Metin Akbal 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 Patlamış olsaydı bu şekilde 6800 km götürür mü emin olamadım. Tahminimce suyun kıvamı tahin gibi olurdu.Götürür. Bende 90 bin km de ufaktan başlamıştı 98 binde işlemler yapıldı. Direk patlama diyerek anlama sızıntılar başlıyor. Patlama denilen olay o. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Aralık 2021 Yazar Paylaş 4 Aralık 2021 Koray Demir yazdı: Patlamış olsaydı bu şekilde 6800 km götürür mü emin olamadım. Tahminimce suyun kıvamı tahin gibi olurdu. 7000 km geçmiş olmalıyım. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 Yok yağım suyum tertemiz. Kamera tutup video çektim. 45000 km önce bunu alıp taktım. https://www.generalopel.com/urun/cruze-1-6-komple-termostat-gm Bu mala güvenim kalmadı. Arabanın orjinal kendi termostadını alacağım . Ama zamana ihtiyacım var. https://www.opelyedekleri.com/urun/chevrolet-cruze-termostat-komple-orjinal-gm-marka-25192228 arabanın bakımına triger değişimide dahil 3000 tl lazım. Önümde 1 yıl var. Ozaman kadar idare edeceğim.Kapağı kontrol et.Birde termostat in fişini çeksene arabanın tepkisi değişecek mi ya da arıza verecek mi. Su sıcaklığını hararet musirinden okuyor zaten. Termostat mekanik olarak devreye girer elektrik olayı bunun neresinde onu anlamak lazım. O zaman su eksiltmesi gerekir. Azalma yok denmiş.Ha birde yağ soğutucu patladığında bende eksilme olmamıştı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Aralık 2021 Yazar Paylaş 4 Aralık 2021 Metin Akbal yazdı: Kapağı kontrol et. Bu kapakmı , yağ kapağıda temiz, yağ çubuğuda temiz. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 Bu kapakmı , yağ kapağıda temiz, yağ çubuğuda temiz. Yok motor suyu kapağı. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Aralık 2021 Yazar Paylaş 4 Aralık 2021 Metin Akbal yazdı: Ali Darbaz yazdı: Bu kapakmı , yağ kapağıda temiz, yağ çubuğuda temiz. Yok motor suyu kapağı. Tamam işte motor suyu kapağı resimdeki. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 Sıcak motorun mu var derdin var 😂 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 Sıcak motorun mu var derdin var [emoji23]Sende termostat var mı? 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 Metin Akbal yazdı: Tansu Kalafatoğlu yazdı: Sıcak motorun mu var derdin var Sende termostat var mı? Ben çocukken bizim mahallede bis vardı. Sulu derlerdi. Ama kipritle suyun ne alakası var abi 😃 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 Ben çocukken bizim mahallede bis vardı. Sulu derlerdi. Ama kipritle suyun ne alakası var abi [emoji2]Termostat sadece sulu motorlarda mı var? Mesela bende kombi de takılı. Mesela ütü de var. Mesela elektrikli ısıtıcılarda var [emoji3] Kibritle suyun arasındaki alaka oksitlenmedir. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 (düzenlendi) Metin Akbal yazdı: Tansu Kalafatoğlu yazdı: Sıcak motorun mu var derdin var Sende termostat var mı? Termos mu? Stanley aldım ya😂 4 Aralık 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 Ali Darbaz yazdı: Yok yağım suyum tertemiz. Kamera tutup video çektim. 45000 km önce bunu alıp taktım. https://www.generalopel.com/urun/cruze-1-6-komple-termostat-gm Bu mala güvenim kalmadı. Arabanın orjinal kendi termostadını alacağım . Ama zamana ihtiyacım var. https://www.opelyedekleri.com/urun/chevrolet-cruze-termostat-komple-orjinal-gm-marka-25192228 arabanın bakımına triger değişimide dahil 3000 tl lazım. Önümde 1 yıl var. Ozaman kadar idare edeceğim. Komple yerine sadece termostatı en iyisinden alsaydın keşke, elinden geliyor, değiştiririrdin. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Aralık 2021 Yazar Paylaş 5 Aralık 2021 Malesef araba dolu olmasına rağmen , gördüğünüz gibi rampa indiğimda 80 dereceye düşüyor. Hararet çubuğu o konumda olduğunda 80 derece oluyor Yorum bağlantısı
Behlül Baş 6 Aralık 2021 Paylaş 6 Aralık 2021 Ali Darbaz yazdı: Malesef araba dolu olmasına rağmen , gördüğünüz gibi rampa indiğimda 80 dereceye düşüyor. Hararet çubuğu o konumda olduğunda 80 derece oluyor Evet biraz fazla düşüyor gibi Ali abi. Orijinal GM marka değil miydi? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2021 Yazar Paylaş 6 Aralık 2021 Behlül Baş yazdı: Evet biraz fazla düşüyor gibi Ali abi. Orijinal GM marka değil miydi? Oem. O çizgide iken obd 80 derece diyor. Yorum bağlantısı
Çözüm Ali Darbaz 14 Aralık 2021 Yazar Çözüm Paylaş 14 Aralık 2021 Merhaba Bir arızayı daha ortadan kaldırdık. Artık Cruze canavar gibi ısınıyor yanıyor buram buram . Termostadı 1200 liradan + 3 adet Dex-cool 1Litre antifirz 240 liradan 12 taksit kredi kartına aldım. İki günde kargom geldi. Termostatı değiştirdik, ama çok uğraştık. Yaklaşık bir saatimizi aldı. Sanayide 10 litre bol bol saf su aldım. Bu saf suyda önce motoru çeşme suyu ile içini temizledik. Sonra içini komple boşalttık . 3 bidon Dexcool doldurduk. Arkadan saf suyu dökmeye başladık. Takribi 4 litreye yakın saf suyu doldurup motorun 2500 devirde havasını aldık. Arabayı 2 gündür kullanıyorum, İlk günler bol bol şırıltı duyuyordum. Giderek yok denecek kadar azaldı. Halen az miktarda su sesi gelmekte. Kesilmediği durumda su eklemesi yapacağım. Eski termostat içinde şır şır bir ses geliyor. Usta çok istedi ama eski termostatı vermedim. Eski termostat üzerinden yaptığım incelemede, bacaklarından koptuğunu farkettim Bu termostatın aynısından satın alıp çalışır hale getiricem. Kendime yedek olacak. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Aralık 2021 Paylaş 14 Aralık 2021 hava sı alındı ise yeni hava nereden girdi sisteme araştırmalı Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Aralık 2021 Yazar Paylaş 14 Aralık 2021 Sökme Prosedürü İkaz: Bkz. Önsöz bölümündeki Motor Soğutma Suyu Termostat Gövdesi Uyarısı . Not: Motor yağ soğutucusu borusunu motor yağ soğutucusundan dışarı çekin. Kaputu açın. Aracı kaldırın ve destekleyin. Bkz. Aracın Yükseltilmesi ve Krikoyla Kaldırılması . Aracın altına bir boşaltma kabı yerleştirin. Soğutma sistemini tahliye edin. Bkz. Soğutma Sisteminin Boşaltılması ve Doldurulması . Radyatör giriş hortum kelepçesini (4) gevşetin. Radyatör giriş hortumunu (3) motor soğutma suyu termostatından (5) çıkartın. Gaz kelebeği gövdesi ısıtıcı giriş hortumu (2) bağlayıcısını motor soğutma suyu termostatından (1) ayırın. Radyatör ısıtıcı çıkış hortumunu motor soğutma suyu termostatı gövdesinden çıkartın. Bkz. Isıtıcı Çıkış Hortumunun Değiştirilmesi . Radyatör ısıtıcı giriş hortumunu motor soğutma suyu termostatı gövdesinden çıkartın. Bkz. Isıtıcı Giriş Hortumunun Değiştirilmesi . Termostat gövdesi braket somununu çıkartın. Termostat gövdesi braketini çıkartın. Motor soğutma suyu sıcaklık sensörü soketini (1) ayırın. 2 motor yağ soğutucu borusu cıvatasını (6) çıkartın. Motor yağ soğutucusu borusunu çıkartın (5). Motor yağ soğutucu borusu contalarını (4, 7) çıkartın. 4 motor soğutma suyu termostat gövdesi cıvatalarını (3) sökün. Termostat gövdesini (2) sökün. Termostat gövdesi contasını (8) sökün. Takma Prosedürü İkaz: Bkz. Önsöz bölümündeki Bağlantı Elemanı İkazı . Not: Motor soğutma suyu termostat gövdesi silindir kapak ile temas edene kadar 4 cıvatayı kısmen takmaya devam edin. İkaz: Doğru tespit elemanı sıkma sırasına ve tork değerlerine dikkat edilmesi önemlidir. Aksi takdirde, termostat gövdesi kırılabilir. Not: Motor yağ soğutucu borusunu motor yağ soğutucusuna bastırın Sızdırmazlık yüzeyini temizleyin. YENİ bir motor soğutma suyu termostat gövde contası takın (8). Motor soğutma suyu termostat mahfazasını (2) takın. 4 motor soğutma suyu termostat gövdesi cıvatasını (3) takın ve 2 N·m (18 lb inç) değerine kadar sıkın. 4 motor soğutma suyu termostat gövdesi cıvatasını, sırasıyla (1-2-3-4) 8 N·m (71 lb inç) kadar sıkın. YENİ motor yağ soğutucusu borusu contaları (4, 7) takın. Motor yağ soğutucusu borusunu (5) takın. 2 Motor yağ soğutucusu boru cıvatalarını (6) takın ve 8 N·m (71 lb inç) kadar sıkın. Isıtıcı giriş hortumunu motor soğutma suyu termostatı gövdesine takın. Bkz. Isıtıcı Giriş Hortumunun Değiştirilmesi . Isıtıcı çıkış hortumunu motor soğutma suyu termostatı gövdesine takın. Bkz. Isıtıcı Çıkış Hortumunun Değiştirilmesi . Motor soğutma suyu sıcaklık sensörü soketini (1) bağlayın. Motor soğutma suyu termostat gövdesi braketini takın. Motor soğutma suyu termostat gövdesi braketi somununu takın ve 6 N·m (53 lb inç) kadar sıkın. Gaz kelebeği gövdesi ısıtıcı giriş hortumunu (2) motor soğutma suyu termostatı gövdesine (1) takın. Radyatör giriş hortumunu (3) motor soğutma suyu termostatına (5) takın. Radyatör giriş hortum kelepçesini (4) takın. Soğutma sistemini doldurun. Bkz. Soğutma Sisteminin Boşaltılması ve Doldurulması . Çağlar Bayur yazdı: hava sı alındı ise yeni hava nereden girdi sisteme araştırmalı Hava kendi kendine tahliye oluyor. Arabayı sürdükce tamamen geçiyor. Bu akşam dönüşte artık su sesi çıkarmıyordu. Tamamen kesilmiş olabilir. Soğutma Sisteminin Boşaltılması ve Doldurulması Uyarı: Basınçlı bir soğutma sisteminde, radyatördeki soğutma suyu sıcaklığı, atmosferik basınçtaki çözeltinin kaynama noktasından oldukça yüksek olabilir. Soğutma sistemi sıcakken ve basınç altındayken genleşme tankı kapağının çıkartılması çözeltinin patlayıcı bir kuvvetle aniden buharlaşmasına sebep olur. Bu, çözeltinin motorun, koruyucuların ve kapağı açan kişinin üzerine taşması ile sonuçlanacaktır. Ciddi yaralanma ile sonuçlanabilir. Not: Sadece GM tarafından sunulan antifriz karışımı kullanın ve %50 su ve %50 antifriz karışımı kullanın. Antifriz soğutma sistemini sadece donmaya karşı korumaz, aynı zamanda antifrizle temasta olan tüm komponentlerin paslanmasını/kireçlenmesini önler. Sonuç olarak, antifriz daima eklenmelidir, hatta tropik ülkelerde dahi. Antifriz karışımına ilave olarak, su kalitesinin de rolü önemlidir. Normal içme suyu bu koşulun yerine getirilmesi için yeterlidir. Rejenere deniz suyunun kalitesi yeterli değildir. Onaylanmamış antifriz kullanılması da motora zarar verebilir. Radyatör, silindir kapağı veya silindir kapağı contası değiştirildiğinde, eski soğutma suyu yeniden kullanılmamalıdır. Soğutma Sisteminin Boşaltılması Soğutma sistemini açın. Soğutma suyu genleşme deposu kapağını açın. Soğutma sistemini boşaltmak için, radyatördeki tahliye vidasını (1) açın. Soğutma Sisteminin Doldurulması Not: Soğutma suyu gevşetilmiş havalandırma vidasından dışarı akınca havalandırma vidasını kapatın. Soğutma suyu artık damlamıyorsa, boru deliğindeki alt çizgiye (siyah ok) kadar soğutma suyu doldurun. Not: Motoru çalıştırdıktan sonra, soğutma suyu seviyesini derhal aşağıya borusu deliğinin alt çizgisine (siyah ok) kadar doldurun ve kapağı kapatın. Not: Kalorifer peteğini (yolcu bölmesindedir) çıkardıktan sonra aşağıdaki ilave