Soner Değer 2 Temmuz 2021 Paylaş 2 Temmuz 2021 Aracım Mini Cooper 2010 1.6 Benzinli 191.000 km de. Aracımda uzun zamandır bir çekiş problemi var Aynı zamanda gaz tepkisi çok geç. Yokuşlarda öldürüyor. Ama benim gittiğim servisler "bilgisayara bağladık baktık birşey yok" diyorlar. Motor ışığı yakana kadar araç beni ben aracı idare ediyorduk. Kusurlarımıza bakmıyorduk. Motor ışığı yakınca OBD2 den tarama yaptım. Katalizör revizyonu yapılalı 1 sene olmadı. Ama P0013 Egzos çıkışındaki Selenoid valf arızasını görünce 7-12 ohm olması gereken röle bendekinde 25 k ohm veriyordu. Çıkartıp 12 volt verip valfin çekmediğini görünce değiştirdim. ECU daki hataları sildim.Şu ana kadar bir motor ışığı yanmadı. Herhangi bir hata da yok. Fakat bir kere elimiz yağlandı. Acaba performans sorununuda çözebilir miyim diye incelemeye başladım. Araçda MAF sensörünü bulamadım. Emme manifoldunda MAP sensörü var fakat bildiğiniz MAF sensörü yok. OBD2 den bağlandığımda programlar sensör var gibi davranıyor.Ama gelen veri 0 g/s . Bu arada motora üstten bakınca Peugeot 308 vti motorla neredeyse aynı. 1 - Hava Filtre Kazanı 2 - Giriş Manifoldu Hava filtre kazanının altında emme manifoldu var. Aracı 2. el 85.000 km de iken aldığımdan herhangi bir değişiklik yapılıp yapılmadığını kontrol de ettim. Manueldeki gibi herhangi bir sensor yok. Hava Filtre kazanı çıktıktan sonraki hali. Sol tarafaki kazanın girdiği köşe boruyu çekince meydana gaz kelebeği çıkıyor. Manifold un sol tarafındaki Gaz kelebeği Emme manifoldu ve MAP sensörü. Bundan sonrası da motor. Araçtaki O2 verisi , hız tork vb veriler. Forum üylerinin tavsiyelerini ve benzer problemleri yaşayanların tecrübeleri duymak isterim. Yorum bağlantısı
Adem KIRAÇ 3 Temmuz 2021 Paylaş 3 Temmuz 2021 (düzenlendi) çok can sıkıcı bir durum bu sensörlerle ilgili olan sorunlar. maf sensörü acaba başka bir parçanın içine gömülü mü çalışıyor? takipteyim. 3 Temmuz 2021 tarihinde Adem KIRAÇ tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Temmuz 2021 Paylaş 3 Temmuz 2021 Soner Değer yazdı: Emme manifoldu ve MAP sensörü. Bundan sonrası da motor. Merhaba Maf sensörünü yerini buldum. Daha dikkatli bakmalısın. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Temmuz 2021 Paylaş 3 Temmuz 2021 Bu videoda adam tornavida ile söküyor . https://youtu.be/g3G09-LBQl4?t=167 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 3 Temmuz 2021 Paylaş 3 Temmuz 2021 Tps sensörü(gaz kelebek) max değeri 22.7 gösteriyor buna göre kelebek sensörü arızalı olmalı. Max değer 90 lari görmeli mantıken, gaz kesme yapıyor olmalı araç boğulma hissi var mı? Gaza basınca gaz kelebeği max kaça yükseliyor tekrar kontrol edin 1 Yorum bağlantısı
Soner Değer 3 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2021 Ali Darbaz yazdı: Merhaba Maf sensörünü yerini buldum. Daha dikkatli bakmalısın. Bu sensörü gördüğümde bende sevinmiştim. Ama bu MAP sensörüymüş. Çıkartıp Uçucu bir spreyle dokunmadan temizledim. Üzeri yağlanmış gibiydi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Temmuz 2021 Paylaş 3 Temmuz 2021 Soner Değer yazdı: Bu sensörü gördüğümde bende sevinmiştim. Ama bu MAP sensörüymüş. Çıkartıp Uçucu bir spreyle dokunmadan temizledim. Üzeri yağlanmış gibiydi. Map ile maf aynı şey. Eskidendi maf sensörü derlerdi. E46 320 olsaydı araban görürdün. Ayrıca 14,7 afr yakalamış araban. Senin mafda sıkıntı yok. Sendeki sorunun belli. Ama anlamak için soğuk marşda video çekip koyman lazım. 1 Yorum bağlantısı
Soner Değer 3 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2021 Ömer Sarıgül yazdı: Tps sensörü(gaz kelebek) max değeri 22.7 gösteriyor buna göre kelebek sensörü arızalı olmalı. Max değer 90 lari görmeli mantıken, gaz kesme yapıyor olmalı araç boğulma hissi var mı? Gaza basınca gaz kelebeği max kaça yükseliyor tekrar kontrol edin Herşeyi sıfırladıktan sonra rolantideki yaptığım testin resmiydi. Pazartesi işe giderken normal bir sürüş yapıp değerleri tekrar alıyım. Hatta LTF ve STF değerlerininde sinüs değerlerini kaydediyim. Boğulma hissinden çok aracın gaz pedalına olan tepkisi çok düşük. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Temmuz 2021 Paylaş 3 Temmuz 2021 Senin vvti selonoid bozuk yada varyatörün arızalanmış. Marş anındaki sese bakmak lazım. Yorum bağlantısı
Soner Değer 3 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2021 Ali Darbaz yazdı: Map ile maf aynı şey. Eskidendi maf sensörü derlerdi. E46 320 olsaydı araban görürdün. Ayrıca 14,7 afr yakalamış araban. Senin mafda sıkıntı yok. Sendeki sorunun belli. Ama anlamak için soğuk marşda video çekip koyman lazım. Pazartesi aracı soğukken değerleri kaydedip yol boyuncada o2 değerlerini ve lamda , gaz kelebeğini, Ltft, stft değerlerini sürüş sırasında kaydediyim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Temmuz 2021 Paylaş 3 Temmuz 2021 Soner Değer yazdı: Pazartesi aracı soğukken değerleri kaydedip yol boyuncada o2 değerlerini ve lamda , gaz kelebeğini, Ltft, stft değerlerini sürüş sırasında kaydediyim. Gerek yok sen bi marş videosu çek önce. 1 Yorum bağlantısı
Soner Değer 3 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2021 Ali Darbaz yazdı: Gerek yok sen bi marş videosu çek önce. Ali marş videosu derken; marş anında motorun sesi mi önemli. Ona göre telefon veya kamera ile de çekebilirim. Aracın kendi devir saatini de çekebilirim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Temmuz 2021 Paylaş 3 Temmuz 2021 Soner Değer yazdı: Ali marş videosu derken; marş anında motorun sesi mi önemli. Ona göre telefon veya kamera ile de çekebilirim. Aracın kendi devir saatini de çekebilirim. Triger kayışın olduğu tarafdan böyle bir video çek. Bizs vanos sesi lazım. https://youtu.be/kpDi4BSRDUU 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 3 Temmuz 2021 Paylaş 3 Temmuz 2021 Ali Darbaz yazdı: Map ile maf aynı şey. Eskidendi maf sensörü derlerdi. E46 320 olsaydı araban görürdün. Ayrıca 14,7 afr yakalamış araban. Senin mafda sıkıntı yok. Sendeki sorunun belli. Ama anlamak için soğuk marşda video çekip koyman lazım. Ali abi nasıl yani? Bizim Cruze da iki ayrı sensör yok mu map ve maf diye? Konuya gelirsek bence konunun mafla veya mapla alakası yok. İlk önce egzoza bastırılmalı sonra varyatörlü ise ona. Performans kaybının kilit noktası egzantrik dişlisi olabilir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Temmuz 2021 Paylaş 4 Temmuz 2021 Behlül Baş yazdı: Ali abi nasıl yani? Bizim Cruze da iki ayrı sensör yok mu map ve maf diye? Konuya gelirsek bence konunun mafla veya mapla alakası yok. İlk önce egzoza bastırılmalı sonra varyatörlü ise ona. Performans kaybının kilit noktası egzantrik dişlisi olabilir Map ve iat sensor var. Bizim arabada böyle bişey yok. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Temmuz 2021 Paylaş 4 Temmuz 2021 Bu emme tertibatı 8 Numaralı İat Sensörü 17 numara ise MAP sensör.. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 4 Temmuz 2021 Paylaş 4 Temmuz 2021 Ali Darbaz yazdı: Map ile maf aynı şey. Eskidendi maf sensörü derlerdi. E46 320 olsaydı araban görürdün. Ayrıca 14,7 afr yakalamış araban. Senin mafda sıkıntı yok. Sendeki sorunun belli. Ama anlamak için soğuk marşda video çekip koyman lazım. Ali abi maf ile map ayni sey degil Maf emilen havayi ölçer hava filtresi kutusundaki zimbirti Mapta basilan basinci bazisinda sicakligida olcer buda Basinc hattinda olur. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Temmuz 2021 Paylaş 4 Temmuz 2021 Okay Kaygusuz yazdı: Ali abi maf ile map ayni sey degil Maf emilen havayi ölçer hava filtresi kutusundaki zimbirti Mapta basilan basinci bazisinda sicakligida olcer buda Basinc hattinda olur. Bizde maf yok. Görmedim valla. Yorum bağlantısı
Soner Değer 5 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 5 Temmuz 2021 Ali Darbaz yazdı: Triger kayışın olduğu tarafdan böyle bir video çek. Bizs vanos sesi lazım. https://youtu.be/kpDi4BSRDUU Soğuk marş. Mümkün olduğu kadar yanaştırdım. https://youtu.be/1w5aoWtHIC4 Adem KIRAÇ yazdı: çok can sıkıcı bir durum bu sensörlerle ilgili olan sorunlar. maf sensörü acaba başka bir parçanın içine gömülü mü çalışıyor? takipteyim. Test ettiğim cihaz görmese kafamda hiç soru işareti olmayacak ama OBD den görünüp bulamayınca kılavuzları karıştırmaya başladım. Eğer gaz kelebeğinin üstünde yoksa bu modelde bu şekilde diyebilirim. Problemi çözene kadar her hafta bir veriyi atmaya çalışacağım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Temmuz 2021 Paylaş 5 Temmuz 2021 Soner Değer yazdı: Soğuk marş. Mümkün olduğu kadar yanaştırdım. https://youtu.be/1w5aoWtHIC4 Sende tak tak sesi duymadım. Şüphelendiğim şeye ait ibare yok. @Çağlar Bayur abi yorum yapabilir belki Yalnız, yukardaki resmi yeni farkettim. Camshaft hatası vermiş araban. Bu arızayı çözmeden sadece arıza kaydını silerekmi devam ettin. Benim şüphelendiğim arıza camshaft hatasıydı. Zaten araban arıza verdim önceden. 1 Yorum bağlantısı
Soner Değer 5 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 5 Temmuz 2021 Ömer Sarıgül yazdı: Tps sensörü(gaz kelebek) max değeri 22.7 gösteriyor buna göre kelebek sensörü arızalı olmalı. Max değer 90 lari görmeli mantıken, gaz kesme yapıyor olmalı araç boğulma hissi var mı? Gaza basınca gaz kelebeği max kaça yükseliyor tekrar kontrol edin Araç ilk çalıştırma esnasında 19 civarlarında.. 2-3 dakika boyunca, motor ısınana kadar dokunmadım. Yolda biraz sıkıştırdım. 85,9 a kadar çıktı. Eve ulaştığımda kontrol ettim. 50.2 idi 3-4 dakika rolantide bekledim. En yüksek değer 19 lara yeniden indi Benim beklentim aracı yeniden çalıştırana kadar en yüksek değerin kalması idi. Ama anladığım kadarıyla belirli periyodlarda en yüksek değer değişiyor. Yada bu bir hata! Yorum bağlantısı
Soner Değer 5 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 5 Temmuz 2021 Ali Darbaz yazdı: Sende tak tak sesi duymadım. Şüphelendiğim şeye ait ibare yok. @Çağlar Bayur abi yorum yapabilir belki Yalnız, yukardaki resmi yeni farkettim. Camshaft hatası vermiş araban. Bu arızayı çözmeden sadece arıza kaydını silerekmi devam ettin. Benim şüphelendiğim arıza camshaft hatasıydı. Zaten araban arıza verdim önceden. P0013 Camshaft arızası verdikten sonra egzos tarafındaki selenoid valf i ölçtüm. 25 k ohm gibi değer gördüm. valf i söküp röleye 12 V verdim. Çalışmadı. Bende gidip alıp taktım. Sonra hatayı sildim. Motor ışığıda söndü. Şu ana kadar hata yok. Hata vermiyorken de araçta gaz tepkisi gecikmeli idi. Belki onu çözebilirim diye tecrübeli arkadaşların tüm yorumlarına açığım. Bu sayede oto elektroniğini de öğrenmeye çalışıyorum Yorum bağlantısı
Soner Değer 6 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 6 Temmuz 2021 Çağlar Bayur yazdı: bmw motorlu olan mı bu Mini Cooperın N12 diye anılan motoru. Ama bunu peugeot 308 vti motoruna çok benzerlikleri var. En azından üst kısmının. Yorum bağlantısı
Recommended Posts