İçeriğe Yönlendir

Volkswagen ve Toyota Anlaşmayı İmzalamadı


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Bir çok marka ve ülke 2040’a kadar içten yanmalı motor işini bitireceği taahhüt edilen anlaşmayı imzaladı fakat iki en büyük üretici imzalamadı. Gerçekçi olmak lazım. 5-10 tane ülke haricinde sadece elektrikli araba kullanılacak ülke yok. Hele enerji ithal eden ülkelere göre petrol çok daha ucuz ve hızlı. 
 

Ne zaman enerji ucuz olur, şarj olayı 5-10dk olur veya değiştirilebilir pil olayı olur, hatta piller ucuzlar, o zaman bu iş olur. Çok net bir şey bu. 
 

https://www.ensonhaber.com/amp/otomobil/toyota-ve-volkswagen-32-ulkenin-ve-markalarin-katildigi-iklim-anlasmasini-imzalamadi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bir çok marka ve ülke 2040’a kadar içten yanmalı motor işini bitireceği taahhüt edilen anlaşmayı imzaladı fakat iki en büyük üretici imzalamadı. Gerçekçi olmak lazım. 5-10 tane ülke haricinde sadece elektrikli araba kullanılacak ülke yok. Hele enerji ithal eden ülkelere göre petrol çok daha ucuz ve hızlı. 
 

Ne zaman enerji ucuz olur, şarj olayı 5-10dk olur veya değiştirilebilir pil olayı olur, hatta piller ucuzlar, o zaman bu iş olur. Çok net bir şey bu. 
 

https://www.ensonhaber.com/amp/otomobil/toyota-ve-volkswagen-32-ulkenin-ve-markalarin-katildigi-iklim-anlasmasini-imzalamadi

Pilleri oluşturan metallerin bu kadar araç sayısı ve düzenli değişime dayanabileceğini zannetmiyorum. Run Short olayı meydana gelir. Elektrik ile araba yürütme için hazır olmayan şeyler var, Temiz Enerji gibi özellikle temiz nükleer enerji gibi, batarya gibi

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

Coğrafyası müsait küçük ülkelerde elektrikli araçlar rahatça kullanılır ama Türkiye gibi hem mevsimi hem de coğrafyası zor bir yerde sadece elektrikli araçlar ile hayat devam edemez.  800-1000km yi rahat çıkarır ve hızlı dolan bataryalar yapılana kadar bize olmaz elektrikli araçlar. Şehir bazında düşünürsek Konya gibi düz yerlerde rahatça kullanılır. Ama sadece şehir içi .

 

İşin diğer boyutu da petrol lobisi ve petrolü elinde bulunduran ülkeler var.  Onlar da gücü kaybetmek istemeyecektir.

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erhan Doruk yazdı:

 .

 

İşin diğer boyutu da petrol lobisi ve petrolü elinde bulunduran ülkeler var.  Onlar da gücü kaybetmek istemeyecektir.

Onlar için farketmez. Yeni dünya düzeni hep istedikleri gibi oluyor. Bu kadar dayatma varsa inanın bir çıkarları vardır kesin. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Olmaz, yapılamaz, tutmaz diye bir şey yok. Sadece inanmak ve inandığın uğurda çalışmak var.

Günümüzde içten yanmalı otomobillerin %70 kullanımı hep şehir içi. Peki ne diye 2 ton kütleli 4x4 araçları trafiğe sokuyoruz? Tamamen özenti. Arkadaşımın 1.55 boyundaki eşi direksiyon arasından bakarak jeep kullanıyor. Ya ne gösteriş meraklısı bir millet olduk çıktık. Yani bu kadıncağız Fiat Panda kullansa da önünü görerek rahat rahat gitse olmazmı ?. 

Şahsi fikrim elektrikli araçlara geçmeliyiz ve bunu kimseyi üzmeden yapmak için de önceliği şehir içi E araçlara pozitif ayrımcılık yaparak sağlamalıyız. Japonyada yanlış bilmiyorsam 600 cc nin altında motor hacmi olan küçük araçların (Sarı plaka ) bir çok vergi ve otopark avantajı var. Sistemi buna benzeterek, elektrikli ve belli kw nin altında şehir içi araçlarına sıfır vergi, düşük fiyatlı şarj imkanı, ücretsiz otopark gibi avantajlar tanınırsa insanlar kendiliğinden bu dönüşümü yapacaklardır.

Uzun yollarda elektrikli araçların yetersiz menzil ve uzun süren şarj problemleri olabilir ancak kısa mesafe ve şehir içleri için e araçlar harika bir çözüm. Acilen kısa mesafeler için inovatif *  çözümler üretmeliyiz. @Mehmet Göktürk hocamızın bir paylaşımında bahsettiği gibi, bizim dev boyutlu TOGG dan önce japonların yaptığı gibi küçük araçlar üretmemiz gerekiyor. Suzuki Carry gibi Smart gibi araçlar yaparak bunlarla toplumun alışkanlıklarını değiştirmeli, batarya teknolojisinde uzmanlaşmalıyız.

* ( Değişen koşullara uyabilmek için toplumsal, kültürel ve yönetimsel ortamlarda yeni yöntemleri kullanılmaya başlayan kimse.)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



İşin diğer boyutu da petrol lobisi ve petrolü elinde bulunduran ülkeler var.  Onlar da gücü kaybetmek istemeyecektir.


Örneklemeyi başka bir boyutta yapacağım.

"ABD'li Sigara üreticisi Philip Morris (PMI) , İngiliz astım ilacı üreticisi Vectura'daki hissedarların yaklaşık yüzde 75'inin desteğini alarak Vectura'yı yaklaşık 1 milyar sterlin karşılığında satın alma konusunda anlaştı."

Onlar çoktan sektörü eline geçirmiştir yani.
Yorum bağlantısı
Ersev Kaya
Mustafa Erkan yazdı:

sıfır vergi, düşük fiyatlı şarj imkanı, ücretsiz otopark

Bunları yapınca devletimizin önemli bir gelir kaynağı kesilir.

O yüzden buna yanaşmazlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:


 

 


Örneklemeyi başka bir boyutta yapacağım.

"ABD'li Sigara üreticisi Philip Morris (PMI) , İngiliz astım ilacı üreticisi Vectura'daki hissedarların yaklaşık yüzde 75'inin desteğini alarak Vectura'yı yaklaşık 1 milyar sterlin karşılığında satın alma konusunda anlaştı."

Onlar çoktan sektörü eline geçirmiştir yani.

 

 

Konuyla ilgili değil ama SMA ilacının neden bu kadar pahalı olduğnu araştırdım geçen gün. Okuduklarım , büyük şirketlerin para için küçük çocukların ölmesine göz yumduğunu gösterdi. 2.1 milyon USD bir doz aşı.

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erhan Doruk yazdı:

 

Konuyla ilgili değil ama SMA ilacının neden bu kadar pahalı olduğnu araştırdım geçen gün. Okuduklarım , büyük şirketlerin para için küçük çocukların ölmesine göz yumduğunu gösterdi. 2.1 milyon USD bir doz aşı.

Yapılan haracama? O ilaç için kaç milyar dolar harcandığı bilgisi vardı bir haberde. Doğru yanlış bilemem

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Onlar için farketmez. Yeni dünya düzeni hep istedikleri gibi oluyor. Bu kadar dayatma varsa inanın bir çıkarları vardır kesin. 
Das Toyota [emoji846]
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Das Toyota emoji846.png

Üfffff

 

Mert Yeldan yazdı:

Benim anlamadığım pil teknolojisi çok mu temiz masum?

Değil ama çok verimli. Benzinli motorla 5 birim enerji ile gittiğin yerde elektrikli arabayla 1 birim enerjiye gidiyorsun. Hele şehir içinde benzinli araba yakıtı çöpe atıyor resmen. Bu tarafından da bakmak lazım

Yorum bağlantısı
Ersev Kaya
Erhan Doruk yazdı:

 

Konuyla ilgili değil ama SMA ilacının neden bu kadar pahalı olduğnu araştırdım geçen gün. Okuduklarım , büyük şirketlerin para için küçük çocukların ölmesine göz yumduğunu gösterdi. 2.1 milyon USD bir doz aşı.

Vesile ile, Soner Yalçın:  Saklı Seçilmişler kitabının okunmasını tavsiye ederim. Neler var neler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı
Mert Yeldan yazdı:

Benim anlamadığım pil teknolojisi çok mu temiz masum?

bunu ben de anlamıyorum, araç, batarya ve enerjinin toplam üretim ve tüketim karbon ayak izlerine bakınca, elektriklilerin manalı olması için belli bir süre kullanılması gerekiyor. bu ülkeden ülkeye, enerjinin üretim şekline göre de fark ediyor. elektrikli araç, karbon ayak izini %100 hes üretimi ile %100 fosil, kömür vs ile üretilen enerji senaryolarında 15 bin milde de amorti edebiliyor, 100 bin milde de. tüm dünya hes'le üretim yapmıyor, yapamayacak da.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yapılan haracama? O ilaç için kaç milyar dolar harcandığı bilgisi vardı bir haberde. Doğru yanlış bilemem

Bağışlarla ve fonlarla ilaç üretiliyor, daha sonra daha da geliştirmek için bağışlarla Arge için bir fon kurulup 2.3 milyon dolara ilacı geliştiriyorlar, geliştirilen ilaç bir firmaya devrediliyor. Burada daha da geliştirilen ilaç için ilk arge hastanesi 36 milyon dolar verip işe ortak olup araştırmayı devam ettiriyor. bu ortak konsorsiyum toplamda 580 milyon dolar harcayarak ilacı son haline getiriyor. Sonra Novartis bu şirketi komple 8,7 milyar dolara satın alıp tüm lisanslara sahip oluyor.

 

ilacın bir dozu 2,1 milyon usd. tek sefer uygulanıyor. Dünyanın en pahalı ilacı. Ülkemizde kampanya yapan birçok hasta var ancak sadece TL toplamalarına izin veriyorlar ve döviz arttıkça onlar da kampanyada geriye düşüyorlar.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Elektrikli araca dönüşte amaç dünya değil, bu araçların dolaştığı yerlerde emisyonu düşürmek. Benzinli/dizel araç, yolunda gittiği ülkeyi kirletiyor, Çin'de ya da Hindistan'da kömürle elektrik üretilmesi ya da araç x ülkesinde üretilirken oradaki emisyon oradakilerin problemi. 

Yani elektrikli araçlar, Avrupa'daki ülkelerde ne kadar fazla olursa Avrupa o kadar az kirlenir. Elektrik de zaten nükleerden geliyor. Vw ve Toyota benzinli araç yapıp Afrika'ya satınca orada emisyonun yüksek olmasıyla ilgilenmezler, kazandıkları paraya bakarlar.   

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

2040’a kadar içten yanmalı motor işini bitireceği taahhüt edilen anlaşmayı imzaladı

1. o imza bir temenni imzası, yani olurda olursa diye

2. yanmalılar bitmeyecek, yanmalı yanında pilli motor da olacak.

Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
Çağlar Bayur yazdı:

yanmalılar bitmeyecek, yanmalı yanında pilli motor da olacak.

Yanmalı petrol kurursa bitecek. Aksi halde zor. 

 

O tarihte en az 100 yıl sonrası. 

 

Atomla çalışan araç bile pillilerden daha güvenli şu an. 

 

Pilli dalgasının altında bir dümen var da hala %100 çözemedim. Araştırıyorum. 

 

Özellikle son 2 yıldır pil dalgası gündemde var bi plan. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mahmut Yıldız yazdı:

Elektrikli araca dönüşte amaç dünya değil, bu araçların dolaştığı yerlerde emisyonu düşürmek. Benzinli/dizel araç, yolunda gittiği ülkeyi kirletiyor, Çin'de ya da Hindistan'da kömürle elektrik üretilmesi ya da araç x ülkesinde üretilirken oradaki emisyon oradakilerin problemi. 

Yani elektrikli araçlar, Avrupa'daki ülkelerde ne kadar fazla olursa Avrupa o kadar az kirlenir. Elektrik de zaten nükleerden geliyor. Vw ve Toyota benzinli araç yapıp Afrika'ya satınca orada emisyonun yüksek olmasıyla ilgilenmezler, kazandıkları paraya bakarlar.   

Yeni küresel ısınma işleri bunu engellemek için var. Gerçi biz pek içinde değilsek de bu süreç işletilecek. Afrikaya da işletecekler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

küresel ısınma işleri bunu engellemek için var.

yani artık sade şahsi zevkleri  için uaçağa binip piramit fotosu çekmeye gidenlere engel mi gelecek?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

yani artık sade şahsi zevkleri  için uaçağa binip piramit fotosu çekmeye gidenlere engel mi gelecek?

yahu foto hikaye adam toz taşıyo

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Çağlar Bayur yazdı:

yani artık sade şahsi zevkleri  için uaçağa binip piramit fotosu çekmeye gidenlere engel mi gelecek?

Lütfen olsun çünkü.. (hanım yine pariste)🤪

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Hyundai Hidrojen teknolojisinde bayağı aktifti.

Alternatif olabilir.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...