İçeriğe Yönlendir

Araç Gövde Dayanımları Hakkında


Bahattin Akkaya

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

nasıl oluyor, nasıl geliştiriyorlar nelere bakıyorlar?

özellikle 11:00 den sonrası, dayanım bakılan noktalar ncap vs ... aracı nasıl geliştirmişler nelere bakılıyor, hangi seviyelere gelmişler baya anlatıyor adam (kendi aracımı araştırırken buldum, örnek olarak verdim, her marka aynı yoldan gidiyor zaten)

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Ali Cihangiroğlu yazdı:

nasıl oluyor, nasıl geliştiriyorlar nelere bakıyorlar?

özellikle 11:00 den sonrası, dayanım bakılan noktalar ncap vs ... aracı nasıl geliştirmişler nelere bakılıyor, hangi seviyelere gelmişler baya anlatıyor adam (kendi aracımı araştırırken buldum, örnek olarak verdim, her marka aynı yoldan gidiyor zaten)

 

Ali abi çok güzel bir kaynak olmuş. Teknik detaylara çok girmeden anlatmış doğal olarak know how mevzusundan dolayı. Aslında anlatılabilecek daha neler varda ben anlatamıyorum şahsen. 2-3 ay önce tramvay videosu yayınlamıştım bundan dolayı savcılığa şikayette bulundu eski firmam. Neyse konuştuk kaldırdım videoyu iş mahkemeye gitmeden çözüldü ama tırsmadım değil. Hayatımda ilk kez karakola ifade vermeye gitmek insanda sağlam bir şamar etkisi bırakıyor. Ama tren videosu çekeceğim yine tüm detayları ile 😀 bu sefer telif yemeyecek şekilde

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o da birşey mi bizim admini bir karikatürden yakalama ile aldılar karakola :rofl: bıyıkları orada beyazladı

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

o da birşey mi bizim admini bir karikatürden yakalama ile aldılar karakola :rofl: bıyıkları orada beyazladı

Bugün gaza geldim tramvay videosunu hazırladım. Salacam bir kaç saate youtube'a. Paylaşırım buradan da. Bilgi içeren bir serinin ilk videosu oldu.

tarihinde Bahattin Akkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Jeep ve Clio ile ilgili tespitleriniz beni şaşırttı düşündüğümün tam tersiymiş 

Captur hakkındaki düşüncenizi Merak ettim

Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Aytac Sakal yazdı:

Jeep ve Clio ile ilgili tespitleriniz beni şaşırttı düşündüğümün tam tersiymiş 

Captur hakkındaki düşüncenizi Merak ettim

Aytaç Bey yeni captur un sonuçları henüz açıklanmadı. Açıklansın mutlaka incelemesini yapacağım.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya

Buyrun ilgisini çekenler için tren detaylarının ilk videosu

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Abi merhaba, clio 2 ve jeep kj hakkında kaza yorumun nedir ? 

 

Clio yandan çarpma anında şöförün kafası 180 derece dönüyor resmen, 

KJ ve Clio için öznel yorumunu çok merak ediyorum :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

Abi merhaba, clio 2 ve jeep kj hakkında kaza yorumun nedir ? 

 

Clio yandan çarpma anında şöförün kafası 180 derece dönüyor resmen, 

KJ ve Clio için öznel yorumunu çok merak ediyorum :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebrar Bey Merhaba,

 

Kusura bakma anca dönebildim malum derbi maçı :) Her iki aracın videolarını da bir kaç kez izledim kısacası düşüncelerim şunlar;

 

Önden çarpmada clio şahlanıp havalanmasına rağmen ( 4 teker yerden kesiliyor) daha iyi sonuç veriyor. Jeep te 2 yere odaklanarak tekrar izleyin hak vereceksiniz ilki A direğinin başlangıç bölgesi silecek olduğu alan diğeri ve çok daha önemlisi B direğinin tavan rayı ile birleşim noktasının katlanmasıdır.

 

Yandan çarpmalarda ise clio enerji absorbe edemiyor olduğu gibi yolcuya iletiliyor. Kafa dediğiniz gibi koltuk altına kadar gidiyor. Boyun kırılması kesin gibi :) Jeep inde yandan çarpmada çok iyi olduğu söylenemez ama bu iki araç arasında jeep arşta yandan çarpmada. Çok daha az enerji iletiliyor mankene.

 

Saygılarımla 

tarihinde Bahattin Akkaya tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Bahattin Akkaya yazdı:

Ebrar Bey Merhaba,

 

Kusura bakma anca dönebildim malum derbi maçı :) Her iki aracın videolarını da bir kaç kez izledim kısacası düşüncelerim şunlar;

 

Önden çarpmada clio şahlanıp havalanmasına rağmen ( 4 teker yerden kesiliyor) daha iyi sonuç veriyor. Jeep te 2 yere odaklanarak tekrar izleyin hak vereceksiniz ilki A direğinin başlangıç bölgesi silecek olduğu alan diğeri ve çok daha önemlisi B direğinin tavan rayı ile birleşim noktasının katlanmasıdır.

 

Yandan çarpmalarda ise clio enerji absorbe edemiyor olduğu gibi yolcuya iletiliyor. Kafa dediğiniz gibi koltuk altına kadar gidiyor. Boyun kırılması kesin gibi :) Jeep inde yandan çarpmada çok iyi olduğu söylenemez ama bu iki araç arasında jeep arşta yandan çarpmada. Çok daha az enerji iletiliyor mankene.

 

Saygılarımla 

 

Çok teşekkür ederim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bahattin Akkaya yazdı:

Önden çarpmada clio şahlanıp havalanmasına rağmen ( 4 teker yerden kesiliyor) daha iyi sonuç veriyor. Jeep te 2 yere odaklanarak tekrar izleyin hak vereceksiniz ilki A direğinin başlangıç bölgesi silecek olduğu alan diğeri ve çok daha önemlisi B direğinin tavan rayı ile birleşim noktasının katlanmasıdır.

sahada çalışmış birisi olarak katkı yapayım, ncap ve türevlerinde çarpma noktaları ve hızları önceden  belli ve üreticiler bunu üretimde takviye saç ile kolaylıkla manipüle edebiliyor, filo clio hasarı çok gördüğüm için reelde şu oluyor: ilk çarpışma noktası sonrası clio vb. hasar almaya devam ediyor, savruluyor, dönüyor, kaldırıma çarpıyor oradan kuleleri büküyor, gibi yan etkileri de oluyor yolda duramayınca, hava yastığı da kısmen sönmüş olunca beden hasarı oluşuyor. bizon gibi jeepler ağırlık ve yolda duruş avantajı ile yukarda kalıyor ve yaşam bölgesine çok girmeden sıyrılabiliyor çarpışmadan.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Nasıl manupüle ediyorlar. Ncap önceden haber mi veriyor yarın test var bir clio alacağız gibi?

Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Çağlar Bayur yazdı:

sahada çalışmış birisi olarak katkı yapayım, ncap ve türevlerinde çarpma noktaları ve hızları önceden  belli ve üreticiler bunu üretimde takviye saç ile kolaylıkla manipüle edebiliyor, filo clio hasarı çok gördüğüm için reelde şu oluyor: ilk çarpışma noktası sonrası clio vb. hasar almaya devam ediyor, savruluyor, dönüyor, kaldırıma çarpıyor oradan kuleleri büküyor, gibi yan etkileri de oluyor yolda duramayınca, hava yastığı da kısmen sönmüş olunca beden hasarı oluşuyor. bizon gibi jeepler ağırlık ve yolda duruş avantajı ile yukarda kalıyor ve yaşam bölgesine çok girmeden sıyrılabiliyor çarpışmadan.

Çağlar abi aynen dediğin gerçekleşiyor. O yüzden videolarda yan perde hava yastığı açmayan ve daha kötüsü 2. çarpışma freni olmayan araçlar genelde ağır yaralanmalara sebep oluyor. Gelecekte özellikle yandan çarpışmalar ve yandan direk e çarpma şartlatı daha da zorlaşak. Kazalarda günümüzde artık öndeki yolculardan daha çok arka yolcularda ağır yaralanma olduğu kanıtlanmış durumda. Ncap ve ııhs bunun üzerinde çalıştıklarını deklare ettiler. Teşekkürler abi desteğin için

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Arkadaki kemersiz yolcunun öndeki kemerlileri öldürme ihtimali çok yüksek. 80 kg lik 80 km hızla gelen kütle sizi kemerle koltuk arasında presliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Yanar yazdı:

Ford Galaxy nasıl acaba, hem Çağlar Abinin hem  Bahattin Beyin yorumunu merak ediyorum. 

https://youtu.be/aUb2Xc2-Kro

ben sahada yaşadıklarımdan derleyebilirim metal sertlik hesabını unuttutk , bu galaxyde ön cama elini uzatsan değmez o kadar mesafe iyidir :) tabiki tek hacimli tasarım her zaman dezavantajdır sağı solu katlanır, tavanda potluk yapar, ama korur, sağını solunu metale kadar söktüğüm bir kasa, er yeri güven verdi bana. yıldızını bilmiyorum elektronik oyuncaklar üretildiği senelerde az idi, hava yastıkları boldur diz dahil şişer.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
bizon gibi jeepler ağırlık ve yolda duruş avantajı ile yukarda kalıyor ve yaşam bölgesine çok girmeden sıyrılabiliyor çarpışmadan.

Kj. 5 aracı bir çekiciyi dağıttı ya
Nasıl manupüle ediyorlar. Ncap önceden haber mi veriyor yarın test var bir clio alacağız gibi?

Test esnasında darbe yerleri belli. Al bunu test et der gönderir üretici. Ncap banttan rastgele çekip test yapmıyor
Nasıl manupüle ediyorlar. Ncap önceden haber mi veriyor yarın test var bir clio alacağız gibi?

Test esnasında darbe yerleri belli. Al bunu test et der gönderir üretici. Ncap banttan rastgele çekip test yapmıyor
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağlar Bayur yazdı:

sahada çalışmış birisi olarak katkı yapayım, ncap ve türevlerinde çarpma noktaları ve hızları önceden  belli ve üreticiler bunu üretimde takviye saç ile kolaylıkla manipüle edebiliyor, filo clio hasarı çok gördüğüm için reelde şu oluyor: ilk çarpışma noktası sonrası clio vb. hasar almaya devam ediyor, savruluyor, dönüyor, kaldırıma çarpıyor oradan kuleleri büküyor, gibi yan etkileri de oluyor yolda duramayınca, hava yastığı da kısmen sönmüş olunca beden hasarı oluşuyor. bizon gibi jeepler ağırlık ve yolda duruş avantajı ile yukarda kalıyor ve yaşam bölgesine çok girmeden sıyrılabiliyor çarpışmadan.

Yüksek kütle ve yerden yükseklik avantaj doğal olarak, euroncap  yazardı mümkün olan en büyük sınıf ve yüksek otomobil alın diye.

Sabit beton direğe çarpmada avantajı yok ama kafa kafaya çarpışmada avantajlı ağır ve yüksek araç.  Yolların iyileşmesiyle kafa kafaya çarpışma kazaları azaldı. Yüksek araçlar yolda çıkmaya takla atmaya daha müsait onların dezavantajı da o. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Test esnasında darbe yerleri belli. Al bunu test et der gönderir üretici. Ncap banttan rastgele çekip test yapmıyor
Yanlış o zaman bu. Gidip bayiden alacak. Rastgele.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bayiye inen araca niye test yapsın ki. Zaten üretilmiş bitmiş herşey

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Bayiye inen araca niye test yapsın ki. Zaten üretilmiş bitmiş herşey
Üretilene puan veriyor zaten ncap. Biz bunu yapacağız puanlasana demiyor ki fabrika. Kendi argesini kendi testini üretici zaten yapıyor. Bu kuruluşlar bağımsız test yapıyor. Üretici kendisi dese ben 5 yıldız yaptım ona mı inanır insanlar bağımsız kuruluşa mı? Kimse yoğurdum ekşi demez. Bizde demiyor yani. Orada bu yoğurt iyi diyene de para alıyordur ondan demiştir deniyor üstüne. Biz diyoruz yani.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...