İçeriğe Yönlendir

Araç Gövde Dayanımları Hakkında


Bahattin Akkaya

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sac kalitesiz mi bilmiyorum. Servis ürünü. Yani sizin demenize göre motor yere doğru yönlendiğinde sac bunu durdurmaz. Yolcuların güvenliği bu sacdan etkilenmez. Doğru değil mi?

sahada yaşnan: o alta konan saç ve civataları hiçbir motoru tutamaz, zaten lüffen de tutmasın çok riskli, lakin daha riskli birşey yapıyor, o anki enerji karşısında o saç iplik gibi davranıp olmadık hasara sebebp oluyor, motoru sarıyor, saç uzuyor, sarmaşık sarıyor , motoru alıp şoförün yaşam bölümü içindeki ayak kemiklerine saplıyor....

 

vesile ile, fiber tampon altı eki arabaya takla attırır mı? evet attırdı, yani bu tip sonradan yapılan eklentiler hiç akla gelemeycek riskleri beraberinde getiriyor.

  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sac kalitesiz mi bilmiyorum. Servis ürünü. Yani sizin demenize göre motor yere doğru yönlendiğinde sac bunu durdurmaz. Yolcuların güvenliği bu sacdan etkilenmez. Doğru değil mi?

Servis te sanayide yaptırıyor genelde. Yumuşak çelik onlar. Yok hocam 700-900 Mpa lık parçalar için güçsüz diyorum. Sanayide kullandıkları sac 235 Mpa. Bence problem çıkarmaz. Katlanır gider o kağıt misali. Temperli camlar 200Mpa kadar direniyor siz düşünün gerisini

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

20 cm metal 120 cm ip haline gelip motoru sarmaşık gibi sarıyor, video dikkat çekme amaçlıdır, soğuk haddeleme

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Soruya bak yaa. Seni golf sayfasında ifşa edeyim de taşlasınlar 

bayım siz beni baskasıyla karıstırdınız sanırım 😂 Biz bugünlere fiestalarla opellerle geldik.. Marka Saplantımız yoktur. ölücüler aramasın 😄 Saplantısız araclarınız değ... 

Yahu forumu ne hale getirdik, yazı yazamıyoruz 😂 

Bahattin Akkaya yazdı:

Bence Golf 8 den daha başarılı. Golf 8 de çok sağlam puanlar aldı testlerde..

Hocam ben puan isinden pek anlamam.. Sınıf tekrarı olmaz diyosan tamam 😂

Çağlar Bayur yazdı:

 

Sana cevap olarak verecek bir bilgiye sahip olmadıgımdan vesile ile alıntıladım bir neden arama çağlar abi 😄

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

fiber tampon altı eki arabaya takla attırır mı? 

2.04 pejo gitti :) 

 

 

 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Clio çok dengeli, yola yapışmış gibi hem önden hem arkadan. 

1.40

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Çocukken yıllarca arka koltukta ortada oturup kollar ön iki koltukta önü izleyerek yolculuk yaptık. Hemde tek şeritli yollarda. Şimdi düşünüyorum da intihar gibi. Hiç o bilinç yokmuş 80 lerde.

Opel record tek kapı 2600 cc 6 silindir. Ncap 0 yıldız

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay BAŞARAN yazdı:

Çocukken yıllarca arka koltukta ortada oturup kollar ön iki koltukta önü izleyerek yolculuk yaptık. Hemde tek şeritli yollarda. Şimdi düşünüyorum da intihar gibi. Hiç o bilinç yokmuş 80 lerde.

Opel record tek kapı 2600 cc 6 silindir. Ncap 0 yıldız

Evet sürücüler çok daha iyiydi ama o zamanlar, sinyal vermeden dönen adam yoktu neredeyse. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Evren Erakçora yazdı:

Evet sürücüler çok daha iyiydi ama o zamanlar, sinyal vermeden dönen adam yoktu neredeyse. 

Allah'a çok şükür bu günlerimizi görebildik. Şöyle düşününce analarımızın duasıyla sanki bunca zaman hayatta kalmışız gibi geliyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Hasar alan metal aksamın (elastik sınırı aşmış çelik) ısıtılıp tekrar şekle sokulup kullanılmasının orjinal hasar almamış olana kıyasla ne kadar dayanım kaybı vardır? 

MEsela şase ucu ezilmiş ya da eğilmiş, aynı şekilde tampon altı bariyer. Adam şaloma ile ısıtıp düzeltiyor. Dövüyor vb aynı şekle sokuyor. Fakat dayanım olarak orjinali gibi olmuyor değil mi. Artık daha hafif bir darbede hasar alabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
İlkay BAŞARAN yazdı:

Çocukken yıllarca arka koltukta ortada oturup kollar ön iki koltukta önü izleyerek yolculuk yaptık. Hemde tek şeritli yollarda. Şimdi düşünüyorum da intihar gibi. Hiç o bilinç yokmuş 80 lerde.

Opel record tek kapı 2600 cc 6 silindir. Ncap 0 yıldız

dedemin de vardı aynısından.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Doğan Arşiray yazdı:

dedemin de vardı aynısından.

Süper arabaydı değil mi. Koldan vites.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

o halde o bir önceki model. bu 76 modeldi. normal vites.  bunun birebir aynısı. bal rengi.

 

opel_rekord_1977_photos_1_800x600.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

800px-Opel_Rekord_A_front_20091211.jpg

Doğan Arşiray yazdı:

bunun bir önceki sürümünde önde at vardır zaten.

evet 2 tane hemde :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
İlkay BAŞARAN yazdı:

Hasar alan metal aksamın (elastik sınırı aşmış çelik) ısıtılıp tekrar şekle sokulup kullanılmasının orjinal hasar almamış olana kıyasla ne kadar dayanım kaybı vardır? 

MEsela şase ucu ezilmiş ya da eğilmiş, aynı şekilde tampon altı bariyer. Adam şaloma ile ısıtıp düzeltiyor. Dövüyor vb aynı şekle sokuyor. Fakat dayanım olarak orjinali gibi olmuyor değil mi. Artık daha hafif bir darbede hasar alabiliyor.

İlkay Bey ve Forumdaşlar kusura bakmayın bu aralar değişik işler peşindeyim hazırlanmam gereken toplantılar olduğu için azcık uzak kaldım. Yakında olur ise sizlere açıklara paylaşırım :)

 

İlkay Hocam sorduğun sorunun cevabı ve biraz daha ilerisi olan (2 farklı aracı birleştiren mahluklar) tamir yöntemleri detayı ile anlattığım video aşağıda.

 

 

Saygılar sevgiler

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mustafa Yanar yazdı:

Clio çok dengeli, yola yapışmış gibi hem önden hem arkadan. 

1.40

kendimde gülüyorum ama evet öyle, kliyo bu ama yenisi :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

kendimde gülüyorum ama evet öyle, kliyo bu ama yenisi :)

 

Eski modeller kum sıvalı duvar gibiydi, yeniler saten alçı duvar gibi.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya

Taze taze çıktı keyifli seyirler. Soruları bekliyorum

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bayonla duvara gireceksek arkada oturmuyoruz. Bunu anladım ben [emoji14]

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bugün mokka inceledim de, bayon sakın ben de aynı segment arabayım diye gelmesin yanına...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
İlkay BAŞARAN yazdı:

Bayonla duvara gireceksek arkada oturmuyoruz. Bunu anladım ben emoji14.png

Abi mokka ile de önde oturmuyoruz o kısım kaçmasın aradan :) 

Çağlar Bayur yazdı:

bugün mokka inceledim de, bayon sakın ben de aynı segment arabayım diye gelmesin yanına...

:) Malesef aynı segmentteler abi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bahattin Akkaya yazdı:

Malesef aynı segmentteler abi

kağıt üstünde öyle, karşılaştırmalarda objektif/subjektif olarak ta çok bakarım, önce kağıt üstünde tekniğini inceleri sonra o koltuğa oturunca, otoparkta yan yana durunca hangisi daha iyi hissetriyor ona bakarım. zevk meselesi tabii. bayon a bakınca, ocak yanında fazlaca unutulmuş çikolata hissi uyanıyor bende, erimiş kabın kenarından dökülmüş gibi.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Tuscon’da ön iki koltuk arası hava yastığı ile formentor’daki farklı. Tuscon’daki düz. Yandaki yolcunun boynu epey eğiliyor. Formentor’da hava yastığı kademeli. Kafa yana gelince aşağı düşmesini de engelliyor. Bence güzel düşünülmüş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...