İçeriğe Yönlendir

Corolla Hybrid 1.8 Kullanıcı Deneyimleri


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Barış Güler yazdı:

Merhaba, Hybrid arabaların pillerinin sağlık problemi olanlara bir zararı var mı? Örneğin Kalp pili, kalp kapakçığı değişimi, işitme cihazı vb. gibi durumlarda pillerin bir zararı olur mu?


kalbe zararlı. Çünkü yaktığı yakıtı görünce kalpten gidebilirsiniz. Keşdkaşsjsk 😁😁

 

iğrenç esprileri bırakırsak, zararlı değil. Öyle olsa hayatımızda kullandığımız birçok pilli cihaz da zararlı olurdu. 
 

zararlı olan şeyler elektromanyetik dalgalara sahip cihazlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Güler

Teşekkürler, bildiğim kadarıyla pillerin içinde mıknatıslar var. bir de elektrik motoru olunca, vücutta bulunan özellikle metal protezler bundan etkilenir mi diye düşündüm.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Barış Güler yazdı:

Teşekkürler, bildiğim kadarıyla pillerin içinde mıknatıslar var. bir de elektrik motoru olunca, vücutta bulunan özellikle metal protezler bundan etkilenir mi diye düşündüm.

Pillerin içinde mıknatıs yok diye biliyorum

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

tüm sürpriz bozuldu bir zaman sonra gaussmeter de satacaklardır, teslada ki rakam 1000 gauss diye okmuştum, pil varsa elktromnayetik alan gani gani var şarj ederken ve deşarj olurken motorlarda

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

tüm sürpriz bozuldu bir zaman sonra gaussmeter de satacaklardır, teslada ki rakam 1000 gauss diye okmuştum, pil varsa elktromnayetik alan gani gani var şarj ederken ve deşarj olurken motorlarda


tesla’da test edildi. Kalp piline etkisi olmadı. Corolla’da 1,3kwh pil var. Tesla’da 70-80 kwh’lik piller var. Hem de akım kapasitesi çok daha fazla

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
tüm sürpriz bozuldu bir zaman sonra gaussmeter de satacaklardır, teslada ki rakam 1000 gauss diye okmuştum, pil varsa elktromnayetik alan gani gani var şarj ederken ve deşarj olurken motorlarda
Bu arabada bisi var diyordum. Belki de budur. Evet yakıtı düşük. Konforu yüksek. Görece rakiplerine oranla alinabilirligi daha iyi ama uzun yolculuklar sonrası bir garip hissediyorum. Elektromanyetik alan etkisi mi? Bakalım zaman gösterecek. 10 yıla kalmaz şirketler elektirikliye geçer. O zaman kesin cevabı alırız.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


bütün kitapçığı okudum. Böyle bir uyarı yapmamışlar. Bir marka hele amerika’da 25 yıldır sattığı arabada böyle bir uyarıyı gözden kaçırmaz. Toyota’yı batırırlardı amerikalılar

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Toyota’yı batırırlardı amerikalılar

işine gelene karışmaz sistem

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

işine gelene karışmaz sistem


testere ile parmağını kesmiş adam. Sonra dava açıyor, kullanma kılavuzunda parmağınıza tutmayın diye yazmıyordu. Öyle bir hukuk sistemi. Herkes mabadını garantiye alıyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


testere ile parmağını kesmiş adam. Sonra dava açıyor, kullanma kılavuzunda parmağınıza tutmayın diye yazmıyordu. Öyle bir hukuk sistemi. Herkes mabadını garantiye alıyor

at own risk...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Burada anlatıyor

 

https://www.saferemr.com/2014/07/shouldnt-hybrid-and-electric-cars-be-re.html

 

image.png.c478014ac3712103fa2cfa4f056ec793.png

 

 

Ayrıca linkteki makalelerin arasından bulamazsanız kalp pili kısmı aşağıda:

Ciddi birşey yok ama ölçüm almışlar ölçülebilecek bir sinyal oluşuyormuş EKG sinyalinde

 

Electric cars and EMI with cardiac implantable electronic devices: A cross-sectional evaluation

 
Lennerz C, O'Connor M, Horlbeck L, Michel J, Weigand S, Grebmer C, Blazek P, Brkic A, Semmler V, Haller B, Reents T, Hessling G, Deisenhofer I, Whittaker P, Lienkamp M, Kolb C. Letter: Electric cars and electromagnetic interference with cardiac implantable electronic devices: A cross-sectional evaluation. Annals of Internal Medicine. Apr 24, 2018. 
 
No Abstract
Excerpts
Cardiac implantable electronic devices (CIEDs) are considered standard care for bradycardia, tachycardia, and heart failure. Electromagnetic interference (EMI) can disrupt normal function … Electric cars represent a potential source of EMI. However, data are insufficient to determine their safety or whether their use should be restricted in patients with CIEDs.
Objective: To assess whether electric cars cause EMI and subsequent CIED dysfunction.
Methods and Findings: We approached 150 consecutive patients with CIEDs seen in our electrophysiology clinic … 40 patients declined to participate, and 2 withdrew consent … Participants were assigned to 1 of 4 electric cars with the largest European market share…we excluded hybrid vehicles.
Participants sat in the front seat while cars ran on a roller test bench … Participants then charged the same car in which they had sat. Finally, investigators drove the cars on public roads.
Field strength was generally highest during charging (30.1 to 116.5 µT) and increased as the charging current increased. Exposure during charging was at least an order of magnitude greater than that measured within 5 cm of the CIED in the front seat (2.0 to 3.6 µT). Field strength did not differ between the front and back seats. Peak field strength measured outside the cars ranged between the values measured during charging and those measured within the cars during testing … Field strength measured inside the cars during road driving was similar to that measured during test bench studies.
We found no evidence of EMI with CIEDs ...The electrocardiographic recorder did observe EMI, but CIED function and programming were unaffected.
Our sample was too small to detect rare events ... Nevertheless, other evidence supports a lack of EMI with CIEDs. Magnetic fields are generated in gasoline-powered vehicles if the vehicles' steel-belted tires are magnetized (3); average fields of approximately 20 µT were reported in the back seat of 12 models, and those as high as 97 µT were reported close to the tires (4). Similar values were reported in electric trains and trams (5). The lack of anecdotal reports of CIED malfunction associated with such transportation is consistent with our findings.
Electric cars seem safe for patients with CIEDs, and restrictions do not appear to be required. However, we recommend vigilance to monitor for rare events, especially those associated with charging and proposed “supercharging” technology.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bişi yok.. ama tekerlerin içindeki çelik radyal dönünce asıl alan yapıyormuş.. enteresan

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Peki evlerde yok mu hiç elektromanyetik alan? Duvarların içi kablo dolu. Yatağımızın kenarına kadar priz çekili. Klima baş ucumuzda..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Emre Şimşek yazdı:

Peki evlerde yok mu hiç elektromanyetik alan? Duvarların içi kablo dolu. Yatağımızın kenarına kadar priz çekili. Klima baş ucumuzda..

Var ve dikkat etmen gerekiyor. Elektriğin varlığı değil akımın yüksekliği önemli

Mesela şaft boşluğu arkasına yatak koymamalı vs

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Göktürk yazdı:

Var bw dikkat etmen gerekiyor. Elektriğin varlığı değil akımın yüksekliği önemli

Mesela şaft boşluğu arkadına yatak koymamalı vs

öncen çekişli arabada sorun olmaz o halde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Doğan Arşiray yazdı:

öncen çekişli arabada sorun olmaz o halde.

Binadaki şaft :)

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Mehmet Göktürk yazdı:

Var ve dikkat etmen gerekiyor. Elektriğin varlığı değil akımın yüksekliği önemli

Mesela şaft boşluğu arkasına yatak koymamalı vs

 

Doğan Arşiray yazdı:

öncen çekişli arabada sorun olmaz o halde.

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Binadaki şaft :)

 

Hah tamam şimdi oldu:) 

O zaman şöyle yapıyoruz. Isı pompası taktırırsak çatıdan başka bir hat çekip çocuğun odasını manyetik alandan uzak tutuyoruz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Genellikle çok akım çeken şafta yatağı dayamazsan alan hemen düşer. Yatağın altından geçen elektrikli radyatör kablosu gibi şeyler, giriş kat dairede elektrik saatlerinin arkasındaki yatak odası, tabandan yürüyen ofislerdeki kablolar.. buzdolabının arkasındaki odadaki yatak başucu vs. Isı pompasına giden elektrik muhtemelen uzaktan geçer. İşte nerden geçiyorsa 1 metreden fazla yaklaşmamak lazım sürekli. 

Ben bu konuda yıllar önce bi ders projesi yaptım epeyce vakit harcayıp çalışmıştım. Hatta etrafı kirleten (EMI olarak) bir cihaz yaptım. düğmesine basınca kirletiyordu..ölçülebiliyordu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

NOT: forklift operatörlerinin de sıkıntısı var..

şu an bir aydınlanma geldi bana, demek bundanmış :crazy:

  • Mutlu 9
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Çağlar Bayur yazdı:

şu an bir aydınlanma geldi bana, demek bundanmış :crazy:

Kesin, eminim. :) Yoksa normal hali bu olamaz.:unsure2:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Geçen sene baktığımda 1400 dolar civarı olan pil ücreti şu an 1000 dolar. Ülkemizde de değişiyor. 
 

mesela bu firma ankara’da. Alibaba üstünden satış da yapıyor. 
 

https://m.alibaba.com/product/62362551073/EnnoCar-Ni-Mh-6500mAh-202V-Replacement.html?__sceneInfo={"type":"appDetailShare","data":{"filterKey":"7.8.2_share","cacheTime":"1800000"}}&from=IOS

 

 

10 sene garantili piller. 250-300 bin km de götürür. 10-15 sene sonra pil değişim ücreti sorun edilecek bir olay değil. Bugün bile 15.000 lira çok ucuz. 10-15 sene içinde benzinli dizel araçlar birçok masraf çıkarıyor zaten. Hatta bundan daha fazlasını çıkarıyor 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...