İçeriğe Yönlendir

150.000 Lira Civarında Araç Önerileriniz


Armağan Pekatik

Recommended Posts

Ali Samet Sarı
(düzenlendi)

  👍

Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

şimdi benzinli otomatik olanını kullanıyorum

LPG'li mi Mehmet bey? Bagaj hacmi düşündürüyor beni 408 lt. 4 kişilik bir aile için uzun yolda az geleceğini düşünüyorum. Başta sıcak baktığım Xsara'ya şimdi öyle bakamıyorum sırf o sebeple.

tarihinde Ali Samet Sarı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Samet Sarı
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

otomatikleri 4 vitestir ancak manuel5 ile aynı son devir hıza denk gelir, mondeolar da mesela o yılda 4 vitestir ancak manuel 6 vitese denk düşer.

Vites aralıkları tabiki ayarlanmıştır ama 4 vites olan bir otomatiğin ilk iki vitesin geçiş aralığı fazla olduğu için şehiriçinde çok yakmasına sebep. Tabi o dönemin araçların büyük çoğunluğu 4 üretilmiş. Yazdıklarımdan sadece 1.6 Carisma 5 vites. Onun da beygir düşük 90 hp

Furkan Bakırel yazdı:

Borayı niye elediniz ? Focus 1 güzel arabadır.Toledo yürüyen alt takım vw'dir.Performans istiyorsanız 1.9tdı bora yada Toledo tercih edilebilir otomatik lpgli Bora ve Toledo performans olarak iyi değildir hemde hastalığı fazla ayrıca 8v - 4 vites.Megane 2 tekno paket de donanım olarak güzel araba ama çok yavan bir araba lastik sesi içerde yolda bisiklet gibi bir hissiyatı var aslında reno araba değilde parçası ucuz yoksa kapıya konulacak araba değil.Focus 1 otomatik kullanmadım bilmiyorum otomatiği nasıl ama benzinli manuel vites gerçekten çok güzel araba .

Kısaca tercihen benzinli ise Focus 1 

Dizel de olabilir derseniz ki bence olmalı 1.9tdı en az 110 luk Bora fiyat uygun olsun denilirse Toledo bunların otomatiği de motoru da taş gibidir.130luk olanları 5 ileri otomatik , 6 ileri manuel vitestir .

Xsaranın bu listede yeri yok , xsaranın rakibi Megane focus bora değil bu kıyaslama da yeri yok carismanın da küçük şehirlerde parçası yok direk bunları da eleyin.Eski arabada en önemli nokta parça ve usta .

Düşündüğüm araçlar haliyle yaş olarak yüksek araçlar. O yaştaki dizellerin benzine göre arıza çıkarma ihtimali yüksek olduğundan düşünmüyorum.Boranın LPGde hantal kaldığını okudum yorumlarda. Megane 2 otomatikte sıkıntılı olduğunu biliyorum (ki onun bütçesine çıkamam, fiyatı düşük 2ler de döküntü) Önceden de ifade ettiğim gibi İstanbul'da yaşadığım için parça ve usta sıkıntısı olmayacağından listeye Carisma da ekledim. Tavsiyelerinizdeki Toledo benim listemde de var hem 1.8 hem 1.6 olan ama LPG'li, bunların da kullanıcı yorumlarını bekliyorum açıkçası. Detaylı anlatımınız için ayrıca teşekkürler 👍

tarihinde Ali Samet Sarı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Samet Sarı

Kusura bakmayın alıntıla seçeneğini kullanmayı yeni çözdüm, özür diliyorum 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Samet Sarı yazdı:

Vites aralıkları tabiki ayarlanmıştır ama 4 vites olan bir otomatiğin ilk iki vitesin geçiş aralığı fazla olduğu için şehiriçinde çok yakmasına sebep.

yok tam tersine 2 ler mesela daha uzun , tüketim artma sebebi türbinli olması yani manuel viteste yarım debriyajda uzun süre gidiliyor gibi düşünülüebilir, klasik otomatikte alışkanlık kazandıkça şehir içi tüketimi de düşer o yüzden

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Ali Samet Sarı yazdı:

Vites aralıkları tabiki ayarlanmıştır ama 4 vites olan bir otomatiğin ilk iki vitesin geçiş aralığı fazla olduğu için şehiriçinde çok yakmasına sebep. Tabi o dönemin araçların büyük çoğunluğu 4 üretilmiş. Yazdıklarımdan sadece 1.6 Carisma 5 vites. Onun da beygir düşük 90 hp

Düşündüğüm araçlar haliyle yaş olarak yüksek araçlar. O yaştaki dizellerin benzine göre arıza çıkarma ihtimali yüksek olduğundan düşünmüyorum.Boranın LPGde hantal kaldığını okudum yorumlarda. Megane 2 otomatikte sıkıntılı olduğunu biliyorum (ki onun bütçesine çıkamam, fiyatı düşük 2ler de döküntü) Önceden de ifade ettiğim gibi İstanbul'da yaşadığım için parça ve usta sıkıntısı olmayacağından listeye Carisma da ekledim. Tavsiyelerinizdeki Toledo benim listemde de var hem 1.8 hem 1.6 olan ama LPG'li, bunların da kullanıcı yorumlarını bekliyorum açıkçası. Detaylı anlatımınız için ayrıca teşekkürler 👍

Toledo 1.8 tutulmaz , 1.6 da borayla aynıdır 8v 102ps motor 4 ileri otomatik şanzıman hantal.Dizeller daha sorunsuz kim diyor eski dizeller sorunlu diye , dpf yok commonrail yok elektronik birşey yok PD pompa normal enjektör sorun çıkaracak bir parça yok kara düzen motor . Temizini bulun güle oynaya binersiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Ali Samet Sarı yazdı:

  👍

LPG'li mi Mehmet bey? Bagaj hacmi düşündürüyor beni 408 lt. 4 kişilik bir aile için uzun yolda az geleceğini düşünüyorum. Başta sıcak baktığım Xsara'ya şimdi öyle bakamıyorum sırf o sebeple.

Evet LPG'li  kullaniyorum. Bagaj ufak kalıyor ancak hb bir araç için normal panzutu kaldirip kafaya kadar yüklüyorum bize yetiyor hb diğer araçlarda da aynı kayıp mevcut. Simit tank focus için iyi bir tercih olsada onada yedek lastik bagajda ise aynı kayıp oluyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

Neden xsara listeye giremiyor biraz açıklarmısınız 

Hem dizel Manuel olanı kullandım hemde şimdi benzinli otomatik olanını kullanıyorum daha önce hiç kullandınız mı xsara

Çünkü rakip değiller.Xsara ile Megane 2'yi Focus'u , Bora'yı kıyaslarsak ayıp olmaz mı ? Yada Xsara'ya haksızlık olmaz mı diğerleri o üretildiği yıllar da segmentinin en iyi arabaları o listede Xsara hangisi ile kıyaslayalım?

Kalite desek Bora ile kıyaslasak yanyana yazmak bile Bora'ya ayıp , donanım desek yine Bora'ya ayıp performans desek hadi 1.6 atmosferik benzinli olanları kıyaslayalım, 1.9tdi (90-110-130-150 PS) var 1.8 atmosferik var , 2.3 V5 var 2.8 W6 var yine Xsara'ya yazık oldu,4 çeker desek yine Xsara'ya yazık oldu.

 

Hadi Megane 2 ile kıyaslayalım desek nesini kıyaslayacağız?Donanım desek çok tezat oldu rakiplerinin hiçbirinde bulunmayan cam tavan var kartla çalıştırma var , soğutmalı torpido, fonksiyonel direksiyon, lastik basınç sensörü,hız sabitleyici , mercekli far şimdi bu kıyaslama doğru mu oldu ? 

 

Focus döneminin segmentinin üzerinde bir araba donanım olarak rakiplerine nazaran belki zayıf ama efsanevi yol tutuşu muhteşem iç mekan malzeme kalitesi hiçbir rakibinde bulunmayan halı davlumbazlar ile gelen süper yalıtımı , araba yolda gitmiyor yağ üzerinde kayıyor sanki bununla Xsara'yı nasıl kıyaslayalım ? 

Kıyaslayalım mı satış rakamları ile ? Yada iç dış dizaynı ile ? Kıyaslayalım aşağı da paylaşayım kendiniz karar verin Xsara dış dizayn olarak fazla ezilmesin diye diğer araçların orta paketlerini ekledim.

Xsara'yı Polo classic ile Cordoba ile kıyaslayabiliriz ama diğer üçlü ile asla.

PhotoGrid_1664383933057.jpg

PhotoGrid_1664383849883.jpg

PhotoGrid_1664383764158.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Samet Sarı
Furkan Bakırel yazdı:

Toledo 1.8 tutulmaz , 1.6 da borayla aynıdır 8v 102ps motor 4 ileri otomatik şanzıman hantal.Dizeller daha sorunsuz kim diyor eski dizeller sorunlu diye

Tutulup tutulmasına pek bakmıyorum açıkçası. Biniciyim sonuçta. Bi de herşeyin bi alıcısı var malum. Dizeller konusunda da ustaların çoğu aynı şeyi söyler. Zaten sorun çıkarmasa da traktör gibi sesli çalışması soğutuyor beni dizelden. 😊

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Furkan Bakırel yazdı:

Çünkü rakip değiller.Xsara ile Megane 2'yi Focus'u , Bora'yı kıyaslarsak ayıp olmaz mı ? Yada Xsara'ya haksızlık olmaz mı diğerleri o üretildiği yıllar da segmentinin en iyi arabaları o listede Xsara hangisi ile kıyaslayalım?

Kalite desek Bora ile kıyaslasak yanyana yazmak bile Bora'ya ayıp , donanım desek yine Bora'ya ayıp performans desek hadi 1.6 atmosferik benzinli olanları kıyaslayalım, 1.9tdi (90-110-130-150 PS) var 1.8 atmosferik var , 2.3 V5 var 2.8 W6 var yine Xsara'ya yazık oldu,4 çeker desek yine Xsara'ya yazık oldu.

 

Hadi Megane 2 ile kıyaslayalım desek nesini kıyaslayacağız?Donanım desek çok tezat oldu rakiplerinin hiçbirinde bulunmayan cam tavan var kartla çalıştırma var , soğutmalı torpido, fonksiyonel direksiyon, lastik basınç sensörü,hız sabitleyici , mercekli far şimdi bu kıyaslama doğru mu oldu ? 

 

Focus döneminin segmentinin üzerinde bir araba donanım olarak rakiplerine nazaran belki zayıf ama efsanevi yol tutuşu muhteşem iç mekan malzeme kalitesi hiçbir rakibinde bulunmayan halı davlumbazlar ile gelen süper yalıtımı , araba yolda gitmiyor yağ üzerinde kayıyor sanki bununla Xsara'yı nasıl kıyaslayalım ? 

Kıyaslayalım mı satış rakamları ile ? Yada iç dış dizaynı ile ? Kıyaslayalım aşağı da paylaşayım kendiniz karar verin Xsara dış dizayn olarak fazla ezilmesin diye diğer araçların orta paketlerini ekledim.

Xsara'yı Polo classic ile Cordoba ile kıyaslayabiliriz ama diğer üçlü ile asla.

PhotoGrid_1664383933057.jpg

PhotoGrid_1664383849883.jpg

PhotoGrid_1664383764158.jpg

Hadi kıyaslayalım fiyatlarına baktınız mı dediğiniz özelliklerde bir focusun fiyati nedir veya megan 2 fiyatı 180 -200 bandında fiyat performans olarak bu araçlar ile çok rahat xsara kiyaslanabilir. Bence listeye çok rahat girmeli 

megan 2 Otomatik hiç kullandınız mı 

O iç mekanı güzel dediğiniz megan 2 kapı kollarına deformasyonlarina baktınız mı ilanda olan araçların.

X sara o dönemin en basit aracı olabilir ancak sizin söylediğiniz gibi hiçte basite alınacak bir araç değil biraz inceleyin

O dönemde bir çok araçta olmayan 6 airbag 4 cam Otomatik bu bahsettiğiniz araçlar ile kiyaslanabilirlik sağlar. Aracın iç mekanı basit gibi olsa bile 180 binde olan aracımın koltukları, sert torpidosu hala sağlam deforme olmamış sağlam duruyor.

Benim söylemek istediğim bu araçlardan üstün demedim sadece bu araçlardan eksiği yok demek istemiştim.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

2001 focus sedan 2.0 ghia manuel o paraya düzgün bi kac tane var. 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-favori-auto-dan-2001-ford-focus-2.0-ghia-parca-boyali-super-temz-1053872554/detay

 

 

Şunun gibi

Otomatik denilmiş olmadı. 

 

Xsara yerine 306 sedan alırım otomatik 4 ileri. 

Mustafa sizinle sahibinden.com'da incelediği arama sonuç listesini paylaştı. https://shbd.io/s/jtqz3sFC

Yorum bağlantısı
Ali Samet Sarı
Mustafa Tüfekçi yazdı:

306 sedan alırım otomatik 4 ileri

Onu da araştırdım ama sorunlu olduğunu okudum elemiştim bu yüzden. Şu ana kadar hem tüm yazılan yorumlardan hem de mantıksal açıdan kafamda oturan sadece 2 seçenek kaldı:

-Megane1 (rxt-rxi) 1.6 otomatik sedan

-Focus 1.6 ghia sedan otomatik.

Xsara, Carisma ve Toledo'yu istemeyerek de olsa eledim maalesef.  Seçim yapmak zor. Şu an bende olan 2007 Kia Sportage'ı alırken de aynısı olmuştu, ama mantığımla ve yapılan yorumlara göre hareket edip alarak en doğrusunu yaptığıma inanıyorum. Eğer satma durumu ortaya çıkmasa uzun yıllar binerdim.

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Samet Sarı yazdı:

-Megane1 (rxt-rxi) 1.6 otomatik sedan

306 daki sorunları okudu iseniz bunu bir daha arştırın

Mustafa Tüfekçi yazdı:

2001 focus sedan 2.0 ghia manuel o paraya düzgün bi kac tane var. 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-favori-auto-dan-2001-ford-focus-2.0-ghia-parca-boyali-super-temz-1053872554/detay

 

 

Şunun gibi

Otomatik denilmiş olmadı. 

 

Xsara yerine 306 sedan alırım otomatik 4 ileri. 

Mustafa sizinle sahibinden.com'da incelediği arama sonuç listesini paylaştı. https://shbd.io/s/jtqz3sFC

ilanda yazılanlar doğru ise rakam yanlış rakam dooğru ise yazı eksik

Yorum bağlantısı
Ali Samet Sarı
Çağlar Bayur yazdı:

ilanda yazılanlar doğru ise rakam yanlış rakam dooğru ise yazı eksik

Ben de şaşırdım o fiyata. 2.0 belki tutulmuyor da olabilir. Galericilere zerre güvenmiyorum, vardır illa birşeyi. (Hepsi öyle değil elbette, ama çoğunluğu üçkağıtçı. Babamın oğlu galerici olsa yine almam) 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

2001 focus sedan 2.0 ghia manuel o paraya düzgün bi kac tane var. 

2.0 lar manuel. Ben otomatik arıyorum 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bi kac ay önce 120 130 arasına vardı simdi biraz daha artti. 150 160 arasına alınabilir olanı var. Üzeri köpük 

Zam yapmış bak adamlar ucuz dediniz diye :)

Yorum bağlantısı
Ali Samet Sarı
Çağlar Bayur yazdı:

306 daki sorunları okudu iseniz bunu bir daha arştırın

Megane1 otomatikler sıkıntılı mı yani?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Fransız otomatiklerinde benzer selenoid arızaları var onu diyor bence ha pejo ha reno gibi.

 

Şota'nın tercümanı gibi oldum biraz ama olsun.

Megane 1 yerine 406 da bakardım mesela ben olsam 306 dan az pahalı çok dolu 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

406 da bakardım mesela

bir üyemiz var burayı okursa fenalaşabilir :) listede focus1 en iyi seçim olarak kalıyor yani, ben dmeedim konu diyor diye not düşelim yoksa kronikçiler gelir birazdan

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Samet Sarı
Çağlar Bayur yazdı:

listede focus1 en iyi seçim olarak kalıyor yani

Sanırım öyle. Peki Focus 1 otomatik sedan 1.6 ve LPG'li olacak, nelere dikkat edelim alırken? En çok ne sıkıntısı olur, onu soralım almak istediğimiz adama

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

150 bin liralık araç bakıyorsanız illa ki sorunlu olacaktır. Ucuza almak için yaygın kullanılan motoru olan araçların 2 kapılılarına bakabilirsiniz. Yahut SW modellere. Çok tutulan araçlar belli fiyata illa ki bitik oluyorlar. 

 

Bu arada her arabanın sorunu olmuştur eskidikçe. Okursunuz soğursunuz.. Hangisi temiz hangisi hoşunuza gidiyorsa onu alın. Tabi çok çok az satılanlar olmasa iyi olur. Lamborgini felan olmasın. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Samet Sarı yazdı:

Sanırım öyle. Peki Focus 1 otomatik sedan 1.6 ve LPG'li olacak, nelere dikkat edelim alırken? En çok ne sıkıntısı olur, onu soralım almak istediğimiz adama

kaç yıldır ruhsat sahibi olduğu ve neden sattığı, ben ruhsat sahibini arabadan fazla incelerim genelde, tabii vesile ile ben ne yaptım?

2.el tesadüf işi, şu an kullandığım sedicinin sahibini bile görmedim :) 1 yıldır birlikteyiz acaip te memnunum mesela.

Yorum bağlantısı
Ali Samet Sarı
Mehmet Göktürk yazdı:

Lamborgini felan olmasın

Aslında o da vardı aklımda ama tüp uyumlu değilmiş, subapları alaşımmış eriyomuş yaa😄

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Mehmet Göktürk yazdı:

2 kapılılarına bakabilirsiniz. Yahut SW

Hocam düşünce güzel ama reelde bu tarz araçlarda özellikle kaporta aksamında stop vs gibi parçaların temini zorlaşıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Selçuk Bakış yazdı:

Hocam düşünce güzel ama reelde bu tarz araçlarda özellikle kaporta aksamında stop vs gibi parçaların temini zorlaşıyor.

bulunur ila ki en kötü yurtdışından.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Çağlar Bayur yazdı:

bir üyemiz var burayı okursa fenalaşabilir :) listede focus1 en iyi seçim olarak kalıyor yani, ben dmeedim konu diyor diye not düşelim yoksa kronikçiler gelir birazdan

Fantazi istemeyene focus 1 ideal fazla yazıp çizmeye gerek yok bence. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
Ali Samet Sarı yazdı:

Sanırım öyle. Peki Focus 1 otomatik sedan 1.6 ve LPG'li olacak, nelere dikkat edelim alırken? En çok ne sıkıntısı olur, onu soralım almak istediğimiz adama

En cok sahibine dikkat edin. Arabayi uzmemisse focus 1 de problem cikmaz. Üzülmüşlerde rolanti, hararet başlıca problem. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...