Tamer Topaç 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 Merhaba arkadaşlar, Aracın tanıtımını yapamasam da karşılaştığım bir durum. Araç 2010 Hyundai Santa fe 197 ps. Dün aracın akü kutup başları oksitlenmesi üzerine sıcak su ile oksitleri temizledim ve ardından kutup başlarına bir miktar WD-40 sıktım. Sonrasında aracı çalıştırdım fakat, ESP, Çekiş Kontrol ve 4WD ışıkları yanıp sönmeye başladı. Hemen motoru stop edip tekrar çalıştırdım bir sorun olmadı. Aradan 15-20 dk. sonra tekrar çalıştırdım. Bu sefer araç vitese geçmemeye ve dolayısıyla da yerinden hareket etmemeye başladı. (Vites kolu hareket ediyor, şanzımanda bir hareketlenme yok ve ekran ''P'' de) 3-4 saat sonra tekrar çalıştırdım. Bu sefer araç vitese geçti ama sanki şanzımanı kıracak gibi sarsıntılı geçti. Geri vitese takılınca kamera ve park sensörü devreye girmedi. Bu durumda motor arıza ışığı yaktı. Aracı olduğu yerde bıraktım. Bu akşam tekrar bir deneme yapacağım. Şimdi aklıma gelenler akü kutup başlarını sökmemiştim. Bir yerlerde açık kablo, soket vs birşey var Ya da tamamen tesadüf.(pek öyle görünmese de) Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 Bir voltaj hatası olduğu kesin. Bence bir akü ölçümü ile sök tak yapılmalı derim. 3 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 Tamer Topaç yazdı: Merhaba arkadaşlar, Aracın tanıtımını yapamasam da karşılaştığım bir durum. Araç 2010 Hyundai Santa fe 197 ps. Dün aracın akü kutup başları oksitlenmesi üzerine sıcak su ile oksitleri temizledim ve ardından kutup başlarına bir miktar WD-40 sıktım. Sonrasında aracı çalıştırdım fakat, ESP, Çekiş Kontrol ve 4WD ışıkları yanıp sönmeye başladı. Hemen motoru stop edip tekrar çalıştırdım bir sorun olmadı. Aradan 15-20 dk. sonra tekrar çalıştırdım. Bu sefer araç vitese geçmemeye ve dolayısıyla da yerinden hareket etmemeye başladı. (Vites kolu hareket ediyor, şanzımanda bir hareketlenme yok ve ekran ''P'' de) 3-4 saat sonra tekrar çalıştırdım. Bu sefer araç vitese geçti ama sanki şanzımanı kıracak gibi sarsıntılı geçti. Geri vitese takılınca kamera ve park sensörü devreye girmedi. Bu durumda motor arıza ışığı yaktı. Aracı olduğu yerde bıraktım. Bu akşam tekrar bir deneme yapacağım. Şimdi aklıma gelenler akü kutup başlarını sökmemiştim. Bir yerlerde açık kablo, soket vs birşey var Ya da tamamen tesadüf.(pek öyle görünmese de) Sıcak suyu kutup başlarını sökmeden mi döktün? Akünün altında orda burda bir yerlere belki de su girmiştir. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 Akü değişip dene derim. Akü boşaldığında hep böyle hata verirler. 2 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 6 Aralık 2021 Yazar Paylaş 6 Aralık 2021 Bu arada marş çok hızlı arkadaşlar.Tık diye çalışıyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 aküdür akü, oksit oluşmuş ise zaten kutup başları tam kavramıyor demektir 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 Tamer Topaç yazdı: Bu arada marş çok hızlı arkadaşlar. Tık diye çalışıyor Marşa aldanma. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 6 Aralık 2021 Yazar Paylaş 6 Aralık 2021 Akşam, aküyü sök tak yapıp sonucu paylaşacağım. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 6 Aralık 2021 Yazar Paylaş 6 Aralık 2021 akü kaç senelik Aldığımda üzerindeydi. Bundan 90 ah Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 Tamer Topaç yazdı: Aldığımda üzerindeydi. Bundan 90 ah MArş anında voltajını da ölçebilir miyiz? 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 6 Aralık 2021 Yazar Paylaş 6 Aralık 2021 MArş anında voltajını da ölçebilir miyiz?Tabi… Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 Tamer Topaç yazdı: Tabi… Benim hyundai , 2000 devir çevirmeden akü şarj etmezdi. Frene basınca ve gazdan auyağı çekince ancak şarj ederdim. Birisine akü takviye yaparsan adamın arabasına elektrikde göndermezdi.. 2000 deviri cevirterek şarj etmen gerekirdi. Zamanında aküsü bitip takviye yapıp rölantide akü şarj eden hyundai sahibi, araba stop edip tekrar çalıştırmak istediğinde çalışmadığını görünce tekrar takviye yapmak zorunda kalmıştı. Hyundai i10 i20 i30 hep böyledir. Yorum bağlantısı
Ali Gök 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 Ali Darbaz yazdı: Benim hyundai , 2000 devir çevirmeden akü şarj etmezdi. Frene basınca ve gazdan auyağı çekince ancak şarj ederdim. Birisine akü takviye yaparsan adamın arabasına elektrikde göndermezdi.. 2000 deviri cevirterek şarj etmen gerekirdi. Zamanında aküsü bitip takviye yapıp rölantide akü şarj eden hyundai sahibi, araba stop edip tekrar çalıştırmak istediğinde çalışmadığını görünce tekrar takviye yapmak zorunda kalmıştı. Hyundai i10 i20 i30 hep böyledir. bu dediğine uymadığı için aküsü biten tek insan yok dünyada haberin olsun 2 5 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 Kutup başlarında özellikle (-)de gevşeklik varsa o da problem oluşturuyor olabilir. Bence kontrol edin. 207 dizel aracımda (-) gevşemiş. marş almıyordu. Kontak termiğinden girip beyin problemi olabilir diyen ustalardan bu şekilde kurtulmuştum. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 Oksitlenme varsa wd 40 değilde normal gres sürün. wd 40 hem akar hemde gevşek ise çıkmasını sağlar ya da gevşemesine sebep olur. Soruna gelirsek akü problemi olmuş fakat şuan şarj olmuş olsa dahi bilgisayara bağlayıp arızaları silmek varsa şarj modülünü resetlemek gerekebiliyor. Özellikle otomatik araçlarda akü daha büyük problem yapıyor. Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 WD-40 problem yapmış olabilir mi? Temizledikten sonra kurumasını bekleyip öyle taksaydınız. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 6 Aralık 2021 Yazar Paylaş 6 Aralık 2021 Akü söküp takıldı. Ölçüm yapamadık yalnız.Cihaza bağladım ve şanzımanı işaret ediyorP0700P0705P0250CU1112 hata kodlarını verdi. Kodları silmeme rağmen tekrar tekrar arıza kodu vermeye devam etti. Şimdilik bıraktım böyle bıraktım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 Tamer Topaç yazdı: Ölçüm yapamadık yalnız. Hala voltaja bakılmalı diyorum ben. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Aralık 2021 Paylaş 7 Aralık 2021 Akü sağlam. Akü altından geçen şanzıman soketleri ıslandı. Akü boxuk olsa marş alması btincisi zor olur ayrıca araç çalışınca akünün hükmü yok Hyundai de 3 Yorum bağlantısı
Hakan Tarım 7 Aralık 2021 Paylaş 7 Aralık 2021 Servet Aydın yazdı: Akü sağlam. Akü altından geçen şanzıman soketleri ıslandı. Akü boxuk olsa marş alması btincisi zor olur ayrıca araç çalışınca akünün hükmü yok Hyundai de +1 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 7 Aralık 2021 Paylaş 7 Aralık 2021 Satma zamanı gelmiş...Haber bekliyorum...[emoji3][emoji3] Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 7 Aralık 2021 Yazar Paylaş 7 Aralık 2021 Satma zamanı gelmiş...Haber bekliyorum...[emoji3][emoji3]Abim, yerine ne alınır ki [emoji3] 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts