İçeriğe Yönlendir

Araç Şarj Modelleri ve Batarya Teknolojileri Paneli


Hamit inan

Recommended Posts

Hamit inan

Elektirikli otomobil teknolojisi ile ilgili izlediğim en kaliteli sunum. Dolu dolu gurur verici bir insan. Vakti ve bu konuya merağı olan arkadaşlar izlemeli. Keyif alarak izledim.
Forumda aradım ama daha önce bulamadım.

 

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Bataryanın ülkemizde üretilmesi lazım, elektrikli araçtaki en önemli bileşen bu. Diğerleri peşi sıra gelir, TOGG ne durumda acaba?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Bu kadar fazla olmayıp ta bu kadar çok konuşulan ikinci şey : Elektrikli araba 
Bi bitmedi yaygarası :)

 

 

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Hamit inan
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Bataryanın ülkemizde üretilmesi lazım, elektrikli araçtaki en önemli bileşen bu. Diğerleri peşi sıra gelir, TOGG ne durumda acaba?

Video içinde onun hammedde yüzünden imkansız gibi olduğunu ve çinin yaptırım olarak kullandığını açıklıyor. TOGG'un en son arkasında cami olan afişini gördüm :)

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Abdullah Yanık
Nihat Palolu yazdı:

 

Geç gelmişsin dünyaya aga.

 

https://www.eldorgroup.com/tr/sirket/eldor-un-hikayesi/

Ben Önder Yol beye bir çok konu da katılmıyorum. Kendisi ile yüz yüze de görüşmüşlüğüm var. İyi bir mühendis ama maalesef bunu doğru şekilde kullanamadı. En son duyduğum Türkiye deki ortaklarından ayrıldı ve kendi firmasını kurdu. Hem de Çinli ortaklar ile.

Bu arada internette gezinirken karşılaştığım güzel bir yazı okumanızı tavsiye ederim.        

 

bataryalı elektrikli araçlar

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ben Önder Yol beye bir çok konu da katılmıyorum. Kendisi ile yüz yüze de görüşmüşlüğüm var. İyi bir mühendis ama maalesef bunu doğru şekilde kullanamadı. En son duyduğum Türkiye deki ortaklarından ayrıldı ve kendi firmasını kurdu. Hem de Çinli ortaklar ile.
Bu arada internette gezinirken karşılaştığım güzel bir yazı okumanızı tavsiye ederim.        
 
bataryalı elektrikli araçlar

Türk ortakları önünü kesti hatırladığım. Adamın ufku geniş. Çinli bunu gördü ve kullandı. Devlet dahi destek olmadı
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:


Türk ortakları önünü kesti hatırladığım. Adamın ufku geniş. Çinli bunu gördü ve kullandı. Devlet dahi destek olmadı

destek? egede sahil bölgesinde yabancı yatlara satış ve halkın kiralayıp kullanması için 3 tekerli pilli motorsiklet gibi bir araç için fabrika açıldı, parçalar geldi, imalata başlayacak.... 3 tekerli pillilerin sahilede sürülmesi yasaklandı....

destek?

hollanda,onyalı  şişme bot imalatı için 150 bin avro hibe veriyor ilk başlayana, bizim tse 150 bin dolar test parası istedi....

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

 

bu arada esas suçlu Vw değil Bosch muş....

 

eur normuyla ilgili dedikleride önemli, 1-1-22 tarihinden sonra Eur5A ya geçmediğimiz taktirde ambargo yermişiz, traktör ve dizel meselesi.... 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

biz de kendi normumuzu yayınlarız kolay

neden olmasın :)  gerçi elektriklide norm yok sıfır emisyon...

 

yalnız adamın anlattıkları çok hoşuma gitti, Togg işinde birşeyle olacak gibi, yazılım sistem vs. olarak çok ileride olduğumuzu söylüyor, hatta almandan daha ileri, keşke olsa, yalnız pahalı olacağı kesin, enazından pil konusunda Çin e bağımlıyız sanırım, bunlarında sağı solu belli olmaz, dur bakalım Aspilsan da birşeyler yapıyor... bekleyelim görelim. 

 

Bizim içinse yani kullanıcı içinse en önemli engel Vergi, bunu çözmeli Devlet, teşvik olmalı vatandaşa...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

gerçi elektriklide norm yok sıfır emisyon...

şarj edirken harcanan enerjinin götürebildiği menzil kaynaklı emisyon farkı ne olacak.... derin oldu gerçi.

lpg.... de böyle başlamıştı.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

şarj edirken harcanan enerjinin götürebildiği menzil kaynaklı emisyon farkı ne olacak.... derin oldu gerçi.

lpg.... de böyle başlamıştı.

şarj için gerekli güç olayı kastın sanırım, apayrı bir sorun evet, alternatif birşeyler bulmak zorundalar...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

şarj için gerekli güç olayı kastın sanırım, apayrı bir sorun evet, alternatif birşeyler bulmak zorundalar...

açalım: X markası 50 sığa , Y markası da 50 sığa. yolda yan yana gidiyorlar, . X 300 km de bitiyor, Y 400 km de bitiyor. şimdi ikisinin dünya emisyonuna saldığı karbon aynı mı? değil, X daha çabuk bitti, daha çok kirletti.

EEee emisyondan dolayı nasıl bir vergi cezası keseceğiz buna?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

açalım: X markası 50 sığa , Y markası da 50 sığa. yolda yan yana gidiyorlar, . X 300 km de bitiyor, Y 400 km de bitiyor. şimdi ikisinin dünya emisyonuna saldığı karbon aynı mı? değil, X daha çabuk bitti, daha çok kirletti.

EEee emisyondan dolayı nasıl bir vergi cezası keseceğiz buna?

doğru, o yüzden çok uzun menzilli mesela 1500 km menzilli araba olacak, üstteki videoda değinmiş,  siz bu menzile sahip bir aracı zaten zırt pırt şarj etmessiniz, hızlışarja zaten htiyaç bile olmaz, çıktın gezdin dolaştın menzil indi, akşam gel gece 10 dan sonra fişe tak 5 saatte zaten yarı menzile dolar o araç, 220 volt ev elektriğiyle diyor, böyle menzilli aracı hızla şarja zaten takmana gerek yok..

 

kısaca senin dediğin sorunu çok uzun menzilli araçlarlar çözmeyi düşünmüşler, üstelik normal şebeke ceryanıyla şarj ediyorsun, ki böyle bir aracı hergün şarj etmene gerek yok, evden işe git gel 60 km olsun, bitermi o pil, gibi...  

 

bu işte biz dünyada en ileri seviyedeyiz diyor hala, ilginç harbiden, bakalım göreceğiz, yapsınlarda ölmeden binelim yahu :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sorunu çok uzun menzilli araçlarlar çözmeyi düşünmüşler,

menzili tek başına önemli değil, sığa/menzil oranı önemli. yoksa 5 ton araba yaparız 10000 km gider tek şarj ile, şarjın adeti de önemsiz, süresi de. hele bir gelsin o günler

hocam online olacak mı?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

menzili tek başına önemli değil, sığa/menzil oranı önemli. yoksa 5 ton araba yaparız 10000 km gider tek şarj ile, şarjın adeti de önemsiz, süresi de. hele bir gelsin o günler

hocam online olacak mı?

şarj için çektiği enerji az olsunda... yoksa masum değil elektriklide, dolaylı yoldan zarar yine var, başka bir güç kaynağı bulmak lazım...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

..

hocam online olacak mı?

 

Valla bir fuar firmasına vermişler onlar ziyaretçi alma fuar stand derdinde.. Bilmem ki. Zorlarız bakalım ama daha programı web sayfasında ilan edemediler. Kodamanları yerleştiremediler sanırım. tog mog gelecek. 

Bizim akademik sektörde 10 gün kala programın belli olmaması çok zayıflıktır. Bii kongre yapacan program belli değil. Olmaz yani. 1 ay evvelden en az açıklanması gerekir.

Bir de yeni OHM virüsü var. Yüksek omajlı.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Servet Aydın yazdı:

Emisyon zuranın sonları. Yayılan radyasyondan haberi var mı kimsenin.

02:00

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...