İçeriğe Yönlendir

Beni Şaşırtan Fiesta (2005, 1.4 TDCI)


Emre Topçuu

Recommended Posts

Emre Topçuu

Sayın büyüklerim, sevgili arkadaşlar herkese merhaba.

2 Kasım 2021 tarihinde 2005 model 1.4 TDCI Tonik Mavi Fiesta ile aranıza katıldım. Başlıkta da bahsettiğim gibi araç beni çok şaşırttı. Peki neden? 2005 yılında bir çift bu aracı satın alıyor ve 16 sene boyunca kullanıyorlar. Daha doğrusu kullanmıyorlar. Araç henüz 66.000 km'de. Hiç değişen yok, hiç boya yok. 2 yılda bir anca 10 bin km yapmışlar. Fakat ne yazık ki araç Antalya güneşine çok maruz kalmış ve tavanda güneş yanıkları mevcut.

Ben aracı 3 gün önce satın aldım. Ertesi gün de bakıma soktum. Şu an keyifle kullanıyorum.

Şu an için bir sorunum, sevgili çift AC klima düğmesine hiç iyi davranmamışlar. Düğmeye bastığımda ışık yanıp hemen sönüyor. Işık yanık kalmıyor. Derken düğmede sallanıyor gibiydi, elimde kaldı zaten. Biraz araştırdım o kısım bir bütün sanırım. Yani ben sadece AC düğmesine müdahele edemeyeceğim klima kontrol paneli komple değişmesi gerekiyor sanırım. Daha önce başına böyle bir şey gelen oldu mu? Çözüm için önerileriniz olur mu?

Son olarak, bu araçta dikkat etmem gereken şeyleri tecrübeli büyüklerim ve arkadaşlarım aktarırsa sevinirim.

İyi günler herkese.

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN

Hayırlı olsun öncelikle kazasız arızasız kullanmayı Allah nasip etsin..

 

Bahsettiğiniz düğme bu modellerde maalesef kronik panelle birlikte değişme hususu hakkında bilgim yok lakin tamir olacağına inananlardanım.

Dikkat edilmesi gereken bu ve bir üst kasa dizel fiestalarda yağ soğutucusu sorunu yaşayan çok kişi tanıdım eğer değişmemiş ise orjinali ile değişmesini öneririm. Direksiyon kutusu takirti yapar bozuk yollarda kronik son olarak sert yapılı süspansiyon rahatsız edebilir.. bunun dışında zevkli sürüş iyi yol tutan az yakan kolay kolay z-rot dışında parça bozmayan sağlam araçtır 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
(düzenlendi)

Hoş geldiniz.

Hayırlı olsun güle güle kullanın. Arabada kalabalık olunca daha hızlı gidiyormuş hissi veren bir araba :) 2004 benzinlisi vardı bende. Çok keyifliydi ve gayet iyi bir iş çıkarıyordu virajlarda.

tarihinde Oğuzkan Erışık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Topçuu
  Gökhan DOĞAN yazdı:

Hayırlı olsun öncelikle kazasız arızasız kullanmayı Allah nasip etsin..

 

Bahsettiğiniz düğme bu modellerde maalesef kronik panelle birlikte değişme hususu hakkında bilgim yok lakin tamir olacağına inananlardanım.

Dikkat edilmesi gereken bu ve bir üst kasa dizel fiestalarda yağ soğutucusu sorunu yaşayan çok kişi tanıdım eğer değişmemiş ise orjinali ile değişmesini öneririm. Direksiyon kutusu takirti yapar bozuk yollarda kronik son olarak sert yapılı süspansiyon rahatsız edebilir.. bunun dışında zevkli sürüş iyi yol tutan az yakan kolay kolay z-rot dışında parça bozmayan sağlam araçtır 

Genişlet  

 

Çok teşekkür ederim. Yağ soğutucu konusunu bir önceki aracım Chevrolet Cruze'da tecrübe etmiştim. O yüzden sık sık genleşme kabını kontrol etme alışkanlığım oldu. Bu araçta genleşme kabında hiç yağ belirtisi görmedim. Yine de değiştirme yoluna gitsem mi acaba diye düşündüm siz böyle söyleyince.

 

Direksiyon kutusundan takırtı duymadım fakat bu sabah özellikle direksiyonu sol tarafa çevirirken bir noktada bir şeye sürtme sesi duydum.

 

Bir kaç kere de direksiyonu tamamen sol ya da sağ tarafa çevirip ilerleyince bir uğultu sesine benzer bir şey duydum. Tabi tüm bunlar bir soruna işaret mi bilemiyorum.

 

Aracı alırken çalışma esnasında lakırtı sesi geliyordu, usta devirdaim'dendir demişti ve öylede çıktı. Dün triger ile birlikte devirdaim değişti ve ses kesildi.

 

Sürüşü kesinlikle zevkli, özellikle hızlanması beni çok şaşırttı. Çok seri bir araç. Yakıt konusunda ise Cruze'dan sonra beni çok mutlu edeceği kesin :)

  Oğuzkan Erışık yazdı:

Hoş geldiniz.

Hayırlı olsun güle güle kullanın. Arabada kalabalık olunca daha hızlı gidiyormuş hissi veren bir araba :) 2004 benzinlisi vardı bende. Çok keyifliydi ve gayet iyi bir iş çıkarıyordu virajlarda.

Genişlet  

 

Teşekkür ederim :)

 

Ben Ziraat Mühendisi olduğum için araziye gider gelir kullanırım diyordum ama araç çok temiz çıkınca araziye sokar mıyım bilemiyorum şu an :) Ben tek başımayken bile hızından oldukça etkilendim. Hatta bu kadar seri olmasını beklemiyordum.

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
  Oğuzkan Erışık yazdı:

Arabada kalabalık olunca daha hızlı gidiyormuş hissi veren bir araba

Genişlet  

😃😃 bende 2006 1.4 tdci araba kalabalık olunca bolu tüneline giden yol hiç bitmeyecek gibi geliyordu :)

 

@Emre Topçuu Hayırlı olsun güle güle kullanın. İnternetten çıkma bulmaya çalışın .

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emre Topçuu
  Erdoğan Temur yazdı:

😃😃 bende 2006 1.4 tdci araba kalabalık olunca bolu tüneline giden yol hiç bitmeyecek gibi geliyordu :)

 

@Emre Topçuu Hayırlı olsun güle güle kullanın. İnternetten çıkma bulmaya çalışın .

Genişlet  

 

Teşekkür ederim :) Çıkma bakmaya başladım. Sağ olsunlar 700 TL'den başlıyorlar. Klima kullanmasam nasıl olur diye düşünmeye başladım :)

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık

Bir de tavsiye vereyim. Enjektörlerin üzerinde geri dönüşlerin oringleri bulunur. Tanesi 50 kuruştu. Onları yenileyin. 

  Erdoğan Temur yazdı:

yol hiç bitmeyecek gibi geliyordu

Genişlet  

Ah bi intercooler olsaydı bu arabalarda çok daha rahat nefes alırlardı. Daha hızlı gitmiyor tabiki ama daha hızlı gidiyormuş gibi geliyordu, yani şehir içinde 😀

  Emre Topçuu yazdı:

araziye sokar mıyım bilemiyorum şu an

Genişlet  

Binin arabaya. Hırpalamayın ama işinizi de görsün. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan

Arkadaşın dediği gibi geri dönüş oringlerini kontrol ettirin. Hava filtrelesinin vidaları yalama oluyor ve aradan hava cekebiliyor ıslık gibi ses yapar. Maf sensörü yağlanır devir yükselir rolantide onu temizletin birde turbo hortumu catlayabilyor ona bakın. Hayırlı olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

Bir boruyu körleyip egr yi iptal ediyorduk ama nasıldı unuttum. En uzun süre kullandığım araçtı. Ülkede gezmedik yer bırakmadık zamanında. Evlattir. Hayırlı olsun

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

hayırlı uğurlu olsun.

bende 2008 modelini kullanmıştım.

Tek kötü yanı ne zaman mazot aldığımı unutuyordum :D 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Tek derdiniz klima butonu olsun 🧿

ben olsam cillop gibi boyatırdım.. Mis gibi sıfır olurdu🔥

Yorum bağlantısı
Murat Ekinci

Hayırlı olsun kazasız belasız kullanmak nasip olsun, aynı modelden ve makyajlı kasasından kullanmıştım daha öncesinde ikisinde de bahsettiğiniz düğmelerde gevşeme mevcuttu ama işlevinde sıkıntı olmadığı için müdahale etmemiştim. Klima düğmeleri Gökhan arkadaşın dediği gibi kronik bir sorun maalesef.Onun haricinde sıkıntı yaşatmayan araçlar , sevmediğim yönü sürücü koktuğuydu derinlik ayarı yoktu ve havada gidiyor gibi hissediyordum.Güneş yanıkları için, güneş yanığı giderme işlemleri yapan yerler var.Yanık kısımlar temizleniyor pasta cila yapılıp en son seramik kaplanıyor sonuç gayet başarılı oluyor kendi araçlarım da denedim ve memnun kaldım.

  Alpay Sumer yazdı:

Tek derdiniz klima butonu olsun 🧿

ben olsam cillop gibi boyatırdım.. Mis gibi sıfır olurdu🔥

Genişlet  

Alpay bey bence de boyatmak en güzeli ama maalesef komple boyalı olunca değeri düşüyor aracın biliyorsunuz satarken uğraştırıyor insanımız.

Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
  Fatih Evcin yazdı:

hayırlı uğurlu olsun.

bende 2008 modelini kullanmıştım.

Tek kötü yanı ne zaman mazot aldığımı unutuyordum :D 

Genişlet  

Fatih bey kaç yılında kullandınız, mazot fiyatları malum Astra ya 200 liralık mazot alıyorum yarının altında  kalıyor :exc1: kalmadı benzinlik yolu unutturan araç şu şartlarda 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Hayırlı olsun. Klima düğmesi ile hava sirkülasyonu düğmesi kronik sorunlardan biri. Benim aracımda da sirkülasyon düğmesi hiç yok, klima düğmesi de yamuk duruyor. Bu şekilde satın almıştım nasıl olsa bulurum diyerek. Lakin o iş öyle olmadı. Kime sorsam, abi komple paneli satarım, düğmeyi sana verirsem kalanını kimse almaz dedi. Çıkmaları yaklaşık 200-300 TL arası. Ben de satın almayı düşünüyorum, düğme olmayınca çok çirkin duruyor. Bu arada klima ışığının yanıp düğmenin aktif olması için önce fanı açmalısınız. 1-2-3-4 kumandasını çevirdikten sonra AC düğmesine basın, çalışacaktır.

 

Sanırım aracınız makyajsız kasa. Bu kasada turbo ısı kalkani tuylu bı malzemeden yapılmış ve tiftiklenip alev almasına sebebiyet verebiliyor. O yuzden eğer eskimiş ise makyajlı kasanin alüminyum alaşımlı kalkanı ile değiştirmenizi tavsiye ederim. 500 TL ye değiştirmiştim.

 

Aracın eksi yanları; hem yol hem motor ses yalıtımı zayıftır, amortisör eşiği ebatlarindan dolayı kısadir, darbeleri sert absorbe eder. Nokian marka yumuşak lastik alırsanız çok faydasını hissedersiniz konfor anlaminda. Dizel olmasından mütevellit, yağ kaçakları biraz can sıkabilir ama işi bilen usta olursa anında çözülür. Logoların boyası çabuk atar çiftini 100 TL den yenileyebilirsiniz. Direksiyon kutusu ses yapabilir. Ben tıkırtı sorunu yaşamadım ama tam sol ve tam sağ yapınca hafif bi civv sesi gelir. 17 yaşında bir araba için gayet normal bana göre. Vites yolları bayaa uzundur, bazen 4den 5e atarken farkında olmadan boşa atıp gaza basar niye gitmiyor ki diyebilirisiniz. :)) 

 

Aracın artıları; elektrik desteği olmayıp sadece hidrolik olması ve Ford'un direksiyon mühendisliği sayesinde sürücü ile konuşan bir direksiyon tutarsınız. Şehir içi kol yorar ama virajlarda sıkı hissettirir. Yakıt tüketimi bu fiyatlara rağmen hala ortalama altidir. Yazlık lastik ile uzun yolda 4.1 litre kışlık ile 5.2 litre civarı tüketir. Kaset çaları gurbetçi valizi gibi olduğu için sokuldugunde dokunmatik ekran tam oturur, geri görüş kamerası ve Bluetooth ile 5 yaş genclesir. Eğer yıpranmamış bir motoru var ise %20 dik yokuşta dahi 4 den 5 attırır (boş iken). Koltuga monteli kol dayama yaptırırsanız uzun yolda gayet rahat yolculuk yaptırır.

 

Biraz uzun oldu, tekrar hayırlı uğurlu olsun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Hayırlı olsun, güle güle kullanın.

2011 modeline 2 yıl

2007 modeline 2 yıl bindim 1.4 tdci Fiesta'nın.

Şu an 2008 Cool 1.4 Benzinli modeline biniyorum, kendini bir şekilde sevdiriyor bu araç.

Yakıt üzmez, zorlu yollarda korkutmaz, virajlı yollarda gazlamayı sevdirir, kontrol hissi üst düzeydir, Ford karakterini DNA'sında taşır.

Bakımlarını aksatmayın, iki bakımda bir mazot filtresini yenileyin, motorun arka kısmında büyükçe bir hortum vardır, arada sırada onu kontrol edin yerine oturmuş mu diye, yerinden çıkmaya meyilli üretmişler, motor homurtulu çalışır ve sıcak hava emişi yapar, çekişten düşer, ses artar yerinden çıkarsa.

Arka amortisör takoz ve körüklerine baktırın bakımlarda, parçalanmış veya yağı akmışsa yenileyin, araç yere sağlam basmaz yoksa, küt küt vurur arka taraf.

Eğer binecekseniz hemen Clio 2 kapı fitil seti alın, kapıların iç kısmındaki fitilimsi plastiği söküp atın, Clio fitillerini avuç içlerinizle bastırarak yerine oturtun, yalıtıma muazzam etkisi var.

Focus 3 cam suyu fıskiye memesi temin edin, sprey jet şeklinde püskürtenden; eski fıskiyeleri kaputun altından bastırarak çıkartın, yenilerini takın, çok basit işlem, cam temizliğine büyük faydası var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...