Mustafa Karahan 10 Ocak 2022 Paylaş 10 Ocak 2022 Merhabalar kış günü olunca bir çok arkadaşımın aküsü bitiyor yeni akü alıyor. Peki takviye vs yaparak idare edilemez mi? Bu konuyla beraber aklımda bir kaç soru var onu sormak istiyorum aslında, değerli görüşlerinizi öğrenmek istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim 😊 1. Akü sadece araba ilk çalıştığı anda gerekmiyor mu? Yani araba çalıştığı anda akünün görevi bitmez mi? 2. Akünün görevi çalışınca bitiriyorsa eğer neden bazı araçlar akü zayıflayınca saçmalıyor? 3. Diyelim ki aracın orjinal aküsü 60 amper. 72 amper taksak zararı mı olur faydası mı olur farkı olmaz mı? Fazla amperli akü takmak şarj dinamosunu yormaz mı? 4. Şarj dinamosu arabaya elektrik sağlarken Aküyü kullanıyor mu, araba çalışırken akünün herhangi bir görevi var mı? 5. Yazın akü ile ilgili pek sıkıntı olmuyor, bunun sebebi nedir? Ya da bu şehir efsanesi mi 😊 5 Akü bozuksa, şarj dinamosu sağlamsa sorun yaşanır mı, yaşanırsa ne gibi sıkıntılar yaşanır? (Geç çalışma dışında) 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Ocak 2022 Paylaş 10 Ocak 2022 Akü eskiyince asit yoğunluğu düşer. Soğuk havada daha da düşer.Araç çalışınca elektronik sistem olmayan araçta kapasitesi düşük akü sistemi etkilemez.. Araç çalışınca elektronik sistem olsun veya olmasın akü kapasitesi düşük ise alternatör aküyü dolum voltajına ulaştırmak için daha fazla kasılır ve yakıt tüketimi artar.Eski aküde kurşun tortusu fazla olduğu için aküde iç kısa devre oluşur ve alternatör daha fazla yüksek akım üretir. Yakıt tüketimi artar. Alternatör tam Dc gerilim üretmez. Akü marş sonrası kondansatör görevi görerek enerji hattında pürüzsüz Dc gelirim gezdirir. Eski aküde bu olmaz ve harmonikli Dc gerilim aracın elektronik sistemini bozar.Akü önemlidir hemde çok fazla 19 9 Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM 10 Ocak 2022 Paylaş 10 Ocak 2022 Merhabalar kış günü olunca bir çok arkadaşımın aküsü bitiyor yeni akü alıyor. Peki takviye vs yaparak idare edilemez mi? Bu konuyla beraber aklımda bir kaç soru var onu sormak istiyorum aslında, değerli görüşlerinizi öğrenmek istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim [emoji4] 1. Akü sadece araba ilk çalıştığı anda gerekmiyor mu? Yani araba çalıştığı anda akünün görevi bitmez mi? 2. Akünün görevi çalışınca bitiriyorsa eğer neden bazı araçlar akü zayıflayınca saçmalıyor? 3. Diyelim ki aracın orjinal aküsü 60 amper. 72 amper taksak zararı mı olur faydası mı olur farkı olmaz mı? Fazla amperli akü takmak şarj dinamosunu yormaz mı? 4. Şarj dinamosu arabaya elektrik sağlarken Aküyü kullanıyor mu, araba çalışırken akünün herhangi bir görevi var mı? 5. Yazın akü ile ilgili pek sıkıntı olmuyor, bunun sebebi nedir? Ya da bu şehir efsanesi mi [emoji4] 5 Akü bozuksa, şarj dinamosu sağlamsa sorun yaşanır mı, yaşanırsa ne gibi sıkıntılar yaşanır? (Geç çalışma dışında) 1- Araç çalıştıktan sonrada aküyüe ihtiyacı vardır (Yüksek akım çeken farlar, fan motoru, ve diğer yüksek akım çeken donanımlar.) Akü zayıf ise yüksek akım ihtiyacını şarj dinamosu karşılamakta zorlanabilir.2- marş esnasında akünün voltajı çok aşırı düşeceği için araç beyni saçmalayabilir.3- Araca sonradan takılmış (LPG, ses sistemi vb.) ve enerji ihtiyacı olan donanım takılacak ise 72 amper akü zorlanmadan görevini yerine getirecektir.4- Şarj dinamosu araç çalışınca 13,8-14 volt gerilim ile akünün eksilen şarjını tamamlamaya çalışır. 5- Akü içindeki malzemeler(kurşun) ve kimyasal dan dolayı akü ömrünü tamamlandığında ve özellikle soğuk havalarda kendini belli eder. Eğer akü bozuksa aracı çalıştırmak için takviye kablosuna ve sağlam aküye ihtiyacınız olur. Yada araca ittirerek (vurdurarak) çalıştırmak zorunda kalabilirsiniz. (bu yöntem başınıza ilave masraf açabilir- trigerin sente atlaması gibi) Benim bildiklerim bu kadar. Yanlış ya da eksik bildiğim varsa arkadaşlar düzeltecektir. 5 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 10 Ocak 2022 Yazar Paylaş 10 Ocak 2022 Servet Aydın yazdı: Akü önemlidir hemde çok fazla Bozuk akü altarnatörü de bozar diyebilir miyiz? @Mustafa YILDIRIM cevabınız için teşekkür ederim, özellikle de 2 numaralı soruya gelen cevap için 😊 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Ocak 2022 Paylaş 10 Ocak 2022 Mustafa beyin 3 numaralı yanıtı yanlış. 2 numara da eksik. araçlar çalışırken akü kullanıyor çünkü şarjı her zaman yapmıyor. Frene basınca yapıyor duruma göre. Akü epeyce öldü yahut ani şönt yaptıysa içeriyi de aşağı çekiyor ve tüm sistemler hata veriyor aynı anda.. abs esp airbag hepsi beraber hata veriyorsa akü gitti yahut gitmek üzere.. yüksek devirde servise çekin.. 3 numara için araç çalışırken 60 72 farketmez.. yatarken beklemede farkeder ve krank ederken farkeder. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Ocak 2022 Paylaş 10 Ocak 2022 Bozuk akü altarnatörü de bozar diyebilir miyiz? [mention=54699]Mustafa YILDIRIM[/mention] cevabınız için teşekkür ederim, özellikle de 2 numaralı soruya gelen cevap için [emoji4] Bozuk akü ciddi hasarlı ise kesinlikle bozar 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Ocak 2022 Paylaş 10 Ocak 2022 1 de yanlış. Araç çalışırken aküden hiçbir zaman yememelidir. Belki özel bir aksesuar nadiren 1-2 dakika çalıştırılacak ise.. alternatör nerden baksanız 90 amp yani 1000w üretir en zavallısı 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ocak 2022 Paylaş 10 Ocak 2022 Yeni arabalar hep akıllı şarj hocam. Yukarıda senin de dediğin gibi araç her zaman şarj yapmıyor, Dolayısı ile akü her zaman lazım. Hatırlarsanız Ali Darbazın hyundai uzun tırmanış sonunda aküyü bitirmişti. C5 de yoğun şarjı araç viteste yavaşlarken yapıyor. Ha C5 hyundai’dan akıllı. Akü voltajı düşükse yavaşlamayı beklemiyor, aküyü doldurana kadar sürekli şarj ediyor. 3 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Ocak 2022 Paylaş 11 Ocak 2022 Ha C5 hyundai’dan akıllı. Akü voltajı düşükse yavaşlamayı beklemiyor, aküyü doldurana kadar sürekli şarj ediyor. Allah tan Ayten satıldı da Cruze dan akıllı demedin [emoji3] 1 5 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 11 Ocak 2022 Paylaş 11 Ocak 2022 (düzenlendi) Ben bu hafta aküyü değiştirdim. Cc ile sürüşte aküyü kontrol ettirin uyarısı veriyordu. Çünkü bu durumda şarj etmiyordu. CC devre dışı bırakıp biraz gaza basıp ayağı gazdan çekerek gitmeye başlayınca uyarı vermiyordu. Çünkü ayak gazdan çekilince şarj etmeye başlıyordu. Aküyü değişirken aracı çalıştırmamı istedi. Araç çalışır halde değiştirdi, böyle multimedia kod falan istemedi. Ekleme: Kardeşimin aküsü 2-3 ay kadar önce değişti. Sabah aracı çalıştırmak istemiş ama direksiyon kilitli kaldığı için kontağı çevirememiş. Takviye yapınca direksiyon kilitten kurtuldu ve araç çalıştı. Aküsünü de değiştirdi. 11 Ocak 2022 tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Ocak 2022 Paylaş 11 Ocak 2022 Mahmut Yıldız yazdı: Ekleme: Kardeşimin aküsü 2-3 ay kadar önce değişti. Sabah aracı çalıştırmak istemiş ama direksiyon kilitli kaldığı için kontağı çevirememiş. Takviye yapınca direksiyon kilitten kurtuldu ve araç çalıştı. Aküsünü de değiştirdi. Bunu da ilk duydum... Neymiş bu akıllı araç.. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 11 Ocak 2022 Paylaş 11 Ocak 2022 Mehmet Ozyurek yazdı: Bunu da ilk duydum... Neymiş bu akıllı araç.. Chevy Aveo. Bacanak usta, onu aradım, "direksiyon kilitlenmiş, kontak dönmüyor, araç çalışmıyor" dedim, önce takviye at, çalışmazsa bakarız dedi. 4-5 dakika kadar takviye atınca direksiyon kilitten kurtuldu ve araç çalıştı. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Ocak 2022 Paylaş 11 Ocak 2022 Mehmet Ozyurek yazdı: Bunu da ilk duydum... Neymiş bu akıllı araç.. Megane 3'lerde de direksiyon elektronik kilitli. Bu sebeple onlarda da akü biterse direksiyon kilidi açılmıyor 2 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 11 Ocak 2022 Paylaş 11 Ocak 2022 Nedir ne değildir çok bilmem ama,110 km/h ile giderken, tıra selektör çaktım diye stop etti aracım.Elektrikçiye götürdüm, kutup başı gevşemiş, iyi sıkılmamış.Söktü, sıktı, temizledi, bi daha yapmadı. Yani o derece önemli bir alet akü. 1 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Ocak 2022 Paylaş 11 Ocak 2022 Celal Aydın yazdı: 110 km/h ile giderken, tıra selektör çaktım diye stop etti aracım. Tırcı mübarek adammış 2 4 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Ocak 2022 Paylaş 11 Ocak 2022 Sani Gerşon yazdı: Tırcı mübarek adammış Çarpmış resmen 1 3 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Ocak 2022 Paylaş 11 Ocak 2022 Celal Aydın yazdı: Nedir ne değildir çok bilmem ama, 110 km/h ile giderken, tıra selektör çaktım diye stop etti aracım. Elektrikçiye götürdüm, kutup başı gevşemiş, iyi sıkılmamış. Söktü, sıktı, temizledi, bi daha yapmadı. Yani o derece önemli bir alet akü. Benimde akü bitmişti. Otoparkta kaldım. Aküyü değiştirdim. Ara sıra araba ABS ESP yakıyordu stop ediyordu. Bazen çalışmıyordu. O sıra yağ soğutucu da yeni değişmişti. Sanayiye ustama gittim abi bu durduk yere stop ediyor yaptığın işle bağlantısı var mı? Bilgisayara bağladı akü voltajın kesik kesik geliyor dedi. Akü yeni değişti dedim arızalı olabilir dedi. Akü bozuk diye gittim abi akü sağlam dedi şarj geliyordu vs. Sonra dedemlere gittim dedemlerden çıktım yola 500 metre gittim araba yine stop etti. Amcamı çağırdım oto elektrtikçi. Bas marşa der tık yok. Basıyorum tık yok. Kutupbaşının üstünde sigorta kapağını kaldırdı ben marş basıyordum arabasından anahtar almaya giderken kıvılcımı gördü. Meğerse akü ile sigorta arasındaki köprüyü elle sıkmıştım sıkmayı unutmuşum o da gevşemiş. Akü çok çok önemli 2 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Ocak 2022 Paylaş 11 Ocak 2022 Akü bozulursa kolay ama alternatör bozulursa kötü. Tecrübeyle sabit. 1 5 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Ocak 2022 Paylaş 11 Ocak 2022 Selim Bilgin yazdı: Akü bozulursa kolay ama alternatör bozulursa kötü. Tecrübeyle sabit. Yorum yapmıyorum 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts