Ali Darbaz 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 Merhaba dolstlar. Bu gün klıma geldi motora mikrofon bağlayıp ses kaydı aldım. Egzantirk mili ve Varyatöün yanına mikrofonu bağladım. İlk video Liqui Molly Top tech 4600 motor yağına ait. İkinci video ise Lukoil Gm 5w30 motor yağına ait. Aradaki farkı siz söyleyin. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 Hava sıcaklıkları farklı olduğu için olabilir mi? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 çok fazla yağ buharı çekiyorsun içine yapma. 1 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Ekim 2021 Yazar Paylaş 2 Ekim 2021 Mustafa Tüfekçi yazdı: çok fazla yağ buharı çekiyorsun içine yapma. yahu onu boş verde, hanım yan odada zoom üzerinden tarot falı, taş falı baktırıyor Kara büyülere felan inanmaya başladı.. elbiselerde kaç tane muska vardır haberi yoktur kesin Evren Erakçora yazdı: Hava sıcaklıkları farklı olduğu için olabilir mi? Videoalarda motor operasyonel sıcaklıkta . Dikkat ettim. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 GM mühendisleri aracı üretirken seni göz ardı etmiş olabilirler. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: yahu onu boş verde, hanım yan odada zoom üzerinden tarot falı, taş falı baktırıyor Kara büyülere felan inanmaya başladı.. elbiselerde kaç tane muska vardır haberi yoktur kesin Videoalarda motor operasyonel sıcaklıkta . Dikkat ettim. Dış hava sıcaklığı önemli değil mi? Kışın bana araba gürültülü geliyor. 2 Ekim 2021 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Gök 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 Arabaya mikrofon bağlayıp sesini dinliyorsan napsın oda kara büyüye kapıldın sanmış büyü bozdurmaya uğraşıo işte 3 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 Senin araba dizel gibi çalışyor 2.videoda 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Ekim 2021 Yazar Paylaş 2 Ekim 2021 (düzenlendi) Vaay be, Kulaklıkla dinleyince aradaki ses farkı belli oluyor. Liqui molly motorun sesi çok tiz çıkarken, Gm motor yağında çok tok ses çıkıyor. Harbiden bir fark varmış. Yalnız ben anlamadım neden Liqui mollyde ara ara çınlamalar var iken Gm de bu çınlamalar yok. Ve hasıl dostlar motor cut-off iken rampa aşaği vites düşürüp orta devirle rampayı iniyorum. Maksat su ve yağ pompasının çalışmasını sağlayıp soğutma yapmasını istiyorum. Yanlış mı yapıyorum. Bana bir otorite cevap versin. Örnek 3500 devirle rampa iniyorum. https://youtu.be/kI01uEYQ3eA?t=215 2 Ekim 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hamit inan 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 (düzenlendi) Mercedes'in yağ teknik şartnamelerini sağlayan yağları tek tek inceledim. En üst segmenti karşılayan en uygun ve en kaliteli yağ Shell helix . Tüm araçlarda da aynı olacağını düşünüyorum. ( hx serisi değil sadece helix ) 2 Ekim 2021 tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 Hamit inan yazdı: Mercedes'in yağ teknik şartnamelerini sağlayan yağları tek tek inceledim. En üst segmenti karşılayan en uygun ve en kaliteli yağ Shell helix . Tüm araçlarda da aynı olacağını düşünüyorum. ( hx serisi değil sadece helix ) Ben ali’ye shell al dedim. Araç markalarının yağları teknolojiyi geriden takip ediyor Üstteki videoda parçalar daha yağlı ve daha güzel çalışıyor gibi geldi bana 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Ekim 2021 Yazar Paylaş 2 Ekim 2021 Daha iyi anlamanız için yardımcı olayım. Burda LM yağın tam yük 4000 devire tırmanıyor https://youtu.be/IIEACM29O_A?t=163 Burda ise Gm yağı tam yük 4000 devire tırmanıyor https://youtu.be/kI01uEYQ3eA?t=433 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ben ali’ye shell al dedim. Araç markalarının yağları teknolojiyi geriden takip ediyor Üstteki videoda parçalar daha yağlı ve daha güzel çalışıyor gibi geldi bana Sahte yağ riskine giremedim. O nedenle daha önce 18000 km kullandığım yağdan aldım. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 Ali Darbaz yazdı: Vaay be, Kulaklıkla dinleyince aradaki ses farkı belli oluyor. Liqui molly motorun sesi çok tiz çıkarken, Gm motor yağında çok tok ses çıkıyor. Harbiden bir fark varmış. Yalnız ben anlamadım neden Liqui mollyde ara ara çınlamalar var iken Gm de bu çınlamalar yok. Ve hasıl dostlar motor cut-off iken rampa aşaği vites düşürüp orta devirle rampayı iniyorum. Maksat su ve yağ pompasının çalışmasını sağlayıp soğutma yapmasını istiyorum. Yanlış mı yapıyorum. Bana bir otorite cevap versin. Örnek 3500 devirle rampa iniyorum. https://youtu.be/kI01uEYQ3eA?t=215 Otorite değilim, söyleyeceklerim de tavsiye niteliği taşımaz. Baştan belirteyim. 3500 devirde rampa inmek gösterdiğin gerekçe için makul değil. Cut off sistemi kaç d/d'de aktive oluyor onu öğrenmek lazım. Aracın soğutma yapabilirken aynı anda hipermil yapabilmen için min. cut off devrinin az bir şey yukarısı kafidir. Çok yüksek devirler ile aracı kompresyona sokmak trigere gereksiz yük bindirecektir. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Ekim 2021 Yazar Paylaş 2 Ekim 2021 Murat Sahın yazdı: Otorite değilim, söyleyeceklerim de tavsiye niteliği taşımaz. Baştan belirteyim. 3500 devirde rampa inmek gösterdiğin gerekçe için makul değil. Cut off sistemi kaç d/d'de aktive oluyor onu öğrenmek lazım. Aracın soğutma yapabilirken aynı anda hipermil yapabilmen için min. cut off devrinin az bir şey yukarısı kafidir. Çok yüksek devirler ile aracı kompresyona sokmak trigere gereksiz yük bindirecektir. 1500 devirden itibaren araba cutoff yapıyor. Ama haklılık payında var. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 Ali Darbaz yazdı: 1500 devirden itibaren araba cutoff yapıyor. Ama haklılık payında var. 2000-2500 devir aralığı işini görür. Hem cut off devrede olur, hem trigere yük binmez, hem de o devirde devirdaim ve yağ pompasının çalışma devri motor yükteyken bile gerekli yağlama/soğutma işlevini yapabileceği seviyede, sen bir de rampa aşağı gidiyorsun, araç yakıt kullanmadığı için ısı üretimi tamamen sürtünme kaynaklı, yani çok az. Yeterince soğuyacaktır. Trigere bunun için fazla yüklenmeye, yolu bilmiyorum ama, 3500 devir ile gidip ilerde fazladan fren yapıp balata disk eskitmeye gerek yok. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 Triger yük çeken bir şey midir? Tamam devir arttıkça triger zorlanır ama bunun haricinde yük var mı? Motorun kranktan aldığı yükün trigerle bi ilgisi olmamalı sanki Yorum bağlantısı
Murat Sahın 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Triger yük çeken bir şey midir? Tamam devir arttıkça triger zorlanır ama bunun haricinde yük var mı? Motorun kranktan aldığı yükün trigerle bi ilgisi olmamalı sanki Örnek olması açısından; trigeri zincir ola araçlarda ustalar özellikle uyarıyor yüksek kompresyonun zincirde erken uzamaya sebep olacağı ile ilgili. Zincire yük biniyorsa kayışa da biner diye düşünüyorum Söylemiştim, YTD. Devir ne kadar yüksekse trigerin maruz kalacağı baskı o kadar fazladır mantıken. Yorum bağlantısı
Ali Gök 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 Arabayı sürerken bu hesapların hiçbirine gerek yok araba bozuk değilse bozuk değildir bozuksa bozuktur belli eder zaten 2 Yorum bağlantısı
Hamit inan 2 Ekim 2021 Paylaş 2 Ekim 2021 Murat Sahın yazdı: Çok yüksek devirler ile aracı kompresyona sokmak trigere gereksiz yük bindirecektir. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Triger yük çeken bir şey midir? Tamam devir arttıkça triger zorlanır ama bunun haricinde yük var mı? Motorun kranktan aldığı yükün trigerle bi ilgisi olmamalı sanki Alternatör, direksiyon pompası, devir daim ve siboplar sadece trigerden güç alır. Kompresyon yada gazlamak bunu değiştirmez. Bunların ihtiyacına göre zincir yada kayış yıpranır. Ani gazlamalar ikisininde ömrünü kısaltır. Zincirde ufak bir fark var yalnız. Kullanılan yağ kötü yada değişim aralığı uzun ise zincir daha tez yıpranır. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Ekim 2021 Paylaş 3 Ekim 2021 Hamit inan yazdı: Alternatör, direksiyon pompası, devir daim ve siboplar sadece trigerden güç alır. Kompresyon yada gazlamak bunu değiştirmez. Bunların ihtiyacına göre zincir yada kayış yıpranır. Ani gazlamalar ikisininde ömrünü kısaltır. Zincirde ufak bir fark var yalnız. Kullanılan yağ kötü yada değişim aralığı uzun ise zincir daha tez yıpranır. Yani ben de böyle düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 3 Ekim 2021 Paylaş 3 Ekim 2021 Ali Darbaz yazdı: yahu onu boş verde, hanım yan odada zoom üzerinden tarot falı, taş falı baktırıyor Kara büyülere felan inanmaya başladı.. elbiselerde kaç tane muska vardır haberi yoktur kesin Ali abi, yenge hanımı tez zamanda bu işlerden uzaklaştır. Başınıza çok büyük bela alırsınız, bu konular ile ilgili halen daha sıkıntı çeken bir kardeşin olarak yazıyorum bu yazıyı. Yorum bağlantısı
Hamit inan 3 Ekim 2021 Paylaş 3 Ekim 2021 Ebrar Tüfek yazdı: Ali abi, yenge hanımı tez zamanda bu işlerden uzaklaştır. Başınıza çok büyük bela alırsınız, bu konular ile ilgili halen daha sıkıntı çeken bir kardeşin olarak yazıyorum bu yazıyı. 1 sene veriyorum Yorum bağlantısı
Recommended Posts