Evren Erakçora 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Paris'te hız limitini 30 km ye düşürdüler. Bir çok ülkede standart olan 50 km standart şehir içi hız limitini. https://www.bbc.com/news/world-europe-58385502 2 Yorum bağlantısı
Ali Gök 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 orta şeritte 80 le gidiyor adam istanbul ankara otobanında. sollamasan tır tamponunda geliyor 1 metre arkanda yav en ufak bi frende adam seni ezecek hiçmi rahatsızlık duymuyorsun git sağa madem tırdan rahatsız değilsin geç sağa ordan git mecbur sola girip asılmak gerekiyor 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Ali Gök yazdı: orta şeritte 80 le gidiyor adam istanbul ankara otobanında. sollamasan tır tamponunda geliyor 1 metre arkanda yav en ufak bi frende adam seni ezecek hiçmi rahatsızlık duymuyorsun git sağa madem tırdan rahatsız değilsin geç sağa ordan git mecbur sola girip asılmak gerekiyor Tır 80 ile gidebilir en çok. Zaten tırlar otonom olacak bir süre sonra. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Celal otobanda bile tırlar 3 şeritli yolun 3 şeridine kadar cıkmaya başladı 90 gideyim desen günümüzde en saga girmen lazım 90 -110 or ta şerit arkayı önü gözetle yoruyor tek çare hız sınırlarını aşıp en sola 130-180 gitmek kalıyor Kesinlikle katılıyorum [emoji1360]Bizim otobanlarda da durum öyle, kendimi en güvende hissettiğim hız 140 km/h ile solu kapatmak. 90-100 km/h ile cirit atıyorum tırların arasında, yakıt ekonomisine hiçbir katkısı olmadığı gibi, stres ve öfke durumu oluşturuyor, sağlığa zararlı. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Otoyol’da kişi 90 ile orta şeritten gidebilir. Geçmek isteyen soldan geçebilir. En sağ şerit genellikle ağır vasıtalar için. Boşsa oraya da geçilebilir. Ama yoğunsa geçmek zorunda değil. Ortadan 90 ile gider. Yol kimsenin özel yolu olmadığı için orta şeritte 90-100 ile gidene saygı duyulmak zorunda. en sol şerit ise sollama şeridi. Sabit olarak kimse kullanmamalı. Orta şerittekini geçmek için kullanılır. Kişinin hızı hız limitlerinin üstünde olsa bile eğer orta şerit boşsa orta şeritten gitmeli. Orta şeritten. 150 ile giderken karşınıza 90 ile giden biri çıkabilir. O halde hız azaltılmalı veya sol boşsa sola geçilmeli. Ortadan gidene laf edemeyiz. O an müsait olan en sağ şeritten gidilmeli. Yol boş kamyon tır filan yok, ortadan 120 ile geliyorum, sol dolu, önümde 80 ile gidiyorsun, sağa geçmemek hem şerit ihlali olur hem de düşüncesizlik olur. Bu durum yüzünden otoyollarda çok kaza tehlikesi oluyor, arkadan gelen fren yapmamak için sağa atlıyor, virajı dönünce karşısına kamyon çıkıyor vs. vs. Mehmet Göktürk yazdı: Tır 80 ile gidebilir en çok. Teoride öyle, pratikte 110 ile tamponda belirebiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Mehmet Göktürk yazdı: Tır 80 ile gidebilir en çok. Zaten tırlar otonom olacak bir süre sonra. inşallah olur . artık sayıları çok fazla ve çok hızlılar Yorum bağlantısı
Zeki Yelboğa 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Geçen gün İnsta da denk geldi, otomobilin kadran 160 gösteriyor, kamyona yetişemiyordu. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 ek not: bir de en sağ şerit bazen kamyon ezmesi nedeniyle bozuk oluyor. Sol ya da ortaya geçmekte bu sebep olabiliyor. Özellikle alçaltılmış şahinler hondalar yavaş yavaş giderken ondan ortalıyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Selim Bilgin yazdı: O an müsait olan en sağ şeritten gidilmeli. Yol boş kamyon tır filan yok, ortadan 120 ile geliyorum, sol dolu, önümde 80 ile gidiyorsun, sağa geçmemek hem şerit ihlali olur hem de düşüncesizlik olur. Bu durum yüzünden otoyollarda çok kaza tehlikesi oluyor, arkadan gelen fren yapmamak için sağa atlıyor, virajı dönünce karşısına kamyon çıkıyor vs. vs. Teoride öyle, pratikte 110 ile tamponda belirebiliyor. Tamam ben de aynı şeyi dedim sağda kamyonlar varsa girmeyebilir ama. Sen ortada 80’le gidene uyacaksın Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Tamam ben de aynı şeyi dedim sağda kamyonlar varsa girmeyebilir ama. Sen ortada 80’le gidene uyacaksın Ben sağ boş da olsa ortadan 80 ile gidebilir dedin diye anladım. Sağda kamyon varsa girmesin tamam. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Hız limitleri idari bir karardır. 130-180 telafisi olmayan hızlar da 120'nin telafisi var mı? Almanya'da otoyolların çoğunda hız limiti yok mesela karşılaştıralım mı kaza istatistiklerini? Kurallara uymalıyız, 120 hız limiti koyulmuşsa 120 aşılmamalıdır. Ama biat kültürü bana göre değil. Ayetmişçesine savunmamak lazım. Yarın bir iktidar gelir, kardeşim benim yollarım çok kaliteli hız limitini 150'ye çektim der inanç değişir. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Tırın 80 i ile arabanınki bir değil diyen kabile var tr de. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Ahmet Gül yazdı: Hız limitleri idari bir karardır. 130-180 telafisi olmayan hızlar da 120'nin telafisi var mı? Almanya'da otoyolların çoğunda hız limiti yok mesela karşılaştıralım mı kaza istatistiklerini? Kurallara uymalıyız, 120 hız limiti koyulmuşsa 120 aşılmamalıdır. Ama biat kültürü bana göre değil. Ayetmişçesine savunmamak lazım. Yarın bir iktidar gelir, kardeşim benim yollarım çok kaliteli hız limitini 150'ye çektim der inanç değişir. 120 nin açıklaması var. dediğin gibi kalite ve sürücü faktörü değiştiğinde limit de değişebilir. ayrıca yakıt harcaması yüzünden de sınır koyulmaktadır. biat değil toplumsal yaşamda kurallara uyma meselesidir. Devlet biziz. bi padişah yok. biz koyuyoruz sınırı ortak akıl ile. 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 120 nin açıklaması var. dediğin gibi kalite ve sürücü faktörü değiştiğinde limit de değişebilir. ayrıca yakıt harcaması yüzünden de sınır koyulmaktadır. biat değil toplumsal yaşamda kurallara uyma meselesidir. Devlet biziz. bi padişah yok. biz koyuyoruz sınırı ortak akıl ile.Ben de zaten kurallara uyulması lazım dedim hocam [emoji4] Uyulmazsa devlet kalmıyor zaten ortada. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Ahmet Gül yazdı: Hız limitleri idari bir karardır. 130-180 telafisi olmayan hızlar da 120'nin telafisi var mı? Almanya'da otoyolların çoğunda hız limiti yok mesela karşılaştıralım mı kaza istatistiklerini? Kurallara uymalıyız, 120 hız limiti koyulmuşsa 120 aşılmamalıdır. Ama biat kültürü bana göre değil. Ayetmişçesine savunmamak lazım. Yarın bir iktidar gelir, kardeşim benim yollarım çok kaliteli hız limitini 150'ye çektim der inanç değişir. Çevre, güvenlik, yakıt tüketimi vs gibi bir çok kritere dayanarak hesaplanmış bir hız limitidir. 70li yıllarda ABD de hız limitini bir süre düşürmüşler, yakıt tüketimi azaltmak için. "The National Limit of 55 mph The cost of rising fuel prices caused many states to start adopting speed limit laws to save money and resources in the early 1970s. President Richard Nixon agreed to a national speed limit of 55 mph for all states in 1974. After this law went into effect, America saw its traffic fatality rate drop from 4.28 per million miles traveled in 1972 to 2.73 in 1983. However, the availability of fuel and the cost of fuel became less of an issue in the 1980s, and the national maximum speed limit on interstates was increased to 65 mph." 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Evren Erakçora yazdı: Çevre, güvenlik, yakıt tüketimi vs gibi bir çok kritere dayanarak hesaplanmış bir hız limitidir. 70li yıllarda ABD de hız limitini bir süre düşürmüşler, yakıt tüketimi azaltmak için. "The National Limit of 55 mph The cost of rising fuel prices caused many states to start adopting speed limit laws to save money and resources in the early 1970s. President Richard Nixon agreed to a national speed limit of 55 mph for all states in 1974. After this law went into effect, America saw its traffic fatality rate drop from 4.28 per million miles traveled in 1972 to 2.73 in 1983. However, the availability of fuel and the cost of fuel became less of an issue in the 1980s, and the national maximum speed limit on interstates was increased to 65 mph." Haklısınız benim hız limitine itirazım yok, kurala da. Marjinal fayda ne ise o belirlenir, o yönde bir kural oluşturulur. Ben sadece sorgulanması ve ya değiştirilmesine öcü gibi bakılmasına ya da cinayetle eş değer tutulmasına karşıyım. Her kural sorgulanabilir olmalıdır. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Erkan Işık yazdı: Tansu sende adaptif var sen rahat gidebilyorsun ama inan ne cruise nede manuel ayar gidilmiyor abi tırcının ve otobüscünün sagdan nerede çıkar diye gözetlemek yoruyo Kullanmıyorum ki. Hala alışamadım. Madem hep tetikte olacam o zaman pedalları ben kontrol ederim daha iyi diyorum Ahmet Gül yazdı: Haklısınız benim hız limitine itirazım yok, kurala da. Marjinal fayda ne ise o belirlenir, o yönde bir kural oluşturulur. Ben sadece sorgulanması ve ya değiştirilmesine öcü gibi bakılmasına ya da cinayetle eş değer tutulmasına karşıyım. Her kural sorgulanabilir olmalıdır. Tabi. 90 ile duvara vurmak ile 120 ile vurmanın farkı var. Veya fren mesafesinin. Bunun gibi çok faktör var. Hatta hızlandıkça daralan görüş açısı muhabbeti var. Tren gibi olmadıkça risk hep artıyor 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 (düzenlendi) otobanda 80-90 ile gidenlerin kulağı çınlıyor mu kendisini hala göremedim 8 Aralık 2021 tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Ama bu argüman uymayanlar tarafından söylenirse mazeret olarak geçerli değil. Yorum bağlantısı
Ersev Kaya 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Gencay Bengli yazdı: Bunu duyan benzin durur mu yapıştırmış cevabı. Bu geceden geçerli olmak üzere... Bi dilek dileseydiniz bari. Benzin +77 kuruş Motorin +31 kuruş. Gitti benim 4*125 hakkım. 1 1 Yorum bağlantısı
Ersev Kaya 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Mehmet Göktürk yazdı: Ama bu argüman uymayanlar tarafından söylenirse mazeret olarak geçerli değil. Mehmet hocam erken davranmış, geç fark ettim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Ben hep 80 km hızla sürüyorum. Psikolojik durumum stabil olduğu sürece 80 km hız sabitim. Kamyonmuş tırmış hiç rahatsız olmuyorum. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Ümit Türk yazdı: otobanda 80-90 ile gidenlerin kulağı çınlıyor mu kendisini hala göremedim Üstüme alınmıyorum. rampa çıkış hariç 110 sabitlerim 1 Yorum bağlantısı
Emre Usta 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Fiesta 1.4 tdci 2011 ecufast 100km sabit hiz klima acik uzun yol 40 kmsi sehir ici 66 kurus zam gelmeden once Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Aralık 2021 Paylaş 8 Aralık 2021 Ali Darbaz yazdı: Ben hep 80 km hızla sürüyorum. Psikolojik durumum stabil olduğu sürece 80 km hız sabitim. Kamyonmuş tırmış hiç rahatsız olmuyorum. Aynadan hafriyat kamyonu görünce korkmuyor musun? 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts