İlkay Başaran 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Mahmut Yıldız yazdı: Dün baktım, iki sayfaydı, sonra okurum dedim. Bugün baktım 6 sayfa. Siz ne yapıyorsunuz, gece gece işiniz mi yok. Bugün okumazsam yarın kim bilir kaç sayfa olacak. Renault'un durumunu merak ettim. Ben iyidir diyerek aldım ama uzman gözü ile yorumunuz nedir. Aracım kadjar. Dolardan hızlı yükseliyor. Her okumadığın sürede zarardasın Önder Özcan yazdı: Çarpışma testelerinde 2 kez çarptırılan Corolladan kötü sonuç verebilecek fokuzlarınız ölü fiyatına alınır. Takaz fiyatım farksızdır. Abuk subuk teklif verince kalbimiz kırılacak mı acaba? Lütfen olsun bu çünkü 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Bu videolardaki hasar farkları tasarımdan kaynaklı değil mi artı zaman faktörü artı yükseklik farkı. (farklı bir testte yükseklikleri farklı iki focusu çarpmışlardı birbirlerine ve alçak olan daha çok hasar almıştı.) Volvo ne kadar sağlam da olsa 90ların tasarımı. Modüs 2000 sonrası. Araç tasarımları 2000 den sonra ciddi iyileşti denir. 2019 dan sonra daha da iyi. https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY Birtane de land ve espace vardı. Üstteki link volvo ile modüsün testi. Görüntü olarak vermiyor nedense link olarak kaldı. Teknolojinin gelişimi. Bu da başka bir örnek, son 12 yılda neler neler gelişti daha. 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Bahattin Akkaya yazdı: Coralla ile Focus karşılaştırmasında coralla 2 defa çarptırılsa dahi focustan iyi çıkar Focus güvenliği o kadar kötü bir araç değil. Biraz haksızlık yapıyorsunuz gibi geldi. Test sonuçları çok başarılı. Hele son kasası en güvenli 3 C segmentten biri. Corollayı severim de japon tenekesi benzetmesi de çok yapılır Corolla için. Yıllarca focusa bindim bana kendimi hep güvende hissettirir focus. Şu an 21 model Megan o hissiyatı vermiyor o derece söyleyeyim. Belki biraz da duygusal yaklaşıyorum bilemem ama yukarıdaki cümle aşırı abartılı. 1de toplantım var sonrasında vakit bulursam yabancı bir kaynak vardı bulup paylaşacağım bu konuyla ilgili. Bahattin Akkaya yazdı: Hem coralla hybrit(kibrit diyenler var ) hemde yarsi sınıfının bence gayet güvenli araçları. Coralla Hybrit ile Bursa - İzmir arası deneyimim olmuştu. Araç çok güzel ama arkadaş nasıl bir yakıt tüketimidir o. Yaris i bence şuan yayınlanan B segmenti içerisinde en güvenlisi (yeni fabia henüz yayınlanmadı) yeni ncap test sisteminde 1400 kg lık 50 km hızla giden cisimle çarpıştırılıyor(B8 passat ile 50 km hızla çarpması gibi düşünün) 5 yıldız alıyor. En çok hoşuma giden yanı ise yandan alınan darbelerde yolcu ile sürücünün kafa tokuşmasını önlemek için iki koltuk arasından airbag çıkması. Benim eşim passat kullanamadığı için fabia aldım. Eğer Corolla büyük gelmez ise coralla ama büyük derse eşiniz yaris çok mantıklı bir araba. Megane için ise bizim şirket araçlarımız ve günlük kullanıyorum. EDC arada saçmalamasa aslında gayet güzel araç. Reno Fransız ailesinde güvenliğe önem veren bir firma PSA nın önünde gelir benim için ancak şahsıma alır mıyım? Bu kadar çok seçenek varken sanırım başka markaya yönelirdim. Megan şirket aracı olmasa şahsi alıp binmem ben de. Tercihim Ford ya da Honda olur. Renoyla ilgili yorumlarımı forumun eskileri bilir. Lakin bindiğim şu süreçte memnunum oldukça geliştirmiş kendini reno sürüş hissiyatı filan oldukça başarılı beni kazandılar. EDC ile ilgili sorun yaşamadım hiç saçmalama olayı yok. Dsg den sağlam olması yeterli kriter. Araç konusunda hb önceliğimiz şu an Yaris ve Clio araştırın dedim babama. Bulurlar hafta bitmeden. Bana göre 2015 Yaris yerine aşağı yukarı aynı paraya 2019 Clio almak daha mantıklı. Hanım da ufak olsun istiyor araç, daha önceden fiestaya biniyordu alışkın. Birşeyler yapıcaz bakalım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Bahattin Akkaya yazdı: Bir itirafta bulunayım bu forum u youtube da harici izlenmeler kısmında görüp geldim. @Ali Cihangiroğlu abi benim videoları paylaşmış ve youtube bana buradan izlenme aldığımı raporladı ve ben kendimi burada buldum hayırlara vesile olmuşum ne güzel Çağlar Bayur yazdı: Ali arkadışımız çok severiz, lakin son 1 yıldır yoğun plastik aksam kokusuna maruz kaldı renoğ aldı da brezilyayıda severim, karnaval falan , buda etkili oldu tabiii Çiğdem Kaya Bilgiç yazdı: Bahattin Bey hoşgeldiniz ama şimdi ne yaptınız iki aracım psa sıradaki alacağım da psa 🥺 tartışma demeyelim de bilgilendirme amaçlı teknik açıklık getirseniz neden böyle düşünüyorsunuz? Model değil de komple marka ismi verdiğiniz için soruyorum hangi yıllar öncesi hangi segmentler ya da hepsi için mi yorumunuz ? Ne yapalım çarpmadan mı sürelim 😄 renoğğ al 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Dolardan hızlı yükseliyor. Her okumadığın sürede zarardasın Abuk subuk teklif verince kalbimiz kırılacak mı acaba? Lütfen olsun bu çünkü Abuk subuk teklif verenlerin cesetleri ölü fiyatına alınır 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Puding yaptım ilk defa. Acilen ısındıkça dipten karıştıran tencere icat etmem lazım çok geç 19 Ekim 2021 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Bahattin bey, benim kilyo kurtarırmı, small overparçapinçik olmayayım sonra ncap i pek sevmem iihs severim ama olsun https://www.euroncap.com/tr/basın-ve-medya/basın-bueltenleri/euro-ncap-s-best-of-the-best-of-2019/ 1 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 19 Ekim 2021 Yazar Paylaş 19 Ekim 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Bu videolardaki hasar farkları tasarımdan kaynaklı değil mi artı zaman faktörü artı yükseklik farkı. (farklı bir testte yükseklikleri farklı iki focusu çarpmışlardı birbirlerine ve alçak olan daha çok hasar almıştı.) Volvo ne kadar sağlam da olsa 90ların tasarımı. Modüs 2000 sonrası. Araç tasarımları 2000 den sonra ciddi iyileşti denir. 2019 dan sonra daha da iyi. https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY Birtane de land ve espace vardı. Üstteki link volvo ile modüsün testi. Görüntü olarak vermiyor nedense link olarak kaldı. Her iki video da aynı sonucu veriyor aslında. Modüs te yeni nesil tasarım görüyoruz. Yani önde enerji emen daha yumuşak çelik ve survival space dediğimiz yaşam alanında çok daha stiff yüksek mukavemetli çelik. Volvo da ve Land te crash bumper yok. Hatta videoda da özellikle belirtmişler Land Rover da aracın ön kısmında daha güçlü bir şasi olmasına rağmen dashboard dediğimiz ön konsol dummy ile çayda çıra oynamaya çıkmış. İlk sayfada linkini verdiğim kaza anında ne olur videosunda enerjinin nasıl absorbe edileceğini çok detaylı anlattım. O videoyu şimdi tekrar izlerseniz daha iyi anlamış olacaksınız. Buradan tekrar ulaşabilirsiniz. Aracın alçak olmasının en temel problemi crash bumper ı efektif kullanılamamasına sebep olur. Altta kalanın canı çıksın mantığı çalışır Alçak arabaların crash performansı yaşam alanını direkt hedefe yakınlaştırdığı için kötü sonuç verir. Ayrıca araç ağırlığı direkt etkilidir. Modern tasarım ilkelerine göre tasarlanmış daha ağır araç daha güvenli olacaktır. Mahmut Yıldız yazdı: Teknolojinin gelişimi. Bu da başka bir örnek, son 12 yılda neler neler gelişti daha. Evet dediğiniz gibi teknoloji ilerledikçe eski araçların şansı kalmıyor ama birde üreticilerin coğrafyaya göre insan hayatı değeri belirleme durumu var. Buyrun Nissan ve Ford un bilerek isteyerek yaptığı rezaleti izleyiniz. 2 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 19 Ekim 2021 Yazar Paylaş 19 Ekim 2021 Muhammet Ali Deli yazdı: Focus güvenliği o kadar kötü bir araç değil. Biraz haksızlık yapıyorsunuz gibi geldi. Test sonuçları çok başarılı. Hele son kasası en güvenli 3 C segmentten biri. Corollayı severim de japon tenekesi benzetmesi de çok yapılır Corolla için Muhammet Bey buyrun izleyin kendi gözünüzle görün umarım izledikten sonra az bile yazmışsın demezsiniz Not: Araç testi 2012-2018 arasını kapsıyor. Link Buradan 2020 model için coralla karşılaştırması Sonuç small overlap te A direği vs kalmıyor 2020 öncesi kesin ölüm 2020 ve sonrası ise yaşar ama sakat bırakır bence. Ayrıca yandan çarpmada kapı açılması nedir arkadaş? Bence C sedan ın en kötü arabası ülkemizde satılan. özer Yıldız yazdı: @Bahattin AkkayaForuma hoşgeldiniz, B8 Passat hakkında kısa bir değerlendirme alabilirmiyiz, önceki kasalara göre maliyetten düşme amaçlı bazı kırpmalar yapıldığı söylenir. Özer Bey Merhaba, B8 passatı XC90 ile kıyaslamıştım Çuvaldızı kendime batırayım diye çıtayı yüksek koymuştum. Tüm detayları ile anlattım ancak adına yakışmayan performansı var bence crash testlerde. Ben daha iyi olmasını beklerdim. Özellikle emniyet kemeri kötü çalışıyor. 2 1 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 19 Ekim 2021 Yazar Paylaş 19 Ekim 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: Bahattin bey, benim kilyo kurtarırmı, small overparçapinçik olmayayım sonra ncap i pek sevmem iihs severim ama olsun https://www.euroncap.com/tr/basın-ve-medya/basın-bueltenleri/euro-ncap-s-best-of-the-best-of-2019/ Abi parçalanmaz heralde yani İnşallah İşin geyiği bir yana bence A direği sağlam kalacaktır. Yaris small overlap testinden yola çıkarak ncap performansına bakarak çıkarım yapıyorum 1 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Bahattin Akkaya yazdı: Muhammet Bey buyrun izleyin kendi gözünüzle görün umarım izledikten sonra az bile yazmışsın demezsiniz Not: Araç testi 2012-2018 arasını kapsıyor. Link Şuanki aracım yukarıdaki aracın aynısı(renk ve donanım hariç) Test videosunu izledikten sonra sol bacağım karıncalanmaya başladı 1 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Bundan değil. Tencere içine gömülü sistem yapacağım Pil vs yok. Termodinamik yasasından fayfalanacağım 1 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 19 Ekim 2021 Yazar Paylaş 19 Ekim 2021 Alptuğ Özcan yazdı: Şuanki aracım yukarıdaki aracın aynısı(renk ve donanım hariç) Test videosunu izledikten sonra sol bacağım karıncalanmaya başladı Alptuğ Bey, Allah kaza bela vermeden binmek nasip etsin. ( Sat gitsin sat sat ) Servet Aydın yazdı: Bundan değil. Tencere içine gömülü sistem yapacağım Pil vs yok. Termodinamik yasasından fayfalanacağım Abi onu yaparsan patentini almayı unutma. Bu firmaya okuturuz onu 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Bahattin herkes kendi aracını soruyor. Ben de sorayım bari. Marka algısından dolayı bazı araçları kusursuz sanıyoruz ama (muhtemelen) değiller. Kanalınızda E class ve S90 karşılaştırması var ama testteki Mercedesle benimki arasında 2 nesil var. W211 kasa E 270 (makyajsız) için söyleyebileceğiniz bir şey var mı? Özellikle yaya güvenliği beni çok ilgilendiriyor zira bu pazar günü yapılacak İstanbul buluşmasında üzerine araba sürmeyi planladığım bir kaç arkadaşım(!) var. 1 6 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 19 Ekim 2021 Yazar Paylaş 19 Ekim 2021 Önder Özcan yazdı: Bahattin herkes kendi aracını soruyor. Ben de sorayım bari. Marka algısından dolayı bazı araçları kusursuz sanıyoruz ama (muhtemelen) değiller. Kanalınızda E class ve S90 karşılaştırması var ama testteki Mercedesle benimki arasında 2 nesil var. W211 kasa E 270 (makyajsız) için söyleyebileceğiniz bir şey var mı? Özellikle yaya güvenliği beni çok ilgilendiriyor zira bu pazar günü yapılacak İstanbul buluşmasında üzerine araba sürmeyi planladığım bir kaç arkadaşım(!) var. Önder Abi W211 kasa kaç model oluyor yada hangi kasa tam bilmiyorum. Cahilliğime ver ama aşağıda paylaştığım araç ise bildiğin daş abi çok sağlam araç Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Bahattin Akkaya yazdı: Önder Abi W211 kasa kaç model oluyor yada hangi kasa tam bilmiyorum. Cahilliğime ver ama aşağıda paylaştığım araç ise bildiğin daş abi çok sağlam araç w211 bunun bir önceki kasası 2002-2009 arası üretildi sanırım Önder Özcan yazdı: Bahattin herkes kendi aracını soruyor. Ben de sorayım bari. Marka algısından dolayı bazı araçları kusursuz sanıyoruz ama (muhtemelen) değiller. Kanalınızda E class ve S90 karşılaştırması var ama testteki Mercedesle benimki arasında 2 nesil var. W211 kasa E 270 (makyajsız) için söyleyebileceğiniz bir şey var mı? Özellikle yaya güvenliği beni çok ilgilendiriyor zira bu pazar günü yapılacak İstanbul buluşmasında üzerine araba sürmeyi planladığım bir kaç arkadaşım(!) var. O yayalarında kendine göre bir güvenliği vardır abim dikkatli ol ( balta,kazma kürek dalabilirler senin mersoya ) 1 2 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Bahattin Akkaya yazdı: Önder Abi W211 kasa kaç model oluyor yada hangi kasa tam bilmiyorum. Cahilliğime ver ama aşağıda paylaştığım araç ise bildiğin daş abi çok sağlam araç Bu kasa, 2004 model. Daş gibi dediğin kodummu oturtur yani di mi, tamam o zaman 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Tekrar merhaba @Bahattin Akkaya dün bahsettiğim 2016 model Ford Mondeo (abd de fusion) aracımın linkine bakıp yorum yapabilirseniz memnun olurum. Kafamdaki düşüncem net en güvenli araçlar tercihimde 1. sırada abd, 2. sıra almanya 3. sıra fransız ve italya diye gider. Japon otolar belki sağlamdır ama hiç sahip olmayı düşünmediğim markalardır, 4x4 konusu hariç. https://www.iihs.org/ratings/vehicle/ford/fusion-4-door-sedan/2016 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Önder Özcan yazdı: Bu kasa, 2004 model. Daş gibi dediğin kodummu oturtur yani di mi, tamam o zaman Daş gibi dediği w212 kasa abim Buna bakıp bende iyi diyorum ama uzman gözüyle ? 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 2 saattir soru sormamışım Bahattin bey söz son soru. Videoları izleyemedim varsa kusura bakmayın. Güncel model b sınıfı 1000 kg lik bir araç ile 15-20 yaşında 1600 kg lik d sınıfı iki araç small overlap ya da kafa kafaya çarpışıyor olsun ağır olandakinin şansı daha yüksek olur mu? Yoksa güncel b sınıfı hafiflik dezavantajına rağmen daha mı iyidir. Ekonomimiz yetmiyor güncel sağlam araçlara b sınıfı dahi olsa. D ya da C sınıfı nispeten yaşlı araçlarda ağırlıktan dolayı biraz başka yönden kazanma şansımız var mı? 1 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Bahattin Akkaya yazdı: Alptuğ Bey, Allah kaza bela vermeden binmek nasip etsin. ( Sat gitsin sat sat ) Estağfrullah. Amin Allah kimseye kaza bela yaşatmasın. Satayım satmasına da böyle bir ortamda sattığının yerine daha iyisini koyabilmek için sattığının parası kadar daha para koymak gerekiyor maalesef. Sahibi olduğum 2 aracımı(2004 Focus, 2013 Focus) da almadan önce önceliğim hep Volvo(2004 S40, 2012 S40) olmuştu güvenliği ön planda tuttuğum için fakat hiç birisinde kısmet olmadı. Ülke ekonomisi ve ev ekonomisi düzelirse inşallah 5 sene sonrası için yine şansımı Volvo'dan yana deneyeceğim 1 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 19 Ekim 2021 Yazar Paylaş 19 Ekim 2021 Metin Uzunoğlu yazdı: Tekrar merhaba @Bahattin Akkaya dün bahsettiğim 2016 model Ford Mondeo (abd de fusion) aracımın linkine bakıp yorum yapabilirseniz memnun olurum. Kafamdaki düşüncem net en güvenli araçlar tercihimde 1. sırada abd, 2. sıra almanya 3. sıra fransız ve italya diye gider. Japon otolar belki sağlamdır ama hiç sahip olmayı düşünmediğim markalardır, 4x4 konusu hariç. https://www.iihs.org/ratings/vehicle/ford/fusion-4-door-sedan/2016 Metin Abi merhaba, aracın videolarını izledim raporlarını okudum. 2013 yılında yapılmış senin mondeonun testi ve A direğinde hafiften kırılma var bunun etkisi ise ; Sürücü Yaşam Alanı : Orta derecede koruma sağlıyor. Airbag Çalışması : A direği yamuluyor airbag ler tam olarak kafayı tutamıyor dashboard a temas ediyor. Ayak Diz: orta derecede koruma sağlıyor. Ayrıca yandan çarpmalarda yapısal bütünlük tam sağlanamıyor ve kabul edilebilir puan alıyor. Ncap tarzında (moderate overlap ) good yani iyi performans gösteriyor. Benim görüşüm araç kabul edilebilir seviyede. Testte gerçekleştirilen hızın üzerinde bir kaza olursa yaralanma seviyesi tehlikeli boyuta ulaşabilir. Test hızıyla olan kazalarda güvenlidir. Video aşağıda 1 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Bahattin bey benim sorum farklı olacak kamyonların ve tırların bisikletlik ve arka tampon demirlerine niye bir standart getirilmiyor istihap haddini 100 kg fazlalaştırıp kasa ve tır üreticileri buna bir önlem almıyrolar çogu kamyon arka tanponu 1,2 mm sac dan ibaret ve desteksiz arkadan bir otomobil çarpmasında otomobiller dingile kadar giriyor bunla ilgili bir çalısma yapılazmı 1 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 19 Ekim 2021 Yazar Paylaş 19 Ekim 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: 2 saattir soru sormamışım Bahattin bey söz son soru. Videoları izleyemedim varsa kusura bakmayın. Güncel model b sınıfı 1000 kg lik bir araç ile 15-20 yaşında 1600 kg lik d sınıfı iki araç small overlap ya da kafa kafaya çarpışıyor olsun ağır olandakinin şansı daha yüksek olur mu? Yoksa güncel b sınıfı hafiflik dezavantajına rağmen daha mı iyidir. Ekonomimiz yetmiyor güncel sağlam araçlara b sınıfı dahi olsa. D ya da C sınıfı nispeten yaşlı araçlarda ağırlıktan dolayı biraz başka yönden kazanma şansımız var mı? Estağfurullah sorularınız gayet mantıklı ve doğru sorular cevaplamaktan sıkılmam emin olun Sorunuzun cevabı Land rover-modus videosunda yatıyor aslında. Eski araçta doğru çalışan crash bumper, emniyet kemeri ve airbag yoksa açıkçası yeni bir b segment araç hırpalar karşısındakini. Tabi birde malzeme teknolojisi çok hızlı ilerliyor. Foruma fotoğraf ekleyemedim görsel anlatmak daha kolay olurdu ama xc90 örneği vereyim güncel kasa (2015) ile bir önceki kasa arasında çok fazla fark var. Gen 2 yani güncel versiyonda 1700 Mpa lık bölgeler Gen 1 de 1100-1300 seviyesinde. 1 1 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 19 Ekim 2021 Yazar Paylaş 19 Ekim 2021 Erkan Işık yazdı: Bahattin bey benim sorum farklı olacak kamyonların ve tırların bisikletlik ve arka tampon demirlerine niye bir standart getirilmiyor istihap haddini 100 kg fazlalaştırıp kasa ve tır üreticileri buna bir önlem almıyrolar çogu kamyon arka tanponu 1,2 mm sac dan ibaret ve desteksiz arkadan bir otomobil çarpmasında otomobiller dingile kadar giriyor bunla ilgili bir çalısma yapılazmı Aslında bu konu regülasyonla koruma altında. Yetkili firma gelip bunların testini yapıyor tip onay belgesini o şekilde veriyor. Aksi halde satılamaz. Ama şunu belirteyim dolu bir çelik malzeme de yapamazsınız. Öyle yaparsanız arkadan çarpan aracı 2 ye böler. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts