İçeriğe Yönlendir

Ford Escort - Sürekli Arka Porya Dağılması


Serkan BALCI

Recommended Posts

Serkan BALCI

Merhaba escort 98 cl aracım sürekli arka portakalı dağıtıyor amortisörleri baktırdım sorun denildi torsiyondan olabilir dediler torsiyonları değiştirdikten focus 1'in poryalarını taktırmak istiyorum ve randiman verirmi yapan varmı

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

Şase ciye gidip bir olcum yaptırın derim belki dağılan yerde yamukluk olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
(düzenlendi)

porya dağılacak bi parça değil, rulman demek istediniz sanırım. bizim araçların arka rulmanları kapalı rulman olmadığı için işçilik ve malzeme kalitesi çok önemli. aks somunu çok sıkılırsa rulman ezilir hemen bozulur. az sıkılırsa boşluk olur rulman yatakları çatlar yine bozulur. aks somunun tam 260 nm ile sıkılması gerekiyor. bunlara dikkat etmeyenler genelde kronik sorun gibi saçma bi cümle kullanır... bunla birlikte dedğim gibi kaliteli rulman olması gerekiyor. skf/fag gibi markalar tercih edilmesi gerekiyor. piyasada genelde skf var.

 

bunlar tamamsa poryada, aks milinde, arka dingilde veya jantta eğrilik var mı kontrol edilmeli. kampana yatağında boşluk var mı ona da bakılmalı

 

orjinal rulman dışında focus 1 rulmanı yaptıranlarda var. resimdeki gibi kampana rulman yatağı kapalı rulmanın dış çapına göre açılıp bir adet segman yatağı açılıyor. daha uzun ömürlü oluyor.

 

https://ibb.co/qrTHD4Z

tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Coşku Mert yazdı:

porya dağılacak bi parça değil, rulman demek istediniz sanırım. bizim araçların arka rulmanları kapalı rulman olmadığı için işçilik ve malzeme kalitesi çok önemli. aks somunu çok sıkılırsa rulman ezilir hemen bozulur. az sıkılırsa boşluk olur rulman yatakları çatlar yine bozulur. aks somunun tam 260 nm ile sıkılması gerekiyor. bunlara dikkat etmeyenler genelde kronik sorun gibi saçma bi cümle kullanır... bunla birlikte dedğim gibi kaliteli rulman olması gerekiyor. skf/fag gibi markalar tercih edilmesi gerekiyor. piyasada genelde skf var.

 

bunlar tamamsa poryada, aks milinde, arka dingilde veya jantta eğrilik var mı kontrol edilmeli. kampana yatağında boşluk var mı ona da bakılmalı

 

orjinal rulman dışında focus 1 rulmanı yaptıranlarda var. resimdeki gibi kampana rulman yatağı kapalı rulmanın dış çapına göre açılıp bir adet segman yatağı açılıyor. daha uzun ömürlü oluyor.

 

https://ibb.co/qrTHD4Z

 

Coşku' ya katılıyorum. 

Kendi aracımızda 9 yılda 3 kez arka teker rulman değişimi yapıldı. Tamamen işçilikle alakalı bir durum. Sökerken ve takarken çekiç yardımıyla söktükleri için malzeme zarar görüyor ve ömrü kısa oluyor.

Sanayide tork anahtarı ile somun/cıvata sıkan usta bulmak biraz zor.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...