları lpg koksun. Hep kazıklanıyorsunuz de, içlerinde hep bi hesap yapma hissiyatı olsun 😂😂 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 Çağlar Bayur yazdı: gebzede olmasın ama lütfen evim istasyona uzak 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 Doğan Arşiray yazdı: petrol ofisi Şahin varken iki sefer petrol ofisinden aldım. Araç yolda kaldı. O günden beri ugramiyorum PO sine Yorum bağlantısı
Hamit inan 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 (düzenlendi) Hasan Karabekiroglu yazdı: Soru varsa alayım. Basınç olayı ilk düşünüldüğünde sizin dediginiz gibi. Lakin sistemin basıncı düşerse yazı doğru olabilir. Sıvı yakıt kabarciklanma yapabilir. Düdüklü tencerede yemek pişirme olayını düşünün. Basınç arttığı için ısı artar fakat kaynama oluşmaz. Pompa basınç olayı doğru olabilir yada olmayabilir emin değilim ama öğlen sıcağı ile sabah serininde alınan yakıt kesinlikle farklı. Yolda araç bekleyen bir vatandasi aracıma almıştım. İstasyon çalışanı imiş.Özellikle tembihlemisti beni. Kaynama noktası -42 yani belli bir basınç altına indiğinde kesinlikle kaynar. Sıvı yerine gazoz alırız kısmı mantıklı. https://v3.arkitera.com/v1/uruntanitimi/shellgas/dokme_lpg.htm Prof. Dr. Abdülkadir Ekşi, diğer hırsızlık yönteminin ise pompa basıncının artırılmasıyla yapıldığını söyledi. Ekşi raporunda "Bir diğer hilede de pompa basıncı ayarıyla oynanıyor. 10-11 bar olması gereken pompa basıncı artırılarak, depoya gaz gitmediği halde fazla basınçla sayaç daha çok gaz verilmiş gibi işlem yapıyor https://www.google.com/amp/s/m.sabah.com.tr/aktuel/2013/08/13/lpgde-pompa-vurgunu/amp 1 Şubat 2022 tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 Servet Aydın yazdı: evim istasyona uzak zaten patlama istasyona uzak olunca haber değeri olur 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 "bu mesajı 10 kişiye göndermezsen başına filanca olay gelir" tarzı mesajları hatırlattı bu yazı bana Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 Hamit inan yazdı: Basınç olayı ilk düşünüldüğünde sizin dediginiz gibi. Lakin sistemin basıncı düşerse yazı doğru olabilir. Sıvı yakıt kabarciklanma yapabilir. Düdüklü tencerede yemek pişirme olayını düşünün. Basınç arttığı için ısı artar fakat kaynama oluşmaz. Pompa basınç olayı doğru olabilir yada olmayabilir emin değilim ama öğlen sıcağı ile sabah serininde alınan yakıt kesinlikle farklı. Yolda araç bekleyen bir vatandasi aracıma almıştım. İstasyon çalışanı imiş.Özellikle tembihlemisti beni. Kaynama noktası -42 yani belli bir basınç altına indiğinde kesinlikle kaynar. Sıvı yerine gazoz alırız kısmı mantıklı. https://v3.arkitera.com/v1/uruntanitimi/shellgas/dokme_lpg.htm Prof. Dr. Abdülkadir Ekşi, diğer hırsızlık yönteminin ise pompa basıncının artırılmasıyla yapıldığını söyledi. Ekşi raporunda "Bir diğer hilede de pompa basıncı ayarıyla oynanıyor. 10-11 bar olması gereken pompa basıncı artırılarak, depoya gaz gitmediği halde fazla basınçla sayaç daha çok gaz verilmiş gibi işlem yapıyor https://www.google.com/amp/s/m.sabah.com.tr/aktuel/2013/08/13/lpgde-pompa-vurgunu/amp Öğlen alınan yakıt ile akşam alınan yakıt arasındaki fark, lpg pompasından kaynaklanmıyor, araç içindeki tankdaki genleşmeden kaynaklanıyor. Yani pompa basıncı akşamda 9 bar, sabah da 9 bar. Ayırca tankdaki yakıt sıcaklılı -42 leri görmez -10 -15 arasındadır. -42 ler üst limitler istasyonda bu sıcaklık durumunu yapacak techizat yok, tam aksine ısınma olur. Yüksek basınç ile içeri gaz basma olayı mümkün, ama zaten yazıda diyorki düşükse almayın yüksekse alın Yalnız araç içindeki şamandıra sıvı ölçümü yapar. Yani ağırlık ve kaldırma kuvveti ile. Yani bir futbol topuna, uçan balon gazı bassanız dahi yerde durur uçmaz, ama bir havuza atarsanız suyun yüzünde durur. Ki bu anlatılan teknik veriler, 40-50 litrelik tanklarda tespiti mümkün olmayan işlemlerdir. Tespit şöyle olur, lpg sistemin sorunsuzdur, bir istasyondan lpg alırsın, aynı araç ile aynı yolu, tekrar farklı bir istasyondan alınan yakıt ile denersin, aynı koşullar ile yalnız. O zaman anlaşılır hangi yakıtın daha fazla km yapıp yapmadığı. Ayrıca lpg tankı böyle lebaleb, ağzı beraber silme doldurulmamalıdır. Güvenlik sorunu teşkil eder, zaten aracın şamandırası da buna izin vermez veriyorsa şamandıra bozuktur. %85 oranında doluluk en sağlıklısıdır. 5 Yorum bağlantısı
Hamit inan 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 Hasan Karabekiroglu yazdı: Öğlen alınan yakıt ile akşam alınan yakıt arasındaki fark, lpg pompasından kaynaklanmıyor, araç içindeki tankdaki genleşmeden kaynaklanıyor. Tank kısmı farklı tabiki genleşir. Fakat sıcaklık artışı ile birlikte sıvıların hacminde artış olur. Kalibre sorunlu ise rakamları misali veriyorum 30 derece sıcaklıkta aldığınız 1 lt LPG 15 derecede 0.95 lt ancak gelir. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 Bütan propan karışımı mevsime göre değişiri. Ama en az basınç 9 olması lazım. Hava aşırı soğuksa 7-8 de olur [mention=76937]Metin Akbal[/mention] dan öğrenelim doğrusunu [emoji4] Ben buna delinin biri taş atmış diyorum [emoji3] Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Şubat 2022 Paylaş 2 Şubat 2022 Metin Akbal yazdı: Ben buna delinin biri taş atmış diyorum Metin amcaaaa metin amcaaa, propanın var mı? Var var. Bütanın var mı? Var var. Ne duruyorsuuuuunnn lpg yapsanaaaaa lpg yapsanaaaaa 😁😁 1 4 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 2 Şubat 2022 Paylaş 2 Şubat 2022 Hamit inan yazdı: Tank kısmı farklı tabiki genleşir. Fakat sıcaklık artışı ile birlikte sıvıların hacminde artış olur. Kalibre sorunlu ise rakamları misali veriyorum 30 derece sıcaklıkta aldığınız 1 lt LPG 15 derecede 0.95 lt ancak gelir. Sıcaklık ile oluşan fiziki değişiklikler ile ilgili lpg pompalarının içinde ATC (Automatic Temperature Controller) denilen cihazlar var bu cihazlar yılda iki kere kalibre edilir. Kesafet faktörü denilir bu işe ve +15 derece ile -15 derece olarak standartlaştırılmıştır. Yaz aylarında ve kış aylarındaki sıcaklık farkından dolayı tüketiciyi koruma anlamındadır. Şöyle ki... Lpg aslında litre ile değil kg ile hesaplanır, istasyonların lpg alışları kg/ton hesabına göre yapılır. Misal lpg siparişi verdiğin zaman, firmandan tanker gelir senin istasyonundaki tankına boşaltır yakıtı, atıyorum 2000 kg lpg verdim der evrağını düzenler gider. Bu 2000 kg lpg yazın kesafet ayarına göre 3571 LT yapar, aynı 2000 kg lpg kışın 3670 lt yapar. Ters işlem yapalım. Kışın aracına 1 litre lpg aldığın zaman 0,545 gram ürün girmiş olur Yazın aracına 1 litre lpg aldığın zaman aracına 0,560 gram ürün girmiş olur Yani 35 lt deposu olan bir araç için düşünürsek, kışın fullediğin zaman, aracının deposunda 19,07 kg ürün vardır. yazın fullediğin zaman 19,60 kg ürün vardır. Yani ortam sıcaklığından dolayı oluşacak olan fark, tüketiciyi minimum derece de etkiler. 5 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Şubat 2022 Paylaş 2 Şubat 2022 kışın soğuktan dolayı da tüketim zaten artınca bu da tuzu biberi oluyor, fazla yaktım yandım lar başlıyor bu mevsimde, vesile ile rafineri çıkışı yaz/kış bütan propan oranı da değişiyor diye biliyoruz? doğru mudur? Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 2 Şubat 2022 Paylaş 2 Şubat 2022 Hasan Karabekiroglu yazdı: Sıcaklık ile oluşan fiziki değişiklikler ile ilgili lpg pompalarının içinde ATC (Automatic Temperature Controller) denilen cihazlar var bu cihazlar yılda iki kere kalibre edilir. Kesafet faktörü denilir bu işe ve +15 derece ile -15 derece olarak standartlaştırılmıştır. Yaz aylarında ve kış aylarındaki sıcaklık farkından dolayı tüketiciyi koruma anlamındadır. Şöyle ki... Lpg aslında litre ile değil kg ile hesaplanır, istasyonların lpg alışları kg/ton hesabına göre yapılır. Misal lpg siparişi verdiğin zaman, firmandan tanker gelir senin istasyonundaki tankına boşaltır yakıtı, atıyorum 2000 kg lpg verdim der evrağını düzenler gider. Bu 2000 kg lpg yazın kesafet ayarına göre 3571 LT yapar, aynı 2000 kg lpg kışın 3670 lt yapar. Ters işlem yapalım. Kışın aracına 1 litre lpg aldığın zaman 0,545 gram ürün girmiş olur Yazın aracına 1 litre lpg aldığın zaman aracına 0,560 gram ürün girmiş olur Yani 35 lt deposu olan bir araç için düşünürsek, kışın fullediğin zaman, aracının deposunda 19,07 kg ürün vardır. yazın fullediğin zaman 19,60 kg ürün vardır. Yani ortam sıcaklığından dolayı oluşacak olan fark, tüketiciyi minimum derece de etkiler. Kışın 1 litre lpg'nin yaza göre daha ağır olması gerekmez mi? benim mantığım böyle diyor, soğuyan lpg'nin yoğunluğu artar, hacmi azalır. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 2 Şubat 2022 Paylaş 2 Şubat 2022 Mahmut Yıldız yazdı: Kışın 1 litre lpg'nin yaza göre daha ağır olması gerekmez mi? benim mantığım böyle diyor, soğuyan lpg'nin yoğunluğu artar, hacmi azalır. Farklı hacim ile ağırlık aynı ölçü birimine sahip değiller Sıcaklık sadece hacim değişiminde fark ediyor. Aynı şeyden bahsediyoruz aslında 1 lt lpg kışın 545 gram, yazın 560 gram Çağlar Bayur yazdı: kışın soğuktan dolayı da tüketim zaten artınca bu da tuzu biberi oluyor, fazla yaktım yandım lar başlıyor bu mevsimde, vesile ile rafineri çıkışı yaz/kış bütan propan oranı da değişiyor diye biliyoruz? doğru mudur? 70/30 seviyesi standart abi, bu oranlar bütün ülke şartları göze alınarak hesaplanmış, soğuk iklim sıcak iklim ortalaması. 50/50 olanlar ticari bütan propan karışımları. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 2 Şubat 2022 Paylaş 2 Şubat 2022 Bu sosyal medya varya. Ölüyü diriltir, diriyi öldürür. Yorum bağlantısı
Recommended Posts