İçeriğe Yönlendir

Araç Gövde Dayanımları Hakkında


Bahattin Akkaya

Recommended Posts

İlkay Başaran

Bu sağlamlığı verirken bir o kadar da darbenin sönümlenip içerdekilere yansımaması da çok önemli değil mi? Sadece sağlam sac kullanarak ta mümkün değil yani. Yanlış mı biliyorum. Yoksa her yerini 1700 mpa da yapabilirler ama bu sefer g kuvvetinden ölürüz (mü). Bu konuda da aydınlatırsanız sevinirim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Kerem Kurluva yazdı:

Merhaba ve hoşgeldiniz.

 

Yukarıdaki Volvo videosunu izledim. Kafes elemanlarının farklı dayanımda saclarla oluşturulabildiğini bilmiyordum. Bir nevi kompozit malzeme ortaya çıkartılmış.

 

1700 Mpa dayanım, vag grubu araçlarda kullanılan ultra yüksek dayanımlı çeliğin iki katından daha fazla bir dayanıma tekabül ediyor, yanlış bilmiyor isem.

 

Bunun üzerine, artan sac kalınlığı faktörü de eklenince, testlerde görülen etkiler, daha anlaşılır hale geliyor. Araç yuvarlanırken ve düşerken, neredeyse, bir çakıl taşı gibi davranıyor. 
Bir sekmediği kalmış :)

 

Korola ve Oktavya karşılaştırma videolarını da izledim. Korolanın A sütunu hareketliliğini ve ön cam deformasyonunu gördükten sonra, çıkan sonuçları hayli ilginç buldum.

sensörlerin ölçtüğü ile gözün gördüğü arasında farklar olabiliyormuş demekki?

 

Kerem Bey Merhaba,

 

Aslında Vag grubuda benzer dayanımlarda sac kullanıyorlar. Önemli olan ise sac kalınlığı ve bu sacın şekillendirilebilmesidir. Bunu bir de güvenlik ön planda tutularak tasarladığınızda ortaya Volvo çıkıyor.

 

Toyota crash testlerinde gayet başarılı araçlar üretmektedir ve güvenli araçlardır. 

İlkay BAŞARAN yazdı:

Bu sağlamlığı verirken bir o kadar da darbenin sönümlenip içerdekilere yansımaması da çok önemli değil mi? Sadece sağlam sac kullanarak ta mümkün değil yani. Yanlış mı biliyorum. Yoksa her yerini 1700 mpa da yapabilirler ama bu sefer g kuvvetinden ölürüz (mü). Bu konuda da aydınlatırsanız sevinirim. 

İlkay Bey, aynen dediğiniz gibi. Aslında ilk sayfada belirttiğim kaza anında ne olur adlı videoda tamda bu konuyu detaylı anlattım. İlginizi çeken bir konu ise mutlaka izlemelisiniz. O video içerisinde kaza anında oluşan enerji nedir nasıl sönümlenir insan üzerine nasıl iletilmez tüm detayları var. Saygılar

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Bahattin Akkaya yazdı:

Bunlar benim tamamiyle metrik verilere göre oluşan şahsi fikrimdir kimseyi ve kurumları bağlamaz.

Fabia nasıl ? clio tce ? clio 5 yıldız almış. Hakmı etmiş yoksa başka mevzularmı var diye soracağım ama cevap vermek zorunda değilsiniz. Fabiaya cevap verirseniz sevinirim. Fiestadan sonra fabia düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Fatih Sarıkaya yazdı:

Fabia nasıl ? clio tce ? clio 5 yıldız almış. Hakmı etmiş yoksa başka mevzularmı var diye soracağım ama cevap vermek zorunda değilsiniz. Fabiaya cevap verirseniz sevinirim. Fiestadan sonra fabia düşünüyorum.

 

Fatih Bey Merhaba, 

 

Clio 5 için 2 adet karşılaştırma videosu hazırladım. Aşağıda linklerini bulabilirsiniz. B segmentinde en güvenli araçlardan birisi bence. Yeni fabianın crash test sonuçları henüz yayınlanmadı. Mevcut kasanın testi ise sanırım 2014 yılında yapıldı. Test prosedürü değiştiği için Clio 5 ile kıyaslamak doğru olmaz. Saygılarımla

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bir soru daha sorayım Bahattin bey. 1700 mpa değer hangi kalınlık ya da boyut için. Yani nasıl ölçülüyor. Mesela biz betonda 15*15 cm küp numune ile ölçer ve 28 günde c35 sınıfı için 45 mpa ararız. Çeliğin basınç dayanımı nasıl ölçülüyor? Çekme dayanımı kaç çıkıyor birde. Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Fatih Sarıkaya yazdı:

Bu videoyu hatırladım. Ali abinin aracının konusundaydı. Siz foruma üye olmadan çok önce paylaşmıştı.

Her ne kadar o postta benle dalga geçilmiş olsada sorun değil. 10ms lik göz demişler ama unutulmamalıdır ki o 10 ms sizi hayatta tutar. 

 

Arkadaşlar yine tekrar ediyorum bu kanal ile ilgili en ufak bir beklenti içerisinde değilim ve eleştirilere sonuna kadar açığım. Sonuç itibari ile bende sizler gibi bir otomobil severim alanım gövde, crash ve yapısal emniyettir. Saygılar sevgiler.

 

Bu arada Clio 5 arka emniyet kemeri performansı bir çok D segmentinden başarılı olduğu gerçeği 10ms lik göz ile de olsa gerçektir:)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
(düzenlendi)
İlkay BAŞARAN yazdı:

Bir soru daha sorayım Bahattin bey. 1700 mpa değer hangi kalınlık ya da boyut için. Yani nasıl ölçülüyor. Mesela biz betonda 15*15 cm küp numune ile ölçer ve 28 günde c35 sınıfı için 45 mpa ararız. Çeliğin basınç dayanımı nasıl ölçülüyor? Çekme dayanımı kaç çıkıyor birde. Teşekkürler.

 

İlkay Bey Merhaba,

Çeliklerde de benzer şekilde çekme testi yapılarak malzemenin akma, kopma, elastik ve plastik aralıkları belirleniyor. Otomotivde kullanılan yüksek mukavemetli sac SSAB firmasının Docol ürünüdür. Ürünlerin TDS (technical data sheet) linkten ulaşabilirsiniz.

 

TDS

 

 

 

tarihinde Bahattin Akkaya tarafından düzenlendi
Eksik hitap
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Bahattin Akkaya yazdı:

Her ne kadar o postta benle dalga geçilmiş olsada sorun değil.

Estağfirullah onu dalga olarak algılama. Ali abinin aracının konusu öyle. Samimi arkadaşları dalga mahiyetinde o şekilde muhappet ediyorlar. Normalde o clio almazdı, birgün gitti clio aldı. Mesele aslında senin videon değil, mesele clio. Üstüne alınma.

 

Verdiğin bilgiler gerçekten emek harcanmış güzel videolar. Herkesin bakışı anlayışı farklı. Samimi üyeler kendi aralarında o şekilde muhappet ediyorlar. Sen o konuyu tamamen incele farkedersin. Ali abi ve çevresi çok eğlenceli insanlar. İlerleyen zamanlarda sende öyle olduğunu göreceksin. Böyle bir otomobil formu ben daha önce hiç görmedim. Şayet öyle olsaydı senelerdir burda olmazdım :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Renault sağlam derken ncap a güvenmem ben para ile 5 yıldız alıyorlar derdi hep. Clio alınca ncapa inanmaya başladı. O sebeple takılız hep. Mesela şuanda da clioyu mercedes motorlu zannediyor. Olsun biz öyle kabul ettik Ali abimizi :D

Hatta ncap money talks ı da o yüzden yazmıştım orada.

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Fatih Sarıkaya yazdı:

Estağfirullah onu dalga olarak algılama. Ali abinin aracının konusu öyle. Samimi arkadaşları dalga mahiyetinde o şekilde muhappet ediyorlar. Normalde o clio almazdı, birgün gitti clio aldı. Mesele aslında senin videon değil, mesele clio. Üstüne alınma.

 

Verdiğin bilgiler gerçekten emek harcanmış güzel videolar. Herkesin bakışı anlayışı farklı. Samimi üyeler kendi aralarında o şekilde muhappet ediyorlar. Sen o konuyu tamamen incele farkedersin. Ali abi ve çevresi çok eğlenceli insanlar. İlerleyen zamanlarda sende öyle olduğunu göreceksin. Böyle bir otomobil formu ben daha önce hiç görmedim. Şayet öyle olsaydı senelerdir burda olmazdım :) 

 

Fatih Bey Merhaba, Emin olun alınmadım, dediğim gibi çoğu zaman bende kendimle dalga geçebilen biriyim. Hiç bir zaman ne konumumdan nede bulunduğum mevkiden dolayı kimseye tepeden bakmadım, bakamamda zaten fıtratımda yok. 

 

Sizinde belirttiğiniz gibi bugün aranıza katıldım sayılır zamanla bir birimizi tanıdıkça herkes anlayacaktır. Okudum Ali abinin forumu dediğiniz gibi eğlenceli bir topik olmuş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Bahattin Akkaya yazdı:

 

Fatih Bey Merhaba, Emin olun alınmadım, dediğim gibi çoğu zaman bende kendimle dalga geçebilen biriyim. Hiç bir zaman ne konumumdan nede bulunduğum mevkiden dolayı kimseye tepeden bakmadım, bakamamda zaten fıtratımda yok. 

 

Sizinde belirttiğiniz gibi bugün aranıza katıldım sayılır zamanla bir birimizi tanıdıkça herkes anlayacaktır. Okudum Ali abinin forumu dediğiniz gibi eğlenceli bir topik olmuş.

Tekrar hoş geldiniz o zaman. Ben onu konuya çağırayım o zaman @Ali Cihangiroğlu

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk
(düzenlendi)

@Bahattin Akkaya bâzı araçtan anlıyomuş gibi takılanlar,başka bir markayı kötülemek bâbında karpuzu tokatlar gibi 2 aracı kıyaslarken kaputu tokatlıyor,misal bir audi kaputuna vuruyor birde toyota kaputunu vuruyor,bunun güvenlikle ve sağlamlıkla ilgisi var mı?

birde Honda civicler park halinde iken D sütünü çöktü yamuldu,bu sadece görünen kısmı ,görünmeyen kısımlardada böyle çökük olabilir mi?Hondaya güven melimiyiz?

Ayrıca bâzı T-roc araçlarının sağ ön kapısı kendi kendine göçüyor,bu neden oluyor?bir üretim hatası mı var?

tarihinde Kutluay Selçuk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Kutluay Selçuk yazdı:

@Bahattin Akkaya bâzı araçtan anlıyomuş gibi takılanlar,başka bir markayı kötülemek bâbında karpuzu tokatlar gibi 2 aracı kıyaslarken kaputu tokatlıyor,misal bir audi kaputuna vuruyor birde toyota kaputunu vuruyor,bunun güvenlikle ve sağlamlıkla ilgisi var mı?

birde Honda civicler park halinde iken D sütünü çöktü yamuldu,bu sadece görünen kısmı ,görünmeyen kısımlardada böyle çökük olabilir mi?Hondaya güven melimiyiz?

Kutluay Bey Merhaba,

 

Bahsettiğiniz o tiktok çu arkadaşların ne bilim ile nede araçlar hakkında en ufak teknik bilgisi olmayan kişiler. Motor kaputunun güvenlik tarafında etkisi çok çok azdır. Kaza anında bir miktar enerji absorbe eder ama karpuz seçer gibi arabaya bakılması komedi sadece. Honda Civic lerin D sutunu olayı çok büyük olay aslında başka ülkede olsa (Amerika) devlet olaya müdahil olurdu diye düşünüyorum. Honda'nın o konuda yaptığı açıklama yeterli bir özür sebebiydi bundan dolayı güvenilmez demek doğru olmaz. Ancak bazı firmalar için bizler sadece para kaynağıyız ve hayatımızın hiç bir anlamı yok onlar için. Nissan ve Ford zamanında Amerika ve Meksikada rezil oldular bu konulardan dolayı. Bu konuyu saatlerce anlatabilirim size :) Video dahi yaptım bu konuda ama artık paylaşmayayım forumu kanalımın reklam yeri haline getirmek istemiyorum. Saygılar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Fatih Sarıkaya yazdı:

Estağfirullah onu dalga olarak algılama. Ali abinin aracının konusu öyle. Samimi arkadaşları dalga mahiyetinde o şekilde muhappet ediyorlar. Normalde o clio almazdı, birgün gitti clio aldı. Mesele aslında senin videon değil, mesele clio. Üstüne alınma.

 

Verdiğin bilgiler gerçekten emek harcanmış güzel videolar. Herkesin bakışı anlayışı farklı. Samimi üyeler kendi aralarında o şekilde muhappet ediyorlar. Sen o konuyu tamamen incele farkedersin. Ali abi ve çevresi çok eğlenceli insanlar. İlerleyen zamanlarda sende öyle olduğunu göreceksin. Böyle bir otomobil formu ben daha önce hiç görmedim. Şayet öyle olsaydı senelerdir burda olmazdım :) 

yalnız clio almazdı konusunu biraz açayım :) öncekiler asla vursan almazdım, bu clio eskisiyle alakası olmayan bir model, bu sefer yapmışlar, hem motor şanzıman olarakta güzel olmuş tamgitmiş bu araca, fiestadan sonra beni üzmedi hatta oh be dedim, sadece direksiyon hissi biraz Ford a göre zayıf ki bu sınıfta alayı hemen hemen öyle zaten...

 

dalga konusuna gelince, ohoooo daha dur ne dalgalar geçicez :D kendi arabamlada geçerim geçersiniz hiç problem değil, önemli olan karşındakini üzmemek, zaten birbirimizi tanıyoruz, alınma olmaz, kutu gibi araba aldım yine naapalım, hani kutu diyince kızmışlardı bana, aha buda kutu ne olacak yahu, alır kullanırız satarız gider başka marka model alırız, nesine takılacağım firma sahibi benmiyim arkadaş :D

Bahattin Akkaya yazdı:

 

Sizinde belirttiğiniz gibi bugün aranıza katıldım sayılır zamanla bir birimizi tanıdıkça herkes anlayacaktır. Okudum Ali abinin forumu dediğiniz gibi eğlenceli bir topik olmuş.

Bahattin bey hoşgeldin, sıkıntı yok dalga geyik serbest :)  sen birde über fiesta konuma bak :D

Fatih Sarıkaya yazdı:

Estağfirullah onu dalga olarak algılama. Ali abinin aracının konusu öyle. Samimi arkadaşları dalga mahiyetinde o şekilde muhappet ediyorlar. Normalde o clio almazdı, birgün gitti clio aldı. Mesele aslında senin videon değil, mesele clio. Üstüne alınma.

 

Verdiğin bilgiler gerçekten emek harcanmış güzel videolar. Herkesin bakışı anlayışı farklı. Samimi üyeler kendi aralarında o şekilde muhappet ediyorlar. Sen o konuyu tamamen incele farkedersin. Ali abi ve çevresi çok eğlenceli insanlar. İlerleyen zamanlarda sende öyle olduğunu göreceksin. Böyle bir otomobil formu ben daha önce hiç görmedim. Şayet öyle olsaydı senelerdir burda olmazdım :) 

yalnız clio almazdı konusunu biraz açayım :) öncekiler asla vursan almazdım, bu clio eskisiyle alakası olmayan bir model, bu sefer yapmışlar, hem motor şanzıman olarakta güzel olmuş tamgitmiş bu araca, fiestadan sonra beni üzmedi hatta oh be dedim, sadece direksiyon hissi biraz Ford a göre zayıf ki bu sınıfta alayı hemen hemen öyle zaten...

 

dalga konusuna gelince, ohoooo daha dur ne dalgalar geçicez :D kendi arabamlada geçerim geçersiniz hiç problem değil, önemli olan karşındakini üzmemek, zaten birbirimizi tanıyoruz, alınma olmaz, kutu gibi araba aldım yine naapalım, hani kutu diyince kızmışlardı bana, aha buda kutu ne olacak yahu, alır kullanırız satarız gider başka marka model alırız, nesine takılacağım firma sahibi benmiyim arkadaş :D

Bahattin Akkaya yazdı:

 

Fatih Bey Merhaba, Emin olun alınmadım, dediğim gibi çoğu zaman bende kendimle dalga geçebilen biriyim. Hiç bir zaman ne konumumdan nede bulunduğum mevkiden dolayı kimseye tepeden bakmadım, bakamamda zaten fıtratımda yok. 

 

Sizinde belirttiğiniz gibi bugün aranıza katıldım sayılır zamanla bir birimizi tanıdıkça herkes anlayacaktır. Okudum Ali abinin forumu dediğiniz gibi eğlenceli bir topik olmuş.

Bahattin bey hoşgeldin, sıkıntı yok dalga geyik serbest :)

Fatih Sarıkaya yazdı:

Tekrar hoş geldiniz o zaman. Ben onu konuya çağırayım o zaman @Ali Cihangiroğlu

yettim gari :D

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yalnız clio almazdı konusunu biraz açayım :) öncekiler asla vursan almazdım, bu clio eskisiyle alakası olmayan bir model, bu sefer yapmışlar, hem motor şanzıman olarakta güzel olmuş tamgitmiş bu araca, fiestadan sonra beni üzmedi hatta oh be dedim, sadece direksiyon hissi biraz Ford a göre zayıf ki bu sınıfta alayı hemen hemen öyle zaten...

 

dalga konusuna gelince, ohoooo daha dur ne dalgalar geçicez :D kendi arabamlada geçerim geçersiniz hiç problem değil, önemli olan karşındakini üzmemek, zaten birbirimizi tanıyoruz, alınma olmaz, kutu gibi araba aldım yine naapalım, hani kutu diyince kızmışlardı bana, aha buda kutu ne olacak yahu, alır kullanırız satarız gider başka marka model alırız, nesine takılacağım firma sahibi benmiyim arkadaş :D

Bahattin bey hoşgeldin, sıkıntı yok dalga geyik serbest :)  sen birde über fiesta konuma bak :D

yalnız clio almazdı konusunu biraz açayım :) öncekiler asla vursan almazdım, bu clio eskisiyle alakası olmayan bir model, bu sefer yapmışlar, hem motor şanzıman olarakta güzel olmuş tamgitmiş bu araca, fiestadan sonra beni üzmedi hatta oh be dedim, sadece direksiyon hissi biraz Ford a göre zayıf ki bu sınıfta alayı hemen hemen öyle zaten...

 

dalga konusuna gelince, ohoooo daha dur ne dalgalar geçicez :D kendi arabamlada geçerim geçersiniz hiç problem değil, önemli olan karşındakini üzmemek, zaten birbirimizi tanıyoruz, alınma olmaz, kutu gibi araba aldım yine naapalım, hani kutu diyince kızmışlardı bana, aha buda kutu ne olacak yahu, alır kullanırız satarız gider başka marka model alırız, nesine takılacağım firma sahibi benmiyim arkadaş :D

Bahattin bey hoşgeldin, sıkıntı yok dalga geyik serbest :)

yettim gari :D

Hoş bulduk Ali Bey, Forumu keşfediyorum güzel topikler döndürmüşsünüz bol geyikli:) 

Kutluay Selçuk yazdı:

Ayrıca bâzı T-roc araçlarının sağ ön kapısı kendi kendine göçüyor,bu neden oluyor?bir üretim hatası mı var?

Kutluay Bey, bu konudan haberim yok yeni öğrendim. İncelemek gerekli ancak bir parçanın formu fiziksel bir tepki olmadan değişiyor ise üretim hatası demek doğru bir tabir olur. Üretim prosesinde hata olmadan başka türlü gerçekleşemez. Yüksek ön gerilmenin muhtemelen ısı etkisi ile formunu değiştirermesi ile görülebilir. Çoğunluğu hammadde kaynaklı olmakla beraber hadde yönüne ters işlemlerden de kaynaklanabilir.

 

Saygılarımla

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
Bahattin Akkaya yazdı:

 

Bu sorunun cevabı aslında biraz göreceli bir çok firma bu konuda gayet başarılı ( 2 firma/grup dışında şahsi görüşüm tabiki) ilk sırada benim için Volvo gelir. Kanaldaki videoları izlerseniz aslında paranıza göre her segmentte güvenli araç bulabiliyorsunuz. Ancak size öncelikli tavsiyem kaza anında ne olur adlı video serimi izlemenizi tavsiye ederim. Sebebi ise B segment ile F segment aracın kazasında sönümlenecek enerji miktarının testlerden farklı olabileceğidir. Link aşağıda

Hoşgeldiniz diyelim öncelikle. İlk 3 marka nedir? Videoları izleyecek vaktim yok. Mühendis biri olarak gördükleriniz ne merak ettim. En çok kullanılan B, C ve D segmenti için en güvenli diyeceğiniz 3 markayı paylaşabilir misiniz? 

Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
Fatih Sarıkaya yazdı:

Fabia nasıl ? clio tce ? clio 5 yıldız almış. Hakmı etmiş yoksa başka mevzularmı var diye soracağım ama cevap vermek zorunda değilsiniz. Fabiaya cevap verirseniz sevinirim. Fiestadan sonra fabia düşünüyorum.

Sen Clio al fiestadan sonra bence toprağım. Her yönden avantajlı Cliolar. NCAP testinde hile döneceğini düşünmüyorum. Öyle olsa emisyon skandalında yakalanan vag her sene 5 alırdı tahminimce. :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
İlkay BAŞARAN yazdı:

Bir soru daha sorayım Bahattin bey. 1700 mpa değer hangi kalınlık ya da boyut için. Yani nasıl ölçülüyor. Mesela biz betonda 15*15 cm küp numune ile ölçer ve 28 günde c35 sınıfı için 45 mpa ararız. Çeliğin basınç dayanımı nasıl ölçülüyor? Çekme dayanımı kaç çıkıyor birde. Teşekkürler.

Betonarme donatılarının (B420c) akma kompa deneyleri yaptığımız çekme deneyinin aynısı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Neyse, kibrit korolla ile octavia’dan daha güvendeymişiz :) 

 

hocam siz biraz daha takılın buralarda. Bunlar beni japon aldım diye küçümsüyorlar hor görüyorlar. Pilli bebek, ince sac diye kalbimi kırıyorlar. Sonra kendimi şu videoyu izlerken buluyorum :) 

 

 

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Neyse, kibrit korolla ile octavia’dan daha güvendeymişiz :) 

 

hocam siz biraz daha takılın buralarda. Bunlar beni japon aldım diye küçümsüyorlar hor görüyorlar. Pilli bebek, ince sac diye kalbimi kırıyorlar. Sonra kendimi şu videoyu izlerken buluyorum :) 

2000 li yıllarda Tofaş eğitim müdürünün ifadesi "toyota Ereğli Demir Çelik ten gelen sac ile aynı sağlamlık ta corolla üretseydi en az 200 kğ daha ağır olurdu " demişti.  Toyota halen belçikadan sac getiriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Muhammet Ali Deli yazdı:

Hoşgeldiniz diyelim öncelikle. İlk 3 marka nedir? Videoları izleyecek vaktim yok. Mühendis biri olarak gördükleriniz ne merak ettim. En çok kullanılan B, C ve D segmenti için en güvenli diyeceğiniz 3 markayı paylaşabilir misiniz? 

Muhammet Bey, bu soruyu 2019 model ve üstü araçlar için değerlendireceğim. 

B segment: Toyota Yaris 

C HB : Seat Leon

C Sedan: Hyundai Elentra

D Segment : Volvo S60

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Neyse, kibrit korolla ile octavia’dan daha güvendeymişiz :) 

 

hocam siz biraz daha takılın buralarda. Bunlar beni japon aldım diye küçümsüyorlar hor görüyorlar. Pilli bebek, ince sac diye kalbimi kırıyorlar. Sonra kendimi şu videoyu izlerken buluyorum :) 

 

 

 

 

Eğlenceli video ama açıklayayım bunun sebebini Premium markalar kapı ve kapak sesleri için ayrı birer bölümleri var ve bunun üzerine mühendis çalıştırıyorlar. Sırf bu tok ses ve bizlere geçen kaslı hissiyatı için. 

 

Bu tokluk için özel izolasyon süngerleri ve bitüm diye adlandırılan titreşim emici (ecnebiler noise der) özel bantlar var. Aluminyum veya kauçuk bazlı kullanım yerine göre seçilebilmektedir.  Camry de gördüğümüz bizde boom etkisi dediğimiz noise durumudur. Bu bitümlerden doğru yerlere yapıştırılarak diğer iki aracın aynı sesi alabilirsiniz. Aslında kandırılıyoruz yani 3 aracında motor kaput sac kalınlığı 1,2-1,5 mm aralığında ve malzemeleri de aynı SSAB. 

 

Google'a "bitum for automobile noise" yazıp görsellerde aratın her çeşidini görebilirsiniz.

 

Bence kibritinizle (çok iyiymiş bu arada) mutlu olun güvenle kazasız belasız yola devam.

Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya
Metin Uzunoğlu yazdı:

2000 li yıllarda Tofaş eğitim müdürünün ifadesi "toyota Ereğli Demir Çelik ten gelen sac ile aynı sağlamlık ta corolla üretseydi en az 200 kğ daha ağır olurdu " demişti.  Toyota halen belçikadan sac getiriyor.

 

Ereğli Demir Çelik son 20 senede çok ilerledi. Milux firmasını satın aldı (zırh üreticisi) ve Manisa da zırh sacı imalat için fabrika kurdular. Yüksek mukavemetli bu sacları üretebilecek kapasiteleri de var tecrübeleri de ama konu para çokomel ilişkisine dayanıyor. Yani bu sacı üretirsin ancak yapılacak yatırımın karşılığının ne kadar sürede alınabileceği ile ilgili biraz.

Selçuk Bakış yazdı:

Hoş geldiniz 

 

Hoş bulduk teşekkür ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...