İçeriğe Yönlendir

1990 Model Corolla Hikayesi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Amca ikinci sahibi. 400.000km’de. Araba yürüyor ama nasıl bu haliyle yürüyor anlamak zor. Adamın elini attığı şey dökülüyor. 30 sene dile kolay. 
video, araba tamir olurken yanda oturup izliyor hissi verdi

Kontrollü yıpranan parçaların imal edilmediği zamanların aracı. Bakarsan bağ, bakmazsan dağ olurmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

O kadar uğraştılar, soğutma sistemine ellemediler, radyatör, hortumlar vs. değişebilirdi. Eskinin üstüne antifiriz eklediler, pas oksitlenme varsa devam edecek dolaşmaya.

Karterin içi paslı.

Tabi ki müşteri istememiştir ama farlar, stoplar o vaziyette göndermezdim ben olsam, yan sanayi filan vardır ucuzu.

Fren hortumu sadece birini değiştirdi, hidrolik komple değişmedi.

vs. vs.

 

İşlerini severek yapıyorlar belli ama, yüzler gülüyor. Gülen esnaf bulmak zor sanayide.

Dayı istememiştir. Araç ne hale gelmiş de ancak getirmiş zaten

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Gece gece 1 saatimi aldi video. Neyse emmi mutludur artik. 
 

muhtemelen muayenesi de yoktur aracin. 

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Emre Şimşek yazdı:

Benim rahmetli Honda'nın boğaz kelebeğini de böyle söküp bir güzel temizlemişti yaşlı bir usta. Sonra da takıp koklaya koklaya ayarını yapmıştı. Hayranlıkla izlemiştim.

Dalaman Sanayi'de Kadir Usta derseniz yerini gösterirler.

Bir kaç sene daha ya çalışır ya da çalışmaz. Artık yavaştan emekliliğe yürüyor. Keyfine bakmak istiyor.

Aynısından bende var elle ayar yapılmıyor, bilgisayar üzerinden kalibrasyon yaptırmak gerekiyor.

 

 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Yunus Gökhan Ay yazdı:

Aynısından bende var elle ayar yapılmıyor, bilgisayar üzerinden kalibrasyon yaptırmak gerekiyor.

 

 

Gözümle gördüm elle de ayar yapılıyor. Biz hiç bilgisayara bağlamadık hatta. Ama mis gibi oldu

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Emre Şimşek yazdı:

Gözümle gördüm elle de ayar yapılıyor. Biz hiç bilgisayara bağlamadık hatta. Ama mis gibi oldu

bu videoda da elle yapıyor değil mi?

Atlata atlata izledim videoyu ama..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Uludağ Otomotiv'in videolarını uzun süredir takip ediyorum. Genel olarak kara düzen motorlarda iş yapıyorlar. Mesela yakın tanıdık değilse dizel araçlara bakmıyorlar. Tüm işlemleri firmalarında halletmiyorlar vs.

Geçen bir ford'un rölanti valfini söküp temizlediler, EGR'yi temizliyoruz dediler. Şahin'de yaylardan bakla kestiler vs.

Ancak söktükleri parçaları güzel temizliyorlar, yalan yok :) 

Hiç kimseyi bulamasam Bursa'da, o zaman giderim. Onun haricinde zor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Standardizasyon ve kalitenin oturmadığı yıllardaki üretimler hep ömürlük. Arçelik 2200 çamaşır makinaları gibi. 40 sene çalışıyor. Fabrikayı batırır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Fatih Evcin yazdı:

bu videoda da elle yapıyor değil mi?

Atlata atlata izledim videoyu ama..

Ben de atlata atlata geçtim abi:)

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Emre Şimşek yazdı:

Ben de atlata atlata geçtim abi:)

O zaman atlatmayan biri açıklarsa sorunuz kalmayacak :D 

Sani Gerşon yazdı:

Ancak söktükleri parçaları güzel temizliyorlar, yalan yok :) 

Hiç kimseyi bulamasam Bursa'da, o zaman giderim. Onun haricinde zor.

Kaydı alan arkadaş iyi ama :) 

Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli

Planlı eskitme var. Sadece otomotiv değil tüm sektörlerde. Parça satmaktan ziyade araba satmak mesele günümüzde. Hatta hem arabayı hem parçayı sürekli ve çok pahalıya satan alman firmaları parayı kırıyor. Merso ve BMW hariç bu söylemden. Şu an 2020 veya 21 model araca binipte 10 sene sorunsuz binerim diyen yoktur. 30-40 sene önce vardı. Toyota da dahil bu söylediğime. Corollanın efsane kasası şimdiki corollalardan her yönüyle daha sağlamdı en basitinden. 20-25 senedir yağ su koyup binen var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...