Çağlar Bayur 1 Ekim 2021 Paylaş 1 Ekim 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Anladım abi ama focus 1 in 5.vites 3000 devirde 120 km yaptığı şanzımanın teorikte 280 km hız yapacağını hesaplarız 7 bin devirde ama malum 100 hp ile 185 duvarını zor geçer. Demek istediğim buydu. ilan edilen beygirler gerçek ise geçemez, lakin merso gibi dyno da başka yolda başka emisyonu varsa geçebilir gibi. 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 1 Ekim 2021 Paylaş 1 Ekim 2021 Teoride 1.6 tdci mondeo 5000 d/dk 278 km/h yapabiliyor ama teoride. https://www.hizliresim.com/ro09jbf 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 1 Ekim 2021 Paylaş 1 Ekim 2021 Son 1-2 senedir bisiklet sporuyla ilgileniyorum. Dişli oranlarının beygirden daha önemli olduğunu öğrendim. Şöyle ki, seçilen dişli oranına göre daha az kuvvet (beygir) uyguladığın halde daha hızlı gidebiliyorsun. Veya aynı anda eş zamanlı (aynı beygirle) senkron pedal çeviren 2 bisikletçiden biri dişli oranını değiştirerek uzayabiliyor. Beygiri yüksek olan daha hızlı gider tezi bende bisiklet sporundan sonra çürüdü. 190 beygirlik bir araç son hızda 220 beygirlik bir aracı geçebilir, mümkündür, bunun sırrı mühendislerin seçtiği dişli oranlarında gizli. Anlıyorum evet motoklette bizde yapıyoruz onu ve biryere kadar işe yarıyor. Ama bir yere kadar tabi. Yoksa sadece dişliye kalsa 40 hp lik maruti ile şanzıman sayesinde 200 210 yapabiliyor olurduk. Esas faktör giriş gücü yine. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 1 Ekim 2021 Paylaş 1 Ekim 2021 Sefa Çelik yazdı: Son 1-2 senedir bisiklet sporuyla ilgileniyorum. Dişli oranlarının beygirden daha önemli olduğunu öğrendim. Şöyle ki, seçilen dişli oranına göre daha az kuvvet (beygir) uyguladığın halde daha hızlı gidebiliyorsun. Veya aynı anda eş zamanlı (aynı beygirle) senkron pedal çeviren 2 bisikletçiden biri dişli oranını değiştirerek uzayabiliyor. Beygiri yüksek olan daha hızlı gider tezi bende bisiklet sporundan sonra çürüdü. 190 beygirlik bir araç son hızda 220 beygirlik bir aracı geçebilir, mümkündür, bunun sırrı mühendislerin seçtiği dişli oranlarında gizli. O son dişliyi çevirmek için de güç gerekmez mi? Hacim mi etkili olur bu durumda beygir mi? Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 1 Ekim 2021 Paylaş 1 Ekim 2021 Sefa Çelik yazdı: Son 1-2 senedir bisiklet sporuyla ilgileniyorum. Dişli oranlarının beygirden daha önemli olduğunu öğrendim. Şöyle ki, seçilen dişli oranına göre daha az kuvvet (beygir) uyguladığın halde daha hızlı gidebiliyorsun. Veya aynı anda eş zamanlı (aynı beygirle) senkron pedal çeviren 2 bisikletçiden biri dişli oranını değiştirerek uzayabiliyor. Beygiri yüksek olan daha hızlı gider tezi bende bisiklet sporundan sonra çürüdü. 190 beygirlik bir araç son hızda 220 beygirlik bir aracı geçebilir, mümkündür, bunun sırrı mühendislerin seçtiği dişli oranlarında gizli. Düz yolda rüzgar direncini yeninceye kadar evet, ondan dolayı yeni araçlar 10 vites veya cvt. Bu sayede 2.0 tdi a6 focustan az yakıyor ve hızlı gidiyor. Yorum bağlantısı
Alp Turgay 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Beygir gücünden çok vitesler, governor limit gibi şeylerle alakası vardır maksimum hızın. DSG, mekatronigi kolay ayarlanır bir vites olmadıgından o ayarlara çekmek zordur. Kendiniz şanzımanda dogru dürüst çalışabileceginiz bir arabada 180 beygir ile 300 km/h görebilirsiniz. Bunun yolu, final drive'ı şanzımandan sadece maksimum hıza göre ayarlamaktır. Dişliler ona göre ayarlanınca, 0-100 hızlanmanız düşer ama maksimum teorik hızınız tavan yapar. Buna long & high speed gearing mi ne deniyor. O kullanıldıgında, standartdan yüksek maksimal hızlara rahat çıkılıyor. Fakat burada sizin bahsettiginiz arabaların hepsinde zaten standart limitor var, o da 250 kph civarı vuruyor. Öncelikle onu kaldırıp, sonrasında diger şeylere bakmalısınız. Aracın agırlıgı ve önünüzdeki yol, aero, vs. diger etkenler. Böyle durumlarda çok uzun düz ve boş yola ihtiyacınız olacaktır dogal olarak, ve çokta tehlikeli iş. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 180 beygir bir otomobilin 300km/ h hızı ( gps 300km) görmesi çok zor düz yolda. Bence imkansız. Hava sürtünmesinin çok düşük olması lazım. 250 km hız limiti yazılımsal olarak bulunuyor bir çok araçta. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Sefa Çelik yazdı: Son 1-2 senedir bisiklet sporuyla ilgileniyorum. Dişli oranlarının beygirden daha önemli olduğunu öğrendim. Şöyle ki, seçilen dişli oranına göre daha az kuvvet (beygir) uyguladığın halde daha hızlı gidebiliyorsun. Veya aynı anda eş zamanlı (aynı beygirle) senkron pedal çeviren 2 bisikletçiden biri dişli oranını değiştirerek uzayabiliyor. Beygiri yüksek olan daha hızlı gider tezi bende bisiklet sporundan sonra çürüdü. 190 beygirlik bir araç son hızda 220 beygirlik bir aracı geçebilir, mümkündür, bunun sırrı mühendislerin seçtiği dişli oranlarında gizli. Düşük hızlarda evet ancak yüksek hızlarda hava direncini kırmak için beygir gücü gerekiyor. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 1500 kg lik kütleyi düz yolda belli bir rüzgarda 300 km hıza çıkarmak için gereken güç bellidir. Siz bunu şanzıman üzerine yoğunlaşarak 100 hp bir motorla yapamazsınız. Böyle bir dünya yok. Sürtünmesiz eğik düzlem varsa o zaman ben onu 1 hp motorla da yaparım. Yorum bağlantısı
Alp Turgay 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Buradaki külüstür, ufak tekerli, aerodinamisi kutu gibi sadece üzerine custom turbo takılmış 944, hafif yüksek egimli yolda yüksek oktavla 300 yapıyor. Büyük ihtimalle o zamanda tekere 250 beygir civarı falan iniyordur. Biraz araştırma yapmanızı öneririm yarış araçlarında nasıl şanzıman oranları degiştirilerek hızlara ulaşılabildiginin. Ben ufakken babamda Polo Classic vardı 100 beygirlik ve pertden dönme, kötü kondisyondaydı. 100 beygir altı veren o araçla babam 220 üstü yapardı siz burada çok daha yeni bir Cruze'un 200 yapamayacagından bahsediyorsunuz. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Sürat göstergesi de pertten dönmeymiş demekki. 100 hp altı araçla 220 üzeri hız. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Sürat göstergesi de pertten dönmeymiş demekki. 100 hp altı araçla 220 üzeri hız. gider, polo classic motoru emisyon 0 idi. 1.6 zetec escortlar 230 u rahat görürdü 1994-1955 model ise. sonrakiler 210 da kaldı mesela Yorum bağlantısı
Kerim Bilge 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 (düzenlendi) Ya ben napayım multitronicte son dişli oranı bile yok. Dün rampa aşağı kısa mesafede 233 ü zor gördüm. Konforu harika ama performansı törpülüyormuş gibi geliyor cvt sistemler bana… 7 Ekim 2021 tarihinde Kerim Bilgehan Arbek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 Arşimet bana bir dayanak noktası ve yeterli uzunlukta bir kaldıraç verin dünyayı yerinden oynatayım demiş, aynı mevzu. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 Mert Gülkokan yazdı: 1.4 honda jazz 100 hp jazz cvt ile yolda pire gibidir yahu? Mert Gülkokan yazdı: cvt nin performansı nasıl törpülediği tam aksine max tork devirinde sabit tutup ivlenme yapar? 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 Mert Gülkokan yazdı: rampada araba sollama gibi şansımız yok marmaris için yazıyorum çok dikkat etmek lazım hızımızı korumak bile zor rampaya çıktıkça eğim arttıkça gaza basınca hız artmazken devir artıyor mu? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 Burada cvt değil, tork konvertörünün etkisi var. Cvt dediğin değişken şanzıman. Güce etkisi yok. Gücü kaybettiren tork konvertörü. Ama gaza basınca devir yükseltip bir şekilde hızlanması lazım. Sonuçta 100 beygir ve 1100kg araba Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 Bundan 4 sene önce arkadaşımdaki mk2 5 silindir mareanın son dişlisini değiştirdiler balıkesir sanayisinde. orjinali 5.vites 3000 devir 100 le gidiyor şanzımanın. 5.vites oranını 3000 devir 135 km hız yapacak şekilde değiştirdiler. Önceki halinde düzde kesiciye kadar devirlenebilen ve yaklaşık 220 km hıza çıkabilen araç değişen oranda 185 duvarını geçemedi düz yolda. Hatta en ufak eğim varsa 5.vites kullanılamaz oldu. Neden çünkü giriş gücü yetmedi onu çevirmeye. Yokuş aşağı 240 ı geçiyordu evet yerçekiminin yardımı ile. Benim demek istediğim bu işte. Düz yoldan bahsediyorum. Yoksa bisikletin oranlarını da yokuş aşağı 80 90 yapacak şekilde değiştiririz. 10 derece eğimde yaparız da. Ya düzde? İşte onu arttırmak için giriş gücünü de arttırmak lazım. Mevcut motorla 300 yapayım olayı yokuş aşağıysa evet. Düzde ise devede kulak. 5 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: 5.vites oranını 3000 devir 135 km hız yapacak çok hesapsız dalmışlar, 115 e falan çıkartacak bir dişli bulsalar sonuç da alırlardı İlkay BAŞARAN yazdı: 5.vites 3000 devir 100 le gidiyor şanzımanın vesile ile neden böyle üretimde tasarlandığını sonuç alamayınca anlamıişlardır 3 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 Bu aslında, bir aracın iyi yol tutuşunun yalnızca amortisörlere bağlı olmadığı gibi bir durum. Güç, şanzuman yapısı ve dişli oranları, aerodinamik yapı vs vs. İlkay BAŞARAN yazdı: Bundan 4 sene önce arkadaşımdaki mk2 5 silindir mareanın son dişlisini değiştirdiler balıkesir sanayisinde. orjinali 5.vites 3000 devir 100 le gidiyor şanzımanın. 5.vites oranını 3000 devir 135 km hız yapacak şekilde değiştirdiler. Önceki halinde düzde kesiciye kadar devirlenebilen ve yaklaşık 220 km hıza çıkabilen araç değişen oranda 185 duvarını geçemedi düz yolda. Hatta en ufak eğim varsa 5.vites kullanılamaz oldu. Neden çünkü giriş gücü yetmedi onu çevirmeye. Yokuş aşağı 240 ı geçiyordu evet yerçekiminin yardımı ile. Benim demek istediğim bu işte. Düz yoldan bahsediyorum. Yoksa bisikletin oranlarını da yokuş aşağı 80 90 yapacak şekilde değiştiririz. 