İçeriğe Yönlendir

Kar Yağınca Yollarda Neden Çukurlar Oluşur?


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Alpay Sumer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tövbe mi etmiş :) 

yazamayrum yaa 😂 

 

editleyelim ; yahu pazarda hamsi muhabbetini soyluyorum ben 😂

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Alpay Sumer yazdı:

yazamayrum yaa 😂 

 

editleyelim ; yahu pazarda hamsi muhabbetini soyluyorum ben 😂

Haa pij olan :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt
Çağrı Alaf yazdı:

roma-yolu.jpg

 

Eski medeniyetler yolları böyle yapıyordu. Bkz. Roma Düşünüldüğü zaman ne kadar mantıklı. En alt kısmı ağırlığı taşıyacak kaba malzemeler yığılıyor, üzerine örgü harç ile çekiliyor üzerine taş, onun üzerine çakıl ve en üzerine düz üzerinde gideni rahatsız etmeyecek yassı taşlar. Eğer asfaltın altı eşit bir şekilde desteklenmeyip bizim memlekette olduğu gibi kaya tozu ile dolduruluyorsa elbet çökmeler olacaktır. Bu çukurlar gece vakti geçen kamyonların ağırlıklarından dolayı, nem almadan sıcak soğuk farkından oluşabilir. 

bu yolun aynısı değil muadili olsun epey firma aç kalır,1 kere yapalım tam olsun mantığı OLAMAdığı için,yapboz oyun tarzı işlerle, taşeronculuk amcalarımız bıyıklarına bol badem yağı çıkıyor...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Bunu bizde üretiyoruz. Kaldırımlar ve beton sahalar için çok iyi. Ağır yüke gelmez. Ama su baskınlarını engellemek için çok mantıklı. Mesela basketbol sahası gibi.

Üretimi de çok basit. Ara malzemeyi çıkarıp dağılımı bozuyorsun ve boşluklu beton oluşuyor. Geçirgen. Baya geçirgen.

kanada da evinin girişi beton ise evde oturma izni alamıyorsun, yağan yağmurun toprağa karışmasını engellediğin iiçin, ihraç edelim?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

kanada da evinin girişi beton ise evde oturma izni alamıyorsun, yağan yağmurun toprağa karışmasını engellediğin iiçin, ihraç edelim?

Mercimekle takas olur.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Mehmet Göktürk yazdı:

Sosyal medya yıkılıyor ya :) espri de mi yapamıcaz :)

Bu arada amerikanın doğu yakası da uzun süreden beri olmadığı şeklde kar fırtınasına maruz şu anda.

 

Forumda yasak olduğu için şey ettim, yoksa dibine kadar yapabiliriz tabikisi ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Yunus Gökhan Ay yazdı:

Forumda yasak olduğu için şey ettim, yoksa dibine kadar yapabiliriz tabikisi ...

A ve ya B yi tutma safhasını aştı artık forumdaki herkes. Göbek atıp oynama modundayız. Görüşü ne olursa olsun herkes kardeşimiz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Yol medeniyet midir?
Yol yapmak için neler feda edilebilir mesela. Resimdeki örnek Trabzon'dan. Siyasete çekilmesin sorum ama gerçekten tartışalım.

386e3593128d913931402648c12a86ab.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Konusu açılmışken finişer ile dökülen beton yol çok uzun ömürlü ve dayanıklı oluyor. Kozaktaki madenin yolunu her yıl yapmaktan bıktılar. Sonunda 15 cm kalınlıkta ve donatılı beton yol döküldü. Yıllardır kullanılıyor. Üzerindeki trafiğin yüzde 95 i cevher taşıyan kamyonlar. 50 55 ton ile. Finişer ile dökğlmesi önemli noktası. Çok iyi ve boşluksuz yerleştiriyor betonu. Boşluk ya da çatlak demek yukarıda da yazıldığı gibi donma çözülme olayında çukur oluşumu ve korozyon demek. Su emmeyen asfalt ya da beton dondan etkilenmez.

çok düzgün olmuyor, arabayla giderken derzler konforsuz oluyor, ülke çapında beton yollar zaten yapılamaz, canına okursun doğanın, zaten hammadde derdide var, avrupa bizi sömürüyor dikkat et, kendileri neden dağı taşı kırmıyor sence...

 

finişer deme bana sinir basıyor beni :D

Mehmet Göktürk yazdı:

imamların oğulları başkan olursa romalıların oğulları gibi olmuyor demek ki :) :)

 

aklıma geldi, adam gibi tek medeniyet yunan medeniyetiydi sanırım, avupalılar bunu bıraktı karanlığa gömüldü 1000 sene, sonra ortadoğu farketti asıldılar buna, adına İslamın Altın çağı dendi hani, üstüne iran dan hint matematiği falan uçtu bunlar, sonra yine İrandan gelen felsefi masallarla bu sefer ortadoğu gömüldü karanlığa, uyuyan avrupalılar birden çaktı durumu ve biz neden bıraktık bu yunan medeniyetini diyip bilime fene asıldı ve sonuç ortada, yani demem olaki bu yollarda o zamanların yolu, biz ise gözlerimizi ovuşturuyoruz hala :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

çok düzgün olmuyor, arabayla giderken derzler konforsuz oluyor, ülke çapınca beton yollar zaten yapılamaz, canına okursun doğanın, zaten hammadde derdide var, avrupa bizi sömürüyor dikkat et, kendileri neden dağı taşı kırmıyor sence...

 

finişer deme bana sinir basıyor beni :D

aklıma geldi, adam gibi tek medeniyet yunan medeniyetiydi sanırım, avupalılar bunu bıraktı karanlığa gömüldü 1000 sene, sonra ortadoğu farketti asıldılar buna, adına İslamın Altın çağı dendi hani, üstüne iran dan hint matematiği falan uçtu bunlar, sonra yine İrandan gelen felsefi masallarla bu sefer ortadoğu gömüldü karanlığa, uyuyan avrupalılar birden çaktı durumu ve biz neden bıraktık bu yunan medeniyetini diyip bilime fene asıldı ve sonuç ortada, yani demem olaki bu yollarda o zamanların yolu, biz ise gözlerimizi ovuşturuyoruz hala :)

Derz demek işçilik hatası demek Ali abi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Derz demek işçilik hatası demek Ali abi.

mola demek, beton bitti demek akşam oldu demek, bizde olmaz o iş boşa olur deme :) zaten olmayacakta... 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

mola demek, beton bitti demek akşam oldu demek, bizde olmaz o iş boşa olur deme :) zaten olmayacakta... 

Abi sen 1000 km asfaltı tek seferde mi döktüklerini düşünüyorsun

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Abi sen 1000 km asfaltı tek seferde mi döktüklerini düşünüyorsun

asfalt kolay, onda eki anlayamazsınki, beton apayrı bir olay.... tek parça zaten olamaz ama asfalt olur her 1 mt. de bir ek olsada anlayamazsın bile...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

asfalt kolay, onda eki anlayamazsınki, beton apayrı bir olay.... tek parça zaten olamaz ama asfalt olur her 1 mt. de bir ek olsada 

"Gelişmiş ülkelerde beton yolların yüzyıllardır kullanıldığını ifade eden Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Yurt, "ABD, bu sistemi 126 yıl, Avrupa ülkeleri ise 75 yıldır uyguluyor. Almanya, Belçika ve İsviçre başta olmak üzere batı ülkelerinin tamamı ve Japonya, beton yollara büyük önem veriyor. Avrupa’da beton yolların oranı, bazı ülkelerin otoyollarında yüzde 70’leri buluyor. Dünya ülkeleri beton yolları benimserken Türkiye ise hazır betonda artık söz sahibi olmasına rağmen beton yollarla 10 yıl önce tanıştı."

 

Sen tuvenan malzeme ile dsi için üretilen şantiye betonu ile hazır betonu karıştırıyorsun Ali abi. Elin oğlu bir asırdır kullanıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

"Gelişmiş ülkelerde beton yolların yüzyıllardır kullanıldığını ifade eden Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Yurt, "ABD, bu sistemi 126 yıl, Avrupa ülkeleri ise 75 yıldır uyguluyor. Almanya, Belçika ve İsviçre başta olmak üzere batı ülkelerinin tamamı ve Japonya, beton yollara büyük önem veriyor. Avrupa’da beton yolların oranı, bazı ülkelerin otoyollarında yüzde 70’leri buluyor. Dünya ülkeleri beton yolları benimserken Türkiye ise hazır betonda artık söz sahibi olmasına rağmen beton yollarla 10 yıl önce tanıştı."

 

Sen tuvenan malzeme ile dsi için üretilen şantiye betonu ile hazır betonu karıştırıyorsun Ali abi. Elin oğlu bir asırdır kullanıyor.

hala anlamadın, bizde olmaz o işleeeer ....   o dediğin ülkelerdede bundan sonra olmayacak, izle gör....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hala anlamadın, bizde olmaz o işleeeer ....   o dediğin ülkelerdede bundan sonra olmayacak, izle gör....

Tamam. Hepimiz ölecez. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Tamam. Hepimiz ölecez. 

o net de sonrası karışık :D

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

o net de sonrası karışık :D

Sonrası belli abi. Birdahaya kralsın. Şimdi şükretmeye devam...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Mehmet Göktürk yazdı:

A ve ya B yi tutma safhasını aştı artık forumdaki herkes. Göbek atıp oynama modundayız. Görüşü ne olursa olsun herkes kardeşimiz.

Biz takım tutmayı bıraktık çoktandır. Ekmeğimizin peşindeyiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz
Çağrı Alaf yazdı:

roma-yolu.jpg

 

Eski medeniyetler yolları böyle yapıyordu. Bkz. Roma Düşünüldüğü zaman ne kadar mantıklı. En alt kısmı ağırlığı taşıyacak kaba malzemeler yığılıyor, üzerine örgü harç ile çekiliyor üzerine taş, onun üzerine çakıl ve en üzerine düz üzerinde gideni rahatsız etmeyecek yassı taşlar. Eğer asfaltın altı eşit bir şekilde desteklenmeyip bizim memlekette olduğu gibi kaya tozu ile dolduruluyorsa elbet çökmeler olacaktır. Bu çukurlar gece vakti geçen kamyonların ağırlıklarından dolayı, nem almadan sıcak soğuk farkından oluşabilir. 

Resimde ki kesitlere bakarsak alt temelde belki de 70-100 cm hafriyat olduğu anlaşılıyor. Muhtemelen zamanının yol yapım kurallarını anlatan bir proje görselidir. Buna uygun yapılmış yolların sayısı çok nadirdir gibime geliyor.  Varsa bile önemli  güzergahlarda  inşaa edilmişlerdir.  Baktığımızda o hafriyatı yapabilme, o farklı çaplardaki kayaları inşaa yerine getirip nakletmek ve el emeği işlemek şimdinin imkanlarıyla bile büyük yekün tutar.  Günümüzde resimde ki kayaçlar aşınma dayanımları test edilerek daha küçük parçalara kırılarak ( K.taş, K.kum ) gibi hale getirilip yüzey alanlarının çoğaltılması sonucu sürtünme dayanımları fazlalaştırılıyor.  İyi bir tane dağılımı karışımı ile  alt ve üst temel yapıları inşaasından sonra bağlayıcı petrolün atığı olan bitüm ile  karıştırılarak imal edilen bu son kat kaplamasının serilmesiyle "Asfalt betonlu yol " denilen imalata erişebiliyoruz. Her zaman  bu işler anlaşılacağı üzere ekonomik güç ile olduğu aşikardır. Günümüz Türkiyesinde özellikle son çeyrek yüz yılda yol inşaaları küçümsenemeyecek büyük bir meseledir. Medeniyetin ulaşım- iletişimle geliştiği sözleri  meşhurdur.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Buraya (Hatay-Dörtyol) kar da yağmıyor ama yıllardır nasıl çukur oluşuyor bilmiyorum.

Ha pardon, çukur oluşması için asfalt yol lazım önce, bölük pörçük asfalt gördüğümüz oluyor, coğrafi bir olay sanırım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Eski araba lastiklerinin asfal5a kıyılıp toz olarak karıştırıldığı doğru mudur? Sanırım atık bertaraf diye bunu yakıyorlar büyük belediye tesislerinde. Sanırım eski lastikleri bu şekil asfalta karıştırmak iyi olabilir,

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

Eski araba lastiklerinin asfal5a kıyılıp toz olarak karıştırıldığı doğru mudur? Sanırım atık bertaraf diye bunu yakıyorlar büyük belediye tesislerinde. Sanırım eski lastikleri bu şekil asfalta karıştırmak iyi olabilir,

Çocuk parklarında kullanılıyor hocam. Asfaltı duymamıştım. Cam elyafı katkılı olsa nasıl olur acaba asfalt. Betonda çekme dayanımını arttırıyor elyaf katkıları.

Çocuk parklarındaki kaplamarı demek istedim yerdekiler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
İlkay Başaran yazdı:

Çocuk parklarında kullanılıyor hocam. Asfaltı duymamıştım. Cam elyafı katkılı olsa nasıl olur acaba asfalt. Betonda çekme dayanımını arttırıyor elyaf katkıları.

Çocuk parklarındaki kaplamarı demek istedim yerdekiler.

Zararlı olmaz mı ki çocuklara?? Toprak parkları yokettiler.. söylenecek çok şey var da..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...