Muhammed Orak 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 Merhaba, gecmis bayraminiz kutlu olsun oncelikle, 6 7 ay once 1.5 arabama ust kapak yapildi radyatörde basinc vardi ama ne yaga su nede suya yağ karisma vardi, testler yapıldı falan iste, bi ton masraf ettim ve son olarak kapak acildi segman honlama gayd lastikler subap conta vs. Değişti, simdi dolandim gezdim geldim actim kaputu, hortum yine şişmiş, havasini aldim ama şöyle bi sorunumuz var, havayi alırken obd cihazindan arabanin hararetini izliyorum 97 98 derecede su kaynamaya başlıyor ben de klimayı açıp fan acmasini sağlıyorum, simdi neyi gözden kaçırıyorum anlamadim, yapan ustaya gideceğim ama buyuk ihtimal basindan savacak ne onerirsiniz? Egr valfi patlak olsa boyle yapar mi? Egr sulu soğutmalı. Tavsiyeniz var mi? Motorun fotosu https://ibb.co/LC3SNDD Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 1. üst kapak neden yapıldı? arıza ne idi 2. segman atıldı ve blok mu honlandı? 3. hortum şişmiş derlen? su kaçağı mı var kelepçede? 4. 97-98 de su kaynattığını nereden tespit ediyorsunuz? radyatör/devirdaim değişti mi? Yorum bağlantısı
Muhammed Orak 25 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2021 Çağlar Bayur yazdı: 1. üst kapak neden yapıldı? arıza ne idi 2. segman atıldı ve blok mu honlandı? 3. hortum şişmiş derlen? su kaçağı mı var kelepçede? 4. 97-98 de su kaynattığını nereden tespit ediyorsunuz? radyatör/devirdaim değişti mi? Ust kapak contadan suphelendigi icin sokuldu o yüzden yapildi Segman ve honlama silindir yüzeyi taslandigi icin yapildi en azından usta öyle söyledi Su kaynattigini obd cihazindan takip ediyorum kendim baktim oradan öğrendim, radyatör degisti devirdaim 30 bin km once değişmişti. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 Muhammed Orak yazdı: Su kaynattigini obd cihazindan takip ediyorum obd den su kaynatıyor diye bir mesaj çıkmaz? üst ölçü segman ve honlama çok ciddi bir işlem. yağ yakıyor muydu motor? Yorum bağlantısı
Muhammed Orak 25 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2021 Çağlar Bayur yazdı: obd den su kaynatıyor diye bir mesaj çıkmaz? üst ölçü segman ve honlama çok ciddi bir işlem. yağ yakıyor muydu motor? Hayir yağ yakma yok, su kaynatiyor derken yanlis izah etmişim kusura bakmayın, soyle oluyor ben obd cihazindan takip ediyorum 98 derece civarinda su kaynamaya başlıyor ben de klimayi açıp fanın acilmasini sağlıyorum, havasini almaya çalışırken de radyatörun uzerindeki kapak uzerinden huniyle almaya çalışıyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 Muhammed Orak yazdı: su kaynamaya başlıyor kapaktan su mu atıyor? Yorum bağlantısı
Muhammed Orak 25 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2021 Çağlar Bayur yazdı: kapaktan su mu atıyor? Huniyle Havasini aldigim yerden kayniyor fokur fokur ben de mudahale ediyorum klimayi açıp fan actirmasini sagliyorum sonra icine su cekiyor 2 kez yaptim bu işlemi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 Muhammed Orak yazdı: Huniyle Havasini aldigim yerden kayniyor fokur fokur ben de mudahale ediyorum klimayi açıp fan actirmasini sagliyorum sonra icine su cekiyor 2 kez yaptim bu işlemi Suyun kaynamaması için tüm kapakların kapalı olması lazım 1 Yorum bağlantısı
Muhammed Orak 25 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Suyun kaynamaması için tüm kapakların kapalı olması lazım Kaynama normal mi? Peki sistemdeki havayi neden alamiyoruz? Acaba yanlis bisey mi yapıyoruz, 3 kez usta 2 kez de ben aldım yine de hortum sertleşiyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 huni ile ne yapılıyor onu anlamadım? radyatör kapağı açık olursa sıfır arabada da orada su fokurdar? termostat açınca da hortum normal sertleşir biraz da şişer? o da normal 3 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 Şu konuda hem fikir olalım öncelikle saf su deniz seviyesinde yani bir atm basınç altında 100 derecede kaynar.Motor soğutma sıvısı antifrizle karışık olduğu ve basınç altında olduğu için 98 derecede kaynamaz.Hortumun şişmesi hararet yaptığı anlamına gelmez.Göstergede hararet durumu nasıl. 1 Yorum bağlantısı
Muhammed Orak 25 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2021 Çağlar Bayur yazdı: huni ile ne yapılıyor onu anlamadım? radyatör kapağı açık olursa sıfır arabada da orada su fokurdar? termostat açınca da hortum normal sertleşir biraz da şişer? o da normal Huni ile su ekleniyor havasini almak icin,bi video ekleyeyim ne yaptigimi anlatmak icin, Bunu yapiyorum fan acmadan kaynamaya başlıyor. Furkan Bakırel yazdı: Şu konuda hem fikir olalım öncelikle saf su deniz seviyesinde yani bir atm basınç altında 100 derecede kaynar.Motor soğutma sıvısı antifrizle karışık olduğu ve basınç altında olduğu için 98 derecede kaynamaz.Hortumun şişmesi hararet yaptığı anlamına gelmez.Göstergede hararet durumu nasıl. Gostergede hararet tam ortada o yonden bi sorunum yok ancak hortum şişiyor ve bugun gördüm radyatorle ust hortumun bagli oldugu yerde su kaçağı meydana gelmis basinctan, simdi ya sistemde hava kilidi olustu alamiyorum havasini ya da atladigim bi nokta var. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 (düzenlendi) Furkan Bakırel yazdı: Hocam çok yanlış geliyon. Acık atmosfer basıncı ile araba sogutma sistemini aynı mantıkla düşünmeyin. Kapakları açıp durmayın. İçine saf su koyduysanız yanlış yaptınız. Antifiz eklemeniz lazım. Sizin hesaba göre benim araba atom bombası. 108 derece hararet veriyor. Edit yanlış kişi alıntı yapmışım. Telefon ilede silemedim. 25 Temmuz 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 huni ile falan olmaz,yutup teknolojisi o böyle bir teknik yöntem yok. toros şahin falan olsa neyse. hortumdur şişer, su kaçağı varsa motora dalmadan önce kaçıran yer yenilernir. bence ustaya bırakın motoru 1 Yorum bağlantısı
Muhammed Orak 25 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2021 Çağlar Bayur yazdı: huni ile falan olmaz,yutup teknolojisi o böyle bir teknik yöntem yok. toros şahin falan olsa neyse. hortumdur şişer, su kaçağı varsa motora dalmadan önce kaçıran yer yenilernir. bence ustaya bırakın motoru Anladim, usta boyle yapmami soylemisti usta da böyle alıyordu havasini o yüzden ben de böyle havasini almaya calisiyordum, teşekkür ederim bilgi icin. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 (düzenlendi) Hava alma olayı nedir? Ben mazda’da kendim değiştim suyu. Radyatör altından hortumu çıkardım. Su boşaldı. Hortumu takıp üstten suyu doldurdum. Ne hava aldım ne başka bir şey yaptım. Hiç sorun da yaşamadım. Serviste de böyle yapıyorlardı mazda’da. 25 Temmuz 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 yazılanlar ışığında, yeni bir ustaya da bu motoru gösterin derim, Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 (düzenlendi) Muhammed Orak yazdı: Anladim, usta boyle yapmami soylemisti usta da böyle alıyordu havasini o yüzden ben de böyle havasini almaya calisiyordum, teşekkür ederim bilgi icin. Bir kere alırsın, kapağı kapatırsın. Bakıma kadar ellemezsin. Kapağı açar ve tıslatırsan herşey boşa gider. 50/50 oranı ile su ve antifriz eklersen kaynama noktası Gm Dexcool için 128 dereceye çıkıyor. Yine 20 psi basınca sahip bir soğutma sistemi ise sadece su koysan bile 109 derece kaynama noktasına ulaşıyor. Bizim arabalarda mesela 20 psi basınçlı ortamda 50/50 karışım antifriz kullanımında kaynama noktası kaç dereceye yükselir hesaplamadım. Ama aravanın hararet kadranı 140 dereceye kadar çıkıyor 25 Temmuz 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muhammed Orak 25 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2021 Çağlar Bayur yazdı: yazılanlar ışığında, yeni bir ustaya da bu motoru gösterin derim, Ustanın kazığını yedim sanirim, bu da bana ders olsun ne diyim. 1 Yorum bağlantısı
Yasin Aygün 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 Muhammed Orak yazdı: Kaynama normal mi? Peki sistemdeki havayi neden alamiyoruz? Acaba yanlis bisey mi yapıyoruz, 3 kez usta 2 kez de ben aldım yine de hortum sertleşiyor. Hocam motor suyu belirli bir sebeple boşaltıldıktan sonra hava alma işlemi basittir. Motor soğukken suyu doldurursunuz devir daime giden alt hortumu biraz mıncıklarsınız elinizle tekrar eklersiniz marş yaparsınız motor çalışırken biraz daha mıncıklarsınız alt hortumu seviyeyi tamamlarsınız kapağı kapatırsınız. Motor ısınınca kaloriferi sıcağa alıp denersiniz sıcak üflüyor mu diye motora bakarsınız hararet çıkınca fan açıyor mu diye açıyorsa sorun yok. Bu işlemden 1-2 gün sonra tekrar seviyeyi kontrol edersiniz basınç altında o havayı atar kapaktan, eksikse tekrar eklersiniz bu kadar. Motor sıcakken kapağı açarsanız kaynar zaten her arabada böyle. Hortum sıcakta basınçtan sertleşir bu da normal. Yanlış bildiğiniz şeyler var 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts