İçeriğe Yönlendir

Ford Escort Klima Kompresörü Problemi


Alpay Urludağ

Recommended Posts

Alpay Urludağ

Klima radyatörunü, tüpünü, bağlantı borularını, kompresörünü değiştirdim. Komprösör ön orta bağlantı yerinden hava kaçırıyordu. Değiştirdiğim ikinci el klima kompresörü ile 600 km yol yaptım, kısa bir süre, üçüncü gün meme yapmış, içinden duman çıktı, buz gibi çalışan klima bu yüzden çalışmıyor, diğer yürüyen aksanları dört dörtlük çalışıyordu. İlgili yerler benzinle temizlendi, klima kompresörü ikinci el olarak tekrar değiştirildi. Dört dörtlük yine soğutuyordu. Toplamda 30 km yaptım, ikinci gün klima soğutmadı. Yine ön orta bağlantı yerinden hava kaçırıyordu ikinci kez aldığım ikinci el klima kompresörü. Yapan usta bu kez ücret almadan değiştirecek klima kompresörünü. 

 

1) Klima komprösörünün böyle olmasına ne neden olabilir, arabanın diğer aksanlarından olabilir mi, fazla elektrik gelmesi, bağlantı sorunları, arabayı veya klimayı yanlış kullanım, klima radyatörünün ikinci fana gereksinimi falan filan?

2) Şu anda klima çalışmadan kompresörü bu şekilde kullanmak yolda tehlike yaratır mı?

3) Kompresör değiştirildiğinde aynı sorunu tekrar yaşamamak için önerileriniz nedir? Yeni kompresörün de aynı sorunu yaşatma ihtimali var, çünkü diğer düzenekler aynı

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM



Klima radyatörunü, tüpünü, bağlantı borularını, kompresörünü değiştirdim. Komprösör ön orta bağlantı yerinden hava kaçırıyordu. Değiştirdiğim ikinci el klima kompresörü ile 600 km yol yaptım, kısa bir süre, üçüncü gün meme yapmış, içinden duman çıktı, buz gibi çalışan klima bu yüzden çalışmıyor, diğer yürüyen aksanları dört dörtlük çalışıyordu. İlgili yerler benzinle temizlendi, klima kompresörü ikinci el olarak tekrar değiştirildi. Dört dörtlük yine soğutuyordu. Toplamda 30 km yaptım, ikinci gün klima soğutmadı. Yine ön orta bağlantı yerinden hava kaçırıyordu ikinci kez aldığım ikinci el klima kompresörü. Yapan usta bu kez ücret almadan değiştirecek klima kompresörünü. 
 
1) Klima komprösörünün böyle olmasına ne neden olabilir, arabanın diğer aksanlarından olabilir mi, fazla elektrik gelmesi, bağlantı sorunları, arabayı veya klimayı yanlış kullanım, klima radyatörünün ikinci fana gereksinimi falan filan?
2) Şu anda klima çalışmadan kompresörü bu şekilde kullanmak yolda tehlike yaratır mı?
3) Kompresör değiştirildiğinde aynı sorunu tekrar yaşamamak için önerileriniz nedir? Yeni kompresörün de aynı sorunu yaşatma ihtimali var, çünkü diğer düzenekler aynı


1) klima kompresörü mekanik olarak çalışır yani gücünü motordan alır. Elektrik manyetik kasnağı harekete geçirir ve kompresör devreye girer. Bu nedenle elektrik ile alakalı bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Bağlantı ile alakalı olabilir. Usta rekoru fazla sıkıyor olabilir. Klima borularında kasma vs. olabilir.
2) klima devreye girmeyeceği için herhangi bir sorun olmaz.
3) ustayı değiştirin. Makina ile basılıyor ama ustanız klima gazını fazla basıyor olabilir.
Yorum bağlantısı
Alpay Urludağ
Mustafa YILDIRIM yazdı:

1) klima kompresörü mekanik olarak çalışır yani gücünü motordan alır. Elektrik manyetik kasnağı harekete geçirir ve kompresör devreye girer. Bu nedenle elektrik ile alakalı bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Bağlantı ile alakalı olabilir. Usta rekoru fazla sıkıyor olabilir. Klima borularında kasma vs. olabilir.
2) klima devreye girmeyeceği için herhangi bir sorun olmaz.
3) ustayı değiştirin. Makina ile basılıyor ama ustanız klima gazını fazla basıyor olabilir.

İlkinde Ankara'da, ikinci koprosörü ise Antalya'da yaptırdım. Antalya'daki ustanın kendine ikinci kez iş çıkaracağını düşünmüyorum, bu kez ücret almayacak. İkidir aynı yerden hava kaçırıyor, buraya koprösörün resmini ekleyecektim ekleyemedim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alpay Urludağ yazdı:

ikinci kez aldığım ikinci el klima kompresörü.

bazı parçalar, bu dahil, rafta saklanma koşulları özeldir, hava ile temas etmemesi gerekir, yağlayıp kutu içinde saklamalı. bizde 2.el parça işini bilnçli şekilde yapanı ben görmedim, zaten artık çoğu sıfır ithalat yapmakta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Urludağ
Çağlar Bayur yazdı:

bazı parçalar, bu dahil, rafta saklanma koşulları özeldir, hava ile temas etmemesi gerekir, yağlayıp kutu içinde saklamalı. bizde 2.el parça işini bilnçli şekilde yapanı ben görmedim, zaten artık çoğu sıfır ithalat yapmakta.

Yukarıda Mustafa Yıldırım klima gazını fazla basıyor olabilir dedi. Parçalar takılınca hava verdiler kaçak olup olmadığına bakmak için. Bunu yapan küçük bir çocuk 30larda vermiş havayı, ustası kızdı bu kadar yüksek verilmez diye. Yarısı kadar falan verilmeli imiş. Sanırım nedeni bu ikinci kompresörün hava kaçırmasının. Üzüldüğüm nokta şu, bir kompresörün yarı fiyatına Avrupa'da bu arabayı bir Avrupalının alabilmesi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alpay Urludağ yazdı:

Parçalar takılınca hava verdiler kaçak olup olmadığına bakmak için.

vakum yapar makina?

Yorum bağlantısı
Alpay Urludağ
Çağlar Bayur yazdı:

vakum yapar makina?

Kaçak olup olmadığını anlamak için hava gibi bir şey verdiler, 30'larda imiş çocuğun verdiği, yarısından az olacak falan dedi kızdı. Kompresörün hava kaçırması bundan olamaz mı demek istediniz. Başka sıra dışı bir şey olmadı

Yorum bağlantısı
Alpay Urludağ

Kompresör takıldı, yine iyi soğutuyor. Fakat normalde kilima gazı ibresi 250'de, gaz pedalına basıp gaz verince 300'ü geçiyor. Ek fan mı taktırmam gerekiyor, bu bir sorun mu? 250'yi geçmemesi gerekiyormuş 

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Alpay Urludağ yazdı:

Kompresör takıldı, yine iyi soğutuyor. Fakat normalde kilima gazı ibresi 250'de, gaz pedalına basıp gaz verince 300'ü geçiyor. Ek fan mı taktırmam gerekiyor, bu bir sorun mu? 250'yi geçmemesi gerekiyormuş 

Klimayı açınca fan devreye girmesi gerekiyor. Bir süre sonra fan hızlı devirde çalışmaya başlar. Klimacı bunu kontrol etmiştir. Ek Fan takmaya ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta araçtaki orijinal şekli çift kademeli fandır. 

Klimayı açınca fan seviyesini 1. kademe de kullanırken ara ara (yeterli soğutma oluşunca) kompresör devreden çıkıp tekrar çalışıyor mu? Eğer devreden çıkmayıp sürekli çalışıyorsa basınç arttığı için kaçak oluşuyor olabilir.  

Yorum bağlantısı
Alpay Urludağ
Mustafa YILDIRIM yazdı:

Klimayı açınca fan devreye girmesi gerekiyor. Bir süre sonra fan hızlı devirde çalışmaya başlar. Klimacı bunu kontrol etmiştir. Ek Fan takmaya ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta araçtaki orijinal şekli çift kademeli fandır. 

Klimayı açınca fan seviyesini 1. kademe de kullanırken ara ara (yeterli soğutma oluşunca) kompresör devreden çıkıp tekrar çalışıyor mu? Eğer devreden çıkmayıp sürekli çalışıyorsa basınç arttığı için kaçak oluşuyor olabilir.  

Mustafa hocam, Ankara gibi bir yerde ikinci fana ihtiyaç yok diyor, fakat sıcak illerde bu aylarda ikinci fan gerekli diyor arabama. Kompresörün devreden çıkıp çıkmadığını bilmiyorum. Benin bunu anlamam mümkün mü? Biraz internette araştırayım. Şu an arabayı yürütürken fanı açmıyorum, fanı açarsam yine kompresörünü bozarım diye. 

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Klima devreden çıktığını röle (Sigorta kutusundan çıt çıt diye ses duyarsınız) sesinden ve arabanın rahatlamasından anlarsınız. Klima açınca fan devreye giriyor mu? (İlk önce yavaş daha sonra hızlı devirde)

Ama Kalorifer fan kademesi 1. de olsun. Sıcak havada 2. de ve 3. kademede pek devreden çıkmaz. Yada havanın biraz serin olması lazım. 

Yorum bağlantısı
Alpay Urludağ
Mustafa YILDIRIM yazdı:

Klima devreden çıktığını röle (Sigorta kutusundan çıt çıt diye ses duyarsınız) sesinden ve arabanın rahatlamasından anlarsınız. Klima açınca fan devreye giriyor mu? (İlk önce yavaş daha sonra hızlı devirde)

Ama Kalorifer fan kademesi 1. de olsun. Sıcak havada 2. de ve 3. kademede pek devreden çıkmaz. Yada havanın biraz serin olması lazım. 

Araba hareketsiz halde on dakika çalıştırdım, fakat anlayamadım. Yarın elektrikçiye fan taktıracağım, o zaman sorarım. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...