İçeriğe Yönlendir

Motorin ve Benzinde Fiyat Değişimleri


Murat Öngür

Recommended Posts

Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


dahiyane denilen şey yıllardır kullanılıyor zaten :) piller de geri dönüştürülüyor. Dönüşümdeki gelişme de artıyor. Tesisler kuruluyor. Kanunlar çıkarılıyor falan. Bugün olmazsa yarın olacak. Çünkü petrol birecek. O yüzden kademeli gitmeli. Elektrikli arabalarda 40-50kwh pil yerine 1-2kwh pil kullanarak akaryakıt azaltılır. Pil teknolojisini geliştirmek için zaman artar. Petrol kullanım süresi uzar.
 

  Ucuz pahalı değilde litre olarak bakalım olaya. Mesela bir aile yıllık 15.000km yapsın. 60 sene araba kullansın. Atıyorum 100km’de 10kg petrol kullansın. 
 

60 senede tüketilen petrol 90 ton. 
 

eğer hibrit araba olsaydı bunun 35 ton petrolü kullanmayacaktı. Yani 18.000 dolar petrolden tasarruf olacaktı. E küçük bir hibrit pili 1500 dolar olsa, 60 senede 4 kere değişir. Yani 6000 dolar pile vereceğiz. 
 

özetle 12.000 dolar, dünyanın cebinde kalacak. Hem de motor daha az saat çalışacak
 

Hani derler ya, enerjini boşa harcama diye. Onu diyorum ben de :) 

 

Öncelikle, hibritler ve türevleri haricinde frenleme/yavaşlama döngüsündeki artık enerjiyi kullanabilen araç yok. Dahiyaneden kasıt bunu hibrit olmayan araçlar içinde kullanabilmenin bir yolunu bulmaktı aslında. Mesela fren esnasında akü şarj olsa alternatör daha az çalışır. Bunu kastetmiştim. 

 

Olaya ucuz pahalı olarak bakmıyorum ki Tansu, karbon ayak izi olarak bakıyorum. dizeli yasaklayan, benzinlilerde türlü türlü normlar getirenler bunu cepten çıkan papel için değil, iddiaya göre karbon ayak izini düşürmek için yapıyorlar. Yoksa hibritin tasarruflu olduğunu daha önce kabul etmiştim :) 

 

1200 doların dünyanın cebinde kalması şeklinde bakacaksak tamam, ama karbon ayak izi olarak yani çevreci perspektiften bakarsak mesafe kat edemedik. Senin hibrit benim golften daha çevreci olmayabilir. Olaya bu açıdan bakmak gerekir diye düşünüyorum. Amaç çevrecilik değilse dizel üzerindeki baskı neden? Euro normları neden. Petrol bitene kadar alternatif enerji kaynakları ortaya çıkacaktır zaten (bence çoktan buldular, önce petrolü kakalayıp sonra onları satacaklar)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

Öncelikle, hibritler ve türevleri haricinde frenleme/yavaşlama döngüsündeki artık enerjiyi kullanabilen araç yok. Dahiyaneden kasıt bunu hibrit olmayan araçlar içinde kullanabilmenin bir yolunu bulmaktı aslında. Mesela fren esnasında akü şarj olsa alternatör daha az çalışır. Bunu kastetmiştim. 

 

Olaya ucuz pahalı olarak bakmıyorum ki Tansu, karbon ayak izi olarak bakıyorum. dizeli yasaklayan, benzinlilerde türlü türlü normlar getirenler bunu cepten çıkan papel için değil, iddiaya göre karbon ayak izini düşürmek için yapıyorlar. Yoksa hibritin tasarruflu olduğunu daha önce kabul etmiştim :) 

 

1200 doların dünyanın cebinde kalması şeklinde bakacaksak tamam, ama karbon ayak izi olarak yani çevreci perspektiften bakarsak mesafe kat edemedik. Senin hibrit benim golften daha çevreci olmayabilir. Olaya bu açıdan bakmak gerekir diye düşünüyorum. Amaç çevrecilik değilse dizel üzerindeki baskı neden? Euro normları neden. Petrol bitene kadar alternatif enerji kaynakları ortaya çıkacaktır zaten (bence çoktan buldular, önce petrolü kakalayıp sonra onları satacaklar)


Frenlerle akü dolumu mild hibrit işte. Ama aracı itemiyor. İtmek için pil lazım. Mild hibritin sağladığı tasarruf da yok gibi bir şey
 

ben karbon ayak izi falan bakmıyorum zaten. Eldeki enerjiyi verimli kullanma anlamında bakıyorum. 
 

çevreci takılan ülkeler kanunları en kolay hızlı tüketim ürünlerinde uygulayabiliyor. O yüzden arabalardan başlıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Petrol kullanımı Amariga, Çin ve Rusya'da yasaklansın doğa en az bi 100 yıl rahat eder.. 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


bir de lpg ucuz diye bakmayın. Petrolün çok azı lpg olarak çıkıyor. Dünyada sade lpg yakıtlı motorlar üretilirse lpg’ye talep artarsa ne benzin ne mazot, 3-4 katına çıkar lpg fiyatı. O yüzden lpg’li motor üretilmiyor. Dünya için alternatif bir yakıt değil. Az sayıda ülkenin arabalarında tüketildiği için bizde alternatif oldu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

mild hibritlerde mi?

Hayır, sadece içten yanmalı olan motorlarda.

Misal, benim aracımda.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bir de lpg ucuz diye bakmayın. Petrolün çok azı lpg olarak çıkıyor. Dünyada sade lpg yakıtlı motorlar üretilirse lpg’ye talep artarsa ne benzin ne mazot, 3-4 katına çıkar lpg fiyatı. O yüzden lpg’li motor üretilmiyor. Dünya için alternatif bir yakıt değil. Az sayıda ülkenin arabalarında tüketildiği için bizde alternatif oldu

Benzin gazı diye bişiylerle uğraşıyoralar ama akıbet nedir bilemiyoruz tabiki :) 

Gelecek hidrojende olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

Ben emekli olduktan sonra teknoloji çok gelişmediyse hidrojen imkansız gibi.

Taşınamıyor,kullanılacağı yerde üretilmesi gerekiyordu.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ersev Kaya yazdı:

Bir güzel haber daha :)

 

image.png.6ee97eecbd41b643be00c071ef2f969f.png

 


ağlayacağım :) 

Sani Gerşon yazdı:

Hayır, sadece içten yanmalı olan motorlarda.

Misal, benim aracımda.


Nasıl yani? 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Akıllı şarj sistemi ile öncelikle.

 

Jeep için açıklamayı bulamadım ama vw için açıklama:

https://binekarac2.vw.com.tr/vwsozluk/ShowComponent.aspx?ComponentID=17964


Alternatör ile çok az bi geri kazanım oluyor. Bundan sonraki teknoloji o alternatörün büyüğünü kullanmak. Onun ismine mild hibrit dediler. Ama onun da etkisi max 0,4 lt/100km. Yok denecek kadar az. Bluemotion daha da azdır. 

mild hibrit için vw bunu diyor

 

https://binekarac.vw.com.tr/tr/modeller-fiyatlar/arac-modelleri/golf-8.html

 

 

 

6B70B0DE-A2DC-4892-A207-7FE459548EEB.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Kısır döngüden ibaret hepsi.


Elektrikli Motor - Pil - Katı Atık

İçten yanmalı motor - Fosil yakıt - Karbon Salınımı

 

Elektriği üretmek için yine karbon salınımı.

Fosil yakıt yakımı sonrası yine karbon salınımı.

 

Her türlü doğaya zarar verecek miyiz? Evet.

Her türlü cebimizden fazlasıyla para çıkacak mı? Evet.

 

Amaç zararı minimize etmek, tasarruf veya ekonomi olmadığı aşikar.

Bedavaya enerji yok.

Enerjinin dönüşümü ileride bizleri bekliyor, birileri elektrikli araç için düğmeye bastı, furya başladı.

Al birini vur ötekini.

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

7 - 8 bin km de yağ değiştiren (motorun sesi bilem değişti) herkes iş karbona gelince çevreci oluyor ya kendimi fosil yakıtla yakasım geliyor.

  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

çevremi :D

 

vallahi bence en güzeli tam hidrojenli araçlar, hidrojenide galiba en kolay ve bol olarak Bor la bir şekilde üretilebiliyormuşuz, bu doğruysa ülke yine tam hedefe oturdu demektir...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

7 - 8 bin km de yağ değiştiren (motorun sesi bilem değişti) herkes iş karbona gelince çevreci oluyor ya kendimi fosil yakıtla yakasım geliyor.


7-8 binde yağ değiştirene mi yoksa çevrecilere mi?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

çevremi :D

 

vallahi bence en güzeli tam hidrojenli araçlar, hidrojenide galiba en kolay ve bol olarak Bor la bir şekilde üretilebiliyormuşuz, bu doğruysa ülke yine tam hedefe oturdu demektir...

Kağıdı yaktığımızda enerjiye dönen kısım kütlenin 15 milyarda biriymiş. Bu işi çözdüklerinde 1 gram malzeme ile yıllarca araba kullanacağız abi. Sık dişini

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


7-8 binde yağ değiştirene mi yoksa çevrecilere mi?

Benzin ocağında çay demleyene

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Benzin ocağında çay demleyene


onların ocaklarına kahve düşsün. köpüğünde boğulsunlar innnnnşşşşaallah

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
İlkay Başaran yazdı:

7 - 8 bin km de yağ değiştiren (motorun sesi bilem değişti) herkes iş karbona gelince çevreci oluyor ya kendimi fosil yakıtla yakasım geliyor.

Fosil yakıtla yakma, emisyonu fazla, Servet Abiye söyle elektrik versin. O nasıl olduğunu biliyor diyorlar. :tongue2:

  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Benzine 1,07, mazota 1,75 zam konuşuluyor. Fulleyelim mi bekleyelim

 

258-EE016-D9-A4-4-B30-8-B20-CC823-A3-F48

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benzine 1,07, mazota 1,75 zam konuşuluyor. Fulleyelim mi bekleyelim

 

258-EE016-D9-A4-4-B30-8-B20-CC823-A3-F48

 

Ben dün fulledim. Yarın gelir zam

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benzine 1,07, mazota 1,75 zam konuşuluyor. Fulleyelim mi bekleyelim

 

258-EE016-D9-A4-4-B30-8-B20-CC823-A3-F48

 

çift pompa formasyonu belirmiş hemen doldurmalı... ytd

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benzine 1,07, mazota 1,75 zam konuşuluyor. Fulleyelim mi bekleyelim

 

258-EE016-D9-A4-4-B30-8-B20-CC823-A3-F48

 

Olmadı sanırım?

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Murat Sürmeli yazdı:

Olmadı sanırım?

Benzin gece zamlandı. Mazota da bu gece geliyor

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Murat Sürmeli yazdı:

Olmadı sanırım?

olmuş. artmış fiyatlar. çift pompa formasyonundan sonra, 3 ün 1 i formasyonu belirmiş anlaşılan. yine terste kaldım.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...