İçeriğe Yönlendir

Bu Saatten Sonra LPG Kullanılır mı?


Muhammed Orak

Recommended Posts

Muhammed Orak

Evet, son zamlardan sonra lpg 4.50 liraya benzin 8 liraya yaklasti, simdi bu fiyatlarla lpg kullanmanin bi avantajı kaldı mı? Malum lpg kullaninca bunun enjektör bakımı olsun regülatör bakımı olsun yine masraf oluyor, hiç hesap kitap yapmadım ama bana mantıksız gelmeye basladi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Zaten şu an lpg en ucuz zamanında, zira içindeki ötv yüzdesi sıfır. Bundan sonraki her zamda lpg daha da yakınlaşacak benzine. tabii benzinde pek durmayacak ama... O zaman hiç mantıklı olmayabilir.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Şu güzel ülkemde güzel LPG ustaları olsa baştan savma iş yapmasa on numara ayar yapsa hepsini geçtim belirli bir eğitim ve sertifikadan sonra gerçek manada bu işin ehli olanlar bu işi yapsa 1 gün durmam LPG taktırırdım. Bıktım ben bu işlerle uğraşmaktan. Benzine devam 👍🏼

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yıllardır yaklaşık olarak lpg x 2 = benzin değerinde gidiyor. Bu oran korundukça lpg mantıklıdır. Alınacaksa lpg takılı bir araba alınmalı. Yoksa montajı kendiniz yaptırırsanız 1-2 senede parası çıkıyor. Değer mi sorusu soruluyor

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Eski model kabüratörlü arabayı, çok nokta enjeksiyona cevirmek için lpg oldukca mantıklı. Ama enjeksiyonlu arabada gerek görmüyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

iyide hala nerdeyse 2 kat fark var.

 

lpg kullanmaya gerek kalmadı demek için lpg ile benzinin aynı rakam olmasını beklerim

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Lt olarak değil tl olarak önemli olduğundan aradaki farka tl olarak bakarak çözülebilir bu soru. Tsi gdi gibi civcivli motorlara pahalı kit taktırmazdım ama benimki gibi araçlarda olmazsa olmaz bence.

Devir hybrid araç devri. 
Uzun yolda hibrit devrede oluyor mu acaba? Konunun bütçesi hibrite yetmez gibi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

oturabildiğiniz kadar evde oturup yaya hareket edin. en ekonomiği o.

  • Beğen 7
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Köksal Yılmaz yazdı:

Uzun yolda hibrit devrede oluyor mu acaba? Konunun bütçesi hibrite yetmez gibi

Çok değil. Benzinli motor 98 beygir. Aktarma kaybı çok az. Tam otomatik 100-110 beygir araçlar gibi diyebiliriz. Fakat motor verimli. Uzun yolda hız kuralları içinde sakin sürüş yapılırsa 4,5lt yakıyor. Yoğun trafikli şehir içinde de 4,5 yakıyor. 
 

kullanımı hesaplamak lazım. Herkesinki farklı. Benim uzun yol kullanımım %20 olduğu için önceliğim şehir içi. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Köksal Yılmaz yazdı:

Uzun yolda hibrit devrede oluyor mu acaba? Konunun bütçesi hibrite yetmez gibi

Birde onun batarya ölüncesi var :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hibrit sadece yakıt olarak düşünmeyin. Arabanın kendine has sürüş keyfi var. Değişik bir deneyim. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hamit inan yazdı:

Birde onun batarya ölüncesi var :)

15 yıllık standart bir motorun bakım/bozulan parça fiyatınla denk olabilir. Belki daha azdır 😉

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Mevcut araba lpgli ise kullanılır bence. Şu anki arabamı 70 bin km dir lpg ile kullanıyorum. Aracın sarf malzemesi harici hiçbirşey yapmadım. Lpg sisteminin bakımını bırakın filtresi bile değişmedi. yazın yüzde 7 yakan araba 8-8,5 lpg yakıyor. Kışın da 8,5 benzine 10 litre lpg. İlk çalıştırmadaki benzini hesaba katıp aradaki farkı 2 litre diyelim fazla fazla. 8 litre benzine 10 litre lpg

64 - 45 = 19 tl 100 km deki rakam. 700 tane 100 km kullanmışım bu arabayı lpgde. 19*700=13 300 tl daha az para vermişim yakıta. 
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma

Bu sabah sorduğum sorudur. 193,96 TL karşılığında LPG depom doldu. ortalama 430-450 km arasında yol yapıyorum. arabam 1.6 atmosferik. 200 tl benzin ile maksimum yapacağım km 270-280 km . araç ile 10 ayda 18bin km yapmışım. ben litre değil cebimden çıkan TL hesabı yapıyorum. Bu koşullar altında LPG benim için yine ekonomik kalmaya devam ediyor. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

15 yıllık standart bir motorun bakım/bozulan parça fiyatınla denk olabilir. Belki daha azdır 😉

Yanlış önerme.. Sadece hibrit bozulunca mı masraf ediyorsunuz araca? Hibrit motorlu araca 15 sene boyunca bakım yaptırmayacaksan ve 15 sene hiçbir parçanın bozulmayacağı garanti olsa(ki mümkün değil) belki bu önerme doğru olabilirdi. Standart benzinli motorla periyodik bakımı aşağı yukarı aynı. Ekstra olarak hibrit ünitesi ömrü dolar ya da bozulursa sen o zaman masrafı gör.. Standart motorun kaç katına çıkıyor. 

 

https://www.pratikaraba.com/toyota-corolla-1-8-hybrid-periyodik-bakim.html

 

tarihinde Muhammet Ali Deli tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Halen ekonomik bana göre. Daha çok var o noktaya kadar.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Malum lpg kullaninca bunun enjektör bakımı olsun regülatör bakımı olsun yine masraf oluyor, hiç hesap kitap yapmadım ama bana mantıksız gelmeye basladi. 


Enjektör bakımı ile regülatör bakımı nedir?

Sıfırdan beri bende olan aracımın lpg den dolayı çıkardığı masraf 120 lira. Oda regülatör diyafram yırtımasından dolayı. Lpg takıldıktan 4 sene ve yaklaşık 60 bin km sonra meydana geldi (17 bin km de takıldı 75 binde tamir edildi). BRC regülatör tamir takımı 120 lira kendisi ise 750 lira idi. Atiker regülatör 250 lira daha ucuz. Aracım şu an 100k km yi geçti. Şu an kit fiyatlarını bilmiyorum ama 5 6 bin lira dersek lpg taktırmaya değmez denebilir (2 3 sene sonra satılacak bir araç için, yoksa sıfırdan alıp en az 5 sene binersen ve yılda en az 10 bin km yaparsan hala kârlı diyorum) ama lpg li bir araç varsa benzinde binmek fazla lüks olur.
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Köksal Yılmaz yazdı:

Uzun yolda hibrit devrede oluyor mu acaba? Konunun bütçesi hibrite yetmez gibi

Tesla alamadıktan sonra napalım anca yarı çevreci mild hybrid 😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Muhammet Ali Deli yazdı:

Yanlış önerme.. Sadece hibrit bozulunca mı masraf ediyorsunuz araca? Hibrit motorlu araca 15 sene boyunca bakım yaptırmayacaksan ve 15 sene hiçbir parçanın bozulmayacağı garanti olsa(ki mümkün değil) belki bu önerme doğru olabilirdi. Standart benzinli motorla periyodik bakımı aşağı yukarı aynı. Ekstra olarak hibrit ünitesi ömrü dolar ya da bozulursa sen o zaman masrafı gör.. Standart motorun kaç katına çıkıyor. 

 

https://www.pratikaraba.com/toyota-corolla-1-8-hybrid-periyodik-bakim.html

 

Konu hakkında bilgi sahibi olmadan kesin konuşmalar yapıyorsun. 

 

1- konvansiyonel motorlu araçlar rölanti çalışmaları dahil 100bin km yaptığında hybrid bir arabanın motor km’si rölanti hariç 50bin km oluyor. Durduğu yerde çalışmıyor rölanti yok. Yani hybrid bir aracın motor ömrü normal bir aracın iki katı. Kaldı ki atmosferik ve 1.8lt hacimli düşük güçte stres altında çalışmayan bir motor bu. 
 

2- normal bir araç bakıma 10bin km’de bir giriyorsa hybrid araç 15-20bin km’de giriyor. Çünkü motorunu yarı yarıya çalışıyor. 
 

3- normal bir araba periyodik olarak balata ve disk değiştiriyorken hybrid araba 100bin km’de balata değişimine gidiyor. Disk değişiminin ucu açık. 
 

4- hybrid sistemde pil hatası dışında sık yaşanan bir arıza yok. Hybrid sistemide pil-converter-elektrik motorları termik motorlardan daha basit ve daha sorunsuz ve bakım gerektirmeyen elemanlar. Hybrid araçlar karmaşık değil basit araçlardır. Tam elektrikli araçlar daha da basit araçlardır. 


5- hybrid araçlarda v kayışı ve ona bağlı ekipmanlar da yoktur. Bu da bakım arıza oranını azaltıp motoru yine stresten kurtarır

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Muhammed Orak yazdı:

Evet, son zamlardan sonra lpg 4.50 liraya benzin 8 liraya yaklasti, simdi bu fiyatlarla lpg kullanmanin bi avantajı kaldı mı? Malum lpg kullaninca bunun enjektör bakımı olsun regülatör bakımı olsun yine masraf oluyor, hiç hesap kitap yapmadım ama bana mantıksız gelmeye basladi. 

motor büyük ise, çok benzin tüketecekse tabi kullanılır. büyük dizel motordan bile ucuza geliyor öyle olunca.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Işık
(düzenlendi)

lpg  fiyatını benzine yaklaştırdıklarında kimse lpg almaz, montaj da  yaptırmaz. bu durumda lpg piyasasındaki tüm çalışanlar iş verenler sıkıntılı duruma düşer. o zamanda reis düşünsün..

tarihinde Serhat Işık tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Lpg takılacak atmosferik motor bulduktan sonra hemen satılmayacaksa halen taktırılır. Direkt enjeksiyon araçlara uygun kitlerin fiyatları çok yüksek olduğu için takmak çok mantıklı değil. Hali hazırda lpg takılı araç varsa, halen çok tasarruflu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Disk

Peki neden değişmiyor yazmamışsın. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Peki neden değişmiyor yazmamışsın. 

Frenleme daha çok jeneratör ile yapılıyor. O kadarı biliniyordur yav

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...