Bahattin Akkaya 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Merhaba Otoclub ailesi aranıza henüz katılmış bulunmaktayım. Araç gövde dayanımı ve güvenliği konusunda bolca tecrübeye sahibim kendim makine mühendisiyim ve 15 yıldır araç gövde tasarımı yapmaktayım. Bilgi paylaştıkça güzelleşir düşüncesi ile burada bulunmak istedim. Araç tasarımları hakkında (özellikle kamyon-otobüs-zırhlı araçlar) teknik desteğe ihtiyacı olanlar var ise yazmanız yeterlidir. Sadece zırhlı araçlar hakkında teknik detay paylaşamayacağımı bildirmek durumundayım. Binek araçların gövde yapılarını ve insan hayatını korumak için yapılan tasarımsal detayları ise youtube kanalımda görselleştiriyorum. (bahattin akkaya adı ile bulabilirsiniz) Kısacası hepinize merhabalar. 32 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Hoş geldiniz. Şöyle bir araba için güvenlik durumu nasıldır. 13 yaşında olan aracın karoserin dayanıklılığı ne kadar düşer. https://gmtis.ntweb.ru/tis/tr/documents_2012/Cruze/SM-T/92173615.TR.html#4711 https://gmtis.ntweb.ru/tis/tr/documents_2012/Cruze/SM-T/92167600.TR.html#4711 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Merhaba. Markalar benzer platformlar üstüne araç tasarlıyorlar. Şase motor kapı tasarımlarında trt’de izlediğim bir video vardı. Dünya standartlarına bakılırsa gövde güvenliği anlamında ilk üç markayı sayabilir misiniz? Sektör olarak aranızda konuşuyorsunuzdur 1 Yorum bağlantısı
İsa Acar 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Merhaba. Markalar benzer platformlar üstüne araç tasarlıyorlar. Şase motor kapı tasarımlarında trt’de izlediğim bir video vardı. Dünya standartlarına bakılırsa gövde güvenliği anlamında ilk üç markayı sayabilir misiniz? Sektör olarak aranızda konuşuyorsunuzdur İlk üç markayı mı yoksa bizlerin alabileceği ilk üç markayı mı? Hoş geldiniz Bahattin bey 1 5 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 İsa Acar yazdı: İlk üç markayı mı yoksa bizlerin alabileceği ilk üç markayı mı? Hoş geldiniz Bahattin bey Haa, bizlerin alabileceği olarak düzeltelim bunu 1 2 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 18 Ekim 2021 Yazar Paylaş 18 Ekim 2021 Bu sıcak karşılama için hepinize çok teşekkür ederim öncelikle sorulara kısaca yanıt vermeye çalışayım. Ali Darbaz yazdı: Hoş geldiniz. Şöyle bir araba için güvenlik durumu nasıldır. 13 yaşında olan aracın karoserin dayanıklılığı ne kadar düşer. https://gmtis.ntweb.ru/tis/tr/documents_2012/Cruze/SM-T/92173615.TR.html#4711 https://gmtis.ntweb.ru/tis/tr/documents_2012/Cruze/SM-T/92167600.TR.html#4711 Ali Bey bu konu özelinde Volvo XC 90 ın gövdesini detaylı anlattım. Kesit görüntüleri kullanılan çelik ve bir çok bilgi var. Linki aşağıda Tansu Kalafatoğlu yazdı: Merhaba. Markalar benzer platformlar üstüne araç tasarlıyorlar. Şase motor kapı tasarımlarında trt’de izlediğim bir video vardı. Dünya standartlarına bakılırsa gövde güvenliği anlamında ilk üç markayı sayabilir misiniz? Sektör olarak aranızda konuşuyorsunuzdur Tansu Bey Merhaba, Bu sorunun cevabı aslında biraz göreceli bir çok firma bu konuda gayet başarılı ( 2 firma/grup dışında şahsi görüşüm tabiki) ilk sırada benim için Volvo gelir. Kanaldaki videoları izlerseniz aslında paranıza göre her segmentte güvenli araç bulabiliyorsunuz. Ancak size öncelikli tavsiyem kaza anında ne olur adlı video serimi izlemenizi tavsiye ederim. Sebebi ise B segment ile F segment aracın kazasında sönümlenecek enerji miktarının testlerden farklı olabileceğidir. Link aşağıda Not: Sorulan soruların cevaplarını yazarak anlatmak zor o yüzden video linklerini paylaştım. Lütfen yanlış anlamayınız click-bait yaptığımı düşünmemeniz için yazıyorum bunları. Dediğim gibi bilgi paylaşılınca güzel ve youtube kanalımla ilgili en ufak bir beklenti içerisinde olmadığımı bilmenizi isterim. Umarım yanlış anlaşılmam saygılarımla 7 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 İşveç çeliği, fosfor ve kükürt içermediği için mi şekil vermek kolaylaşabiliyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 dpf den daha zor konu bu burulma direncini, şase dayanımlarını anlatmak Allah sabır versin. bir zaman bir firmada gerçek bir zırhlıda bir montaj yapıyorduk, hazır gitmiştik ekipman olaraki, peynir gibi delmiştim matkapla zırhı vesile: (matkap ucu hazırdı ama öyle pahalıya almıştık ki firmada kasada saklıyotdum) 3 1 Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Hoş geldiniz hocam. Şahsen bir soru sormak isterim. mevcut şehir içi toplu taşıma otobüslerinin eski 302 veya prenseslerin şasesinden oluştuğu doğru mudur? Bu arada Renault un kullandığı çamurluklarda bakalit sistemini beğeniyor musunuz? 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Bahattin bey plastik çamurluk cliolar ne kadar güvenli ayrıca Bir tofaş darbe dayanım testi yapsanız ya linç yersiniz yada milyon izlenme olurmu ki derim :)) 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 @Bahattin Akkaya öncelikle hosgeldiniz. Bahsettiginiz 2 grup/firma hangileridir? 1 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Merhaba ve hoşgeldiniz. Yukarıdaki Volvo videosunu izledim. Kafes elemanlarının farklı dayanımda saclarla oluşturulabildiğini bilmiyordum. Bir nevi kompozit malzeme ortaya çıkartılmış. 1700 Mpa dayanım, vag grubu araçlarda kullanılan ultra yüksek dayanımlı çeliğin iki katından daha fazla bir dayanıma tekabül ediyor, yanlış bilmiyor isem. Bunun üzerine, artan sac kalınlığı faktörü de eklenince, testlerde görülen etkiler, daha anlaşılır hale geliyor. Araç yuvarlanırken ve düşerken, neredeyse, bir çakıl taşı gibi davranıyor. Bir sekmediği kalmış Korola ve Oktavya karşılaştırma videolarını da izledim. Korolanın A sütunu hareketliliğini ve ön cam deformasyonunu gördükten sonra, çıkan sonuçları hayli ilginç buldum. sensörlerin ölçtüğü ile gözün gördüğü arasında farklar olabiliyormuş demekki? 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Hoş geldiniz, paylaşımlar için teşekkürler. Elinize sağlık güzel çalışmalar olmuş. 1 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 18 Ekim 2021 Yazar Paylaş 18 Ekim 2021 Tamer Topaç yazdı: İşveç çeliği, fosfor ve kükürt içermediği için mi şekil vermek kolaylaşabiliyor. Tamer Bey Merhaba, fosfor ve kükürt olmaması şekillendirilmesini kolaylaştırmaz hatta zorlaştırır. Fosfor ve kükürt olmaması aşınma direncinin çok yüksek olmasını sağlar. Bu yüzden iş makinalarında kepçelerde yoğun olarak kullanılırlar. Bu çeliği şekillendirmek ise Volvo nun know-how'dır. Saygılarımla Tayfun Aydın yazdı: Hoş geldiniz hocam. Şahsen bir soru sormak isterim. mevcut şehir içi toplu taşıma otobüslerinin eski 302 veya prenseslerin şasesinden oluştuğu doğru mudur? Bu arada Renault un kullandığı çamurluklarda bakalit sistemini beğeniyor musunuz? Tayfun Bey Merhaba, Hoşbulduk, mevcut şehir içi otobüslerinde bahsettiğiniz araçların en ufak emaresi dahi yoktur. Her firmanın tasarımı tıpkı otomobildeki gibi bir birine benzerdir ama tamamiyle farklıdır. 1 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 18 Ekim 2021 Yazar Paylaş 18 Ekim 2021 Erkan Işık yazdı: Bahattin bey plastik çamurluk cliolar ne kadar güvenli ayrıca Bir tofaş darbe dayanım testi yapsanız ya linç yersiniz yada milyon izlenme olurmu ki derim :)) Erkan Bey Merhaba, Tayfun Bey'in sorusuna da burada cevap vermiş olayım. Çamurluk, Motor kaputu gibi parçaların güvenliğe etkisi yoktur. Bu parçalar exterior trim yani dış görsel parçalardır. 2 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 18 Ekim 2021 Yazar Paylaş 18 Ekim 2021 Eren Gökmen yazdı: @Bahattin Akkaya öncelikle hosgeldiniz. Bahsettiginiz 2 grup/firma hangileridir? Eren Bey Merhaba, Aslında burada aranıza yeni gelmiş biri olarak tartışma ortamı yaratmamak için yazmamıştım ama madem sordunuz belirteyim. Bunlar benim tamamiyle metrik verilere göre oluşan şahsi fikrimdir kimseyi ve kurumları bağlamaz. İlki PSA grubu (Peugeot, Citroen ve Opel) Diğeri ise Jeep markasının araçlarıdır. Hele 2 milyon TL satılan Wrangler var ki evlerden ırak. Bu aracın güvenlik açısından inceleme videosunu da yayınlamıştım. Görselden de anlaşılacağı üzere tam bir tabut bence kendisi 5 Yorum bağlantısı
Recommended Posts