İçeriğe Yönlendir

Corolla Hybrid 1.8 Kullanıcı Deneyimleri


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Soru

Uzun rampa inislerinde aküsü tam sarj oldu ise 80  üstü hizda devir saati 3000 4000 lere cikip bağırıyormus. Ne zamanki frenle 60 a düşerse normale geliyormuş. 

 

Ben dedim acaba tam sarj olduğu için böyle bişi mi yapıyor. Niye cvt kendini kasıyor 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Soru
Uzun rampa inislerinde aküsü tam sarj oldu ise 80  üstü hizda devir saati 3000 4000 lere cikip bağırıyormus. Ne zamanki frenle 60 a düşerse normale geliyormuş. 
 
Ben dedim acaba tam sarj olduğu için böyle bişi mi yapıyor. Niye cvt kendini kasıyor 
Atmosferik sonuçta hız arttıkça bağırma artacak. Benim kendi deneyimimde vites b konumunda ve hızı yasal sınır içerisinde azaltmayı sevmediğim için motor gürültüsü bende çok oluyor. Ama İstanbul'da kullanırken çok çok iyi idi. Sıkışık trafik hız düşük motordan ses gelmiyordu nerede ise. Açık trafik aracı değil bence. Ancak yine de yakıt tüketimi açısından gayet alınabilir. Motor sesine açık trafikte dayanamayan için kabus olur sanırım.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Soru

Uzun rampa inislerinde aküsü tam sarj oldu ise 80  üstü hizda devir saati 3000 4000 lere cikip bağırıyormus. Ne zamanki frenle 60 a düşerse normale geliyormuş. 

 

Ben dedim acaba tam sarj olduğu için böyle bişi mi yapıyor. Niye cvt kendini kasıyor 


o olay şöyle; piller tam dolduğu zaman üretilen enerji artık fazlalık oluyor. O enerjinin soğurulması lazım. Bu sefer tekerden gelen kuvvet jeneratör yerine motora aktarılıyor. Motor devri yükseliyor. Motor içi sürtünmeler falan derken fazla enerji emiliyor. Ayağı gaza bastıkça devir düşmeye başlıyor. 
 

alışması biraz garip gelebilir ama devir saatine bakmayan için önemli değil. Bir de uzun inişler için viteste B’ye takıyoruz. Motor hemen çalışıyor ve piller dolu olmasa bile enerjiyi soğuruyor. Hem araba viteste iner gibi hızlanmıyor hem de piller yavaş yavaş dolmuş oluyor. 
 

@Mehmet Ozyurek 0-100 ilk defa deneyeceğim. Bakalım kaç çıkacak :) 


@Mustafa Tüfekçi 60-80 hızların önemi yok. Bunu her hızda yapabilir araba

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

o olay şöyle; piller tam dolduğu zaman üretilen enerji artık fazlalık oluyor. O enerjinin soğurulması lazım. Bu sefer tekerden gelen kuvvet jeneratör yerine motora aktarılıyor. Motor devri yükseliyor. Motor içi sürtünmeler falan derken fazla enerji emiliyor. Ayağı gaza bastıkça devir düşmeye başlıyor. 
 
alışması biraz garip gelebilir ama devir saatine bakmayan için önemli değil. Bir de uzun inişler için viteste B’ye takıyoruz. Motor hemen çalışıyor ve piller dolu olmasa bile enerjiyi soğuruyor. Hem araba viteste iner gibi hızlanmıyor hem de piller yavaş yavaş dolmuş oluyor. 
 
[mention=23]Mehmet Ozyurek[/mention] 0-100 ilk defa deneyeceğim. Bakalım kaç çıkacak [emoji4] 

[mention=12416]Mustafa Tüfekçi[/mention] 60-80 hızların önemi yok. Bunu her hızda yapabilir araba
0-100 ortalama 10 sn çıkacak bence. 10.2 tahmin ediyorum. [emoji1787]
2a8bb9fc52f423d99f1cf9386188034d.jpg
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:

0-100 ortalama 10 sn çıkacak bence. 10.2 tahmin ediyorum. emoji1787.png
2a8bb9fc52f423d99f1cf9386188034d.jpg


abi fotodaki ibranice yazıları anlamadım ama :) fabrika verisi 11 saniye. 
 

ben breakboost deneyerek yapacağım. Sanırım böyle deneyen yok. Belki yarım saniye daha iyi olabilir. Belki 1 :)

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

abi fotodaki ibranice yazıları anlamadım ama [emoji4] fabrika verisi 11 saniye. 
 
ben breakboost deneyerek yapacağım. Sanırım böyle deneyen yok. Belki yarım saniye daha iyi olabilir. Belki 1 [emoji4]
Birde böyle bakalım olacak mi? 83f0362bdae418f87500bcc28cbf70bf.jpg
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:

Birde böyle bakalım olacak mi? 83f0362bdae418f87500bcc28cbf70bf.jpg

Oldu oldu. 11 diyor saloon

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Oldu oldu. 11 diyor saloon
Bence sen tam dolu piller sport mod klima kapalı olarak 10.2 sn felan çıkarsın. Tabi gaz pedalına abanmak gerekecek o ayrı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Oldu oldu. 11 diyor saloon

Bence sen tam dolu piller sport mod klima kapalı olarak 10.2 sn felan çıkarsın. Tabi gaz pedalına abanmak gerekecek o ayrı.


klimayı kapatmam. İlkel miyiz o kadar. Motora bağlı değil nasılsa :) 

 

Frene basarken gaza da basacağım. Motor 3000 devirde beklerken freni bırakırım. 
 

fabrika, araba dururken motor çalışmıyorken gaza basıyor. Benzinli motor akabinde çalışıyor. Belki bundan dolayı az daha iyi sonuç çıkaranilirim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


klimayı kapatmam. İlkel miyiz o kadar. Motora bağlı değil nasılsa :) 

 

Frene basarken gaza da basacağım. Motor 3000 devirde beklerken freni bırakırım. 
 

fabrika, araba dururken motor çalışmıyorken gaza basıyor. Benzinli motor akabinde çalışıyor. Belki bundan dolayı az daha iyi sonuç çıkaranilirim

0.66 saniye için bu ne eziyettir

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


o olay şöyle; piller tam dolduğu zaman üretilen enerji artık fazlalık oluyor. O enerjinin soğurulması lazım. Bu sefer tekerden gelen kuvvet jeneratör yerine motora aktarılıyor. Motor devri yükseliyor. Motor içi sürtünmeler falan derken fazla enerji emiliyor. Ayağı gaza bastıkça devir düşmeye başlıyor. 
 

alışması biraz garip gelebilir ama devir saatine bakmayan için önemli değil. Bir de uzun inişler için viteste B’ye takıyoruz. Motor hemen çalışıyor ve piller dolu olmasa bile enerjiyi soğuruyor. Hem araba viteste iner gibi hızlanmıyor hem de piller yavaş yavaş dolmuş oluyor. 
 

@Mehmet Ozyurek 0-100 ilk defa deneyeceğim. Bakalım kaç çıkacak :) 


@Mustafa Tüfekçi 60-80 hızların önemi yok. Bunu her hızda yapabilir araba

 

batarya full ise motor freni artıyor demişsin. Devir bandı yukarı çıkıyor. Belki ben süzülmek istiyorum. süzülerek inmek mümkün değil mi. EN yüksek orana çekip aynı 5 nci vitesde rampa aşaği süzüldüğün gibi süzülemiyor muyuz. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

batarya full ise motor freni artıyor demişsin. Devir bandı yukarı çıkıyor. Belki ben süzülmek istiyorum. süzülerek inmek mümkün değil mi. EN yüksek orana çekip aynı 5 nci vitesde rampa aşaği süzüldüğün gibi süzülemiyor muyuz. 


yazdım yaa, gaza biraz dokununca devir düşüyor. Hibritte gaz pedalının ilk 1-2 cm’si rejenere ayarı. 
 

az daha basarsam gaza, motor freni yapmaz, süzülecek kıvama gelir.
 

3 durumda motoru kapatamazsın
 

1- piller ısınmış veya tam dolmuşsa

2- hız 120’yi geçince

3- piller çok azalmışsa veya geri giderken pil azalmışsa, güç gerekiyorsa

 

1.seçeneği açıklayalım. Piller ısınmış veya tam dolmuşsa koruma moduna geçiyor. Şarj alma kısıtlanıyor. Eğer ısınmışsa şarj verme de kısıtlanıyor. Bu kısıtlamaların sonucu olarak piller biraz devre dışı kalıyor. Bilindiği gibi tekerlekler elektrik motoruna bağlı. Benzinli motorda kavrama yok. Benzinli motoru direkt tekere bağlayamıyoruz kavrama olmadığı için. Gitmek için bize elektrik lazım. Benzinli motor çalışır vaziyette ürettiği enerjiyi pillere göndermez. Direkt elektrik motoruna gönderip hareketi sağlar. (Eğer fazla güç gerekiyorsa benzinli motor tork desteğini de direkt tekere iletir. Hepsi 2elektrik motoru üstünden oluyor) Bu yüzden pillere kısıtlama gelince araç hareket edecekse benzinli motor devamlı çalışır. Ta ki pil seviyesi ve sıcaklığı biraz düşene kadar. 
 

2.durum şanzımanın yapısından dolayı. Şu altta fotodaki doğru kırılamaz eğilemez. Jeneratörün max devri belli. (Sağdaki)
 

Soldaki ise hıza bağlı 2. elektrik motorunun devri. Ortada benzinli motor devri. Soldaki hızlanıp yükseldikçe sağdakinin düşmesi lazım. Ama çok düşemiyor. O yüzden benzinli motor çalışmak zorunda kalıyor. Ki eğriyi düşeyde biraz yukarı çeksin. Hız 120 sınır. Bu hızın üstünde yokuş inerken-süzülürken bile benzinli motor çalışmak zorunda. Bu esnada benzinli motor yakıt harcamıyor ama. 

 

3 zaten malum. Geri vites yok :) 


 

07-D20-FDB-F1-B5-4571-8-A5-C-F8-F4-DF52-

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

özete bir soru sorim bu araba karlımı karsızmı ?

 

1.5 dci edc fluance veya 1.6 dizel otomatik egea ile kıyas yapsak senede 20 bin km yol yapılacak toplam maliyet ne olur. MTV Dahil olsun sigortalar dahil olmasın

 

12 bin km sini şehir içi gör dizeller 6.5 yakar  8 bin km sini şehir dışı gör 5 yakar  

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

özete bir soru sorim bu araba karlımı karsızmı ?

 

1.5 dci edc fluance veya 1.6 dizel otomatik egea ile kıyas yapsak senede 20 bin km yol yapılacak toplam maliyet ne olur. MTV Dahil olsun sigortalar dahil olmasın

 

12 bin km sini şehir içi gör dizeller 6.5 yakar  8 bin km sini şehir dışı gör 5 yakar  


dizelle karşılaştırmada çok bi avantaj yok. Dizel başlı başına yakıtta tasarruflu. Ama dizelinde kendine has km’ye bağlı ve yeni teknolojilere bağlı bakım arıza sorunları var. 
 

istanbul için;
 

hibrit şehir içinde normal kullanıcılar için 4-5,5 arası yakıyor. Vurdumduymaz, sürekli gaz fren kullanan 6 yakar. 


dizel otomatik istanbul’da 7’den az yakmaz. Arada 2 litre fark var. 
 


Dizel mtv 2700

hibrit mtv 4800

fark 2100 lira

yani 75 litre yakıt eder. 
 

12bin km’de 240 litre tasarruf var. Mtv’yi düş 165 litre tasarruf. Yani 4600 lira tasarruf. 
 

şehir dışında aynı yakar diyorum sakin kullanımda. Hatta dizel avantajlı olabilir. O tasarrufu 4000 diyelim düz. 
 

ama amaç basınca gitsin ise dizelin tadını vermez bilgin olsun :) 

Yorum bağlantısı

özetle tasarruf açısından 1.5 1.6 dizellerle çok rakam farkı yok arada senelik maliyette 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

özetle tasarruf açısından 1.5 1.6 dizellerle çok rakam farkı yok arada senelik maliyette 

 

 

Yani. 4 kağıt da fena değil :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yani. 4 kağıt da fena değil :) 

satın alma maliyetide min 100 150 daha yüksek olduğundan senelik 4 bini göz ardı ettim  ama alırsam merakımdan alacam ayrı konu :)

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Fluence veya egea tam dengi değil ama. Fluence hadi biraz dengi diyelim ama egea değil be hacı :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

özetle tasarruf açısından 1.5 1.6 dizellerle çok rakam farkı yok arada senelik maliyette 

 

 

lpg li egea candır

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Fluence veya egea tam dengi değil ama. Fluence hadi biraz dengi diyelim ama egea değil be hacı :) 

araba olarak bir tutmadım yahu :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

satın alma maliyetide min 100 150 daha yüksek olduğundan senelik 4 bini göz ardı ettim  ama alırsam merakımdan alacam ayrı konu :)

 


egea dizel otomatik 6, fluence 6,5 civarı yakar. Sen o farkı daha az kabul et. Biz 7 demiştik :) 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

egea dizel otomatik 6

1.3 herhalde bu?

1.6 ise kendimi camdan atayım? Gerçi -1'deyim ama kot farkından bi şiler olabilir belki.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

1.3 herhalde bu?

1.6 ise kendimi camdan atayım? Gerçi -1'deyim ama kot farkından bi şiler olabilir belki.

Burada maviler fabrika verisi. Kırmızılar kullanıcı verisi

 

http://arabamkacyakar.com/fiat/egea/1

 

bi de tam otomatik olmadığı için az yakıyor. Trafik şartlarına göre az daha değişir elbet

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...