İçeriğe Yönlendir

CVT, E-CVT ve Tiptronik Şanzımanda Debriyaj Seti ?


Çetin Serhat

Recommended Posts

Çetin Serhat

Merhabalar,

 

CVT, E-CVT ve TRIPTRONIK ŞANZUMANLAR Yarı otomatik şanzıman mıdır tam otomatik mi ve DEBRİYAJ SETİ VAR MIDIR (Baskı, Balata) varmı dır bu araçlarda?

 

Çok teşekkürler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yoktur.

vesile ile tiptronik bir işlevdir, şanzıman cinsi değildir. klasik otomatik te, robotize debriyajda da tiptronik işlevi olabilir.

yarı/tam/3.5 gibi bir şanzıman tipi de yoktur.

yarı otomatik şanzıman 1960 model leyland otobislerde vardı bir ara, kalmadı artık yok

Yorum bağlantısı
Çetin Serhat
Çağlar Bayur yazdı:

yoktur.

vesile ile tiptronik bir işlevdir, şanzıman cinsi değildir. klasik otomatik te, robotize debriyajda da tiptronik işlevi olabilir.

yarı/tam/3.5 gibi bir şanzıman tipi de yoktur.

yarı otomatik şanzıman 1960 model leyland otobislerde vardı bir ara, kalmadı artık yok

teşekkürler. MCP, DSG, EDC bunlar yarı otomatik diye geçmiyorlar mı yada otomatikleştirilmiş manuel şanzuman demek mi daha doğru bir ifade olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Audi tiptronik, BMW Steptronik, Mercedes G tronik isimler verdiği şey halis muhlis tam otomatik şanzımandır. 

Cvt Tork konverterlidir verimi %85dir. 

E-cvt ise tork konverteri olamayan tam otomatik şanzımanın dünya dişli ünitesine elektrik motoru takılmış halidir. 

 

MCP tek kavramalı , yani bildiğin manual şanzımanın debriyajına robot basar vitesi robot takar halidir. 

EDC ve DSG  ise çift kavramalı şanzımanın robotlusudur

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yarı otomatikse debriyaj vardır kısaca. nasıl bir yarı otomatik olduğu önemsiz. DSG vs de de kendine ait debriyaj bileşenleri var bu şekilde. tork konvertörü varsa debriyja sistemi yoktur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çetin Serhat yazdı:

otomatikleştirilmiş manuel şanzuman

budur

en başından beri bu yerleşse idi sanayide dilllere herşey daha kolay çözülürdü

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Audi tiptronik, BMW Steptronik, Mercedes G tronik isimler verdiği şey halis muhlis tam otomatik şanzımandır. 
Cvt Tork konverterlidir verimi %85dir. 
E-cvt ise tork konverteri olamayan tam otomatik şanzımanın dünya dişli ünitesine elektrik motoru takılmış halidir. 
 
MCP tek kavramalı , yani bildiğin manual şanzımanın debriyajına robot basar vitesi robot takar halidir. 
EDC ve DSG  ise çift kavramalı şanzımanın robotlusudur

Güzel açıklama
Yorum bağlantısı
Çetin Serhat
Ali Darbaz yazdı:

Audi tiptronik, BMW Steptronik, Mercedes G tronik isimler verdiği şey halis muhlis tam otomatik şanzımandır. 

Cvt Tork konverterlidir verimi %85dir. 

E-cvt ise tork konverteri olamayan tam otomatik şanzımanın dünya dişli ünitesine elektrik motoru takılmış halidir. 

 

MCP tek kavramalı , yani bildiğin manual şanzımanın debriyajına robot basar vitesi robot takar halidir. 

EDC ve DSG  ise çift kavramalı şanzımanın robotlusudur

Çok teşekkürler anladğım kadarıyla Triptronik, CVT, e-cvt yazanlarda tork convertor u var ve Baskı balata yok doğal olaraktan

Mehmet Ozyurek yazdı:


Güzel açıklama

 

Çağlar Bayur yazdı:

budur

en başından beri bu yerleşse idi sanayide dilllere herşey daha kolay çözülürdü

Çok teşekkürler

Dogan Arsiray yazdı:

yarı otomatikse debriyaj vardır kısaca. nasıl bir yarı otomatik olduğu önemsiz. DSG vs de de kendine ait debriyaj bileşenleri var bu şekilde. tork konvertörü varsa debriyja sistemi yoktur.

Çok teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çetin Serhat yazdı:

Çok teşekkürler anladğım kadarıyla Triptronik, CVT, e-cvt yazanlarda tork convertor u var ve Baskı balata yok doğal olaraktan

 

Çok teşekkürler

Çok teşekkür ederim

E-cvt ile cvt şanzımanın alakası yok bu arada. E-cvt’yi şanzıman listesinden çıkarabilirsiniz :) tekerler direkt elektrik motoruna bağlı. 

 

cvt 

 

images?q=tbn:ANd9GcQUua-cT7VNU2vKHGES7CF

 

e-cvt

rotor.jpg

ilk-k-s-m.jpg

 

Yorum bağlantısı
Çetin Serhat
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

E-cvt ile cvt şanzımanın alakası yok bu arada. E-cvt’yi şanzıman listesinden çıkarabilirsiniz :) tekerler direkt elektrik motoruna bağlı. 

 

cvt 

 

images?q=tbn:ANd9GcQUua-cT7VNU2vKHGES7CF

 

e-cvt

rotor.jpg

ilk-k-s-m.jpg

 

Çok teşekkürler

Ali Darbaz yazdı:

 

ecvtde tork konverteri olmaz. Eletrik motoru olur.  aha böyle : https://youtu.be/XFVd_fCiO88?t=72

Çok teşekkürler

Dogan Arsiray yazdı:

yarı otomatikse debriyaj vardır kısaca. nasıl bir yarı otomatik olduğu önemsiz. DSG vs de de kendine ait debriyaj bileşenleri var bu şekilde. tork konvertörü varsa debriyja sistemi yoktur.

Çok teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...