Tansu Kalafatoğlu 27 Ekim 2021 Yazar Paylaş 27 Ekim 2021 Murat Azalma yazdı: hem otto hem atkinson çevirim ile çalışıyor. yani 1.4 ekonomisini veriyor. ama 1.8 performansını vermiyor. işin termal verimlilik tarafı da var. bu motor tek başına 90 bg gibi güç üretse de termal verimliliği %41. sadece hybrid olsun diye kullanılan bir motor değil. hatta tüm geliştirme çabaları bu motoru nasıl daha az çalıştırabiliriz mantığı ile gösteriliyor. ayrıca 1.5 motorlu hybrid yaris modelinde var ama ürettiği güç daha da düşük. Kısmen doğru hocam. Hybrid 1.8 motor hep atkinson çevrimi ile çalışıyor. Yeni 1.5 corolla motorları iki şekilde çalışabiliyor. Yeni m15a-fks motor %40 verimli. O motorun tamamen atkinson çevrimi ile çalışanı yani m15a-fxe olanı %41 verimli. Bu motor yeni yaris’te kullanılıyor şu an bizdeki 1.8 2zr fxe motoru tamamen atkinson çevrimli ve %40 termal verimli. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: bizdeki 1.8 2zr fxe motoru tamamen atkinson çevrimli ve %40 termal verimli. alıp cruze motoru taksınlar %55 verim garantiymiş 4 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Murat Azalma yazdı: diğer yandan 2020 kasımda li-on bataryadan nikel bataryaya geçiş yapıldı. iklim etkilerini en aza indirmek için böyle bir değişiklik yapıldı. zaten yurtdışında birçok soğuk ülkede nikel batarya satılıyordu. Tr pazarına da 20 yılında kasım ayından sonra gelenlerde nikel oldu. lityum ion pillerin C değeri ile kıyaslanınca NiMH pillerin C değeri arasında çok büyük fark vardır. Nimh pillerin anlık tepe gerilimi gerektiği durumlarda neredeyse sınırsızken, lityum ion pillerde şu anda en fazla 13C kadardır. böyle olunca lityum pillerin paralel şekilde bağlanıp C değerinin katlanarak artması tek çözümdür. o halde pil sayısı artacağından küçük kapasileri yüksek deşarj değerli pili yapma hem yüksek maliyete ama kapasitesi büyük kendisi de büyük bir batarya grubuna nedne olacaktır. artı ağırlık demektir. Nimh piller de ise ortlama bir perfromans ama yük altında daha yükske dayanım alınabildiği için ve ucuz olduklarından ötürü tercih edilirler. iklim koşullarına lityum iyonlar çok iyi dayanırlar yoksa. 20 sene bekleme ömürlü şarj edilemeyen lityum piller var mesela. @Servet Aydın pil işinin pratiğini iyi bilir. 1 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Motor atmosferik olmak zorunda mi? 1.8 yerine 1.4T daha verimli ve dusuk maliyetli olmaz mi? Hafif olur, az yer kaplar ve daha guclu olur? Bu motordan 1.8 vergisi almak cok sacma. Hos hangi vergi mantikli ki 🤨 1.2 Turbo, 3 silindir ve 130ps motor var mesela opelde. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Erdem Doğan yazdı: Motor atmosferik olmak zorunda mi? 1.8 yerine 1.4T daha verimli ve dusuk maliyetli olmaz mi? Hafif olur, az yer kaplar ve daha guclu olur? Bu motordan 1.8 vergisi almak cok sacma. Hos hangi vergi mantikli ki 🤨 1.4 daha maliyetli olur, daha da ağır olabilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Erdem Doğan yazdı: Bu motordan 1.8 vergisi almak cok sacma. toyota, bize sattığı arabaları yılın 1.1 gün süresinde üretiyor, yani bizim pazar için teknik bir arge yapmazlar. jeneratör de turbo motor işe yaramaz, 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Değişimi şu an 2000 dolar subvansiyon mu var? dünyadan daha ucuza mı bizde? 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: toyota, bize sattığı arabaları yılın 1.1 gün süresinde üretiyor, yani bizim pazar için teknik bir arge yapmazlar. jeneratör de turbo motor işe yaramaz, Kucuk hacim fazla guc tum dunyada ise yaramaz mi? Sadece vergi degil, emisyon? Agirlik? Hacim? Cekik göz düsünmüstür illa ki 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Bilgiler açıklayıcı olmuş, elinize sağlık. Bu pillerin dolması için kaç km gidilmesi gerekiyor? Tamamen dolu olan piller şehir içinde kaç km götürüyor? 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Ekim 2021 Yazar Paylaş 27 Ekim 2021 Erdem Doğan yazdı: Kucuk hacim fazla guc tum dunyada ise yaramaz mi? Sadece vergi degil, emisyon? Agirlik? Hacim? Cekik göz düsünmüstür illa ki Arabanın gücü 121 beygir. Yererli. Amaç tasarruf. Atmosferik motordan bu faydayı alıyorsa neden motoru daha çok yoracak durumlara girsin ki? Yorum bağlantısı
Murat Azalma 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Emre Şimşek yazdı: Bilgiler açıklayıcı olmuş, elinize sağlık. Bu pillerin dolması için kaç km gidilmesi gerekiyor? Tamamen dolu olan piller şehir içinde kaç km götürüyor? hem dolması için hemde sadece benzinde .Belirli bir menzil yok. fren yaptıkça ya da gaza basmadıkça şarj eder. bu kullanıma bağlı biraz. zaten tamamını doldurmaz , genelde göstergede 2 diş boş kalır. aynı şekilde yol ve kullanıma bağlı batarya menzili de yok. o sebeple bir depo benzin ile ortalama litre /100km yakıt verisi var. 2 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Arabanın gücü 121 beygir. Yererli. Amaç tasarruf. Atmosferik motordan bu faydayı alıyorsa neden motoru daha çok yoracak durumlara girsin ki? Eğer bu motur benim arabanın moturu gibi ise kötü haberim var. Düşük devirlerde rezalet bir performansı var. Devir yükseldikçe güç artıyor. Şöyle yokuşlarda İşe yarar bir güç için 2500 devri bi görmek lazım. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Ekim 2021 Yazar Paylaş 27 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: subvansiyon mu var? dünyadan daha ucuza mı bizde? Eskiden ingiltere sayfasında pil değişim fiyatı yazıyordu. Şimdi yazmıyor. Burası ile aynı fiyattı. Çok da araştırmadım açıkçası. Servisten aldığım bilgi bu. Fakat herkes özgür. Bozulan hücreler aliexpress’ten alınan yenileriyle bile değiştirilebilir Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: aliexpress’ten alınan yenileriyle bile değiştirilebilir lion yangını videolarına baktım da, el sürmem 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 lion yangını videolarına baktım da, el sürmemSdfistf yangına karşı tedbir çalışması yapıyor. Arge için pilli toyota lazım 1 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Murat Azalma yazdı: hem otto hem atkinson çevirim Ben burayı anlamadım. Karşılaştırma videosunu izledim ama bir fark göremedim. Nedir bu atkinson çevrim ? Yorum bağlantısı
Metin Akbal 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Emre Şimşek yazdı: Eğer bu motur benim arabanın moturu gibi ise kötü haberim var. Düşük devirlerde rezalet bir performansı var. Devir yükseldikçe güç artıyor. Şöyle yokuşlarda İşe yarar bir güç için 2500 devri bi görmek lazım. Dedi ya elektrikli motor sayesinde alt devirlerde kalkışlarda canlı diye. Orayı kaçırmışsın. Tansu Kalafatoğlu yazdı: sene 2021. Hala alternatör kullanan araba var mı ya hu Alternatör olsa hiç olmazsa pilleri de doldururdu 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Oğuzkan Erışık yazdı: Ben burayı anlamadım. Karşılaştırma videosunu izledim ama bir fark göremedim. Nedir bu atkinson çevrim ? emme süreci ile egzosu ayrı strokta çalışır, oynak piston dediğim. otto çevirimi tüm benzililerdeki, bu atkinson çevrimi. 1 Yorum bağlantısı
Murat Azalma 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Oğuzkan Erışık yazdı: Ben burayı anlamadım. Karşılaştırma videosunu izledim ama bir fark göremedim. Nedir bu atkinson çevrim ? hocam bilgi karışıklığı hem otto hem atkinson yazmış olmam. sadece atkinson çevirim oluyor 1.8 motorlar. . alt devirlerde 1.8 reaksiyonu göstermeye çalışırken , üst devirlerde 1.4 ekonomisi sağlamaya çalışıyor. atkinson mantığı bu. otto da basınç ateşleme yanma bittiğinde emme kapalı durumdadır. atkinson da ise işlem bittiğinde emme bir miktar açık bırakılır ve bir kısım hava yakıt karışımı geri emme manifolduna verilir. bir sonraki emme işleminde , öncekinden kalma yakıt hava karışımı çekilir pistona . 3 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Metin Akbal yazdı: Dedi ya elektrikli motor sayesinde alt devirlerde kalkışlarda canlı diye. Orayı kaçırmışsın. Alternatör olsa hiç olmazsa pilleri de doldururdu hybridde atkinson motoru o yüzden var, aslında bu atkinsonu nasıl edelim de arabaya koyalım dediler, müşteriler bizi dövmeden, pil ilavesi ile çekişi artırdılar bence 1980 de honda dki motor olsa (fakir yakış lean burn ) şimdi daha iyi iş yapardı, yanma odasına giren bir emiş daha vardı karbüratörde minnak bir hortum ile, basit ama etkili 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Ekim 2021 Yazar Paylaş 27 Ekim 2021 Emre Şimşek yazdı: Bilgiler açıklayıcı olmuş, elinize sağlık. Bu pillerin dolması için kaç km gidilmesi gerekiyor? Tamamen dolu olan piller şehir içinde kaç km götürüyor? Piller 1,3kwh. Bize kullandırdığı %40’ı. Yani 0,5kwh. Bu değer hıza eğime göre aracı götürür. Tam hatırlamıyorum ama hiç dur kalk yapmadan sabit 30-35km hızla sürersek saatte 4kwh harcıyor. Tam Pil kapasitesi ile 4-4,5km sabit 35km hızla gider. Eğimsiz yolda araba hibrit. Gaza yüklenince benzinli motor çalışır. O yüzden sadece elektrikle gitmek gibi hedef yapmıyoruz aslında. @Emre Şimşek pillerin dolması bir mucize fren yaparken, ayağı gazdan çekince her koşulda, ve sürerken varsa fazla beygiri jeneratöre aktararak piller doldurulur. yani normal arabada boşa giden enerjiler ile piller doluyor. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Ekim 2021 Yazar Paylaş 27 Ekim 2021 (düzenlendi) Motorun gücü demişken, sabit şanzıman dişli oranı yok. Motorun ve tekerin hız-devir oranlamasını elektrik motoru yapıyor. 1600 devir ile 110km hızla giden başka araba var mı piyasada? Hybrid corolla eğimsiz yolda bu devirle gidiyor. Amaç sürekli motor devrini düşük tutmak zaten. motorun devri düşük tutuluyor. Yakıt azaltılıyor. Bilindiği gibi tork en çok düşük devirlerde fayda sağlar. Burada o amaçlanıyor. ayrıca üretilen anlık enerji pillere gitmeden diğer elektrik motoruna aktarılıyor. O da tekere. Oradan da tork desteği geliyor. Böylece verim maksimum yapılıyor. 27 Ekim 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Azalma 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 şöyle bir animasyon var https://www.toyota.com.tr/hybrid-innovation/hybrid-nasil-calisir.json 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Ekim 2021 Paylaş 27 Ekim 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: 1600 devir ile 110km hızla giden başka araba var mı piyasada? motorun devri düşük tutuluyor. Yakıt azaltılıyor. Bilindiği gibi tork en çok düşük devirlerde fayda sağlar. Burada o amaçlanıyor. ayrıca üretilen anlık enerji pillere gitmeden diğer elektrik motoruna aktarılıyor. O da tekere. Oradan da tork desteği geliyor. Böylece verim maksimum yapılıyor. ml350 cdi olurmu? 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts