Çağlar Bayur 10 Temmuz 2021 Paylaş 10 Temmuz 2021 cigarette teknelerini imal etmeye başlayan yarı İtalyanın hikayesi çok sürükleyicidir Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 10 Temmuz 2021 Paylaş 10 Temmuz 2021 Celal Aydın yazdı: İşte bahsettiğim olayın gerçekleşmiş hali dizel bir başka yürüyor. 350cdi hic basmadan 90 ile en az 5.6 yaktirabilmistim ama. yani yavas gidilecekse daha kucuk dizel motor yeterli ve ekonomiktir. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 10 Temmuz 2021 Paylaş 10 Temmuz 2021 350cdi hic basmadan 90 ile en az 5.6 yaktirabilmistim ama. yani yavas gidilecekse daha kucuk dizel motor yeterli ve ekonomiktir. 350 CDI yaksa da olur [emoji100] Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Merhaba arkadaşlar son günlerde lpg ye gelen zamlar iyice zıvanadan çıktı aracımı iki sene önce aldım 2.80₺ litre fiyatı olan lpg şuan 4.69₺ o dönemlerde %40 tasarruf sağlarken şuan çok düşük rakamlar sağlıyor ve gereksiz bir hal alır oldu Şehir içi atmosferik motor 100km/8 litre * 7,74₺ benzin =61,92₺ Ayrı şartlarda lpg %20 benzine göre fazla yakacağından 100km/10litre*4,69₺ lpg =46,9₺ Bu fark da 15₺ gibi bir rakam yapıyor ki 1000km 150₺ fark yapar sizin görüşleriniz nelerdir? 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 @Ali Darbaz Bu konuda destek verebilecektir. Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Bizim ülkemizde birşeyin fiyatı artarken diğeri öyle kalmaz. Yakında benzine gelecek olan zamlarla beraber o 15 lira daha da artacak bence. Yorum bağlantısı
Ümit Türk 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Benzin en son 7.79 du aldığımda. Benzin bu kadar yüksek iken gazın ucuz olmamasına şaşırmamak lazım. Gaz halen ekonomik şuanda. Yorum bağlantısı
Murat Azalma 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 aracımı geçen sene eylül ayında aldım. bin km sonra prins LPG sistemi taktim. bugün itibarı ile 25xxx km yapmışım. 2 ayda 7bin km farkın 4bine yakını tatilde yapıldı. üstte bulunan paylaşımıma nazaran şu anda 201 TL ile doluyor depo. shell yakıt kullanıyorum ve sürekli aynı istasyondan almaya çalışıyorum. bence benzin , yılda 5-10 bin km yapan için kullanılabilir. ama üstüne çıkınca LPG avantajlı bence. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 (düzenlendi) Arabalar fabrikasyon veya bayi çıkışlı lpg’li çıkıyor. Eskiden bu yoktu. Ne oldu? Lpg’li araba sayısı arttı. Devlet bunu gördü. Ne yapıyor? Arz talep. Lpg kullanımı azalmadıkça lpg fiyatı benzine yaklaşır. Şu an zaten lpg kiti taktıranların sayısı çok azaldı. O sınıra gelindi. Millet benzin kullanırım diyor. Eski taktıranlar lpg kullanıyor tabi 28 Eylül 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Arabalar fabrikasyon veya bayi çıkışlı lpg’li çıkıyor. Eskiden bu yoktu. Ne oldu? Lpg’li araba sayısı arttı. Devlet bunu gördü. Ne yapıyor? Arz talep. Lpg kullanımı azalmadıkça lpg fiyatı benzine yaklaşır. Şu an zaten lpg kiti taktıranların sayısı çok azaldı. O sınıra gelindi. Millet benzin kullanırım diyor. Eski taktıranlar lpg kullanıyor tabi Geçen sorduğum i20 bayi tarafından lpg takılan araçlarda vardı ve 8bin liralık fark istiyorlardı yılda 10bin km yapan biri için gereksiz bir iş Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Yakup Kocaağa yazdı: Geçen sorduğum i20 bayi tarafından lpg takılan araçlarda vardı ve 8bin liralık fark istiyorlardı yılda 10bin km yapan biri için gereksiz bir iş Şu an lpg sistemi olanlar bile kapatıyor. Corolla sayfalarında okuyorum görüyorum tek tük. Yeni takan yok gibi bir şey Yorum bağlantısı
Metin Mankal 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Tasarruf anlamında dizel yeniden öne geçmeye başladı..Ama ne kadar sürer bilmem.. Yorum bağlantısı
Hamit inan 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Benzin LPG ve mazotta son durum Metin Mankal yazdı: Tasarruf anlamında dizel yeniden öne geçmeye başladı..Ama ne kadar sürer bilmem.. Onada 15 kuruş geldi sıralı gidiyor zamlar Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Geçen bir haber okumuştum. LPG deki ÖTV sıfırlandı, ilk gelecek zam direk yansıtılacak diye. Bu devride aracı sadece zorunlu zamanda kullanmak, diğer zamanlar elektrikli scooter ile gitmek veya yürümek lazım. Fiyatlar böyle giderse yakında aşağıdaki araçları ülkemizde görmeye başlarız. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 benzer konu olduğundan birlestirilmiştir. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Eskiden çok fazla hesap yapardım ama artık yapmaya gerek yok. Herşeyin doğali uygun olanıdır. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Ali Darbaz yazdı: Eskiden çok fazla hesap yapardım ama artık yapmaya gerek yok. Herşeyin doğali uygun olanıdır. Kaçınılmazsa zevkine bakıyorum diyorsun 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 (düzenlendi) Ahiretlik kopy paste attım. Uygulayanlar az yakıyormuş. Menşei Amerika Bagajınızdaki gereksiz çöpü boşaltın. Aracınızda taşıdığınız ek ağırlık bedavaya binmez. Onu hareket ettirmek için enerji gerekir. Gereksiz eşyaları aracınızdan çıkarmak yakıt tasarrufu sağlar. 5) En verimli sürücünün sürmesine izin verin Araçta birden fazla ehliyetli sürücü var mı? En verimli sürücünün sürmesine izin verin! Ve onun bilgeliğinden öğrenme fırsatını yakalayın. 6) Bir yakıt ekonomisi forumuna katılın Heyecanınızı ve hedeflerinizi paylaşan diğer kişilerle konuşarak yakıt tasarrufunuzu artırmanın yollarını öğrenmek için olağanüstü bir foruma katılın . 7) Kullanılmayan tavan raflarını çıkarın Aracınız bir portbagaj ile geliyorsa ve onu kullanmıyorsanız çıkarın. Aynısı bisiklet rafları için de geçerlidir. Bunu yapmak aerodinamik sürtünmeyi azaltacak ve daha iyi yakıt ekonomisi sağlayacaktır. 😎 Lastik şişirmesini düzenli olarak kontrol edin Lastik basınçlarınızın minimumda üretici özelliklerine göre ayarlandığından emin olun. Basınç ne kadar yüksek olursa, yuvarlanma direnci o kadar az olur. Basıncın ortam sıcaklığından etkilendiğini unutmayın. Sıcaklık düştükçe lastik basıncınız da düşer, bu nedenle mevsimlerin değişimini takip edin. 9) Yakıt tüketiminizi takip edin Verimliliği artırmanın ilk adımlarından biri yakıt tüketimini izlemektir. Tüm yakıt makbuzlarınızı kaydetme, kat edilen mesafeyi ve yakıt ekonomisini (MPG) kaydetme alışkanlığı edinin. Yolculuk türünü ve ilerlemenizi izlemek için kullanılan yeni teknikleri kaydetmek için küçük bir not defteri tutun. Tanktan tanka geri bildirimin daha yavaş hızı, sürüş tekniği hakkında geri bildirim için ideal olmasa da, "büyük resim" ilerlemenizi kaydetmek ve izlemek harika bir motivasyondur. Yakıt tüketimini izleme hakkında daha fazla bilgi için Ecomodder Blog'a bakın . 10) Bir yakıt tüketimi ekranı kullanın Geri bildirim, sürüş alışkanlıklarını iyileştirmek için kesinlikle çok önemlidir. Tüketiminizin tanktan tanka izlenmesi yeterince iyi değil. Tek tek seyahatleri ve hatta düzenli olarak seyahat ettiğiniz seyahatlerin bölümlerini takip edebilmeniz için okumayı istediğiniz zaman sıfırlamanıza izin veren araçlara ihtiyacınız var. Fabrikada kurulu yakıt tasarruflu bilgisayarları olmayan araçlar için seçenekler arasında ticari ScanGauge ve PLX Kiwi bulunur. Açık kaynak seçenekleri arasında MPGuino ve SuperMID bulunur. Saygın vakum göstergesi bile, yük / hedef sürüşü ile sürüş yaparken verimliliği artırmanıza yardımcı olabilir. Verimlilik modları listesindeki yakıt tüketimi göstergeleri hakkında bilgi alın. Rota seçimi ve yolculuk zamanlaması... 11) Daha az seyahat edilen yolu kullanın Genel olarak konuşursak, daha yoğun olanlar yerine daha az seyahat edilen yolları seçme seçeneğiniz varsa, etrafınız başka araçlarla çevriliyken olduğundan daha geniş bir yelpazede yakıt tasarrufu teknikleri kullanmak için kendinize daha fazla esneklik verirsiniz. Hatta biraz daha uzun, hafif seyahat edilen bir rotanın, daha kısa, daha yoğun rotaya göre daha düşük toplam yakıt tüketimiyle sonuçlanabileceğini bile görebilirsiniz. 12) Erken ayrıl ve acele etme Verimli sürüşün düşmanı, kendinizi acele içinde bulmaktır. Gideceğiniz yere biraz erken gidin, böylece daha hızlı sürmek, daha geç fren yapmak ve aksi takdirde kötü alışkanlıklara geri dönmek için baskı hissetmeyin. Verimli sürüş, tipik bir kişinin sürüş tarzından çok daha rahatlatıcı olabilir, ancak biraz daha fazla zaman ayırmanız gerekir. 13) yan rüzgar bariyeri Karşı rüzgarlar yakıt tüketimini artıran tek rüzgar değildir - çapraz rüzgarların da büyük bir olumsuz etkisi olabilir. Yan rüzgar koşullarında, kenarı boyunca bariyeri (ağaçlar veya binalar) olan bir rota seçmek, açıktaki bir yola kıyasla yakıt tasarrufu sağlayacaktır. 14) 'Koridor etkisi' Diğer her şey eşit olduğunda, bir trafik akışı içinde (aynı yönde) bir otoyolda sabit bir hızla seyahat etmek, tek başına aynı hızda gitmekten daha verimlidir. Nedeni aerodinamiktir: Bir trafik akışı, seyahat yönünde yerel bir rüzgar akımı oluşturur. Bu yapay esintiden yararlanacaksınız. 15) Geçiş noktalarınızı not edin Düzenli olarak aynı yollarda seyahat ediyorsanız, yol boyunca verimliliği en üst düzeye çıkaran geçişlerin gerçekleştiği noktaları not etmek (ezberlemek) için bilinçli bir çaba gösterin. ÖRNEĞİN. Bir sonraki dur işaretine ulaşmak için sahile nereden başlayacağınızı ezberleyin. Veya bir tepeyi hangi hızda aşabileceğinizi not edin, böylece inişten sonraki bir sonraki geçiş için yeterince hızlı seyahat edebilirsiniz. 16) Benzin istasyonu gezilerinizi zamanlayın Çizgileri ve aşırı rölantiyi önlemek için yoğun olmayan zamanlarda aracınıza yakıt ikmali yapmayı planlayın. 17) Drive-thrus'tan kaçının Pencerelerden geçmekten kaçının. Aşırı rölantiye yol açarlar. 18) En az dirençli şerit Çok şeritli trafikte, gereksiz ve öngörülemeyen frenleme/hız değişimlerinden kaçınmak için "en az dirençli şeridi" seçin. ÖRNEĞİN. otobüslerin kalktığı ve durduğu şeritlerden kaçının veya arabalar beklenmedik şekilde fren yaparak garaj yollarına/park yeri girişlerine dönüşebilir. 19) Tepelerin altındaki duraklardan kaçının Yokuş aşağı inerken kazandığınız kinetik enerjiyi frenlemeye ve boşa harcamaya zorlayan yokuşların dibinde durakları olan yollardan kaçının. 20) Rüzgardan yararlanın Mümkünse, güçlü arka rüzgarlardan yararlanmak için zaman yolculukları yapın. Güçlü karşı rüzgarlara/yan rüzgarlara çıkmaktan kaçının. 21) Pürüzsüz yol yüzeylerini seçin Diğer her şey eşit olacak şekilde, çakıllı veya bozuk, bozuk yolların üzerinde pürüzsüz, asfalt/beton bir yüzeye sahip bir rota seçin. Daha pürüzsüz yüzeyler yuvarlanma direncini azaltır. 22) Kötü hava koşullarından kaçının Yağmur/kar/karlı çamur yuvarlanma direncini önemli ölçüde artırabileceğinden, mümkünse sert havalarda araç kullanmaktan kaçının. Bu kuralın istisnası, yüksek rüzgarların (kuyruk rüzgarları) avantajınıza kullanılabileceği durumlar olabilir. 23) Yoğun trafikten kaçının Seçeneğiniz varsa, trafiğin yoğun olduğu saatlerde seyahat etmekten kaçının. Yollar başka sürücülerle doluyken, sürünün tipik olarak kullanmadığı veya tahammül etmediği sürüş tekniklerini kullanmak için daha az seçeneğiniz olur (örneğin, düşük otoyol hızları, dur işaretlerine doğru boşta sürme vb.). 24) Hava sıcakken sürün Esnekliğiniz varsa, seyahatlerinizi soğuk (gece/sabah erken) yerine ılık sıcaklıklara (yani gün ortası) denk gelecek şekilde ayarlayın. Soğuk lastikler ve aktarma organları daha fazla yuvarlanma ve mekanik direnç gösterir ve soğuk bir motor daha az verimlidir. 25) Kargoyu "yüksek" olarak alın, "düşük" teslim edin Mümkünse, evinizden daha yüksek olan mağazalardan alışveriş yapın. Bu şekilde, aldığınız ekstra ağırlık (alışveriş ürünleri), artan dönüş ayağına göre daha az ceza gerektiren azalan dönüş ayağı için gemidedir. Şehir içi/şehir dışı sürüş... 26) Momentumu koru: dur işareti 'dur ve sürün' Önünüzdeki birden fazla araç bir dur işaretinden (veya kırmızı ışıkta sağa dönüşten) geçerken, bu normalde bir tampondan tampona trafik sıkışıklığında bulunan mini bir 'dur ve sürün' durumunu temsil eder. Yaklaşımınızı, öndeki son araba hareket ederken dur işaretine varmak için ayarlayın. 27) Momentumu koru: bir kısayol al Bazen bir kavşakta veya başka bir aracın arkasında durmak zorunda kalarak etrafta dolaşmak için köşe otoparklarından, ara sokaklardan veya ara yollardan geçmek için seçenekler vardır. Tabii ki otoparklarda kendi risklerini (yayalar, park yerinden geri dönen araçlar vb.) içerdiğinden azami özen gösterilmelidir. Ayrıca bazı bölgelerde köşe park yerlerini kesmek yasa dışı olabilir. 28) İşleri birleştirmek: önce en uzun bacağı yapın Birden fazla yolculuğu tek bir yolculukta birleştirirken, önce en uzaktaki varış noktanıza gidin ve geri dönün. Bu, aracı birden fazla çalıştırma ve durdurmaya maruz bırakmadan önce mümkün olduğunca ısınmasını sağlar. 29) Durduğunda rölantiyi en aza indirin Birkaç saniyeden fazla durdurulacaksanız, vitesi boşa alın ve motorunuzu kapatın. Bu, hibrit araçların şehir içi sürüşte bu kadar iyi yakıt ekonomisi elde etmesinin ana nedenlerinden biridir. Uyarı 1: Bu, aracınızın iyi durumda olduğunu ve her seferinde hemen yeniden çalışacağını varsayar. Uyarı 2: Savunmacı bir sürücüyseniz, yavaşlarken ve durduğunuzda arkadan çarpma riskini alışkanlıkla değerlendirirsiniz. Açıkçası, bu durumlarda motorunuzu açık bırakmak isteyeceksiniz (hızlı bir arkadan çarpışmadan kaçınma manevrası için). 30) Trafik ışığı zamanlaması - bayat 'yeşil', yaya sinyali yok Işığın ne kadar eski olduğuna dair başka bir gösterge yoksa (örneğin, yaya sinyali yoksa veya çapraz trafik bekliyorsa), önünüzdeki yeşil ışığın değişmek üzere olduğunu varsayın. Yaklaşma hızınızı buna göre ayarlayın (trafik izin veriyorsa - yani kimseyi bekletmiyorsanız), ışık değişirse tam fren uygulamasını önlemek için. 31) işleri birleştir Çok kısa yolculuklardan kaçının. Birden fazla durağınız varsa, hepsini aynı yolculukta yapacak şekilde planlayın. Motor ısındığında yakıt ekonomisi artar, bu nedenle daha uzun bir "işler zinciri", özellikle soğuk havalarda, birden fazla kısa olandan daha iyi yakıt ekonomisine neden olur. 32) Trafik ışığı zamanlaması - sensörlü kırmızı ışıklar Kırmızı ışığa yaklaşırken, önünüzde sensörü tetikleyebilecek bir araba varsa erken yavaşlayın, böylece tamamen durmanız gerekmeyebilir. CleanMPG.com bu tekniği akıllıca "tavşan zamanlaması" olarak adlandırdı 33) Trafik ışığı zamanlaması - 'eski' yeşil Yeşil ışıklı bir kavşağa yaklaşırken, ne zaman sarıya döneceğini belirlemeye yardımcı olması için yaya sinyal geçiş ışığını izleyebilirsiniz. Otoyol sürüşü... 34) Güvenlik için ışıklar açık; MPG için ışıklar kapalı Belirli sürüş ortamlarında/koşullarında gündüz yanan farların (DRL'ler) kullanılması veya gündüz farların manuel olarak yakılması güvenliği artırır. Araca bağlı olarak, aydınlatma sisteminin güç talepleri birkaç watt'tan 100 watt'ın oldukça üzerine kadar değişir ve bunların tümü nihayetinde benzinle çalışır. DRL uygulamasının isteğe bağlı olduğu ABD'de, otomobil üreticileri, araçların yakıt ekonomisinin ışıklar kapalıyken test edilmesine izin veren CAFE testinden muaftır. Güvenlik katkısının minimum olduğu durumlarda DRL'lerin kapatılması (örneğin bölünmüş, kontrollü erişimli bir otoyolda sürüş) az miktarda yakıt tasarrufu sağlayacaktır. 35) Daha yavaş otoyol hızları için bir 'engelleyici' bulun/benimseyin Bazı insanlar, çok şeritli otoyollarda ortalama trafik akışından daha düşük hızlarda araç kullanmaktan rahatsız olurlar. Bir çözüm, gitmek istediğiniz hızda giden başka bir araç bulmak (büyük, göze çarpan araçlar özellikle iyi çalışır) ve onun önünde veya arkasında sürmek. (Not: Bu bir taslak önerisi değildir.) 36) Açılır tavanı daha yüksek hızlarda kapatın Bazı sunroof stilleri diğerlerinden daha iyidir. En kötü suçlular, çatının üstünde yana yatıp dışarıya kayan türlerdir. Açıldığında, bu "tavan üstü spoyler" aerodinamik sürtünmeyi önemli ölçüde artırabilir. 37) Draft: çapraz rüzgar Nadir durumlarda, yan rüzgar koşullarında daha büyük bir aracı doğrudan arkasından takip etmeden etkili bir şekilde "çekmek" mümkündür . Çapraz rüzgar koşulları, öndeki aracı takip eden düşük basınç alanının bitişik şeritlere uzanmasına neden olduğunda, yasal olarak azaltılmış sürüklenmeden ve riski azaltarak yararlanabilirsiniz. Not: 1) Bu, yan yana sürüşü değil, arkaya kaydırılmış konumlandırmayı tanımlar. 2) Doğrudan öndeki görüş artırılırken, önde giden aracın boyutuna bağlı olarak sürüş görüntüsünün önemli bir kısmı hala engellenebilir. 38) Drafting: arkadan kapatın (önerilmez!) 1) Otoyol hızlarında, büyük bir aracın arkasından yaklaşmanın yakıt tüketimini önemli ölçüde azalttığına şüphe yoktur. 2) Bunu yapmak aptalca bir şey. Pek çok nedenden dolayı tavsiye edilmiyor, en azından çoğu bölgede yasa dışı olması ve bunu yapmak güvenli ve defansif sürüşün temelinden, yani ileriyi görme yeteneğinizden ödün vermesi değil. 39) Windows yukarı Aerodinamik sürtünmeyi en aza indirmek için camlarla daha yüksek hızlarda sürün. Mümkünse akışlı havalandırma kullanın. 40) "Frensiz sürüş" (DWB) Fren pedalının kullanımını en aza indirin. Her bastığınızda, benzini etkili bir şekilde fren tozuna ve ısıya dönüştürürsünüz. Fren yokmuş gibi sürmek iki şey yapmanıza neden olur: 1) 'aşırı' hızlanmayı azaltır ve 2) yavaşlayarak durup dönüşlere kadar harcadığınız süreyi uzatır. Açıkçası, diğer sürücüleri olumsuz etkilememek için bu tekniğin kullanımını trafik koşullarıyla dengelemeniz gerekiyor. DWB hakkında daha fazla bilgi için Ecomodder Blog'a bakın . 41) Hızı azalt Aerodinamik sürtünme hız ile katlanarak artar, bu nedenle karayolu seyir hızını pratik ve güvenli olduğu kadar azaltın. Genel olarak, bir aracın en verimli hızı, en yüksek vitese geçtikten hemen sonradır. Yakıt tüketimini izleme hakkında daha fazla bilgi için Ecomodder Blog'a bakın . 42) Sabit gaz kelebeği konumu seyir Hızlandığında, bir gaz kelebeği konumu seçin ve tutun. Avantajlar: Hız sabitleyiciyi kullanmaktan daha verimlidir (gaz kelebeği konumunu sık sık değiştirir ve yokuşlarda yakıt harcar). Dezavantajları: "Yükle sürüş" (DWL) / "hedef sürüş"ten (eğimlerde gaz kelebeğinin hafifletildiği) daha az verimlidir. 43) Hız sabitleyici - ne zaman kullanılır Yolda kaldığınız süre boyunca hızı giderek artan bir sürücüyseniz veya sabit bir hızı tutmakta zorlanıyorsanız (yukarı ve aşağı hareket eder) hız sabitleyiciyi ayarlayın. Ancak hız sabitleyicinin bu davranışlar için sadece bir yara bandı olduğunu anlayın. Genellikle sürekli gaz kelebeği sürüşünden daha az verimlidir ve "yükle sürüş" / "hedef sürüş"ten çok daha az verimlidir. 44) Hız sabitleyici - ne zaman kullanılmamalı Hız sabitleyiciyi yalnızca düz yollarda kullanın. Engebeli yollarda, seyir, eğimdeki değişikliklere - yokuş yukarı daha fazla gaz vererek ve inişte serbest bırakarak - verimli bir sürücünün tam tersi şekilde yanıt verir. Frenleme ipuçları... 45) Yavaşlamanın en etkili yolu Yavaşlamanız *gerektiğinde*, burada en iyiden en kötüye doğru yaklaşık bir yöntem hiyerarşisi verilmiştir. 1) boşta, motor kapalıyken boşta sürüş (yani durma noktasına kadar); 2) boşta, motor rölantide boşta sürüş; 3) rejeneratif boşta sürüş (hibrit araçlar) 4) yenilenebilir frenleme (hibrit araçlar) 5) "yavaşlama yakıt kesme" modunda (viteste, belirli bir motor devrinin üzerinde) boşta seyir 6) konvansiyonel sürtünmeli frenleme (hibrit olmayan veya hibrit) Doğru yöntemi seçmek trafik koşullarına (araçların ardından) ve ne kadar hızlı durmanız gerektiğine bağlıdır. 46) Momentumu koruyun: durmaktan kaçının Mümkün olduğunda (ve elbette güvenli ve yasal olduğunda) tamamen durmaktan kaçının. Saatte sadece birkaç kilometre hızla giden bir aracı, tam bir duruştan sonra hızlandırmaktan çok daha az enerji harcar. 47) Hibrit: regen frenlemeyi en aza indirin Hibrit araçlarda rejeneratif frenleme - fren enerjisini aküde yakalayarak - geleneksel sürtünmeli frenlerle fren yapmaktan daha verimli olsa da, yine de 'frensiz sürüş' (DWB) kadar verimli değildir. Böylece hibrit kullansanız bile, fren pedalını en aza indirdiğinizde daha iyi bir ekonomi elde edersiniz. Gelişmiş teknikler... 48) Ayakkabısız sür Bazı hardcore hypermiler'lar, hızlandırıcıyı en iyi dereceye kadar modüle edebilmeleri için çorap veya çıplak ayakla sürerler (özellikle seyir halindeyken "yükle sürüş" / "hedef MPG sürüşü" sırasında önemlidir. Bu o kadar şaşırtıcı olmamalı. Yarış arabası sürücüleri genellikle giyerler. benzer nedenlerle son derece ince tabanlı botlar: araçtan en yüksek düzeyde dokunsal geri bildirim almak ve pedalları daha iyi kullanmak için. 49) Momentumu koruyun: sert fren yapın Kulağa bir çelişki gibi geliyor, ancak sert frenlemenin, yavaşlama veya hafif frenlemeye kıyasla yakıt tasarrufu sağlayabileceği nadir zamanlar vardır: Öngörülemeyen/beklenmeyen bir durma veya yavaşlama ile karşı karşıya kalındığında bu bir "hasar kontrol" tekniğidir ve fazla yer kaplamaz. Bir örnek: değişimi tahmin etmek için başka göstergeleri olmayan yeni bir kırmızı trafik ışığına yaklaşmak (yaya sinyali yok ve sokakta bekleyen araba yok). Hafif/orta fren yaparsanız, kavşağa kadar olan tüm mesafeyi kat etmiş olursunuz ve durmaktan başka seçeneğiniz kalmaz. Ancak başlangıçta oldukça sert fren yaparsanız, potansiyel olarak yeterince hız alabilir ve kavşağa kalan mesafeyi düşük bir hızda bırakmak için yeterli zaman kazanabilirsiniz. Yargılama ve biraz şansla, taze bir yeşil ışığa ulaşacak ve tam durmaktan kaçınacaksınız. Açıkçası, takip eden trafik varsa hızlı yavaşlama güvenli bir seçenek değildir. 50) Yakıt ekonomisini bir oyun/zorluk haline getirin Mümkün olan en iyi yakıt ekonomisini elde etmek için kendinizle (veya başkalarıyla) rekabet etmek, daha fazla öğrenmek, becerilerinizi geliştirmek ve daha çok denemek için motivasyonu artırmak için harikalar yaratabilir. EcoModder.com gibi birkaç web sitesi, yakıt tasarrufunuzu diğer sürücülerle karşılaştırmanıza ve izlemenize izin verir ve bazıları gayri resmi yakıt ekonomisi zorluklarını düzenler. Hibrit festivaller (örneğin hybridfest.com, greengrandprix.com) periyodik olarak gerçek zamanlı olarak diğerleriyle rekabet halinde becerilerinizi geliştirebileceğiniz yakıt verimliliği mitingleri düzenler. 51) 'Yarış çizgisini' kullanın Bir virajda "yarış çizgisini" nasıl seçeceğinizi bilmek, güvenli olduğunda ivmeyi korumaya yardımcı olabilir. Genel olarak, yarış çizgisi, mümkün olan en büyük yarıçapa sahip bir dönüşten geçen yoldur. Daha fazla konfor (daha az gövde yuvarlanması ve g-kuvvetleri) ve daha az lastik ovma ile daha yüksek bir hıza izin verebilir. Bunun, artan lastik aşınmasının maliyetinin yakıt tasarrufunu geride bırakabileceği yüksek hızlı dönüşleri savunmadığını unutmayın. Düşük hızlarda bile "yarış çizgisini" seçmenin faydaları vardır. 52) Geçişi teşvik edin: sahte dönüş Normal trafik akışının altında seyahat eden sürücüler, arkadan yaklaşan sürücülerin minimum kesinti ile güvenli bir şekilde geçmelerini sağlamalıdır. Sinyal vererek ve bir dönüş şeridine geçerek (düz devam etmek niyetinde olsanız bile) bir dönüşü "taklit etmek" bir seçenektir. Not: "Yanlış iletişiminiz" sonucunda herhangi bir sürücüyü istenmeyen bir hareket yapması için yanıltmamanız için muhakeme ve özen gereklidir. Eylemleriniz onu en güvenli seçenek haline getirecek bir durum yaratıyorsa, dönüşü gerçekten yapmaya hazır olmalısınız. 53) Geçişi teşvik edin: sağa sarılın Normal trafik akışının altında seyreden sürücüler, arkadan yaklaşan sürücüleri yavaşlamaya zorlamak yerine geçişlerini kolaylaştırmalıdır. Arkadaki sürücünün dikkatini çekmenin bir yolu, aracınızı, takip eden aracın geçmesi güvenli olduğunda, seyahat ettiğiniz şeridin en sağına çok açık bir şekilde hareket ettirmektir. Harekete dönüş sinyali eklemek veya 4 yönlü flaşörler daha da etkili olabilir. Tabii ki, eğer seçeneğiniz varsa, trafiğin geçmesine izin vermek için yoldan tamamen omuza çekmek de faydalıdır. 54) Tepe taktiği: potansiyel enerjiyi boşa harcama Bir yokuşun dibinde kırmızı bir trafik ışığıyla veya başka bir öngörülebilir dur/kalk durumuyla karşılaştığınızda, tam hıza çıkmadan önce zirveye yakın durmak daha iyidir. Bekleyin ve yeşile geçmek için serbest bırakma sürenizi ayarlayın ve potansiyel enerjinizi fren tozuna ve ısıya dönüştürmekten kaçınırsınız. ('Akıllı frenleme' olarak da bilinir.) 55) Motor kapalı Motor kapalıyken sürüş (EOC), çoğu gaz pedalı bırakıldığında ve araç yavaşlarken motoru otomatik olarak kapatan hibrit araçların artan verimliliğine en büyük katkıda bulunanlardan biridir. EOC, hibrit olmayanlarda da basitçe boş vitese geçerek ve anahtarı "Çalıştır"dan "Acc"a çevirerek ("Kapalı"ya geçmemeye ve direksiyonun kilitlenmesine neden olmamaya dikkat ederek) gerçekleştirilebilir. Motor durur durmaz anahtarı "Çalıştır" konumuna getirin, aksi takdirde direksiyonunuzu kilitleme ve çarpma tehlikesiyle karşı karşıya kalırsınız. Ayrıca kilitlenmeyi önlemek için anahtar kapalıyken direksiyonu hiç çevirmemeye dikkat edin. Bu teknik, manuel direksiyonlu ve manuel şanzımanlı araçlar için en uygunudur. (Güç destekli bazı araçlarda önemli ölçüde artırılmış direksiyon eforu gerekebilir. Ayrıca, otomatik şanzımanlı araçların çoğu motor kapalıyken seyahat edecek şekilde tasarlanmamıştır; şanzıman hasar görebilir). Melez olmayanlarda, EOC ileri bir teknik olarak kabul edilir ve beceri trafikten uzakta gelişene kadar denenmemelidir. Ayrıca, bazı bölgelerde motor kapalıyken boşta sürüş yapmak yasa dışıdır. EOC'nin en iyi yolu, anahtarı çıkarmadan motoru kapatan ve böylece direksiyon simidini kilitleme tehlikelerini ortadan kaldıran bir kapatma anahtarıdır. 56) Yüklü sürüş (DWL) AKA "hedef sürüş". En basit şekilde ifade etmek gerekirse, bu teknik bir "hedef" yakıt tüketimi oranı seçerek ve yokuşlarda (veya çok kuvvetli rüzgarlarda veya belirli bir hız için yükün değişmesine neden olan herhangi bir koşulda) bu oranın altına düşmemenizi sağlayarak gerçekleştirilir. Diğer bir deyişle, tırmanırken gaz pedalından geri çekilecek ve hız kaybedecek (muhtemelen vites küçülterek de) ve inişte bu hızı tekrar kazanacaksınız. Yokuş çıkarken hızı korumak için gaz pedalına giderek daha fazla basmaktan ve ardından diğer tarafa bırakmaktan çok daha verimlidir. DWL, verimliliğe önem veren bir kişinin engebeli arazide hız sabitleyiciden nasıl büyük ölçüde daha iyi performans gösterebileceğidir. Açıkçası, bu tekniği diğer sürücüleri olumsuz etkilemeden kullanma yeteneği trafik durumuna bağlıdır. Ayrıca, DWL/hedef sürüşü maksimum ölçüde gerçekleştirmek için yakıt ekonomisi enstrümantasyonu gereklidir, ancak bu aynı zamanda bir vakum ölçer kullanılarak ve çok daha az ölçüde pantolonun koltuğuyla da yapılabilir. 57) Yoğun trafik: akordeon çal En kötü durumdaki "dur ve sürün" trafik koşullarıyla karşı karşıya kalırsanız, önünüzdeki arabalar durup kalkarken aracınızın sabit bir hızda hareket etmesini sağlamak için mümkün olduğu kadar önünüzde boşluk bırakın ve bu boşluğu sürekli olarak "akordeon" yapın. Evet, bazı insanlar önünüzde yarattığınız alanı kesecektir. Başa çıkmak. Bunun, büyük resmi kavrayamayan aşağıdaki sürücüleri ağırlaştırabileceğini ve bunun dikkate alınması gerektiğini unutmayın. 58) Darbe ve kayma (P&G) Pratik olduğunda sabit bir hızı korumak yerine darbe ve süzülme (veya "yakma ve yanaşma") kullanın. Nabız ve kayma açıklaması 59) itin - 1 Arabanızı yalnızca çok kısa bir mesafeye götürmeniz gerekiyorsa - örn. garajdan çıkın - hareket ettirmek için çalıştırmak yerine yuvarlamayı düşünün. 60) itin - 2 Bir yokuşta başlıyorsanız, motoru çalıştırmadan önce aracınızı mümkün olduğunca hareket ettirmek için itin. Otopark (ve kalkış) ... 61) Başlangıç: hareket etme fırsatını bekleyin Gerçekten sürüşe başlamak için bir fırsat olana kadar motoru çalıştırmayın: örn. bir araba yolundan veya park yerinden çıkarken trafikte bir boşluk. Daha da ilerisini planlayabilirsiniz: sokağın aşağısındaki bir sonraki trafik ışığını görebileceğinizi bilene kadar anahtarı çevirmeyin. 62) Park etme taktikleri: yörüngeden kanamaya ivme Tercih ettiğiniz park yerine ulaştıktan sonra çok fazla ivmeniz olduğunu fark ederseniz, frenlere dokunmadan durana kadar sıranın aşağısında ilerlemeye veya bir noktanın "yörüngesinde" dönmeye devam edin. ('Yörüngede dönmeye' ne ölçüde devam edebileceğiniz, motorunuzun açık/kapalı olmasına ve manuel mi yoksa otomatik mi kullandığınıza bağlıdır. Ayrıca, parktaki trafiğe de bağlıdır.) 63) Park taktikleri: yerçekimi yardımı Eğimler bir park yerine manevra yaparken faydalı olabilir. Düzenli olarak geri döndüğüm (içinden geçilemez) karşısında küçük bir eğim var. Yokuşa yaklaşan motoru durduruyorum ve motor açıktayken geriye doğru noktaya geliyorum. Yerçekimi de park etmede bir engel olabilir. Daha sonra çıkmanız gereken bir park "deliğine" girmekten kaçının. Deliğe EOC yapsanız bile, soğuk aracınızı daha sonra yukarı ve dışarı sürdüğünüzde net bir verimlilik kaybıyla karşı karşıya kalacaksınız. 64) Park etme taktikleri: paralel park etmekten kaçının Cadde üzerinde park etme için, çoklu geri/ileri manevra (paralel park etme) yerine içeri/dışarı çekmek için yeterli alana sahip olan yer daha iyidir. 65) Park taktikleri: geri geri Aralarından seçim yapabileceğiniz herhangi bir çekme noktanız yoksa, sıcakken içeri girmek ve araç soğukken ve yakıt ekonomisi en kötü durumdayken geri çıkmak/geri dönmek yerine, vardığınızda geri geri gidin. Ayrıca, bir trafik akışına geri geri dönmenin daha riskli olduğunu (ve dolayısıyla çok daha yavaş ve daha az verimli olduğunu) unutmayın, çünkü aracınızın arka ucu alan dışına çıkana kadar net bir görüşe sahip olamayabilirsiniz. 66) Park taktikleri: çevreyi seçin Yoğun bir arsanın "çevresinde" bir yer seçmek, binaya veya varış noktasına mümkün olduğunca yaklaşmak için trafik/yaya sıraları arasında gezinmekten daha verimli olacaktır. 67) Park taktikleri: geçiş noktası Geri/ileri manevra gerektiren bir nokta yerine "çekilen" bir noktaya gidin. 68) Başlayın: siz ayarlanana kadar değil Yerleşene kadar aracı çalıştırmayın: koltuk, emniyet kemeri ve aynalar ayarlandı; yolcular da yerleşti. 69) Birden fazla araç: ısınmış olanı seçin Çok araçlı bir evde, benzer araçları kullanma seçeneğiniz varsa, hava hala sıcaksa en son kullanılmış olanı seçin. 70) Birden fazla araç: 'filoda' en verimli olanı seçin Çok araçlı bir eviniz veya işyeriniz varsa, filodan elinizdeki görevi yerine getirecek en verimli aracı seçin. 71) Yön değiştirirken motor yerine fren kullanın Geri vitesten ileri vitese geçerken (veya tam tersi), vites değişiminden sonra aracı durdurmak için motoru kullanmayınız, freni kullanınız. İletim ipuçları... 72) Otomatik şanzıman: anahtarı kapatın, ardından Park edin Kapatma prosedürünüzü değiştirerek birkaç damla yakıt tasarrufu yapın: park ederken, vitesi Park'a geçirmeden ve park frenini çekmeden *önce* anahtarı kapatın. 73) Manuel şanzıman: yüksek viteste seyir Sabit hızda seyrederken, motoru zorlamadan kullanabileceğiniz en yüksek vitese geçin. 74) Otomatik şanzıman: belirtilen hız için en yüksek vites/en düşük RPM Seyir halindeyken, bulunduğunuz hız bölgesi için en düşük RPM'ye izin veren hızı sürün. EG. belirtilen hız 30 ise ve aracınız 35'te 3. vitese geçerse, 3. vitese geçebilir, ardından vites küçültmeden 30'u düşürüp viteste tutabilirsiniz. 75) Otomatik şanzıman: tork konvertörü (TC) kilidi TC'nin (tork konvertörü) kilitlenmesine izin veren hızda sürün. Bu genellikle 40-45 mil civarındadır. Bunun hemen üzerindeki hızlar, tipik olarak en yüksek seyir yakıt ekonomisini sağlar. 76) Otomatik şanzıman: Durduğunda boşta Durduğunuzda otomatik şanzımanları boşa alın (motoru çalışır durumda bırakacağınızı varsayarak). Motor, frenler tarafından geri tutulurken aracı ileri doğru kaydırmaya çalıştığından, sürüşte kalan yakıt boşa harcanır. 77) Otomatik şanzıman: vites büyütme koaksiyel Bazı otomatik şanzımanlar, gaz kelebeği basıncını kısaca bırakarak ve ardından hızlanmaya devam etmek için yeniden uygulayarak hızlanırken daha erken vites büyütmeye ikna edilebilir. 78) Otomatik şanzıman: OD (overdrive) kullanın Şanzımanınızda bir "OD" (overdrive) düğmesi veya konumu varsa, şanzımanın mümkün olan en kısa sürede en yüksek vitese geçmesini sağlamak için devrede bırakın. 79) Otomatik şanzıman: ekonomi modunu kullanın Otomatik şanzımanınızda "güç/ekonomi" düğmesi varsa, bunu ekonomi modunda bırakın. Bu genellikle daha erken vites büyütme ve daha sonra vites küçültme ile sonuçlanarak yakıt tasarrufu sağlar. Kış / kötü hava ... 80) Kar küreme için bekleyin Taze karda sürüş, karın derinliğine/tipine bağlı olarak yuvarlanma direncini orta ila önemli ölçüde artırır. Yola çıkmadan önce sabanların (veya diğer araçların karı doldurmasını) beklediğinizde daha iyi yakıt ekonomisi elde edilir. Benzer şekilde, kötü havalarda yola çıktığınız için bir hendekte mahsur kalmak veya karda sürüklenmek, yardım beklerken ısınmak için arabayı rölantide çalıştırmanız gerekiyorsa, yakıtı boşa harcamanın kesin bir yoludur. 81) Kış: buzda/karda tekerlek patinajından kaçının Buzda/karda araç kullanıyorsanız, çekiş düşükken patinajdan kaçının. Daha iyi çekiş sağlayan özel kar/buz lastiklerine geçmek yakıt tasarrufu sağlayabilir. Aracınız fren destekli çekiş kontrolü ile donatılmışsa, patinaj özellikle verimsizdir. 82) Lideri yağmurda veya karda takip edin Yolda çok yağış bırakan hava koşullarında - şiddetli yağmur veya kar - yuvarlanma direncini azaltmak için öndeki aracın lastik izlerini sürün. Bu ipucunun bir istisnası, suyun tekerlek izlerinde birikme eğiliminde olduğu "tırtıklı" yüzeylerde olabilir. Bu durumda, tekerlek izleri arasındaki sırtlarda sürüş daha az direnç sağlar. 83) Kış: kar ve buzu temizleyin Sürüşe başlamadan önce aracınızdaki kar ve buzu tamamen temizleyin. Enerji tüketen aksesuarların (buz çözücüler) kullanımını en aza indirecek, aerodinamik cezayı ortadan kaldıracak (artırılmış ön alan) ve ağırlığı azaltacaktır (tüm bir aracın üzerindeki buz ve kar tabakası şaşırtıcı bir ağırlıkta olabilir). 84) Kış park yeri: garajı temizleyin Eğer varsa, garajınızı temizleyin, böylece yılın soğuk aylarında arabanızı içeri park edebilirsiniz. Daha hızlı ısınma daha iyi yakıt ekonomisi sağlayacaktır. 85) Kış: ısıtmalı park yerini kullanın Seçeneğiniz varsa, ısıtmalı park yeri yakıt ekonomisini iyileştirecektir. Potansiyel dezavantajı, yolların tuzlu olduğu yerlerde sürerseniz korozyon oranını artırabilmesidir. 86) Motor çalışma sıcaklığına ulaşana kadar ısıtıcı kullanmaktan kaçının Motorlar, minimum sıcaklık eşiğine ulaşılana kadar zengin çalışır. Kalorifer fanını bundan önce çalıştırmak, ısınma süresini biraz artıracak ve yakıt tüketimini artıracaktır. 87) 'Isınma' rölantisinden kaçının Soğuk bir günde ısıtmak için motorunuzu rölantide çalıştırmayın. Rölantide çalışan bir motor galon başına sıfır mil alır. Hafif yükler altında - motor sorunsuz çalışır çalışmaz (genellikle hemen) sürmeye başlayın. Motoru ve lastikler dahil tüm aktarma organlarını ısıtmanın daha verimli bir yolu. Sıcak hava ... 88) Kullanmanız gerekiyorsa klimayı çalıştırın Klimayı kullanmanız gerekiyorsa, hava akışını devridaim yapacak şekilde ayarlayın ve gerektiğinde A/C'yi manuel olarak açıp kapatın. Daha fazla verimlilik için, hafif motor yüklerinde veya yavaşlamada yakıt kesildiğinde açın ve orta/ağır yükler altındayken kapatın. (Not: Bazı yeni araçlar bunu otomatik olarak yapar.) 89) Yaz: gölgede park edin Gölgede park etmek, aracınızın içini daha serin tutar ve bu da klima kullanımını en aza indirmenize yardımcı olabilir. 90) Boncuklu bir koltuk örtüsü kullanın Arkanızda ve altınızda hava akışına izin vererek, klimaya bir alternatif olarak (veya kullanımını erteleyerek) şaşırtıcı derecede iyi çalışırlar. Koltuğunuza yapışmanızı, kıyafetlerinizin size yapışmasını engellerler. A/C olmayan diğer seçenekler arasında buz yelekleri ve DIY buzlu su A/C üniteleri bulunur. 91) Klima kullanımını en aza indirin Klima çok fazla güç gerektirir. Az kullanın. Şehir hızında sürerken, havalandırma deliklerinden ve pencereleri açarak akışınızı kullanarak yakıttan tasarruf edeceksiniz. Otoyol hızlarında, klimanın camları açmaktan daha fazla mı yoksa daha az mı verimli olduğu hıza, aracınızın aerodinamiğine ve klima tasarımına bağlı olacaktır. 92) Yolculuk zamanlaması: Klima kullanımını azaltmak için günün en sıcak saatlerinden kaçının Havanın çok sıcak olduğu bir yerde yaşıyorsanız, klima kullanımının "gerektiği" günün en yüksek sıcaklıklarında mümkünse araç kullanmaktan kaçının. 93) Başarı için giyin Sıcak havada düzenli olarak işe gidip geliyorsanız, iş için havasız "iş kıyafetlerini" saklamanın ve sürüş için daha serin ve daha rahat bir şeye (şort ve tişört) kaymanın klimayı biraz çalıştırabileceğiniz anlamına gelebileceğini görebilirsiniz. az. Sadece genel olarak iyi sürüş ipuçları ... 94) Bir boşluk yastığı koruyun Çok şeritli bir yolda sürerken, etrafınızda bir "uzay yastığı" oluşturmaya çalışın. IE. bir sonraki şeritte bir aracın yanında uzun süre araç kullanmaktan kaçının. Gerektiğinde hızlı bir şerit değişikliği yapmak için ne kadar çok seçeneği açık bırakırsanız, o kadar güvenli ve verimli olursunuz (gereksiz bir yavaşlamadan kaçınmak anlamına geliyorsa). 95) Uygun takip mesafesini koruyun Başka bir aracın arkasına o kadar yakın sürmekten kaçının ki, araç yavaşlamaya başlarsa *anında* fren yapmak zorunda kalırsınız. Her zaman önemlidir, ancak özellikle trafiğin daha sık değiştiği banliyö/şehir içi sürüşlerde önemlidir. Diğer seçenekleri (belki bir şerit değişikliği) seçmek için yeterli zamanınız olacak kadar boşluk bırakın. Ek olarak, takip mesafeniz ne kadar büyük olursa, ileri görüş alanınız o kadar iyi olur, bu da ileriye bakmanıza ve sürüş ortamındaki değişiklikleri tahmin etmenize olanak tanır. 96) pürüzsüz ol Gaz pedalının, direksiyonun, şanzımanın ve frenlerin sorunsuz kullanımı sadece siz ve yolcularınız için daha konforlu olmakla kalmaz, aynı zamanda biraz daha verimlidir (lastiklerin daha az fırçalanması, süspansiyon hareketi nedeniyle enerji kaybı). Ayrıca aracın uzun ömürlü olması için daha iyidir ve genel olarak yetenekli bir sürücünün işaretidir. 97) Kornanızı defansif olarak kullanın Savunmacı sürücüler, yakın alanlarda ve potansiyel olarak riskli durumlarda diğer sürücülerin veya yayaların dikkatini çekmelerini sağlamak için kornalarına vuracaklar. Proaktif olmak, gereksiz yere fren yapmaktan veya durmaktan kaçınabileceğiniz anlamına geliyorsa yakıt tasarrufu sağlar. 98) İleriye bakın ve tahmin edin Verimli sürüş yeteneğiniz, sürüş ortamındaki değişiklikleri önceden tahmin edebilmenize bağlıdır. Bunu yapmanın yolu, hedeflediğiniz yolda sürekli olarak ileriye doğru tarama yapmaktır. Şehir içi sürüşte en az 10-15 saniye ileride neler olduğunu bilmelisiniz. Otoyolda en az 30 saniye görsel hazırlık süresi uygundur. 99) Belirtilen hızı sürün Güvenli olduğunda, belirtilen hız sınırını veya izin verilen minimum hızı sürün. Çeşitli... 100) Jones'lara ayak uydurmayın Sürüş sırasında rekabetçi olmak kolaydır. Diğer sürücülerin agresif eylemlerine anında misilleme yapılmasına karşı koyun. Diğer sürücülerin sizi sürüş stilinizden saptırmasına izin vermeyin. 101) Düşük aralık kullanımını en aza indirin Birçok 4 tekerlekten çekişli / AWD araç aynı zamanda yüksek ve düşük şanzıman aralıklarına sahiptir. Düşük menzil, yüksek ile karşılaştırıldığında belirli bir vites/yol hızı kombinasyonu için motor devrini ve yakıt tüketimini artırır. 102) 4 tekerlekten çekiş kullanımını en aza indirin Dört tekerlekten çekiş modunda tahrik bileşenlerinin ilave sürtünmesi, özellikle merkez diferansiyel kilitliyken ve araç dönerken yakıt tüketimini artırır. 103) Araç dışında eşya taşımanız gerekiyorsa... Bunları çatıda değil, aracın arkasında taşıyın. Uzun, ince eşyalar bazı araçların altında bile taşınabilir (yerden yeterli yükseklikle). Bu daha önemli, ne kadar hızlı ve ileri gitmeyi düşünüyorsanız. 104) Aksesuar yüklerini en aza indirin Güvenli ve/veya pratik olduğunda elektrikli ve mekanik aksesuar yüklerinin kullanımını en aza indirin (ışıklar, buz çözme, üfleyici, elektrikli ısıtmalı koltuklar, dvd oynatıcılar/ekranlar, ısıtmalı aynalar, vb.). 105) Bir blok ısıtıcı kullanın Motorunuzu elektrikli blok ısıtıcı ile önceden ısıtın. Motorlar tam çalışma sıcaklığında en verimlidir ve blok ısıtıcı, oraya daha erken ulaşmasına yardımcı olur. Küçük bir motoru önceden ısıtmak için gereken maksimum süre yaklaşık 2 saattir. 106) Bisiklete biniyormuş gibi sür Verimli sürüş konusuna kafa yormanın bir yolunu arayan siz bisikletçiler için: Bisiklet gibi sürün. Yani, enerjiyi arabanızda sürerken yaptığınız kadar akıllıca harcamayı düşünüyorsanız, bu listedeki bazı önemli ipuçlarının otomatik olarak farkına varmalısınız, örneğin: a) Lastiklerinizin doğru şekilde şişirildiğinden ve aracınızın dolu olduğundan emin olmak azaltılmış yuvarlanma ve mekanik direnç için iyi mekanik durum. b) Akıllı frenleme: Eğer durdurma işaret ve bağlayıcı daha sonra reçel doğru delice pedal yok (durağa kadar kabotaj fazla mesafe harcayacağınız, öyle mi)? c) olacak tepelerde "yük ile tahrik" (siz genellikle önceki seyir hızınızı korumaya çalışarak yokuşları açmayın, NS?) d) Hızı düşürürsünüz (çünkü bisikletçiler aerodinamik sürüklenme ile yüksek hızda seyahat etmek için tüketilen enerji arasındaki ilişkiye oldukça bağlıdırlar). 107) Çekmekten kaçının Römork çekme, daha fazla ağırlık, daha yüksek aerodinamik sürtünme ve daha fazla yuvarlanma direnci için üçüncü (veya dördüncü) lastik setinin üçlü darbesini sunar. Mümkünse araçta yük taşıyın. Değilse, çekme hızlarını en aza indirin ve tekniğinizi, treylerin ve yükünün ekleyeceği ekstra momentumu hesaba katacak şekilde ayarlayın. 108) Daha yavaş müzik dinleyin Hız metalini evde bırakın. Hızlı tempolu müzik, bir sürücüyü daha sabırsız, daha agresif ve hızlanmaya yatkın hale getirebilir. Aynı zamanda, daha yavaş tempolu müzik daha rahatlatıcıdır ve stresi azaltırken daha mantıklı bir sürüş tarzını teşvik etme eğilimindedir. 109) Ücretli yollarda/köprülerde işe gidip geliyorsanız EZ Pass (veya benzeri) kullanın Özellikle yüksek hızlı geçişler için kullanışlıdır, çünkü yavaşlamayı ve hızlanmayı tekrar hıza çıkarmayı önler. Genellikle her yerde faydalıdır, gişeye yaklaşan hatlarda dur-kalk/rölantiden kaçınmanıza yardımcı olur. 28 Eylül 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Ali , bunun hepsini okudun mu ? Kopyala yapıştır lafından sonrasını okumadım ben [emoji14] İ 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Metin Mankal yazdı: Ali , bunun hepsini okudun mu ? Eskiden çok daha kısaydı, ama baya geliştirmişler. Ağaçların yanından gidin felan diyorlar artık. Hatta Otobanda yavaş gitmek için kendinize bahane yapmak için Tırlarla beraber gidin diyor. Bunu ben yapıyordum. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Yazıda çok hastalıklı durumlar var. Bunu yazan bence doktorluk. Yağmurlu havada öndeki aracın lastiğinin su izini takip ediyor. Bir diğeri, aracı biraz sürecekseniz çalıştırmadan ittirerek sürün diyor. Bir diğeri güzergahı seçerken çapraz rüzgar olmayan yolları seçin diyor. Bu kadar enerjiyi para kazanmak için kullanırsak harcadığımız yakıttan çok daha fazlasını kazanırız zaten 4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Ali Darbaz yazdı: 59) itin - 1 Arabanızı yalnızca çok kısa bir mesafeye götürmeniz gerekiyorsa - örn. garajdan çıkın - hareket ettirmek için çalıştırmak yerine yuvarlamayı düşünün. sıksık yaptığım şey , doğruymuş demek Ali Darbaz yazdı: 101) Düşük aralık kullanımını en aza indirin Birçok 4 tekerlekten çekişli / AWD araç aynı zamanda yüksek ve düşük şanzıman aralıklarına sahiptir. Düşük menzil, yüksek ile karşılaştırıldığında belirli bir vites/yol hızı kombinasyonu için motor devrini ve yakıt tüketimini artırır. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yazıda çok hastalıklı durumlar var. Bunu yazan bence doktorluk. Yağmurlu havada öndeki aracın lastiğinin su izini takip ediyor. Bir diğeri, aracı biraz sürecekseniz çalıştırmadan ittirerek sürün diyor. Bir diğeri güzergahı seçerken çapraz rüzgar olmayan yolları seçin diyor. Bu kadar enerjiyi para kazanmak için kullanırsak harcadığımız yakıttan çok daha fazlasını kazanırız zaten başka dünyada yaşıyor zaten adam. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül 2021 Paylaş 28 Eylül 2021 Çağlar Bayur yazdı: sıksık yaptığım şey Şirket otoparkında yeterince iyi simetrik park edemezsem, kapıdan arabayı iterim 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts