Ali Darbaz 12 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 12 Ağustos 2021 İyi geceler.. Araştırmalarımı ilerlettim. Birikenleri boşaltayım. Fiat ile Gm 2004 yılında ortak girişimle z18xe denen motoru geliştirdi. 2005 yılında gm bunun twinportunun söküp değişken emme yolu uzunluğu olan modelini cıkardı. Adını A18Xer koydu. Baktılar a18xer euro 5 uygun değil hacmini 200 cc küçültüler. Oldu sana a16xer. Gm 2008 de yeni delta 2 platformu çıkıcak, bu arabayı daha ucuz yapmak için malzemeyi kısalım Cruze için f16d4 denen motoru yaparlar. Değişken emme yolunu söktükleri a16xer motora f16d4 adını koyarlar. Minimalci koreliler aynı motoru f14d4 koduyla tekrar 200 cc küçültür. 1400 cc motor haline gelir. Z18xer Z18Xer A16XER f16d4 F14d4 2011 yılında fazla çalmak istemeyen gm f16 ve f14 motora değişken emme sistemini geri takar. F16d4 114 hp iken 124 hp olur F14d4 92 hp iken 102 hp olur. Nasıl olmuşsa f16d4 a16xer motordan daha güçlü gösterirler. Gm tisa göre her iki motorda 85 kw yani 115 beygirdir. Sonradan anlaşıldıki 124 hp olması için yüksek oktanlı benzin kullanılması gerektiğidir. Reklam ve pazarlama oyunları yapılmıştır. Motor hacimleri ne olursa olsun tüm motorlar 4000 devirds maksimum tork, 6200 devirde maksimum güce ulaşmaktadır. Tüm motorlar 2200 devirden 6400 devire kadar motor torkunun %90 nını verir. Hepsi aynı termal verime sahiptir. Hepsi 100 kilo ağırlık civarındadır. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts