Erdoğan Temur 25 Ağustos 2021 Paylaş 25 Ağustos 2021 Merhabalar, Aracım üzerinde 2018 yılı üretimi 235-45-18 Hankook lastikler var. Diş derimlikleri hepsinde 5mm ölçüldü ancak araç 47 binde olduğundan yakın zamanda değiştirmeyi planlıyorum. Orjinal lastik ebatı dışında lastik kullanmak tüvtürk araç muayenesinde sorun oluşturur mu? Etiketinde tek ebat belirtilmiş ama ben 225-50-18 ebata geçmek istiyorum hatta 205-55-18 düşünüyorum. Araçla gittiğim yerler ince yanak için çok uygun değil kesin balon olur. Bu konuda yorumlarınızı alabilir miyim? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ağustos 2021 Paylaş 25 Ağustos 2021 o farka bakılmaz, 19 jantlı connectle giden kalır ama 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 25 Ağustos 2021 Paylaş 25 Ağustos 2021 Sorun teşkil etmez. Ben önde 185/65R15 arkada 195/55R15 ile geçtim 1 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 25 Ağustos 2021 Paylaş 25 Ağustos 2021 Belirttiğiniz lastikler arasında farklar var. Farklı donanım araçlarda farklı etiket varsa o etiketten temin ederseniz tuv de sıkıntı çıkmaz. Alacağınız lastiklerin fiyaıtınıda araştırın. Alternatif ölçülerin fiyatları farklı. 235/50r17, 215/55r17 ve 215/60r16 aynı çap ama fiyatları çok farklı. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Ağustos 2021 Paylaş 25 Ağustos 2021 Erdoğan Temur yazdı: Merhabalar, Aracım üzerinde 2018 yılı üretimi 235-45-18 Hankook lastikler var. Diş derimlikleri hepsinde 5mm ölçüldü ancak araç 47 binde olduğundan yakın zamanda değiştirmeyi planlıyorum. Orjinal lastik ebatı dışında lastik kullanmak tüvtürk araç muayenesinde sorun oluşturur mu? Etiketinde tek ebat belirtilmiş ama ben 225-50-18 ebata geçmek istiyorum hatta 205-55-18 düşünüyorum. Araçla gittiğim yerler ince yanak için çok uygun değil kesin balon olur. Bu konuda yorumlarınızı alabilir miyim? Yüzde3'e kadar güvenli sınırda kalıyorsunuz. Tüv bu ebat değişimine bakmıyor. Tüv'ün baktığı aynı aks üzerinde farklı ebat olmaması. Ayrıca 18 gerçekten İstanbul için zor bir ebat. 45 yanakla cesaret ister ara sokaklar dahi. Benim aracımda 17 var, zaman zaman 16'ya mı düşsem diye düşünmüyor değilim. 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 25 Ağustos 2021 Paylaş 25 Ağustos 2021 Bence hepsi bir yana 235 tabandan 205 tabana geçmek çok büyük cesaret. Aracın yol tutuşu için bence çok olumsuz bir durum. Bir önceki aracım 207 idi. Orjinali 15 inç üzerinde 17 inç jant vardı. Tüvtürk personeline sorduğumda lastikle çamurluğun arasında mesafe varsa geçiriyoruz cevabını almıştım. Ama bildiğim kadarı ile prosedür gereği yük ve hız endeksinin orjinalinden düşük olması sonucunda geçirmedikleri, yanlış bilmiyorsam. 1 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 25 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2021 (düzenlendi) Metin Uzunoğlu yazdı: Belirttiğiniz lastikler arasında farklar var. Farklı donanım araçlarda farklı etiket varsa o etiketten temin ederseniz tuv de sıkıntı çıkmaz. Alacağınız lastiklerin fiyaıtınıda araştırın. Alternatif ölçülerin fiyatları farklı. 235/50r17, 215/55r17 ve 215/60r16 aynı çap ama fiyatları çok farklı. Kafadan en az 4500 tl çıkacak gibi. Jant değiştirme fikrimden vazgeçtim. 225-50-18 bakıyorum. 55 yanak içinde 205 taban bu arabaya yakışmaz gibi geliyor. 25 Ağustos 2021 tarihinde Erdoğan Temur tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ağustos 2021 Paylaş 25 Ağustos 2021 (düzenlendi) ancak.yanak bir tık yükselince balon riski azalacak denemez, çoğu 235/45 lerin yanağın 225/50 den dayanıklı olabilir. bunu iyi araştırmalı, asıl amaç yanak ise, yanaklarda koruyucu çıkıntılar vardır 235/45 te, en azından çoğunda 25 Ağustos 2021 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 25 Ağustos 2021 Paylaş 25 Ağustos 2021 Erdoğan Temur yazdı: Kafadan en az 4500 tl çıkacak gibi. Jant değiştirme fikrimden vazgeçtim. 225-50-18 bakıyorum. 55 yanak içinde 205 taban bu arabaya yakışmaz gibi geliyor. Jant değişmeden yanak yüksekliği çok fazla değişmez. 235/50r17 ile 215/55r17 nin yanak yüksekliği hemen hemen aynı ama 215/60r16 aralarında 11 mm fark var. 1 Yorum bağlantısı
Erkut Uysal 25 Ağustos 2021 Paylaş 25 Ağustos 2021 Yük ve hız endeksine bakiliyor, etiket degerlerine uymuyorsa gecirmiyorlar... 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 25 Ağustos 2021 Paylaş 25 Ağustos 2021 Oğuzkan Erışık yazdı: Bence hepsi bir yana 235 tabandan 205 tabana geçmek çok büyük cesaret. Aracın yol tutuşu için bence çok olumsuz bir durum. Sıkıntılı bir durum yok aslında. 2016 mondeo boş olarak 1650 kg ve 240 km ye kadar hız yaptım. Araçta 235/45r18, 235/50r17 ve 215/60r16 ölçüleri standart lastik. 2019 larda 215/55r17 orjinal olarak geliyor. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 26 Ağustos 2021 Paylaş 26 Ağustos 2021 (düzenlendi) Jant küçülmeden yanak kalınlığı değişmez (orijinal boyutlara sadık kalarak) anca çap büyütülürse olur onda da %3 üzeri tavsiye edilmez. Jantinizin j değeri muhtemelen 8" o yüzden 205 taban lastik de uymaz (şahin doğan gibi \____/ şeklini almış lastikle gezerim derseniz ayrı. 8,0 Inches minimum 215 mm Tavsiye edilen 225 or 235 mm Maksimum 245 mm 26 Ağustos 2021 tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 26 Ağustos 2021 Paylaş 26 Ağustos 2021 Metin Uzunoğlu yazdı: Sıkıntılı bir durum yok aslında. 2016 mondeo boş olarak 1650 kg ve 240 km ye kadar hız yaptım. Araçta 235/45r18, 235/50r17 ve 215/60r16 ölçüleri standart lastik. 2019 larda 215/55r17 orjinal olarak geliyor. Metin abi lastiğin taban ve yanağının kesiştiği köşe jantın dış kenarlarından içerde kalacak merkeze doğru. 205 tabandan bahsediyorum. Ahmet abi şekille göstermiş. Bence sıkıntılı. Lastik çalışma prensibinin dışına çıkacak bu durumda. 1 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 26 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2021 Jant küçültmeyi düşündüm ama 18 jant arabaya çok yakışıyor. Muayenede sorun çıkmadığına göre 225_50_18 xl ile devam ederim. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 29 Ağustos 2021 Paylaş 29 Ağustos 2021 Kapı etiketinde tek ebat yazıyor ama TÜV kullanma klavuzunda gösterebilirseniz sorun yok demişti. Bende 215 50 17 yerine 225 45 17 kullanıyorum kullanma klavuzunda bu ebat var. Ha TUV bakmadı o ayrı. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 29 Ağustos 2021 Paylaş 29 Ağustos 2021 Henüz kışa var ama yeni konu açmadan ben de buradan yazayım. Eski Tiguan'ın kışlık lastikleri duruyor. Michelin Pilot Alpin Pa4 235/50/18 boyutlarında. Yeni Tiguan ise 235/55/18 boyutlu lastiklere sahip. Eski lastikler yenisine olur mu? Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 29 Ağustos 2021 Paylaş 29 Ağustos 2021 % 3,2 fark oluşuyor. Sınırın az biraz üstü.??? Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 29 Ağustos 2021 Paylaş 29 Ağustos 2021 Cavit Çırakoğlu yazdı: % 3,2 fark oluşuyor. Sınırın az biraz üstü.??? İşte ben de orada tereddütteyim. Üzerindeki lastikler 235/55/18 Pirelli Scorpion Verde. Yazlık olarak memnunum. Ama kışlık lastikler kullanımda sıkıntı yaratır mı? Lastikçim de aynı sınırı söyledi. Deneyip görürüz dedi ama bilemedim. Öte yandan 4 kışlık lastik 4-5 bin TL olacak. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts