Selçuk Bakış 28 Kasım 2021 Paylaş 28 Kasım 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: bir üst versin farkınıda alsın mesela, olmamı? Müşteri kazanmak isterse olur, ben ticaretime bakarım gerisi umrumda değil derse, bu gelen üründe olduğu gibi iadeyi yapar geçer. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Kasım 2021 Paylaş 28 Kasım 2021 Selçuk Bakış yazdı: Müşteri kazanmak isterse olur, ben ticaretime bakarım gerisi umrumda değil derse, bu gelen üründe olduğu gibi iadeyi yapar geçer. zaten 2.sini yaptığından işim olmuyor ya... 1 Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 28 Kasım 2021 Yazar Paylaş 28 Kasım 2021 Selçuk Bakış yazdı: Müşteri kazanmak isterse olur, ben ticaretime bakarım gerisi umrumda değil derse, bu gelen üründe olduğu gibi iadeyi yapar geçer. Selçuk abi, valla yasa yapıcılar çok öncesinde bunu belirlemişler "ç" maddesini dikkatli okursak burada ifade edilmiş. Ek olarak malın ayıpsız olduğunu kanıtlama yükü satıcıya ait. Tüketicinin seçimlik hakları MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz. (3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır. (4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir. (5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir. (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir. Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 28 Kasım 2021 Paylaş 28 Kasım 2021 Osman Ünal2 yazdı: Selçuk abi, valla yasa yapıcılar çok öncesinde bunu belirlemişler "ç" maddesini dikkatli okursak burada ifade edilmiş. Ek olarak malın ayıpsız olduğunu kanıtlama yükü satıcıya ait. Tüketicinin seçimlik hakları MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz. (3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır. (4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir. (5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir. (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir. Zaten o madde de açıkça belirtmiş, imkan varsa. Sonuç olarak para iadesi yaparak sözleşmeden dönme kısmı uygulandığı için farklı bir sonuç beklemiyorum. Umarım istediğiniz gibi olur. Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 30 Kasım 2021 Yazar Paylaş 30 Kasım 2021 Selçuk Bakış yazdı: Zaten o madde de açıkça belirtmiş, imkan varsa. Sonuç olarak para iadesi yaparak sözleşmeden dönme kısmı uygulandığı için farklı bir sonuç beklemiyorum. Umarım istediğiniz gibi olur. Bakalım sonucu buradan paylaşacağım ama Teknosa'da da imkan yoksa küçük esnaf napsın:) 1 Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 11 Şubat 2022 Yazar Paylaş 11 Şubat 2022 Selamlar, İl Tüketici Hakem Heyeti ürünün bir üst modelini almış olduğum fiyatını ödemem şartı ile yeni tv verilmesi yönünde karar verdi. 2 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 11 Şubat 2022 Paylaş 11 Şubat 2022 Osman Ünal2 yazdı: Selamlar, İl Tüketici Hakem Heyeti ürünün bir üst modelini almış olduğum fiyatını ödemem şartı ile yeni tv verilmesi yönünde karar verdi. İade gibi birşey olmuş yani. Çekilen onca dert yanına kar kaldı. 1 Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 11 Şubat 2022 Yazar Paylaş 11 Şubat 2022 Erhan Doruk yazdı: İade gibi birşey olmuş yani. Çekilen onca dert yanına kar kaldı. Hayır, Teknosa zaten iadeti yapmıştı heyet ürünün o zaman ki ödemiş olduğum bedeli ödeyerek ayıpsız misliyle değiştirilmesini hükmetti. Şuan 11.699 TL 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 11 Şubat 2022 Paylaş 11 Şubat 2022 Aynı paraya üst model veya üst model tutarı fiyat iadesi kararı çıkmış anladığım kadarıyla. Hayırlı olsun. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 11 Şubat 2022 Paylaş 11 Şubat 2022 Son zamanlarda ki yüksek fiyat artışlarının da etkisiyle bu yönde kararlar çok çıkmaya başladı. Son kullanıcı adına doğru bir karar. Sizin adınıza sevindim 😊 1 Yorum bağlantısı
Ali Uymaz 11 Şubat 2022 Paylaş 11 Şubat 2022 Osman Ünal2 yazdı: Hayır, Teknosa zaten iadeti yapmıştı heyet ürünün o zaman ki ödemiş olduğum bedeli ödeyerek ayıpsız misliyle değiştirilmesini hükmetti. Şuan 11.699 TL Tebrikler hakkınızı aramaniz sonuç vermiş Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Şubat 2022 Paylaş 11 Şubat 2022 Hayırlı olsun. Tüketici hakları daha da gelişmeli. Firmalar çakal. Kaç kişi itiraz ediyor ki? Ben de 1 yıldır plakadan hasar sorgu cevabı gelmediği için 11 liranın peşindeyim 3 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 11 Şubat 2022 Paylaş 11 Şubat 2022 Tebrikler. 10 kişiden 6sı böyle hakkını arıyor olsa, firmalar hiç diretmeden değişim de yapar iade de. Bkz, Ameriga. Adam kullandığı telefonu 6 ay sonra iade edip parasını alabiliyor. Biz 6 ay sonra bozulsa garantiden yaptıramıyoruz. Kim müşteri anlaşılmıyor. 1 Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 11 Şubat 2022 Yazar Paylaş 11 Şubat 2022 Kusura bakmayın biraz anlaşılmaz yazmışım 😕 Karar metninin özeti şu şekilde; https://www.hizliresim.com/cypeiba 2 Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 11 Şubat 2022 Yazar Paylaş 11 Şubat 2022 Ali Uymaz yazdı: Tebrikler hakkınızı aramaniz sonuç vermiş Teşekkürler, Tansu Kalafatoğlu yazdı: Sonucu anlamadım Valla haklısın anlaşılmaz yazmışım Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 12 Şubat 2022 Paylaş 12 Şubat 2022 Osman Ünal2 yazdı: Teşekkürler, Valla haklısın anlaşılmaz yazmışım Sonuç olarak 8000 lira ödeyeceksin , sana yeni tv mi vermek zorundalar 😊 Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 12 Şubat 2022 Yazar Paylaş 12 Şubat 2022 Erhan Doruk yazdı: Sonuç olarak 8000 lira ödeyeceksin , sana yeni tv mi vermek zorundalar 😊 Aynen öyle 😆 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 12 Şubat 2022 Paylaş 12 Şubat 2022 Osman Ünal2 yazdı: Aynen öyle 😆 Çok iyi olmuş. Misli ile değişimi için Hı-level filan vermesinler de 😊 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts