İçeriğe Yönlendir

Doblo'nun 11 lt Yakması Normal mi?


Uğur Kamil

Recommended Posts

Uğur Kamil

Şirkete 1.6 Multijet 120 bg Maxi (peremio plus paket) Doblo aldık, araç bugün 1000 km oldu henüz.
Daha öncesinde 1.6 95 bg 2015 Connect kullanıyordum(hala şirkette kullanılıyor), araç %95 şehir içi kısa mesafe ağırlıklı kullanıyor, gayette sert kullandığım halde 7.5 lt cıvarı yakıyor(yazın klima açık) kışın 7 lt cıvarı(klima kapalı)
Hatta kısmen benzer şartlarda kullandığım 14+1 transit 12.5 lt yakıyor.

Şuanda doblo 10,5-11 lt arası değişiyor yakıtı, benzer şartlarda kullanılıyor. Hatta ilk 1000 km geçene kadar sert gaz tepkisi yapmıyordum.
2 şey dikkatimi çekti anlık tüketimde, aracı viteste rampa aşa veya yolun akarına bırakıp gazdan ayağını çekince anlık tüketim 2 lt altına düşmüyor. Dobloya özel bir durummu acaba bütün araçlarda anlık tüketim 0 olur.
Birde normalde ayağını gazdan çekince aracın gidişine ve yol durumuna göre anlık tüketim direk 0 düşer ama dobloda 2 lt düşmesi bile biraz geç oluyor. 

Kısaca doblonun 11 lt yakması veya motorun bu çalışma prensibi normalmi? Daha önce hiç fiat arabası kullanmadım.
Demekki connect gibi sert kullansam 12 lt yakar.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Euro 6d motor doblo ile sürekli kısa mesafe ve soğuk motor gidersen tüketim yükselmesi normal. Katalitic konverter ısınsın diye fazla yakıt tüketir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

5bin km'ye kadar gayet yüksek yakacak. Sonrasında şehir içi 8.5'a falan sabitlersiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Pompa ölçümüne bakmak lazım, 500de yol bilgisayarı 9.0 civarı gösteriyorken pompa ölçümü 7.5 civarında çıkıyor. Sapması biraz fazla 1.6 mjetlerde.

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Benim Stilo da da anlik tuketim 2 lt altına dusmuyordu. Fiat araçlarının yol bilgisayarında ki hesaplamaya özgü bir durum gibi.
Denildiği gibi pompa olcumune bakmak lazım olcumde bilgisayar ile pompa büyük oranda tutuyordu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Uğur Kamil yazdı:

aracı viteste rampa aşa veya yolun akarına bırakıp gazdan ayağını çekince anlık tüketim 2 lt altına düşmüyor.

fiat yazılımcıları öyle tercih etmiş, o an 0 olsa da ekranda en çok 2 ye düşüyor. tüketime etkisi yok

Uğur Kamil yazdı:

Demekki connect gibi sert kullansam 12 lt yakar.

kornetin az yaktığına kimse inanmaz, o şehir efsanesi yerleşti bir kere.

 

en az yakan doblo, bir önceki kasa 1.3 mjet idi,

Sani Gerşon yazdı:

5bin km'ye kadar gayet yüksek yakacak. Sonrasında şehir içi 8.5'a falan sabitlersiniz.

domates mi bu? zamanla kızaracak

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

2002 de 1,9 JTD Doblo almıştık dükkana. Ortalama tüketimi 16-17 okuyorum kafam karıştı doğal olarak. Servise sordum anlamlı bir cevap gelmedi sonra bozuk türkçesiyle biri aradı, meğer ekranda görünen bir litre mazotla gideceği km bilgisiymiş. Niye yazdım bilmiyorum doblo denince aklıma gaza basınca gideceği yolu şaşıran bir araba ve bu anekdot gelir.. 😃

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Şehir içi ortalama 10 şehir dışı 5 civarı yakacak. Ortalama yakın sürede 7.5 civarı olur. Doblo anlık 2 demek 100km menzilli 2 litre ile gidecek demek. Değişik yakıt hesaplama sistemi var. Eco modu varsa kullan şehir içinde.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Sürekli kısa mesafe kullanıldığı için araç bilerek fazla yakıt yakıyor. Katalitik ısıtmasının yanında dpf temizlemek için de yakıt yakıyordur. 

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Ali Darbaz yazdı:

Euro 6d motor doblo ile sürekli kısa mesafe ve soğuk motor gidersen tüketim yükselmesi normal. Katalitic konverter ısınsın diye fazla yakıt tüketir. 

Kısa mesafe ama motor soğumuyor, araçı markkette servis aracı olarak kullanıyorum. 1 haftada 1000 km yaptık ordan kıyaslayabilirsiniz gün içinde nekadar koştuğunu.

 

Sani Gerşon yazdı:

5bin km'ye kadar gayet yüksek yakacak. Sonrasında şehir içi 8.5'a falan sabitlersiniz.

o değerleri görebilceğimiz gibi gelmiyor. bakalım ilk yağ bakımından sonra ne değişecek.

 

Selçuk Bakış yazdı:

Pompa ölçümüne bakmak lazım, 500de yol bilgisayarı 9.0 civarı gösteriyorken pompa ölçümü 7.5 civarında çıkıyor. Sapması biraz fazla 1.6 mjetlerde.

Aracın şuan taşıt tanıma sistemi takılmadığı için depoyu fullemedim, ışık yanmaya yakın 300 tl alıyorum, taşıt tanıma gelsin fulleyip deniycem.

 

Çağlar Bayur yazdı:

kornetin az yaktığına kimse inanmaz, o şehir efsanesi yerleşti bir kere.

Üstelik connect 225 binde 200 binde enjektörleri serviste orjinali ile değişti, 0,5 lt düştü yakıt ondan önce 8 lt cıvarı yakıyordu. Ben 170 bindeyken kullanmaya başladım 0 ken durumu neydı bilgim yok.

Yeni connect'in parçaları biraz pahalı, anında bulması zor(servisin elinde bile olmuyor) Birde dolu bir Connect almaya kalkınca 100bin tl cıvarı daha fazla para vermek gerekiyor diye yeni aracı Doblo seçtik. Parça sorunu yaşamayız diye düşündük.

Saygın Can Oğuz yazdı:

Genel olarak yorumlarda 105hp olanın daha az yaktığı yazılıyor.

Sakın kullanımda fark olmazda, ikiside zorlanarak kullanınca güçlü olarak birazdaha fazla yakabiliyor.(çoğu markada durum öyle) kaldıki şuana kadar aracı ciddi anlamda hiç zorlamadım gibi birşey. Connect'le ışıklardan kalkışta veya yolda giderken genelde dip gaz giderdim.

 

Servet Aydın yazdı:

Şehir içi ortalama 10 şehir dışı 5 civarı yakacak. Ortalama yakın sürede 7.5 civarı olur. Doblo anlık 2 demek 100km menzilli 2 litre ile gidecek demek. Değişik yakıt hesaplama sistemi var. Eco modu varsa kullan şehir içinde.

8-8.5 lara razıyız. Yoksa tiransit yerine küçük(az yaksın) mantığı ile doblo kullanmak pek mantıklı gelmiyor.

Eco mod diye birşey yok servet abi, zaten gazı yumuşak ve aracı akarında sakın yumuşak kullanıyorum(şuanlık) 1000 km devirdik ardık sık sık zorlarım :)
 

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sürekli kısa mesafe kullanıldığı için araç bilerek fazla yakıt yakıyor. Katalitik ısıtmasının yanında dpf temizlemek için de yakıt yakıyordur. 

Transit'tede adblue var, hatta garip bir sistemi var, egzoz dolu oranını gösteriyor %100 ken performansı etkiliyor vs vs bitmeye yakın xxx km kaldı, motor çalışmıycak vs uyarısı veriyor(koymasak çalışmıycakmı acaba gerçekten) bi bakıyorsun %20 lerde dolu gösteriyor devirli kullandığın halde bi bakıyorsun %80 lere çıkmış.

Doblo'dakı adblue hakkında bilgim yok, ekranda herhangi bi bilgiye ulaşamadım, 1000 km oldu hala herhangi bi uyarı yok(bayide nekadar dolu geliyor vs)

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Şirkette 105lik kullanıyorum 2017 model. 7.5 7.9 arası yakıtı. Bazen sert bazen yumuşak kullanıyorum. 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Fiatlarda 2 litrenin altını göstermiyor. Ancak düşüyor aslında. Bu bir sorun değil.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Uğur Kamil yazdı:

Transit'tede adblue var, hatta garip bir sistemi var, egzoz dolu oranını gösteriyor %100 ken performansı etkiliyor vs vs bitmeye yakın xxx km kaldı, motor çalışmıycak vs uyarısı veriyor(koymasak çalışmıycakmı acaba gerçekten) bi bakıyorsun %20 lerde dolu gösteriyor devirli kullandığın halde bi bakıyorsun %80 lere çıkmış.

Doblo'dakı adblue hakkında bilgim yok, ekranda herhangi bi bilgiye ulaşamadım, 1000 km oldu hala herhangi bi uyarı yok(bayide nekadar dolu geliyor vs)

Adblue daha farklı bir şey. 
 

yeni nesil dizeller çok komplike oldu. Sistem karmaşık hale geldi. O yüzden insanlar biraz benzine döndü zaten

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Benim 500L de 120'lik ve şehir içi ortalaması 6,5-7,5 arasında oluyor genellikle. Bazen sert bazen yumuşak bir kullanıyorum. Arabanın ağırlığı 1350kg falan. Doblo Maxi daha ağırdır belki ama bu kadar farketmemeli diye düşünüyorum. Fiatlarda gaza basılmadığı her durumda yol bilgisayarı yakıtı 2lt olarak gösteriyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Depo ölçümü yapmak gerek yol bilgisayarı hatalı ölçüm yapıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Cutoff yapmıyorsa normal değildir.

Fiat’da cutoff yapınca 2lt yazıyor. Yasal düzenlemelerle alakalı sanırım. Olur da biri “burada sıfır yazıyor ama şu kadar yakmış” diye dava açarsa başları ağrımasın diye güzel önlem almışlar

Coşkun Basan yazdı:

Depo ölçümü yapmak gerek yol bilgisayarı hatalı ölçüm yapıyor olabilir.


daha araba çok yeni. Hatalı da olsa çok cüzi olur

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Fiat’da cutoff yapınca 2lt yazıyor. Yasal düzenlemelerle alakalı sanırım. Olur da biri “burada sıfır yazıyor ama şu kadar yakmış” diye dava açarsa başları ağrımasın diye güzel önlem almışlar

 

 

Hepsi de çok ince düşünceli :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

domates mi bu? zamanla kızaracak

Kızarıyor valla zamanla :)

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Fiat’da cutoff yapınca 2lt yazıyor. Yasal düzenlemelerle alakalı sanırım. Olur da biri “burada sıfır yazıyor ama şu kadar yakmış” diye dava açarsa başları ağrımasın diye güzel önlem almışlar

Ne garip, aynı firma, aynı motor, aynı sistem ama benim Jeep'te -- yazıyor cutoff'ta. Sadece rejenerasyon varsa 1.2LT yazıyor cutoff'ta.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Kızarıyor valla zamanla :)

Ne garip, aynı firma, aynı motor, aynı sistem ama benim Jeep'te -- yazıyor cutoff'ta. Sadece rejenerasyon varsa 1.2LT yazıyor cutoff'ta.

Fiat politikası demek ki. Jeep sakınca görmemiş yazmış. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

daha araba çok yeni. Hatalı da olsa çok cüzi olur
Net konuşmak için depo ölçümü görülmeli hata payı nedir görmek gerek
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

domates mi bu? zamanla kızaracak

 

 

Kızarıyor abi, şöyle ki, lineayı aldığımda 7 litreye çok yakın yakıyordu. Şimdi 5,5'in altında pompa verisi. Arabayı aldığımda 190 bin km'deydi üstelik. Rodaj falan diyorlar da bence hikaye. Kullanıcı araca alışıyor zamanla. 5. viteste 90 ile giderken 4,5 litre de yaktırabiliyorum, 5,5 litre de. İki şekilde de 5. viteste 90'la gidiyor. Garip ama gerçek :D 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...