İçeriğe Yönlendir

Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri


Murat Öngür

Recommended Posts

Ali Gök

orta şeritte 80 le gidiyor adam istanbul ankara otobanında.  sollamasan tır tamponunda geliyor 1 metre arkanda yav en ufak bi frende adam seni ezecek hiçmi rahatsızlık duymuyorsun  git sağa madem tırdan rahatsız değilsin geç sağa ordan git  mecbur sola girip asılmak gerekiyor

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Gök yazdı:

orta şeritte 80 le gidiyor adam istanbul ankara otobanında.  sollamasan tır tamponunda geliyor 1 metre arkanda yav en ufak bi frende adam seni ezecek hiçmi rahatsızlık duymuyorsun  git sağa madem tırdan rahatsız değilsin geç sağa ordan git  mecbur sola girip asılmak gerekiyor

 

 

Tır 80 ile gidebilir en çok. 

Zaten tırlar otonom olacak bir süre sonra.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Celal otobanda bile tırlar 3 şeritli yolun 3 şeridine kadar cıkmaya başladı 90 gideyim desen günümüzde en saga girmen lazım 90 -110 or ta şerit arkayı önü gözetle yoruyor tek çare hız sınırlarını aşıp en sola 130-180 gitmek kalıyor 

Kesinlikle katılıyorum [emoji1360]
Bizim otobanlarda da durum öyle, kendimi en güvende hissettiğim hız 140 km/h ile solu kapatmak.

90-100 km/h ile cirit atıyorum tırların arasında, yakıt ekonomisine hiçbir katkısı olmadığı gibi, stres ve öfke durumu oluşturuyor, sağlığa zararlı.
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Otoyol’da kişi 90 ile orta şeritten gidebilir. Geçmek isteyen soldan geçebilir. En sağ şerit genellikle ağır vasıtalar için. Boşsa oraya da geçilebilir. Ama yoğunsa geçmek zorunda değil. Ortadan 90 ile gider. Yol kimsenin özel yolu olmadığı için orta şeritte 90-100 ile gidene saygı duyulmak zorunda. 
 

en sol şerit ise sollama şeridi. Sabit olarak kimse kullanmamalı. Orta şerittekini geçmek için kullanılır. Kişinin hızı hız limitlerinin üstünde olsa bile eğer orta şerit boşsa orta şeritten gitmeli. Orta şeritten. 150 ile giderken karşınıza 90 ile giden biri çıkabilir. O halde hız azaltılmalı veya sol boşsa sola geçilmeli. Ortadan gidene laf edemeyiz. 

 

O an müsait olan en sağ şeritten gidilmeli.

Yol boş kamyon tır filan yok, ortadan 120 ile geliyorum, sol dolu, önümde 80 ile gidiyorsun, sağa geçmemek hem şerit ihlali olur hem de düşüncesizlik olur. Bu durum yüzünden otoyollarda çok kaza tehlikesi oluyor, arkadan gelen fren yapmamak için sağa atlıyor, virajı dönünce karşısına kamyon çıkıyor vs. vs.

Mehmet Göktürk yazdı:

Tır 80 ile gidebilir en çok. 

 

 

Teoride öyle, pratikte 110 ile tamponda belirebiliyor. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mehmet Göktürk yazdı:

Tır 80 ile gidebilir en çok. 

Zaten tırlar otonom olacak bir süre sonra.

inşallah olur . artık sayıları çok fazla ve çok hızlılar 

Yorum bağlantısı
Zeki Yelboğa

Geçen gün İnsta da denk geldi, otomobilin kadran 160 gösteriyor, kamyona yetişemiyordu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

image.png.e6f44a4eaf1ab2b680c0fed2b2c70efe.png

ek not: bir de en sağ şerit bazen kamyon ezmesi nedeniyle bozuk oluyor. Sol ya da ortaya geçmekte bu sebep olabiliyor. Özellikle alçaltılmış şahinler hondalar yavaş yavaş giderken ondan ortalıyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

O an müsait olan en sağ şeritten gidilmeli.

Yol boş kamyon tır filan yok, ortadan 120 ile geliyorum, sol dolu, önümde 80 ile gidiyorsun, sağa geçmemek hem şerit ihlali olur hem de düşüncesizlik olur. Bu durum yüzünden otoyollarda çok kaza tehlikesi oluyor, arkadan gelen fren yapmamak için sağa atlıyor, virajı dönünce karşısına kamyon çıkıyor vs. vs.

 

Teoride öyle, pratikte 110 ile tamponda belirebiliyor. 

Tamam ben de aynı şeyi dedim :) sağda kamyonlar varsa girmeyebilir ama. Sen ortada 80’le gidene uyacaksın :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tamam ben de aynı şeyi dedim :) sağda kamyonlar varsa girmeyebilir ama. Sen ortada 80’le gidene uyacaksın :) 

 

 

 

Ben sağ boş da olsa ortadan 80 ile gidebilir dedin diye anladım. Sağda kamyon varsa girmesin tamam. ;) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Hız limitleri idari bir karardır. 130-180 telafisi olmayan hızlar da 120'nin telafisi var mı? Almanya'da otoyolların çoğunda hız limiti yok mesela karşılaştıralım mı kaza istatistiklerini? Kurallara uymalıyız, 120 hız limiti koyulmuşsa 120 aşılmamalıdır. Ama biat kültürü bana göre değil. Ayetmişçesine savunmamak lazım. Yarın bir iktidar gelir, kardeşim benim yollarım çok kaliteli hız limitini 150'ye çektim der inanç değişir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ahmet Gül yazdı:

Hız limitleri idari bir karardır. 130-180 telafisi olmayan hızlar da 120'nin telafisi var mı? Almanya'da otoyolların çoğunda hız limiti yok mesela karşılaştıralım mı kaza istatistiklerini? Kurallara uymalıyız, 120 hız limiti koyulmuşsa 120 aşılmamalıdır. Ama biat kültürü bana göre değil. Ayetmişçesine savunmamak lazım. Yarın bir iktidar gelir, kardeşim benim yollarım çok kaliteli hız limitini 150'ye çektim der inanç değişir. 

 

120 nin açıklaması var. dediğin gibi kalite ve sürücü faktörü değiştiğinde limit de değişebilir. ayrıca yakıt harcaması yüzünden de sınır koyulmaktadır. biat değil toplumsal yaşamda kurallara uyma meselesidir. Devlet biziz. bi padişah yok. 

biz koyuyoruz sınırı ortak akıl ile.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
 
120 nin açıklaması var. dediğin gibi kalite ve sürücü faktörü değiştiğinde limit de değişebilir. ayrıca yakıt harcaması yüzünden de sınır koyulmaktadır. biat değil toplumsal yaşamda kurallara uyma meselesidir. Devlet biziz. bi padişah yok. 
biz koyuyoruz sınırı ortak akıl ile.
Ben de zaten kurallara uyulması lazım dedim hocam [emoji4] Uyulmazsa devlet kalmıyor zaten ortada.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ahmet Gül yazdı:

Hız limitleri idari bir karardır. 130-180 telafisi olmayan hızlar da 120'nin telafisi var mı? Almanya'da otoyolların çoğunda hız limiti yok mesela karşılaştıralım mı kaza istatistiklerini? Kurallara uymalıyız, 120 hız limiti koyulmuşsa 120 aşılmamalıdır. Ama biat kültürü bana göre değil. Ayetmişçesine savunmamak lazım. Yarın bir iktidar gelir, kardeşim benim yollarım çok kaliteli hız limitini 150'ye çektim der inanç değişir. 

Çevre, güvenlik, yakıt tüketimi vs gibi bir çok kritere dayanarak hesaplanmış bir hız limitidir. 70li yıllarda ABD de hız limitini bir süre düşürmüşler, yakıt tüketimi azaltmak için. 

"The National Limit of 55 mph

The cost of rising fuel prices caused many states to start adopting speed limit laws to save money and resources in the early 1970s. President Richard Nixon agreed to a national speed limit of 55 mph for all states in 1974. After this law went into effect, America saw its traffic fatality rate drop from 4.28 per million miles traveled in 1972 to 2.73 in 1983.

However, the availability of fuel and the cost of fuel became less of an issue in the 1980s, and the national maximum speed limit on interstates was increased to 65 mph."

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Evren Erakçora yazdı:

Çevre, güvenlik, yakıt tüketimi vs gibi bir çok kritere dayanarak hesaplanmış bir hız limitidir. 70li yıllarda ABD de hız limitini bir süre düşürmüşler, yakıt tüketimi azaltmak için. 

"The National Limit of 55 mph

The cost of rising fuel prices caused many states to start adopting speed limit laws to save money and resources in the early 1970s. President Richard Nixon agreed to a national speed limit of 55 mph for all states in 1974. After this law went into effect, America saw its traffic fatality rate drop from 4.28 per million miles traveled in 1972 to 2.73 in 1983.

However, the availability of fuel and the cost of fuel became less of an issue in the 1980s, and the national maximum speed limit on interstates was increased to 65 mph."

 

 

Haklısınız benim hız limitine itirazım yok, kurala da. Marjinal fayda ne ise o belirlenir, o yönde bir kural oluşturulur. Ben sadece sorgulanması ve ya değiştirilmesine öcü gibi bakılmasına ya da cinayetle eş değer tutulmasına karşıyım. Her kural sorgulanabilir olmalıdır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erkan Işık yazdı:

Tansu sende adaptif  var sen rahat gidebilyorsun ama inan ne cruise nede manuel ayar gidilmiyor abi tırcının ve otobüscünün sagdan nerede çıkar diye gözetlemek yoruyo

Kullanmıyorum ki. Hala alışamadım. Madem hep tetikte olacam o zaman pedalları ben kontrol ederim daha iyi diyorum

Ahmet Gül yazdı:

Haklısınız benim hız limitine itirazım yok, kurala da. Marjinal fayda ne ise o belirlenir, o yönde bir kural oluşturulur. Ben sadece sorgulanması ve ya değiştirilmesine öcü gibi bakılmasına ya da cinayetle eş değer tutulmasına karşıyım. Her kural sorgulanabilir olmalıdır. 

Tabi. 90 ile duvara vurmak ile 120 ile vurmanın farkı var. Veya fren mesafesinin. Bunun gibi çok faktör var. Hatta hızlandıkça daralan görüş açısı muhabbeti var. Tren gibi olmadıkça risk hep artıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)

otobanda 80-90 ile gidenlerin kulağı çınlıyor mu kendisini hala göremedim :D 

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersev Kaya
Gencay Bengli yazdı:

Bunu duyan benzin durur mu yapıştırmış cevabı. Bu geceden geçerli olmak üzere...

Bi dilek dileseydiniz bari.

 

Benzin +77 kuruş

Motorin  +31 kuruş.

 

Gitti benim 4*125 hakkım.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ersev Kaya
Mehmet Göktürk yazdı:

Ama bu argüman uymayanlar tarafından söylenirse mazeret olarak geçerli değil.

image.png.983bddcc92ced228416dabfe1032c2af.png

 Mehmet hocam erken davranmış, geç fark ettim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben hep 80 km hızla sürüyorum. Psikolojik durumum stabil olduğu sürece 80 km hız sabitim. Kamyonmuş tırmış hiç rahatsız olmuyorum. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ümit Türk yazdı:

otobanda 80-90 ile gidenlerin kulağı çınlıyor mu kendisini hala göremedim :D 

Üstüme alınmıyorum. rampa çıkış hariç 110 sabitlerim :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emre Usta

Fiesta 1.4 tdci 2011 ecufast 100km sabit hiz klima acik uzun yol 40 kmsi sehir ici
66 kurus zam gelmeden once
ea4a9191e1fc83038e5a8fc3a444268d.jpg



Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Darbaz yazdı:

Ben hep 80 km hızla sürüyorum. Psikolojik durumum stabil olduğu sürece 80 km hız sabitim. Kamyonmuş tırmış hiç rahatsız olmuyorum. 

Aynadan hafriyat kamyonu görünce korkmuyor musun?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...