Murat Sahın 8 Aralık 2022 Paylaş 8 Aralık 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: dahiyane denilen şey yıllardır kullanılıyor zaten piller de geri dönüştürülüyor. Dönüşümdeki gelişme de artıyor. Tesisler kuruluyor. Kanunlar çıkarılıyor falan. Bugün olmazsa yarın olacak. Çünkü petrol birecek. O yüzden kademeli gitmeli. Elektrikli arabalarda 40-50kwh pil yerine 1-2kwh pil kullanarak akaryakıt azaltılır. Pil teknolojisini geliştirmek için zaman artar. Petrol kullanım süresi uzar. Ucuz pahalı değilde litre olarak bakalım olaya. Mesela bir aile yıllık 15.000km yapsın. 60 sene araba kullansın. Atıyorum 100km’de 10kg petrol kullansın. 60 senede tüketilen petrol 90 ton. eğer hibrit araba olsaydı bunun 35 ton petrolü kullanmayacaktı. Yani 18.000 dolar petrolden tasarruf olacaktı. E küçük bir hibrit pili 1500 dolar olsa, 60 senede 4 kere değişir. Yani 6000 dolar pile vereceğiz. özetle 12.000 dolar, dünyanın cebinde kalacak. Hem de motor daha az saat çalışacak Hani derler ya, enerjini boşa harcama diye. Onu diyorum ben de Öncelikle, hibritler ve türevleri haricinde frenleme/yavaşlama döngüsündeki artık enerjiyi kullanabilen araç yok. Dahiyaneden kasıt bunu hibrit olmayan araçlar içinde kullanabilmenin bir yolunu bulmaktı aslında. Mesela fren esnasında akü şarj olsa alternatör daha az çalışır. Bunu kastetmiştim. Olaya ucuz pahalı olarak bakmıyorum ki Tansu, karbon ayak izi olarak bakıyorum. dizeli yasaklayan, benzinlilerde türlü türlü normlar getirenler bunu cepten çıkan papel için değil, iddiaya göre karbon ayak izini düşürmek için yapıyorlar. Yoksa hibritin tasarruflu olduğunu daha önce kabul etmiştim 1200 doların dünyanın cebinde kalması şeklinde bakacaksak tamam, ama karbon ayak izi olarak yani çevreci perspektiften bakarsak mesafe kat edemedik. Senin hibrit benim golften daha çevreci olmayabilir. Olaya bu açıdan bakmak gerekir diye düşünüyorum. Amaç çevrecilik değilse dizel üzerindeki baskı neden? Euro normları neden. Petrol bitene kadar alternatif enerji kaynakları ortaya çıkacaktır zaten (bence çoktan buldular, önce petrolü kakalayıp sonra onları satacaklar) Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Aralık 2022 Paylaş 8 Aralık 2022 Murat Sahın yazdı: Öncelikle, hibritler ve türevleri haricinde frenleme/yavaşlama döngüsündeki artık enerjiyi kullanabilen araç yok. Dahiyaneden kasıt bunu hibrit olmayan araçlar içinde kullanabilmenin bir yolunu bulmaktı aslında. Mesela fren esnasında akü şarj olsa alternatör daha az çalışır. Bunu kastetmiştim. Olaya ucuz pahalı olarak bakmıyorum ki Tansu, karbon ayak izi olarak bakıyorum. dizeli yasaklayan, benzinlilerde türlü türlü normlar getirenler bunu cepten çıkan papel için değil, iddiaya göre karbon ayak izini düşürmek için yapıyorlar. Yoksa hibritin tasarruflu olduğunu daha önce kabul etmiştim 1200 doların dünyanın cebinde kalması şeklinde bakacaksak tamam, ama karbon ayak izi olarak yani çevreci perspektiften bakarsak mesafe kat edemedik. Senin hibrit benim golften daha çevreci olmayabilir. Olaya bu açıdan bakmak gerekir diye düşünüyorum. Amaç çevrecilik değilse dizel üzerindeki baskı neden? Euro normları neden. Petrol bitene kadar alternatif enerji kaynakları ortaya çıkacaktır zaten (bence çoktan buldular, önce petrolü kakalayıp sonra onları satacaklar) Frenlerle akü dolumu mild hibrit işte. Ama aracı itemiyor. İtmek için pil lazım. Mild hibritin sağladığı tasarruf da yok gibi bir şey ben karbon ayak izi falan bakmıyorum zaten. Eldeki enerjiyi verimli kullanma anlamında bakıyorum. çevreci takılan ülkeler kanunları en kolay hızlı tüketim ürünlerinde uygulayabiliyor. O yüzden arabalardan başlıyorlar. Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 8 Aralık 2022 Paylaş 8 Aralık 2022 Petrol kullanımı Amariga, Çin ve Rusya'da yasaklansın doğa en az bi 100 yıl rahat eder.. 2 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Aralık 2022 Paylaş 8 Aralık 2022 bir de lpg ucuz diye bakmayın. Petrolün çok azı lpg olarak çıkıyor. Dünyada sade lpg yakıtlı motorlar üretilirse lpg’ye talep artarsa ne benzin ne mazot, 3-4 katına çıkar lpg fiyatı. O yüzden lpg’li motor üretilmiyor. Dünya için alternatif bir yakıt değil. Az sayıda ülkenin arabalarında tüketildiği için bizde alternatif oldu 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Aralık 2022 Paylaş 8 Aralık 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: mild hibritlerde mi? Hayır, sadece içten yanmalı olan motorlarda. Misal, benim aracımda. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 8 Aralık 2022 Paylaş 8 Aralık 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: bir de lpg ucuz diye bakmayın. Petrolün çok azı lpg olarak çıkıyor. Dünyada sade lpg yakıtlı motorlar üretilirse lpg’ye talep artarsa ne benzin ne mazot, 3-4 katına çıkar lpg fiyatı. O yüzden lpg’li motor üretilmiyor. Dünya için alternatif bir yakıt değil. Az sayıda ülkenin arabalarında tüketildiği için bizde alternatif oldu Benzin gazı diye bişiylerle uğraşıyoralar ama akıbet nedir bilemiyoruz tabiki Gelecek hidrojende olabilir. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan 8 Aralık 2022 Paylaş 8 Aralık 2022 Ben emekli olduktan sonra teknoloji çok gelişmediyse hidrojen imkansız gibi. Taşınamıyor,kullanılacağı yerde üretilmesi gerekiyordu. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Aralık 2022 Paylaş 9 Aralık 2022 Ersev Kaya yazdı: Bir güzel haber daha ağlayacağım Sani Gerşon yazdı: Hayır, sadece içten yanmalı olan motorlarda. Misal, benim aracımda. Nasıl yani? 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Aralık 2022 Paylaş 9 Aralık 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Nasıl yani? Akıllı şarj sistemi ile öncelikle. Jeep için açıklamayı bulamadım ama vw için açıklama: https://binekarac2.vw.com.tr/vwsozluk/ShowComponent.aspx?ComponentID=17964 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Aralık 2022 Paylaş 9 Aralık 2022 Sani Gerşon yazdı: Akıllı şarj sistemi ile öncelikle. Jeep için açıklamayı bulamadım ama vw için açıklama: https://binekarac2.vw.com.tr/vwsozluk/ShowComponent.aspx?ComponentID=17964 Alternatör ile çok az bi geri kazanım oluyor. Bundan sonraki teknoloji o alternatörün büyüğünü kullanmak. Onun ismine mild hibrit dediler. Ama onun da etkisi max 0,4 lt/100km. Yok denecek kadar az. Bluemotion daha da azdır. mild hibrit için vw bunu diyor https://binekarac.vw.com.tr/tr/modeller-fiyatlar/arac-modelleri/golf-8.html 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 9 Aralık 2022 Paylaş 9 Aralık 2022 Kısır döngüden ibaret hepsi. Elektrikli Motor - Pil - Katı Atık İçten yanmalı motor - Fosil yakıt - Karbon Salınımı Elektriği üretmek için yine karbon salınımı. Fosil yakıt yakımı sonrası yine karbon salınımı. Her türlü doğaya zarar verecek miyiz? Evet. Her türlü cebimizden fazlasıyla para çıkacak mı? Evet. Amaç zararı minimize etmek, tasarruf veya ekonomi olmadığı aşikar. Bedavaya enerji yok. Enerjinin dönüşümü ileride bizleri bekliyor, birileri elektrikli araç için düğmeye bastı, furya başladı. Al birini vur ötekini. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Aralık 2022 Paylaş 9 Aralık 2022 7 - 8 bin km de yağ değiştiren (motorun sesi bilem değişti) herkes iş karbona gelince çevreci oluyor ya kendimi fosil yakıtla yakasım geliyor. 6 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Aralık 2022 Paylaş 9 Aralık 2022 (düzenlendi) çevremi vallahi bence en güzeli tam hidrojenli araçlar, hidrojenide galiba en kolay ve bol olarak Bor la bir şekilde üretilebiliyormuşuz, bu doğruysa ülke yine tam hedefe oturdu demektir... 9 Aralık 2022 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Aralık 2022 Paylaş 9 Aralık 2022 İlkay Başaran yazdı: 7 - 8 bin km de yağ değiştiren (motorun sesi bilem değişti) herkes iş karbona gelince çevreci oluyor ya kendimi fosil yakıtla yakasım geliyor. 7-8 binde yağ değiştirene mi yoksa çevrecilere mi? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Aralık 2022 Paylaş 9 Aralık 2022 Ali Cihangiroğlu yazdı: çevremi vallahi bence en güzeli tam hidrojenli araçlar, hidrojenide galiba en kolay ve bol olarak Bor la bir şekilde üretilebiliyormuşuz, bu doğruysa ülke yine tam hedefe oturdu demektir... Kağıdı yaktığımızda enerjiye dönen kısım kütlenin 15 milyarda biriymiş. Bu işi çözdüklerinde 1 gram malzeme ile yıllarca araba kullanacağız abi. Sık dişini 1 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Aralık 2022 Paylaş 9 Aralık 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: 7-8 binde yağ değiştirene mi yoksa çevrecilere mi? Benzin ocağında çay demleyene Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Aralık 2022 Paylaş 9 Aralık 2022 İlkay Başaran yazdı: Benzin ocağında çay demleyene onların ocaklarına kahve düşsün. köpüğünde boğulsunlar innnnnşşşşaallah Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 9 Aralık 2022 Paylaş 9 Aralık 2022 İlkay Başaran yazdı: 7 - 8 bin km de yağ değiştiren (motorun sesi bilem değişti) herkes iş karbona gelince çevreci oluyor ya kendimi fosil yakıtla yakasım geliyor. Fosil yakıtla yakma, emisyonu fazla, Servet Abiye söyle elektrik versin. O nasıl olduğunu biliyor diyorlar. 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Aralık 2022 Paylaş 15 Aralık 2022 Benzine 1,07, mazota 1,75 zam konuşuluyor. Fulleyelim mi bekleyelim 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 15 Aralık 2022 Paylaş 15 Aralık 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Benzine 1,07, mazota 1,75 zam konuşuluyor. Fulleyelim mi bekleyelim Ben dün fulledim. Yarın gelir zam Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 15 Aralık 2022 Paylaş 15 Aralık 2022 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Benzine 1,07, mazota 1,75 zam konuşuluyor. Fulleyelim mi bekleyelim çift pompa formasyonu belirmiş hemen doldurmalı... ytd 15 Aralık 2022 tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 16 Aralık 2022 Paylaş 16 Aralık 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Benzine 1,07, mazota 1,75 zam konuşuluyor. Fulleyelim mi bekleyelim Olmadı sanırım? Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 16 Aralık 2022 Paylaş 16 Aralık 2022 Murat Sürmeli yazdı: Olmadı sanırım? Benzin gece zamlandı. Mazota da bu gece geliyor Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 Aralık 2022 Paylaş 16 Aralık 2022 Murat Sürmeli yazdı: Olmadı sanırım? olmuş. artmış fiyatlar. çift pompa formasyonundan sonra, 3 ün 1 i formasyonu belirmiş anlaşılan. yine terste kaldım. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts