İçeriğe Yönlendir

2011 Focus'tan 2011 Mondeo'ya Geçilir mi?


Hamza Bayram

Recommended Posts

Hamza Bayram
(düzenlendi)

Abilerim merhaba, 240.000 de 2011 Mondeo 1.6 TDCİ alınır mı? Bu motorun ömrü ne kadardır?

tarihinde Hamza Bayram tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Mümkün mertebe geçmişi bilinen bir araç olmalı. İlk yada ikinci sahibinden. Ezilmemiş, bakımları aksatılmamış. Yıllarca yapılmamış bakımın diyetini siz ödemeyin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamza Bayram
Mustafa Yanar yazdı:

Gerçek km ve iyi durumdaysa alınır. 

Kilometresinin orjinal olup olmadığını expertiz anlayabilir mi?

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Kaç kilometrede olduğu değil o kilometreyi ne şartlar altında yaptığı önemli. Araç var İstanbul-Ankara arası otoyolda 240 bin yapmış, bakımları eksiksiz yapılmış, araç var 240 bin İstanbul trafiğinde dur kalkla ömrü geçmiş. Şüpheleriniz olmasın diye ehil bir motorcuya baktırılır, akılda bir şey yoksa alınır. 

Yorum bağlantısı
Atahan Gülen

Fiyattı mantıklı gelmiş araç beğenilmiş ki bu soru sorulmuş. Alınır Hamza Bey neden alınmasın bi ustaya baktırın bi ekspertiz yaptırın mantıklı geliyosa alın.

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Bu km bu arabaların gençlik dönemi. Bakımı düzgün ise neden alınmasın. Benim araba 2016 sayılır şu anda 210.000 km dayandı. Ama tüm bakımları yetkili servis bakımlı.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Motora herhangi bir ömür biçilmez parça eskidikçe değişir veya revize edilir. Aracın kondisyonu tamamen bakım, güzergah ve sürücü ile ilgilidir.

Hamza Bayram yazdı:

Kilometresinin orjinal olup olmadığını expertiz anlayabilir mi?

Obd cihazı varsa ecudan okunabilir.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

O boyuttaki bir araba 1.6 hemde atmosferik binilmez, resmen arabadan soğutur.Bence tercih 1.6 tdci olmalı.

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

yağ kaçağı yoksa,turbo ötmüyorsa,duman atmıyorsa alınır

Yorum bağlantısı
İsa Acar

Ben de kullanmıştım 2011 model makyajlı kasa atmosferik motorlusunu, kesinlikle hantal kalıyor ama kesinlikle güvenli ve rahat :good1: 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Arda Bülent Güzel yazdı:

Benim araba 2016 sayılır şu anda 210.000 km dayandı.

ayudi e km /3 yapılır, metali kaliteli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
Çağlar Bayur yazdı:

850 bin de gider 85binde de bitebilir

Kenarda bi 20bin olursa her ihtimale karşın alınabilir.

2.el dizel sürpriz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

Tek sorun motor değil ki. 

Turbosu var, şanzımanı var, şarj dinamosu var, aks mili var, enjektörü va; var oğlu var. 

Eskidikçe orasından burasından sıkıntı çıkıyor. Masrafını da geçtim, en kötüsü yolda kalması. 

Biraz şansa, biraz kullanıma bağlı.  Özenli kullanıldığını bildiğiniz bir araçsa ve siz çok fazla km yaparak daha da eskitmeyecekseniz alınabilir.

 

98 model 2.0 benzinli  Mondeom eskidi diye satışa çıkarttım. Bir yakınım sen buna çok iyi baktın yabancıya gitmesin diye aldı. 300 bin km ye kadar hiç dertsiz memnuniyetle kullanıp sattı. 

98 Mondeoyu satınca 2008 model 2.0 TDCI Mondeo aldım. Servise götürüyordum. Orada samimi olduğum bir servis danışmanı bu motora 500 bin km için senet imzalarım diyordu.     100 bin km civarlarında araçta bir hararet sorunu başladı. Çözemediler. Ben bunu yaparım diyen bir ustaya sattım :D  Sanırım yapamadan o da sattı. 

19 bin km de aldığım  Audi A6 'yı 280 bin km ye kadar özenle kullandım. O km ye kadar ciddi bir sorunu yoktu. Ama bir gün yolda giderken aks çıktı. Soğudum, sattım.

 

 

tarihinde Rıdvan Ergün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hamza Bayram

Abilerim merhaba, sizlere bir soru daha sormak istiyorum. Motorların aynı şartlarda kullanıldığını düşünürsek 2011 Mondeonun 1.6 TDCİ dizel motoru mu, 1.6 benzinli atmosferik motoru mu daha uzun ömürlü?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Hamza bey, bu soruların her birini ayrı ayrı başlık olarak açmak yerine, tek başlıkta toplasanız, böylece ilerleyen zamanlarda da sizinle aynı şeyleri merak edenler tek başlıkta hepsinin cevabına ulaşabilse sanki daha güzel olurdu.

 

Sorunuzun cevabına gelecek olursak, kullanım ve bakım şartlarına göre değişkenlik gösterir. İlla şu motor diğerinden daha uzun ömürlü olacak diye bir kesinlik yok. Benzinli olana benzinle binmek ve düzgün kullanıp bakımlarını vaktinde yapmak kaydı ile benzinli daha uzun ömürlü ve daha masrafsız olacaktır. LPG işin içine girince değişkenler çoğalır. Kötü montaj, hatalı ayar araca bir kaç bin km'de motor indirtebilir.

Dizele gelince, 110luk tabir edilen tdci focus var babamda, 500 bin km'ye yanaştı, motorla ilgili olarak 2 kez turbo hortumu değişti, bir kez enjektörler tamir edildi, bir kez turbo tamir edildi düzen tutmayınca orjinali ile değişti, bir kez enjektör pulları değişti bir kez de krank kasnağı değişti, bir de egr iptal edildi, yani standart dışı, öngörülemez bir arıza açmadı. Şu sıralar motor takozlarının değişmesi gerekiyor. 

Yani bakım ve kullanım ile alakalı mekanik ömür büyük ölçüde. Aracın baskı balatası ilk kez değiştiğinde 370 bin km'deydi. Aynı araca arkadaşım 170 bin km'de sandık motor taktırmıştı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamza Bayram
Emrah Korkmazz yazdı:

2011 yılı Mondeo'da aynı kasanın makyaj yılı dolayısıyla 4. nesil Mondeo'nun hem makyajsızı hem makyajlısı mevcut bu yılda.Ve ikisinin arasında aynı donanım olsa dahi iç ve dış görsel farklar var.Makyajlılar için en az 2012 yılı fitresi uygularsanız ararken aynı donanımda olmak kaydıyla görselde bir fark olmadığını görürsünüz çünkü 2012den itibaren tamamen makyajlı kasaya geçildi.Tabi trend,Titanium ve Selective arasında yine görsel farklar olacaktır.

Yani hocam attığım ilanlarda ki araçlar makyajsız olsa bile 2011 üretimi mi bu araçlar?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hamza Bayram yazdı:

Abilerim merhaba, sizlere bir soru daha sormak istiyorum. Motorların aynı şartlarda kullanıldığını düşünürsek 2011 Mondeonun 1.6 TDCİ dizel motoru mu, 1.6 benzinli atmosferik motoru mu daha uzun ömürlü?

2011 bir model yılında 2022 de rutin bir cevap bulunmaz, herhangi bir marka için. 3-5-7 sahip değişmiştir değişkenler sınırsız, bakımı yapmıştır yapmamıştır, 10 yıllık tanıdık sahibinden bulunrasnız daha iyi olur mesela

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Hamza Bayram yazdı:

Yani hocam attığım ilanlarda ki araçlar makyajsız olsa bile 2011 üretimi mi bu araçlar?

Evet,doğrudur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

Ecoboostlar neden tutulmadı veya piyasası ağır?

mangalda ki sucuk gibilerdi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Koray Demir yazdı:

Ecoboostlar neden tutulmadı veya piyasası ağır?

Ecoboostlar maalesef kötü ün bıraktılar piyasada.Soğutma sistemiyle alakalı kronik hortum patlatma probleminden dolayı çoğu hararet problemi yaşadı ve insanlara ciddi masraflar açtı bu motorlar.Maalesef rektefiye de çözüm olmuyordu ve sandık motor takılması gerekti hararet yapanlara.Ford hatasını iş işten geçince 7-8 yıl sonra kabul etti ve iyileştirme için bu araçları geri çağırdı ve şanslı olup sorun yaşamayanlar bu iyileştirmeyi yaptırdılar serviste ücretsiz olarak.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ozkan çoban
Murat Sahın yazdı:

Hamza bey, bu soruların her birini ayrı ayrı başlık olarak açmak yerine, tek başlıkta toplasanız, böylece ilerleyen zamanlarda da sizinle aynı şeyleri merak edenler tek başlıkta hepsinin cevabına ulaşabilse sanki daha güzel olurdu.

 

Sorunuzun cevabına gelecek olursak, kullanım ve bakım şartlarına göre değişkenlik gösterir. İlla şu motor diğerinden daha uzun ömürlü olacak diye bir kesinlik yok. Benzinli olana benzinle binmek ve düzgün kullanıp bakımlarını vaktinde yapmak kaydı ile benzinli daha uzun ömürlü ve daha masrafsız olacaktır. LPG işin içine girince değişkenler çoğalır. Kötü montaj, hatalı ayar araca bir kaç bin km'de motor indirtebilir.

Dizele gelince, 110luk tabir edilen tdci focus var babamda, 500 bin km'ye yanaştı, motorla ilgili olarak 2 kez turbo hortumu değişti, bir kez enjektörler tamir edildi, bir kez turbo tamir edildi düzen tutmayınca orjinali ile değişti, bir kez enjektör pulları değişti bir kez de krank kasnağı değişti, bir de egr iptal edildi, yani standart dışı, öngörülemez bir arıza açmadı. Şu sıralar motor takozlarının değişmesi gerekiyor. 

Yani bakım ve kullanım ile alakalı mekanik ömür büyük ölçüde. Aracın baskı balatası ilk kez değiştiğinde 370 bin km'deydi. Aynı araca arkadaşım 170 bin km'de sandık motor taktırmıştı.

Turbo tamiri mantıksız mı hocam biraz açıklar mısınız boşa maliyet olur mu mesela

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...