İçeriğe Yönlendir

Corolla Hybrid 1.8 Kullanıcı Deneyimleri


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Hacı Şenyurt

1400 devir ile 130 veya 120 km/h ile giden mercedesler var. Ama onlar sanırım kulvar dışı.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Arkadaşlar araba dedim. Yıldız demedim :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

ml350 cdi olurmu? 


olmaz. Benzinli olması lazım :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emre Şimşek yazdı:

Herhangi bir cvt şanzımanlı araba da olabilir mi?

Corolla benzinli cvt 100km hızda 2000 devir çeviriyor. Eğimsiz yolda

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tam Pil kapasitesi ile 4-4,5km sabit 35km hızla gider.

iner iterim tüm tantana 4 km lik mesafe için ise, nevşehirde bir yol var 10 km kendisi gidiyor araba

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

iner iterim 

Sonunda masaj var mı? Kolay değil o kadar ittirmek 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma

Tansu hocam sen bu konuyu açtıysan benimde benzinli Corolla deneyimleri açmam şart oldu :) tüplü Corolla 1.6 deneyimleri çok yakında :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
hybridde atkinson motoru o yüzden var, aslında bu atkinsonu nasıl edelim de arabaya koyalım dediler, müşteriler bizi dövmeden, pil ilavesi ile çekişi artırdılar  bence 1980 de honda dki motor olsa (fakir yakış lean burn ) şimdi daha iyi iş yapardı, yanma odasına giren bir emiş daha vardı karbüratörde minnak bir hortum ile, basit ama etkili
O zaman şunu diyebilir miyiz

Alternatörü olmayan araba da ne biliyim [emoji846]
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

O zaman şunu diyebilir miyiz

Alternatörü olmayan araba da ne biliyim emoji846.png

Adresini yollasana doğum gününde magnezyum kalsiyum fosfat içerikli supap takımı yollayacam 😁

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Güzel paylaşım, aracı kullanma deneyimine sahibim, bence tek sıkıntı motor hep yüksek vitesteymiş gibi bağırıyor hız arttıkça.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

O zaman şunu diyebilir miyiz

Alternatörü olmayan araba da ne biliyim emoji846.png

alternatörü swağlayıp motor yapmışlar

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Saygın Can Oğuz yazdı:

Güzel paylaşım, aracı kullanma deneyimine sahibim, bence tek sıkıntı motor hep yüksek vitesteymiş gibi bağırıyor hız arttıkça.

Düşük viteste demek istediniz sanırım. Seri hız artırmada cvt mantığı devri yüksek tutar. Onu deneyimlemişsiniz. 

Çağlar Bayur yazdı:

alternatörü swağlayıp motor yapmışlar

Niye aküyü swaşlatıp mahalleyi patl… şey pardon reno europa swağlayan oluyor da bizimki niye olmuyor :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Alternatörsüz araçlarınız metilen mavisi seti ile takas edilir.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay BAŞARAN yazdı:

Alternatörsüz araçlarınız metilen mavisi seti ile takas edilir.

Grobeton yerine itinayla şerbet gönderilir diyecektin heralde 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Merhaba. Piyasada sayısı giderek artan corolla 1.8 hybrid araçla ilgili merak edilen bilgileri topluca yazalım dedik. Öncelikle klasik merak edilenler. Sonra biraz teknik bilgi. 

 

Öncelikle parasal konulardan bahsedeyim. Aracın mtv’si iki türlü oluyor. Şu an 1800cc motor için geçerli mtv matrahı ilk tescil ham fiyatı 141bin tl üstü ve altı olmak üzere ikiye ayrılıyor. Yani ilk tescil fiyatı 141 bin tl altında olanlar yıllık 3556 tl mtv öderken, ilk tescil fiyatı 141 bin tl üstü olanlar 3881 tl mtv ödüyor. Bu bilgilere göre ağustos-eylül 2020 aylarından önce alınmış sıfır hybrid corolla hybrid 3556 tl ödüyor. Sonrakiler 3881 tl ödüyor. Matrah değerleri hükümetin güncellemesine daha sonradan değişebilir. 

 

Muayene konusunda periyot diğer araçlarla aynı. Fark olarak hybrid corolla’da egzoz muayenesine girmiyorsunuz. Egzoz puluna gerek yok yani. 

 

Trafik ve kasko ücretleri diğer araçlardan farklı değil. 

 

Bakım konusu; Normal benzinli toyotalar 10 bin km’de bakıma giriyor. Hybrid corolla 15 bin km periyotlarla bakıma giriyor. Bakımı klasik arabalar gibi yağ-yağ filtresi-hava filtresi ve polen filtresinden ibaret. Farklı olarak 30-40 bin km’de bir pil fanı filtresinin değiştirilmesi öneriliyor. Fiyatı polen filtresi kadar. Diğer konularda bakım anlamında hybrid üstün. Bunları madde madde sıralarsak;

 

  • frenlemenin bir kısmı elektrik motorlarıyla yapıldığı için disk ve balatalar az kullanılıyor. 100 bin km disk balatalarına dokunulmamış araçlar mevcut. Bunu sürücü de etkiliyor. Yumuşak frenelemede balata az veya hiç kullanılmazken sert frenlemede disk balata fazla kullanılır. 
  • Yukarıda bakım periyodu 15 bin km belirttim ama aslında aracın benzinli motoru gidilen yolun yarısı kadarında çalıştığı için bakım periyodunu 20bin km olarak da yapmak kişinin elinde. Fakat servis 15 bin km’de çağırıyor. Hava ve polen filtre değişim periyodu zaten 20 bin km üstünde. Tercihe kalmış artık. 
  • Yetkili servislerde yağ + 3 filtre değişimi 1250 tl civarı tutuyor. 

 

Aracın kullanımına değinirsek, bu araba şehir içi için tasarlanmış bir araba. Yeni nesil benzinli araçlarla şehir içinde yakılan yakıtın yarısını yakıyor. Kendimden örnek verecek olursam eski araçlarımla çok yoğun istanbul trafiğinde 10 lt/100km yakıyorken hybrid corolla ile sürüşe dikkat ederek 4,2 lt/100km yakıyorum. Senelik ortalamam bu. Fakat bindiğim diğer hybrid corollalarda farklı tüketimler gördüm. Bu arkadaşlar hybrid sürüşe hiç uymadan normal vatandaş gibi kullanıyorlar. Bunların içinde en çok gördüğüm tüketim 6,5 lt/100 km idi. Konuştuğumuzda eski aracıyla 12-13 lt/100km yakıt yaktığını belirtiyordu. Yani sert kullanan kişiydi. Ortalama bir sürücü ise bu arabayla istanbul içinde 4,5 ilâ 5,5 lt/100km arasında bir tüketimi geçmez. 

 

Peki uzun yolda ne oluyor? Uzun yolda sakin sürüşle 110 km hızla sürüp rampa çıkışlarda biraz yavaşlarsanız 4,5 lt/100km yakarsınız. Fakat sert kullanımda ve hız azaltmadan rampa çıkma, sollama gibi durumlarda bu rakam 6-7-8 olabilir. Burada konforsuz bir sürüş ortaya çıkar. Araç bağırır, rahatsız eder. Sürekli bağırtarak sürülecek araba değil. Eğimsiz yolda 130-140km sürat konforlu sürüş için maksimum hız. 110km hızla eğimsiz yolda 1600 motor devri ile sürebilirsiniz. Eğime göre devir değişiyor. Yüksek hızlarda rampa çıkmak kulakları ve hissiyatı zedeler. Ha atmosferik motordur, devir çevirip dursun derseniz, hiç sorun yok. Belirtmeden geçmeyeyim. Sürekli sakin sürdüğüm aracı uzun yolda 10-15dk tam gaz sürdüğümde değişik yağ kokuları almadığım değil :) 

 

Totalde senede 15 bin km yapan biri için yakıtı yarıya düşürmek 600-700 lt benzin tasarrufu yaptırıyor. Mtv farkını buradan kapatıyoruz. Üstüne kâra geçiyoruz. 

 

Motor esasen sesli çalışan bir motor. Benzinli ile dizel motor arasında gürültüsü var. Yüksek devirlerde rahatsız edici. Motor soğukken de rahatsız edici. Fakat düşük devirlerde sesini çok az duyarsınız. Şehir içinde yarı zamanlı motor çalışmaz zaten. Yüksek motor sesinin sebebi supap zamanlaması. 1800cc hacminde olan motorun silindir içinde yanma zamanı hacmi ile egzoz zamanlaması hacmi farklıdır. Yanma hacmi küçükken egzoz zamanı hacmi büyüktür. Yani 1400cc motor kadar sıkıştırma yaparak yanma olur. 1800cc hacmi kadar egzoz zamanı olur. 

 

Aracın performansı günümüz aile arabaları kadar. 0-100 hızı 12sn. Fakat elektrik motorların torku yüksek olduğu için ilk kalkışları, aniden gaza basınca ivmelenmesi iyi. Asla bir performans aracı değil. Ama üzmezde. Sollamada falan geri kalmaz

 

Ses yalıtımı kötü. Camları ince. Yol sesi ve rüzgar sesi japon arabaları gibi işte. 

 

İç trim malzemesi c segment için orta kalitede. Trim sesi yok gibi bir şey. Bazen birkaç trim sesi de gelmiyor değil. Ama çok çok az. 

 

Süspansiyon çok konforlu. D segment araçlar gibi. Arka süspansiyon yumuşak. Yol yamalarından geçerken tak tuk sesler duymuyorsunuz. 

 

Gelelim teknik avantaj ve dezavantajlara. 

 

Öncelikle araçta bazı parçalar eksik bazıları fazla. Klima, direksiyon, su pompası ve fren elektrikli. V kayış yok. Volan yok. Alternatör yok. Marş motoru yok. Fren servosu yok. AC-DC için inverter var ve bunun soğutması ayrıca yapılıyor. Antifrizli su ile oluyor. Fren konusu biraz değişik. Sistem karmaşık. Yazılan tecrübelere göre 200-250 bin milde arıza verebiliyor. Pahalı bir sistem. Bunların haricinde kavramalı bir şanzıman yok. Aktarma organı dediğimiz elektrik motorları ve son dişlinin bulunduğu, motorun da bağlı olduğu bir kutu var. Tüm hızlanma ve vites olayı bunun içinde. 90 bin km’de yağı değişiyor. Kolay bozulacak bir sistem değil. Dişlilerin birbirine bağlı olduğu stabil bir sistem. Kavrama, plaka gibi şeyler yok. Sürekli birbirine bağlı dişliler takımı. Şanzıman anlamında güven veriyor yani. Klasik otomatik şanzımandan farklı bir kullanıma sahip değil. Handikap olarak motor çoğunlukla düşük devirlerde çalıştığı için motor ve ekipmanlarında kurum olayları soru işareti. Ama kısa vadede sorun yaşayan yok. 

 

Klima elektrikli olduğu için benzinli motordan bağımsız çalışıyor. Hem daha tasarruflu hem motora yük vermiyor. 

 

Gelelim pillere. Piller 5 sene toyota garantili. Bunu parasını vererek 10 seneye çıkarabiliyoruz. O yüzden rahatız. Pillerin ömrü 10-15 sene görülüyor. Değişimi şu an 2000 dolar. Bu dezavantaj gibi görülebilir ama motorun gidilen km’nin yarısı kadar çalışması, turbo, kavramalı şanzıman, v kayış aksamları ve diğerlerinin olmaması sebebiyle olası çıkacak bakım arıza giderleri ile karşılaştırınca hâlâ kârda olduğu aşikar. 

 

Piller çok sıcağı ve soğuğu sevmiyor. O durumlarda farklı kendini koruma yolları var. Bunlar da tüketimi etkiliyor. Soğukta kalorifer açınca eğer motor soğuksa sırf sıcak hava üfletmek için motor çalışıyor. Çok sıcakta (adana-urfa) piller ısınınca motor çoğunlukla çalışıyor. Bunun gibi handikaplar tüketimi pik zamanlarda 1-2lt etkileyebilir. Çok soğuk iklimler için en üst donanımda koltuk ısıtma var. Yoksa da koltuk ısıtma pedleri çok iyi iş çıkarıyor. Kalorifere gerek duymuyorsunuz. Kalorifer hiç mi çalışmıyor? Hayır çalışıyor :) motorun ısınması lazım. Güzergaha göre erken ısınır veya geç ısınabilir. Motor ısındıktan sonra diğer arabalar gibi sistem çalışıyor

 

Bu araç alınır mı? 

 

  • Büyük şehirlerde şehir içinde trafikte gezenler ve kısa mesafe kullanıcıları için kesinlikle alınır. 
  • Çoğunlukla uzun yol yapanlar için almaya gerek yok
  • Spor seri sürüşü sevenler için uygun değil
  • Yoğun trafikte süre geçirmeyenler, daha çok çevre yollarını kullananlar ve benim benzinli aracımın yakıt tüketimi 5-6 lt/100km diyenler için gerek yok. Aynı kişiler hybrid araba ile yine 4-4,5 lt/100km bandında gezecekler.
  • Mtv yüksek. Ama şehir içinde yakıt ortalaması 10lt/100km olan vatandaş bu arabayla 100km’de 4,5 lt tasarruf yapacak. Yıllık 15 bin km kullanan biri için bu tasarruf günün benzin fiyatıyla (8,5₺) 5700₺ demek. 

 

 

Farklı soruları da cevaplayabilirim. 

Hangi durumlarda pil kendini şarj ediyor, hangi hızlarda sadece elektrikle gidiyor. İnternetten bakacaktım ki bilgilendirme mesajını gördüm. Teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Gencay Bengli yazdı:

Hangi durumlarda pil kendini şarj ediyor, hangi hızlarda sadece elektrikle gidiyor. İnternetten bakacaktım ki bilgilendirme mesajını gördüm. Teşekkür ederim

Aslında konunun içinde söyledindi. Yine de tekrarlayalım. 
 

aracı benzinli-elektrikli diye ayırmak doğru değil. Biraz benzinli biraz elektrikle şeklinde gitmiyor. Karma bir sürüş var. Düşük hızlarda motor çalışabilir. Çalışmaya da bilir. Yüksek hızlarda da aynı durum geçerli. 
 

ama merak için, 117 km hıza kadar benzinli motor çalışmadan elektrikle gidebiliyor. 
 

gerekirse 20km hızda bile benzinli motor çalışıyor. 

 

frenleme, ayak gazdan çekilince her durumda piller şarj oluyor. Ayrıca benzinli motor çalışırken fazla üretilen gücü de heba etmiyor ve pillerde depoluyor. 
 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

10 gune kadar bende bu kervana katiliyorum bakalim. 
 

Gunluk bindigim 1.6 benzinli otomatik Focus taki ortalamam 10-11 lt arasi 3.5 yildir. Hybrit Corolla ile ne gorecegiz 3-5 aya belli olur 🤪

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sami Demirpaz yazdı:

10 gune kadar bende bu kervana katiliyorum bakalim. 
 

Gunluk bindigim 1.6 benzinli otomatik Focus taki ortalamam 10-11 lt arasi 3.5 yildir. Hybrit Corolla ile ne gorecegiz 3-5 aya belli olur 🤪

Şehir içinde Seri kullanmaya çalışmazsanız 5lt diyorum. En fazla 6 olur hocam hayırlı olsun :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Adresini yollasana doğum gününde magnezyum kalsiyum fosfat içerikli supap takımı yollayacam 😁

 

Bu sözünü unutma ben bunu bi kaydedeyim :D Günü gelir hatırlatırım. Supap takımı şu an 300 500 dolar olması lazım. MTV den artan benzin parasının bir miktarını ayır sen :D

 

Çağlar Bayur yazdı:

alternatörü swağlayıp motor yapmışlar

 

E tabi biryerden başlamak lazım. Herşey TSI demek değil ki :)

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sonunda masaj var mı? Kolay değil o kadar ittirmek 😁

aşk vadisinde vardır belki. uzun uzun dekorlu hani!?

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aslında konunun içinde söyledindi. Yine de tekrarlayalım. 
 

aracı benzinli-elektrikli diye ayırmak doğru değil. Biraz benzinli biraz elektrikle şeklinde gitmiyor. Karma bir sürüş var. Düşük hızlarda motor çalışabilir. Çalışmaya da bilir. Yüksek hızlarda da aynı durum geçerli. 
 

ama merak için, 117 km hıza kadar benzinli motor çalışmadan elektrikle gidebiliyor. 
 

gerekirse 20km hızda bile benzinli motor çalışıyor. 

 

frenleme, ayak gazdan çekilince her durumda piller şarj oluyor. Ayrıca benzinli motor çalışırken fazla üretilen gücü de heba etmiyor ve pillerde depoluyor. 
 

 

benim test ettiğim araba 4 te 3 dolu batarya ile tamamen düz zeminde uyuz ötesi bir hızlanma ile 65 km ye gelmeden motoru çalıştırmıştı.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

aşk vadisinde vardır belki. uzun uzun dekorlu hani!?

benim test ettiğim araba 4 te 3 dolu batarya ile tamamen düz zeminde uyuz ötesi bir hızlanma ile 65 km ye gelmeden motoru çalıştırmıştı.

50kw elektrik motoru aslında eh işte denecek hızlanmaya yeter. Ama pillerin akım koruma modu var. Zaten küçük bir pil, tesla gibi hızlanacak gücü anlık olarak nasıl versin? 
 

bu araba phev veya sade elektrikli arabalarla kıyaslanmamalı. Adı üstünde. Hybrid. Karma yani. Sadece elektrik motoru ile güç menzil algısı olmamalı

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

 

Bu sözünü unutma ben bunu bi kaydedeyim :D Günü gelir hatırlatırım. Supap takımı şu an 300 500 dolar olması lazım. MTV den artan benzin parasının bir miktarını ayır sen :D


Ne supabı yaa. Tanımam etmem ağabey 😁 Benzinli kullanın şu arabalrı 😀

 

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ne supabı yaa. Tanımam etmem ağabey [emoji16] Benzinli kullanın şu arabalrı [emoji3]
 
 
 
Yok ben anlamam neredeyse karışım oranını bile yazacakmissin [emoji23]
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...