işler yapılacaktır: Motoru radyatör fan ayarı devreye girene kadar 2.500 dev/dak. değerinde ısıtın. Not: Kalorifer göbeğini (yolcu bölmesinde) çıkarttıktan sonra, motoru 2 dakika 2.000-2.500 dev/dak. hızında çalıştırın. Böylece soğutma sisteminin havası tamamen alınır. Gaz pedalına 3 kere basın - bu esnada motor devri 2,500 dev/dak. değerini geçmemelidir. Klimalı araçlarda, klimayı kapatın. Sistemi boşalttıktan sonra, radyatördeki tahliye vidasını kapatın. Radyatördeki havalandırma vidasını (1) sökün ve tekrar bir diş sıkın. Soğutma suyunun üzerini soğutma suyu genleşme deposunun üzerindeki hava alma deliğinin alt çizgisine kadar tamamlayın (1). Motoru Çalıştırın Gaz pedalına derhal 3 kere basın - bu esnada motor devri 2.500 dev/dak. değerini geçmemelidir. Motoru ısıtın. Soğutma sistemini havalandırın Motoru durdurun ve motorun soğumasını bekleyin. Soğutma suyu seviyesini kontrol edin ve soğutma suyu seviyesini gerekiyorsa "kaynak alanını" (1) göre düzeltin. Bir test sürüşünden sonra motorun soğumasını bekleyin ve soğutma suyu seviyesini tekrar kontrol edin. Soğutma suyu seviyesini gerekiyorsa "kaynak alanını" (1) ayarlayın. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Aralık 2021 Paylaş 14 Aralık 2021 Çağlar Bayur yazdı: hava sı alındı ise yeni hava nereden girdi sisteme araştırmalı Hava almak ne yav? Benim arabalarda hiç böyle bir şey yoktu. Havası alınmadan hava yapmayan sistem varken neden havası alınarak sistem kurgulanır ki? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Aralık 2021 Yazar Paylaş 14 Aralık 2021 Ve mühteşem bir haberim daha var. Daha önce termostat bozuk iken 4 ncü vitesle ile tırmandığım rampayı artık 3 ile tırmanıyorum. Miss gibi oldu... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Aralık 2021 Paylaş 14 Aralık 2021 Çağlar Bayur yazdı: hava sı alındı ise yeni hava nereden girdi sisteme araştırmalı Okumadın mı, şırıl şırıl su sesi geliyormuş. Havası alınmamış ki... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Aralık 2021 Paylaş 14 Aralık 2021 Ali Darbaz yazdı: Ve mühteşem bir haberim daha var. Daha önce termostat bozuk iken 4 ncü vitesle ile tırmandığım rampayı artık 3 ile tırmanıyorum. Miss gibi oldu... 4 ile 3 cümlede ters yerde ise iyi, değilse iyi değil Sani Gerşon yazdı: Okumadın mı, şırıl şırıl su sesi geliyormuş. Havası alınmamış ki... kendi garajında değişirsen oalbilir de, tükkandan havası alınmadan çıkınca çekici ile geri dönülür 4 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 14 Aralık 2021 Paylaş 14 Aralık 2021 Çağlar Bayur yazdı: ters yerde ise iyi 2 hafta sonunda kurcalayarak çözdüm, 4 ile 3 ters kalsaydı Uno gidecekti o derece 😁 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Aralık 2021 Yazar Paylaş 14 Aralık 2021 Sani Gerşon yazdı: Okumadın mı, şırıl şırıl su sesi geliyormuş. Havası alınmamış ki... Son marş sonrası , ses mes kalmadı aslında. Bu arabalar böyle gıdım gıdım genleşme kabından havayı atıyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Aralık 2021 Paylaş 14 Aralık 2021 Mert Gülkokan yazdı: Hdi motorlarda hava alma için sibop gibi bir parça var Oradan su kesik kesik geliyor Su tam olarak akmaya başlayınca havası da alınmış oluyor Hdi bilmiyorum ama iki kere mazda’nın suyunu değiştim. İlkinde antifrizi yanlış koymuştum. İkisinde de hava mava almadım. Radyatöre giren hortumu çıkardım. Suyu boşalttım. Sonra üstten doldurdum. Devam. Başka arkadaşın mazdasını da böyle değiştik. Zaten hava alma diye bir şey yok. Ses falan da yok. Her şey gayet normaldi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts