Osman CİCİ 26 Haziran 2021 Paylaş 26 Haziran 2021 Merhaba arkadaşlar, forumda yeniyim, yaklaşık bir yıla yakındır 2005 model 3.16i araç sahibiyim. Aracımda lpg yok. Aracımı aldığımda standart her araç sahibinin ilk yaptığı gibi mekanin sıvı bakımlarını yakıt sistemi filtresini ön takımı 4 amortisörlere varana kadar tüm mekanik aksamı kapsayan güzel bir bakım masrafı yaptım. Yaklaşık bir aydır aracımı bil hassa sabahları çok uzun marş süresi ile 3-4 marş bastıkdan çalıştırabiliyorum. Aracımı çalıştırıp yol yaptıkdan sonra stop edip tekrar marş bastığımda yine uzun lakin sabahları olduğu kadar uzun marşa ihtiyaç duymadan çalıştırabiliyorum. Bu konu için geçen 2 hafta önce aracımı bir başka servise götürdüm. Yakıt sisteminin filtresini yeni olmasına ramen yine değiştirelim dediler. Okey dedim. Genel bi bakım yapalım dediler düzelecek dediler onada okey dedim. Gerekirse kalsın sabahları deneyin zaman arası uzayınca soğuyunca çalışmıyor dedim. Aracım 4 gün serviste kaldı, sonra usta bu kadar ayarlayabildim bi kullan sorun olursa getir dedi. Usta; Krank konum sensörünü değiştirdik. Mil devir vuruntu sensörünü değiştirdik. Ateşleme bobinlerinden ikisini değiştirdik. Bilgisayara bağladık hatalar gitti düzeldi dedi. Ödemeyi yaptım servisten ayrıldım. Araç 2 gün adam gibi çalıştı gibi yaptı sonra yine uzun uzun marş basmaya başladım. Götürdüm ve ne yapacağımızı konuşalım dedim, çekişden düşüyor rolenti sonrası gaza basınca boşta dahi geç reaksiyon veriyor dedim bu aracın vanus söketlerini çıkarttık vanuslarının tamir takımını değiştirelim, vanuslarında yağ kaçakları var o da daha önce arabada rolendi dalgalanması yaptırıyordu söketini söktük dedi. Benzin pompasından şüpheleniyorum dedim. Ben almadan önce de eski sahibi yakıt pompasını değiştirmiş, usta üzerinde şuan honeywell marka benzin pompası var, bozulduğuna pek rastlamadım dedi. Son zamanlarda araba şuan yine aynı. İzmitte ustası mı yok bilmiyorum ama bi doktor bulamadım hastalığımı çözecek. Sabahları direksiyona geçip marş basmak hiç içimden gelmiyor. Bir yerde marş basıp arabamı çalıştıracam millet dönüp dönüp arabaya bakıyor. Forumda bana yardımcı olabilecek sorunu daha önce yaşayan yada tavsiye verecek bir başka sebebe yönlendirebilecek arkadaşlara ihtiyacım var şimdiden teşekkür ederim. Kocaeli içi tavsiye edebileceğiniz güzel işçilikli gerçek bir teknik adam USTA varsa tavsiyelerinizi gerçekten bekliyorum. Tekrar teşekkürler. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 26 Haziran 2021 Paylaş 26 Haziran 2021 İstanbul Maslak'ta çok iyi BMW servisleri var, çok uzak değil, bence bu tarafa bi gelin. Yorum bağlantısı
Osman CİCİ 26 Haziran 2021 Yazar Paylaş 26 Haziran 2021 Teşekkür ederim il içerisinde çözemezsem düşüneceğim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Haziran 2021 Paylaş 26 Haziran 2021 (düzenlendi) Marş motoru, motoru yeterince devirde çeviremiyor olabilirmi. 26 Haziran 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 26 Haziran 2021 Paylaş 26 Haziran 2021 Selim Bilgin yazdı: İstanbul Maslak'ta çok iyi BMW servisleri var, çok uzak değil, bence bu tarafa bi gelin. Askar BMW diyorum 👍 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Haziran 2021 Paylaş 26 Haziran 2021 Keşke marş yaparken video çekip atsanız. Hatta kaput açık iken çekin. Biri motorun kontağını çevirsin. Sizde kayıt edin. Epey birşey görülebilir. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 26 Haziran 2021 Paylaş 26 Haziran 2021 Erdem Doğan yazdı: Askar BMW diyorum 👍 Driven34 videolarında gördüm orayı, güven verdi. Yorum bağlantısı
Osman CİCİ 26 Haziran 2021 Yazar Paylaş 26 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Marş motoru, motoru yeterince devirde çeviremiyor olabilirmi. Yarın sabah konu ile alakalı bir video paylaşmayı deniyeceğim Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Haziran 2021 Paylaş 27 Haziran 2021 Sabah motor soğukken silindir kompresyonları ölçüldü mü. Subap yanık olabilir. Benzin pompası bozuk olabilir. Kontağı aç. 5-10 saniye Bekle marş yapmadan kapat. Kontağı aç. Bekle marş yapmadan kapat. Kontağı aç. Bekle marşa bas. Kolay çalışırsa benzin pompası bozuk demektir. 1 Yorum bağlantısı
Osman CİCİ 27 Haziran 2021 Yazar Paylaş 27 Haziran 2021 Sabah motor soğukken silindir kompresyonları ölçüldü mü. Subap yanık olabilir. Benzin pompası bozuk olabilir. Kontağı aç. 5-10 saniye Bekle marş yapmadan kapat. Kontağı aç. Bekle marş yapmadan kapat. Kontağı aç. Bekle marşa bas. Kolay çalışırsa benzin pompası bozuk demektir. Bu işlemi çok yaptım yapıyorumda hatta kontağı açık bırakıyorum araca 3 dk sonra marş basıyorum çoğu zaman boğuluyorTapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 27 Haziran 2021 Paylaş 27 Haziran 2021 Osman bey tapatalk imzanızı kapatırmısınız. Osman CİCİ yazdı: Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
Osman CİCİ 27 Haziran 2021 Yazar Paylaş 27 Haziran 2021 Sabah motor soğukken silindir kompresyonları ölçüldü mü. Subap yanık olabilir. Benzin pompası bozuk olabilir. Kontağı aç. 5-10 saniye Bekle marş yapmadan kapat. Kontağı aç. Bekle marş yapmadan kapat. Kontağı aç. Bekle marşa bas. Kolay çalışırsa benzin pompası bozuk demektir. Kompresör ölçümü gittiğim servislerde hiç yapılmadı, açıkcası servisler gerekli yoğunluklarından mı bilmiyorum ama okadar derinlemesine bir araştırma yapmıdı hiç aracımda yüzeysel bakıp yukarıda bahsettiklerimi yaptıklarını söyleyip bukadar oluyor dediler hep.İmzayı kapattığımı düşünüyorum umarım olumlu olmuştur [emoji1303] Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Haziran 2021 Paylaş 27 Haziran 2021 İlk yapılması gereken buydu bence. Akşamdan servise bırakın. Sabah aracı çalıştırmadan kompresyonları ölçsünler. Değerleri de size söylesinler. Doğru ölçüm için; benzin akışı kesilir. Tam gaz verilir ve marşa basılır. Yorum bağlantısı
Osman CİCİ 27 Haziran 2021 Yazar Paylaş 27 Haziran 2021 İlk yapılması gereken buydu bence. Akşamdan servise bırakın. Sabah aracı çalıştırmadan kompresyonları ölçsünler. Değerleri de size söylesinler. Doğru ölçüm için; benzin akışı kesilir. Tam gaz verilir ve marşa basılır. Haklısınız lakin izmitte götürdüğüm 3 servisdende finalde aslında memnun kalmadım, en son kendim dün sabah çalıştırdım, akşam da çalıştırmadan önce (arada 10 saat süre geçti) Motor koruma kapağını açtım benzin hava alma sibobuna anahtarla bastırdım yakıt geldi hortumu çıkartıp bir su şisesine koydum kontajı açtığımda pompa direkt yakıtı arkadan öne bastı, acaba pompa çalııyor ama yakıt basıncı mı düşük geliyor diye düşünce içerisindeyimBirde aracımın sıvı soğutma suyunda hafif bir eksiltme var 1000km de 1 litreye yakın.. yeni fark ettim Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Haziran 2021 Paylaş 27 Haziran 2021 Birde aracımın sıvı soğutma suyunda hafif bir eksiltme var 1000km de 1 litreye yakın.. yeni fark ettimBu da ciddi bir sorun ama çalışmayla alakası yoktur. Kaçıran yeri bulmaya çalışın. Bulamıyorsanız Basınç artınca genleşme kabı kaçırıyordur. Kapak değişir. Yine basınç artınca devirdaim kaçırıyordur. kontajı açtığımda pompa direkt yakıtı arkadan öne bastıBasınç düşük olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 27 Haziran 2021 Paylaş 27 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Marş motoru, motoru yeterince devirde çeviremiyor olabilirmi. Şuan iyi devirlenir ama ömrunden ömür gidiyor. Ilerde sorun olucak. Yorum bağlantısı
Osman CİCİ 27 Haziran 2021 Yazar Paylaş 27 Haziran 2021 Çalıştıktan sonra peki devir dalgalanması var mı ya da performansta bir sorun ?İzlediğim videolarda triger sente ayar bozukluğu geç çalışmaya senep olabiliyorDevir dalgalanması vanusları devreye alınca yapıyor aracın vanus söketi takılı değil Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk 27 Haziran 2021 Paylaş 27 Haziran 2021 anlattığınız sorun triger sente atlamasına benziyor,sente kaçtıysa geç çalışma olabilir,ve düzensiz çalışır,zincir kaçıklığı var mı kontrol ettirin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts