İçeriğe Yönlendir

Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri


Murat Öngür

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

450 lt kârdayız

kar zarar hesabı yapmayalım hayata küsersin ,

vesile ile lpg candır

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

zam olur diye düşünüyorum.

btc de uçacak kaçacak diye düşünenler vardı YTD

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Yürütme maliyetleri aldı başını gidiyor.

Yakında aracımı yıkayıp, parlatıp, uzaktan izleyerek seveceğim :D

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Eğer %122 olursa 1.3-1.6 motor vergisi 1-3 yaş arabalar için 6.150 gibi bir rakam çıkıyor @Ali Cihangiroğlu :) 

O degil de elektrikli arabada neden MTV var? Taycan icin yillik 15 bin gibi rakam gordum. Burada birak vergi almayi üstüne para veriyolar :) 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Erdem Doğan yazdı:

O degil de elektrikli arabada neden MTV var?

mantık aranıyorsa eğer Türkiyede bulman zor :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erdem Doğan yazdı:

O degil de elektrikli arabada neden MTV var? Taycan icin yillik 15 bin gibi rakam gordum. Burada birak vergi almayi üstüne para veriyolar :) 


Arada memlekete gelin. İşleyişi unutmayın :)  

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

son güncelleme, henzü petrol 60 tavan fiyat oluşmadan önce alındı ise, yepyeni bir güncelleme daha olacaktır

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Emisyon sadece otomobillerde başımıza bela. 

Isınmak için kalyak yakmak serbest. :)

 

Bir taraftan içten yanmalı motorların üretiminin duracağı tarihler açıklanıyor. Dğer taraftan elektrikli araçların şarj edilmesinin yasaklanması konuşuluyor.

Bakalım sonumuz nereye varacak.  

 

 

 

Hiç anlamıyorsun, her şey sağlığımız için. En sonunda yaya kalacaz ki spor olsun. Bir ileri aşaması elde mızrak totoda yaprak ama olsun, sağlığımız için. Bunu söylerken aile hekiminde 2 yaşında bebeler için 1 saat sıra beklemiş olmam da tamamen ofiste çok oturuyor olmamın zararını tölere edebilmek için. Oradan çıkıp eczaneye gittiğimde ilaç bulmakta da sıkıntılar olduğunu duydum, ilaç zaten zararlı. 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


cevabı çok basit aslında :biggrin:

 

İçten yanmalı üretilmezse fred çakmaktaş gibi ayaklarını yere sürterek mi şarj edeceksin? :crazy:

 

Çağlar Bayur yazdı:

pazarlama mucizesi

 

Mucize başka bişi değilmiydi? :unsure2:

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


beklediğimiz haber 

0F8AB3F4-C8AA-4BE5-9D2A-0BF1A5028D38.jpeg

 

Yazıktır, o ne öyle. Arada doldur şunu :kihkih:

 

Çağlar Bayur yazdı:

kar zarar hesabı yapmayalım hayata küsersin ,

vesile ile lpg candır

btc de uçacak kaçacak diye düşünenler vardı YTD

 

Şöyle güzel bir çift karbüratörlü olsa, yapıştırsak lpgyi, binsek nasıl olur? :) 

 

Celal Aydın yazdı:

Yürütme maliyetleri aldı başını gidiyor.

Yakında aracımı yıkayıp, parlatıp, uzaktan izleyerek seveceğim :D

 

Yıkamanın ucuzu 100 tl olmuş. Benzinlikte kendin yıkasan su 3 tl, şampuan 3 tl falan diye gidiyor. Bıcı bıcı 17 olmuş. Ben kirli kirli biniyorum :D 

 

Erdem Doğan yazdı:

O degil de elektrikli arabada neden MTV var? Taycan icin yillik 15 bin gibi rakam gordum. Burada birak vergi almayi üstüne para veriyolar :) 

 

Ordan bakınca mantıksız bulmasan orda ne işin var ki, gitmek için sebep işte. :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

Hiç anlamıyorsun, her şey sağlığımız için. En sonunda yaya kalacaz ki spor olsun. Bir ileri aşaması elde mızrak totoda yaprak ama olsun, sağlığımız için. Bunu söylerken aile hekiminde 2 yaşında bebeler için 1 saat sıra beklemiş olmam da tamamen ofiste çok oturuyor olmamın zararını tölere edebilmek için. Oradan çıkıp eczaneye gittiğimde ilaç bulmakta da sıkıntılar olduğunu duydum, ilaç zaten zararlı. 

 

 

İçten yanmalı üretilmezse fred çakmaktaş gibi ayaklarını yere sürterek mi şarj edeceksin? :crazy:

 

 

Mucize başka bişi değilmiydi? :unsure2:

 

 

Yazıktır, o ne öyle. Arada doldur şunu :kihkih:

 

 

Şöyle güzel bir çift karbüratörlü olsa, yapıştırsak lpgyi, binsek nasıl olur? :) 

 

 

Yıkamanın ucuzu 100 tl olmuş. Benzinlikte kendin yıkasan su 3 tl, şampuan 3 tl falan diye gidiyor. Bıcı bıcı 17 olmuş. Ben kirli kirli biniyorum :D 

 

 

Ordan bakınca mantıksız bulmasan orda ne işin var ki, gitmek için sebep işte. :) 


hibrit en mantıklı araba. Frene basınca, arabayı salınca boşa giden enerjiyi küçük bir pilde depolamak ve gerekince kullanmak 100 yılın emisyonunu çözer. Elektrikli arabaları şarj etmek zor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Erdem Doğan yazdı:

O degil de elektrikli arabada neden MTV var? Taycan icin yillik 15 bin gibi rakam gordum. Burada birak vergi almayi üstüne para veriyolar :) 

Çocukların elektrikli uzaktan kumandalı arabalarından da MTV alırlar yakında...

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


hibrit en mantıklı araba. Frene basınca, arabayı salınca boşa giden enerjiyi küçük bir pilde depolamak ve gerekince kullanmak 100 yılın emisyonunu çözer. Elektrikli arabaları şarj etmek zor. 

emisyonu ne senin araba nede tam elektrikli tam çözer, üretimdeki hasar daha büyük...  benzinliye devam, petrol bitene dek devam, benzin olmadan unut sen araba işini, pillide çözüm değil, genele yayıldığı an buna ne güç yeter ne şarj yeri yeter nede millette buna uyacak sabır var, petrol kullanımı bitsin diye zorlarsan sonu ww3 kaçarı yok, kibrit hadide pilli zor, turbo benzinli hibrti en güzeli...

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

emisyonu ne senin araba nede tam elektrikli tam çözer, üretimdeki hasar daha büyük...  benzinliye devam, petrol bitene dek devam, benzin olmadan unut sen araba işini, pillide çözüm değil, genele yayıldığı an buna ne güç yeter ne şarj yeri yeter nede millette buna uyacak sabır var, petrol kullanımı bitsin diye zorlarsan sonu ww3 kaçarı yok, kibrit hadide pilli zor, turbo benzinli hibrti en güzeli...


hibritin çeşidi çok. İster dizel ister turbolu. Ama arabada geri dönüşebilecek benzini pile depolamak her markanın yapması gereken bir şey bence. Zorunlu olmalı hatta. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


hibritin çeşidi çok. İster dizel ister turbolu. Ama arabada geri dönüşebilecek benzini pile depolamak her markanın yapması gereken bir şey bence. Zorunlu olmalı hatta. 

Frenden geri dönüşüm var sadece içten yanmalılarda. Ama tabi hepsi koymalı dediğiniz gibi.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Frenden geri dönüşüm var sadece içten yanmalılarda. Ama tabi hepsi koymalı dediğiniz gibi.

 

mild hibritlerde mi?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

fren nedir?

Mecazi mi asıl mı?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Sani Gerşon yazdı:

Çocukların elektrikli uzaktan kumandalı arabalarından da MTV alırlar yakında...

Bazıları bunu beğendi :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


hibritin çeşidi çok. İster dizel ister turbolu. Ama arabada geri dönüşebilecek benzini pile depolamak her markanın yapması gereken bir şey bence. Zorunlu olmalı hatta. 

Yetmez. Fosile bağımlısın yine. Tamam km/L bazında avantajlısın ama bu sonucu değiştirmiyor. Tam elektrikliler de zero emisyonu sağlayamıyor, üretim aşamalarında karbon ayak izleri ve ömrü biten bataryaların ne olacağı sorusunun cevabı henüz verilemedi. Dönüştürmek kısmında ise, hiç bir batarya %100 dönüşüme henüz açık değil. 

Ben bu emisyon kuralları konusunda Çabiye katılıyorum. Dizellerde dpf var. İkide bir doluyor. Bunun temizliğinde kullanılan kimyasallar ne oluyor? Ya da bu dpf nasıl üretiliyor? Aynı şey egr için de geçerli. Aldatmaca. LPG en temiz yakıt deniyor, yeni araçların büyük çoğunluğu LPG ile çalışamıyor. Yakıt tüketimi nispeten düşük dizellerin üretimi durma noktasına geldi, ağır vasıtalar gökyüzünü siyaha boyamaya devam ediyor. 

 

Karbüratör (çift) + LPG candır. 

 

Bu işin çözümü alternatif yakıtlar olabilir belki hidrojen falan gibi, ama asla elektrik ve batarya değil. En kolay çözümü toplu taşıma ancak pandemi sonrasında ürkütücülüğü azalmadı. Üstelik orada da hafif raylı sistemler kullanılmalı. Otobüs/dolmuş ile olacak iş değil. 

 

Çabiden ödünç aldığım vesile ile, uçaklar halen gazyağı yakıyor :) Hemde tonlarca. Gemiler neredeyse ham petrol yakıyor. Hepsini geçtim, bir araştırma vardı, otomobil lastiklerinden kopan mikro plastikler ile ilgili. Araştırmanı öneririm. Tehlikesi akaryakıttan büyük.

 

Çıkmazı daha absürt örnekle bitireyim. Şehirlerde trafik uygulamaları oluyor. Emniyet kemeri takmamak suç. Cezası var. Artık drondan falan tespit ediyorlar, kaçarın da yok. Ama otobüste metrobüste falan herkes ayakta. Burada bir tezat yok mu? Amaç insanların can güvenliği ise otobüste neden insanlar ayakta. Sence de amaç sadece hazineye kaynak yaratmak olamaz mı? :) 

 

Gelişen dünyada euro normlarının da benzer bir mantığa sahip olduğuna inanıyorum. Yoksa adblue temiz mi? LPG'yi uzun yıllar havaya bıraktılar işe yaramıyor diye. Sonradan depolanmaya başladı. DÜne kadar havaya bırakılan LPG için bu gün emisyon şartları aranıyor. Gelde inan.

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Yetmez. Fosile bağımlısın yine. Tamam km/L bazında avantajlısın ama bu sonucu değiştirmiyor. Tam elektrikliler de zero emisyonu sağlayamıyor, üretim aşamalarında karbon ayak izleri ve ömrü biten bataryaların ne olacağı sorusunun cevabı henüz verilemedi. Dönüştürmek kısmında ise, hiç bir batarya %100 dönüşüme henüz açık değil. 

Ben bu emisyon kuralları konusunda Çabiye katılıyorum. Dizellerde dpf var. İkide bir doluyor. Bunun temizliğinde kullanılan kimyasallar ne oluyor? Ya da bu dpf nasıl üretiliyor? Aynı şey egr için de geçerli. Aldatmaca. LPG en temiz yakıt deniyor, yeni araçların büyük çoğunluğu LPG ile çalışamıyor. Yakıt tüketimi nispeten düşük dizellerin üretimi durma noktasına geldi, ağır vasıtalar gökyüzünü siyaha boyamaya devam ediyor. 

 

Karbüratör (çift) + LPG candır. 

 

Bu işin çözümü alternatif yakıtlar olabilir belki hidrojen falan gibi, ama asla elektrik ve batarya değil. En kolay çözümü toplu taşıma ancak pandemi sonrasında ürkütücülüğü azalmadı. Üstelik orada da hafif raylı sistemler kullanılmalı. Otobüs/dolmuş ile olacak iş değil. 

 

Çabiden ödünç aldığım vesile ile, uçaklar halen gazyağı yakıyor :) Hemde tonlarca. Gemiler neredeyse ham petrol yakıyor. Hepsini geçtim, bir araştırma vardı, otomobil lastiklerinden kopan mikro plastikler ile ilgili. Araştırmanı öneririm. Tehlikesi akaryakıttan büyük.


bir noktayı ifade ediyorum. Olaya yakıttı fosildi diye bakmayın. Araçlar istemli şekilde yavaşlar üstündeki mevcut enerjinin geri kazanılması gerekiyor. İster lpg’li olsun ister fuel oil yaksın isterse güneş enerjisiyle çalışsın. Pilsiz arabalarda çöpe enerji atıyoruz. 1-2kwh kapasitedeki piller 10-15 sene hizmet ediyor. Bu sırada hem motorlar gidilen yolun yarısında çalışmıyor, hem de çöpe enerji atılmıyor. 

Gemilerde geri dönüşüm yapılacak alan çok yoktur büyük ihtimalle. Raylı ulaşımda bildiğim kadarıyla ciddi bir arazi ve geri dönüşüm hesabıyla güzergahlar belirleniyor. 
 

 

 


 

edit: yavaşlarken olacak

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bir noktayı ifade ediyorum. Olaya yakıttı fosildi diye bakmayın. Araçlar istemli şekilde yavaşlar üstündeki mevcut enerjinin geri kazanılması gerekiyor. İster lpg’li olsun ister fuel oil yaksın isterse güneş enerjisiyle çalışsın. Pilsiz arabalarda çöpe enerji atıyoruz. 1-2kwh kapasitedeki piller 10-15 sene hizmet ediyor. Bu sırada hem motorlar gidilen yolun yarısında çalışmıyor, hem de çöpe enerji atılmıyor. 

Gemilerde geri dönüşüm yapılacak alan çok yoktur büyük ihtimalle. Raylı ulaşımda bildiğim kadarıyla ciddi bir arazi ve geri dönüşüm hesabıyla güzergahlar belirleniyor. 
 

 

 


 

edit: yavaşlarken olacak

Ama olay sadece frenleme değil ki :D Yoksa evet, oradaki kayıp enerjiyi kullanmak dahiyane olur. Ama sonuç olarak kirlilik devam ediyor. Birde 10-15 sene sonra o piller ne olacak? Düşünsene, dünya genelinde ortaya çıkacak kullanım ömrü dolmuş batarya hücrelerini. Çevreci bir bertaraf yöntemi mevcut mu? Bence burada pillerin dönüşümü konusunda daha çok arge gerekiyor. Yoksa dünyayı hızla çöplük haline getirmeye daha hızlı şekilde devam edeceğiz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Gemilerde geri dönüşüm yapılacak alan çok yoktur büyük ihtimalle.

yelken taksınlar? bize dpf i takacaklarına

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Ama olay sadece frenleme değil ki :D Yoksa evet, oradaki kayıp enerjiyi kullanmak dahiyane olur. Ama sonuç olarak kirlilik devam ediyor. Birde 10-15 sene sonra o piller ne olacak? Düşünsene, dünya genelinde ortaya çıkacak kullanım ömrü dolmuş batarya hücrelerini. Çevreci bir bertaraf yöntemi mevcut mu? Bence burada pillerin dönüşümü konusunda daha çok arge gerekiyor. Yoksa dünyayı hızla çöplük haline getirmeye daha hızlı şekilde devam edeceğiz.


dahiyane denilen şey yıllardır kullanılıyor zaten :) piller de geri dönüştürülüyor. Dönüşümdeki gelişme de artıyor. Tesisler kuruluyor. Kanunlar çıkarılıyor falan. Bugün olmazsa yarın olacak. Çünkü petrol birecek. O yüzden kademeli gitmeli. Elektrikli arabalarda 40-50kwh pil yerine 1-2kwh pil kullanarak akaryakıt azaltılır. Pil teknolojisini geliştirmek için zaman artar. Petrol kullanım süresi uzar.
 

  Ucuz pahalı değilde litre olarak bakalım olaya. Mesela bir aile yıllık 15.000km yapsın. 60 sene araba kullansın. Atıyorum 100km’de 10kg petrol kullansın. 
 

60 senede tüketilen petrol 90 ton. 
 

eğer hibrit araba olsaydı bunun 35 ton petrolü kullanmayacaktı. Yani 18.000 dolar petrolden tasarruf olacaktı. E küçük bir hibrit pili 1500 dolar olsa, 60 senede 4 kere değişir. Yani 6000 dolar pile vereceğiz. 
 

özetle 12.000 dolar, dünyanın cebinde kalacak. Hem de motor daha az saat çalışacak
 

Hani derler ya, enerjini boşa harcama diye. Onu diyorum ben de :) 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

O değil de bu alemden göç eylemeden bi Corvette veya GT3 süreydik iyiydi.. Eskiden hayalimdi, şimdi hayalini bile kuramıyorum :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...