10 derece eğimde yaparız da. Ya düzde? İşte onu arttırmak için giriş gücünü de arttırmak lazım. Mevcut motorla 300 yapayım olayı yokuş aşağıysa evet. Düzde ise devede kulak. 100' den, 135' e çok sert bir geçiş olmuş. Araca başkaca modifikasyon yapılmada, yürüyememesi gayet doğal. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: çok hesapsız dalmışlar, 115 e falan çıkartacak bir dişli bulsalar sonuç da alırlardı vesile ile neden böyle üretimde tasarlandığını sonuç alamayınca anlamıişlardır Evet 260-270 yapacaklardı 155 hp 190 nm torklu araba ile. Evdeki hesap çarşıya uymadı. O oranda kullanacaksan giriş gücünü arttırman lazım (turbo vb) dedik ama deneyerek öğrenmesi daha hayırlı oldu. 1 1 Yorum bağlantısı
Kerim Bilge 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: jazz cvt ile yolda pire gibidir yahu? tam aksine max tork devirinde sabit tutup ivlenme yapar? abi tork bakımından dediğin doğru benim araba turbo dizel olduğu için rampada vs iyi ama top speed için maalesef cvt elverişsiz hele de dizel olunca boşa max.devirde gidiyor Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 Kerim Bilgehan Arbek yazdı: abi tork bakımından dediğin doğru benim araba turbo dizel olduğu için rampada vs iyi ama top speed için maalesef cvt elverişsiz hele de dizel olunca boşa max.devirde gidiyor Focus 1,6 Tdci CVT' ler vardı. Ne uğraşmıştım onlarla. Ara hızlanma, rampa vs çok iyi giderdi. Top speed için ise, sakin sakin hızlanınca 22X civarı görürdü. Ama seri bir şekilde yüksek hızlara çıkılmak istendiğinde ise, o kadar gitmezdi. Turbo dizel bir motor için en güzel sistem CVT bana göre. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 Mert Gülkokan yazdı: Hatalı olmuş zamanında aynı işlem 1.6 hitler motorlu golf4 e aynısı yapıldı 5. Vites 100 ile giden aracın dişlisine müdahele edip 3 bin devirde 120 ile gidecek şekilde yapıldı ve sahibi memnundu O konuda focus 1 çok iyidir Otomatikte olsa düz de olsa 3 bin devirde 120 yapardı Kıymetini bilemedim focus 1 in Evet. İşte buradan da sadece şanzımanla oynayarak son hızın motor gücünün izin verdiği kadar arttırılabileceği kanıtlanıyor. Yani 150 hp araba ile ben 270 yapacağım olayı yok. O arabayı 250 beygir yap dişli ile oyna yap 270 i. Fizikte vermeden almak yok. O Allaha mahsus. Tamer Topaç yazdı: Focus 1,6 Tdci CVT' ler vardı. Ne uğraşmıştım onlarla. Ara hızlanma, rampa vs çok iyi giderdi. Top speed için ise, sakin sakin hızlanınca 22X civarı görürdü. Ama seri bir şekilde yüksek hızlara çıkılmak istendiğinde ise, o kadar gitmezdi. Turbo dizel bir motor için en güzel sistem CVT bana göre. Ben cvt şanzımanı arabada da motorda da çok seviyorum. Motoru sürekli tork devrinde tutuyor. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Ekim 2021 Paylaş 7 Ekim 2021 Mert Gülkokan yazdı: sanırım burada tork konventörünü değil de cvt mekanizmasını korumak için tork kısıyorlar Evet bunu diyecektim bende. Yüksek ihtimalle sebebi bu Yorum bağlantısı
Recommended Posts