İçeriğe Yönlendir

Araçlarımızın Km Başına Yakıt Dahil Kullanım Maliyetleri Hesaplama


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Saim Ulaş Yılmaz

Hesap yapmak istemiyorum.

 

5 üstü bir rakam çıkar herhalde 😄

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel
Bizim için oyuncak değil ulaşım aracı olduğu için hesap yapmak durumunda kalabiliyoruz. Ayrıca bu keyif almamıza engel değil. Güzel bir kebapçıya gittiğinde hesabın kaça olduğunu elbette bilerek yeriz ama yine eğleniriz. Pek çok kişi yakıt hesabını düşünüyor, ben de düşünüyorum, mesela ben sakin kullanıyorum..Ben de bilirim kırmızıya yaklaşırken araç sollamayı makas atmayı. En alasını yaparım. Ankaraya 2 saatte de giderim.  Ama yapmıyorum. Hem mali sebeplerden hem saygıdan da tabi.
Araçların yaktığı yakıtın aslında çok da büyük olmadığı, diğer giderlerin de önemli olduğu aslında bu konunun ana teması.

Hocam benim demek istediğimi anlamamışsınız, yada anlamak istememişsiniz. Benim de ulaşım aracım sonuçta.
Ben oyuncak deyince neden sizin aklınıza makas atmak hız yapmak geliyor. Siz anlamak istediğiniz yerden bakmışsınız. Benim için arabam neden oyuncak biliyormusunuz Mehmet hoca tüm bakımlarını yapmak onu haftada 2 kere yıkatmak onunla sahilde müziğimi açıp yavaş yavaş gitmek onunla konuşmak onunla çocuklarımı gezdirmektir bu nedenlerden dolayı oyuncağımdır benim, oyun arkadaşımdır tüm arabalarım.
En büyük hayalimdir bir araç sahibi olmak. Şükürler olsunki rabbime arabam olmuştur hep. İlk arabam escortum ne ise şimdiki arabamda aynı değerde oyuncağımdır.
Ben bunları düşünerek oyuncağım derken, siz hıza makas atmayı ve saygı filan diyerek cevap yazıp söylemişsiniz. Bunları beni alıntılayarak yazdığınıza göre beni böyle biri olarak düşünmüşsünüz demek.

Benim durumumun iyi olması demek makas atarak yada hızlı araç kullanacağım anlamına gelmez Mehmet hoca.

Hayata bakış açılarımız farklı demekki.

Sadece Yakıtı ve masrafları düşünüyor olsaydınız gidip bir Polo yada 307 alabilirdiniz. hem daha az yakar hemde masrafınız az olurdu . Demekki sadece masraf odaklı binmiyorsunuz sizde aracınıza.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Makas atmayı oyuncak olarak söylemedim yakıt açısından söyledim

Mehmet hoca deyince sitem cümlesi mi?

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Hocam üst tarafta hocam demişim alt tarafta sadece harf eksikliği. Sitem olsa üst tarafta hocam dermiyim sizce. Sitem değil sadece konuşuyoruz. Sitem yapacak yaşı geçtik artık hocam.

Sitem olarak düşündüyseniz ve yanlış yazımdan dolayı yanlış anlaşıldım isem kusuruma bakmayın

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Tamam ben gerçekten makası ve kırmızıya yaklaşırken hızlanmayı sert kullanmayı yakıt açısından dedim. Ayrıca ben biraz severim devirli kullanmayı aslında. makas atmasam da :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Çağlar Bayur yazdı:

ibanıma baktım henzü düşmemiş

Zamanında hisse almamışsın demekki ?

Yorum bağlantısı
Murat Gedik

Ben aracımın istatistiklerini tutmayı çok seviyorum. Çünkü bana göre bilgi güçtür. Bilmeyi her zaman bilmemeye tercih ederim. Arkadaşlar bilmemeyi mutluluk olarak görüyorlar bence :-) biraz da haklılar. Çünkü bazı insanlar sürekli aracın yakıtını masrafını düşünerek araçtan zevk alamayabiliyorlar. 

 

Ben sürekli bu güncel bilgileri ve istatistikleri tutarak. Aracım da herhangi bir problem olduğu zaman anlamayı da umuyorum. Mesela ortalama yakıtın çok fazlalaşması gibi. Ya da aracın ne kadar yakıt yaktığını ne kadar masrafı olduğunu bildiğim zaman kulaktan dolma değil de gerçek verilere dayanarak karar veriyorum. 

 

Mesela Focus 2.5 1.6 Lt otomatik araçlar her zaman çok yakıyor masraflı gibi söylentiler var. Bu verilere göre diğer araçlardan bir farkının olmadığını görebiliyorum. 

 

Velhasıl kelam bilgi güçtür. Bildiğin zaman belki gerçekler seni üzebilir ama daha doğru karar verebilirsin.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Murat Gedik yazdı:

 

 

Mesela Focus 2.5 1.6 Lt otomatik araçlar her zaman çok yakıyor masraflı gibi söylentiler var. Bu verilere göre diğer araçlardan bir farkının olmadığını görebiliyorum. 

 

Söylenti değil hocam ya :) geçen gün 14.6 ortalama gördüm kendimi zor attım arabadan :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

2016 ortasından beri, aynı aracı kullanıyorum.
0 km alınışından bu zamana kadar, Fuelio yazılımı ile, masraf kayıtlarını tutarım.
Başlık vesile oldu, mevcut verileri toparladım,
https://drive.google.com/file/d/1BuPECGxLtXtvkB8dRR012N12OTFmA3Kt/view?usp=sharing

 

km başına toplam maliyet, 1 TL 61 kuruş olurken, bunun 50 kuruşu, yakıt masrafına tekabül etmiş.. diğer masraflar, toplam maliyetin %70 inden fazla tutuyor.

 

Bakım, aksesuar, demirbaş (yıkama mak., vb.) gibi harcamalar yüzünden, diğer masraflar şişmiş gibi görünse de, asıl sebep, 2020 ve 2021 senelerinde, 8 binlerden 5 binlere inen, yıllık km - yol miktarı olmuş.

 

Yıllık tüketim miktarı, lt/100 km olarak, her geçen yıl azalarak, 7 litrelere ulaşmış.. 

diğer taraftan, yakıt masrafı ise, kuruş/km olarak, sürekli 50 kuruş mertebesinde kalmış..
yakıt fiyatı arttıkça gaz pedalının üzerine koyduğum yumurtanın kabuğu, giderek incelmiş gibi bir tablo ortaya çıkıyor :)

 

Geçmiş verileri incelerken çıkan bir ilginç nokta da, dünya piyasalarındaki petrol fiyatlarında ve döviz kurunda olan dalgalanmalarla ilgili oldu..
Aynı yıl içerisinde, (dolar bazlı) benzinin fiyatı, %30 lara varan ölçülerde değişim gösterebilmiş..

 

Bu konuya yakın sayılabilecek bir başlık daha mevcut. Onu da yazayım, bir etkileşim olur belki..


 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Ayhan Asil yazdı:

33000 keş

Yerine yenisini koymam lazım Abicim 😊 şimdilik o fiyatlara oda zor biraz.

Forumda o fiyatlara satılık vardı @Mustafa Tüfekçi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Evcin yazdı:

Söylenti değil hocam ya :) geçen gün 14.6 ortalama gördüm kendimi zor attım arabadan :D 

Ben o 1.6 ile istanbul‘da 15,5 gördüm :) 

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
(düzenlendi)

Bence hiç kafa yormaya değmez. 1 hafta sonra tüm hesaplar değişecek çünkü. Benim de 1.5 civarı çıkar herhalde. Elektrikli bir araç almak lazım. Onda da olacak ama en azından bazı maliyetler değişir. 

tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Gedik
Fatih Evcin yazdı:

Söylenti değil hocam ya :) geçen gün 14.6 ortalama gördüm kendimi zor attım arabadan :D 

 

Doğrudur :-) araçtan araca, kullanımdan kullanıma farklılık gösterebilir. Yol bilgisayarı da yanlış gösterebilir. Benim yıllık ortalamam, şehir içi çoğunluklu (Nevşehir) 10.1 Lt. 

Veriler yalan söylemez :-).

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben o 1.6 ile istanbul‘da 15,5 gördüm :) 

Tabi şehirden şehire de değişir. İstanbul'da ortalama hız ne kadar acaba. Benim Nevşehir'de 33 Km/h. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Gedik yazdı:

 

Doğrudur 🙂 araçtan araca, kullanımdan kullanıma farklılık gösterebilir. Yol bilgisayarı da yanlış gösterebilir. Benim yıllık ortalamam, şehir içi çoğunluklu (Nevşehir) 10.1 Lt. 

Veriler yalan söylemez :-).

Tabi şehirden şehire de değişir. İstanbul'da ortalama hız ne kadar acaba. Benim Nevşehir'de 33 Km/h. 

20 :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Bence hiç kafa yormaya değmez. 1 hafta sonra tüm hesaplar değişecek çünkü. Benim de 1.5 civarı çıkar herhalde. Elektrikli bir araç almak lazım. Onda da olacak ama en azından bazı maliyetler değişir. 

Hocam Bajaj Cute için bi finite element analiz tosturun da korkmadan binelim şuna. Yahut korkalım mı?

 

image.png.e2a19d3d28bf83fa9731a8af7ce44c29.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Gedik
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

20

 

Ben günlük 30 Km ortalama yol yapıyorum. Yani yaklaşık 1 saat çalışıyor aracımın motoru. 

Aynı şekilde siz eğer ortalama 20 Km/h ile aynı yolu yapsanız aracınızın motoru 1,5 saat çalışmak zorunda kalacaktı. İşte yakıt farkı da buradan kaynaklanıyor. Bu ortalama hız bazen İstanbul'da daha çok düşebiliyor. 12 Km/h'lara kadar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Mehmet Göktürk yazdı:

Hocam Bajaj Cute için bi finite element analiz tosturun da korkmadan binelim şuna. Yahut korkalım mı?

 

image.png.e2a19d3d28bf83fa9731a8af7ce44c29.png

Hocam korkalım bence. Ama yaparız bir analiz. 😊

H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Hocam korkalım bence. Ama yaparız bir analiz. 😊

@Bahattin Akkaya ne dersin?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Gedik yazdı:

 

Ben günlük 30 Km ortalama yol yapıyorum. Yani yaklaşık 1 saat çalışıyor aracımın motoru. 

Aynı şekilde siz eğer ortalama 20 Km/h ile aynı yolu yapsanız aracınızın motoru 1,5 saat çalışmak zorunda kalacaktı. İşte yakıt farkı da buradan kaynaklanıyor. Bu ortalama hız bazen İstanbul'da daha çok düşebiliyor. 12 Km/h'lara kadar.

gaz pedalı aynı basılı değil ki?

 

Mesela hızlı gidersin çok basılır ama yine de saatte harcadığı yüksek olur. Sizin bu mantık ile bir sonuca ulaşılamaz. ben 1.5 saat süreyim 80 ile mesela, 1 saatte 120 ile gidilen yere daha az yakarak ulaşabilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Gedik
Mehmet Göktürk yazdı:

Mesela hızlı gidersin çok basılır ama yine de saatte harcadığı yüksek olur. Sizin bu mantık ile bir sonuca ulaşılamaz. ben 1.5 saat süreyim 80 ile mesela, 1 saatte 120 ile gidilen yere daha az yakarak ulaşabilirim.

Aynen Mehmet hocam. Ben bu değişkenleri göz ardı ediyorum. Kullanım diyoruz genel olarak. Daha bir çok farklı etmen var. Eğim, sıcaklık vb gibi. Hepsini göz önüne alamayız. Ben basitçe ortalama hızın yakıta etkisini yazdım. Araçların şehir dışında daha az yakmasının nedeni bu bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ortalama hızın yakıta etkisini öyle yazamazsın işte. Herşeyi dikkate alamayız derken sıcaklık basınç gibi yan değişkenlere zihnin kayıyor ve bunlar ihmal edilir diyorsun onlar edilir. Ama senin ana değişkeni alman hatalı. Yani mesele yan değişkenleri  ihmal değil. Onları et sıkıntı yok.

 

aynı şartlarda 100 km yolu 80 ile gittim bir de 120 ile gittim. Ortalamaları ve yakıtı söyle bana.. demek ki modelin doğru değil. Saat hesabı yahut ortalama hız hesabı yanıltır. Mesele ihmal meselesi değil.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Gedik
Mehmet Göktürk yazdı:

aynı şartlarda 100 km yolu 80 ile gittim bir de 120 ile gittim. Ortalamaları ve yakıtı söyle bana.. demek ki modelin doğru değil. Saat hesabı yahut ortalama hız hesabı yanıltır. Mesele ihmal meselesi değil.

 

Haklısınız hocam. Zaten yakıt belli bir hıza kadar çıkıldığı zaman düşer. Belli bir hızdan daha hızlı gidildiği zaman gittikçe artar. Çünkü Hem rüzgar direnci artıyor. Hem de yol direnci artıyor. Araç bunlarla başa çıkmak için ve hızını korumak için daha fazla yakıt tüketecektir. 

 

Yalnız şehir içinde genelde 80'den az ortalama hızlarda gittiğimiz için rüzgar direnci ve yol direncinin de göz ardı edilecek kadar az olduğunu düşünüyorum. Yani bence şehir içi için yüksek ortalama hız yakıtı düşürürken. Şehir dışı için yani 80'den fazla ortalama hız yakıtın artmasına neden olur sizin dediğiniz gibi.

Tabi yanılıyor olabilirim :-) benim düşüncelerim bunlar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

1.5 saat süreyim 80 ile mesela, 1 saatte 120 ile gidilen yere daha az yakarak ulaşabilirim.

yarım saatte varsak, vardığımz yerde 1 saat kave ciskeyk yesek, sağlık sıhhat bünyemiz daha rahat hissetmez mi

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...