İçeriğe Yönlendir

Cruze P0171 Arızası


Mustafa Karahan

Recommended Posts

Mustafa Karahan

Merhabalar, arkadaşın cruze ile yolda giderken birden arıza ışığı yandı elm cihazı ile baktık P0171 hatası verdi. 

 

İnternette olası sebepler

 

PCM kodu ayarlanmadı, ECT girişi 176-230°F, motor hızı 1000-4000 rpm (VIN 1'de 0-4000 rpm), gaz kelebeği açısı sabit %91'in altında, VSS 70 mph'nin altında, boşaltma görev döngüsü %80'in altında, ardından PCM, LONGFT'nin 100'ün üzerinde olduğunu veya SHRTFT'nin 94'ün altında olduğunu tespit etti, her iki koşul da 25 saniyeden fazla bir süre karşılandı. 

 

Bu yazıyor nedir nedendir anlamadım. Burda şair ne demek istemiş ya da bu arızayı alan arkadaş varsa neden olduğunu çözdü mü 😊

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Araban Servis Klavuzunda hata ile ilgili olan açıklama 

 

DTC P0171 veya P0172 - LDE

Diyagnoz Talimatları

    •  Bu diyagnoz prosedürünü kullanmadan önce Diyagnostik Sistem Kontrolü - Araç işlemlerini yapınız.
    •  Diyagnoz yaklaşımına genel bakış için Stratejiye Dayalı Diyagnoz 'yi gözden geçirin.
    •  Diyagnostik Prosedür Talimatları her bir diyagnoz kategorisine genel bir bakış sunar.

DTC Açıklayıcıları

DTC P0171 00: Yakıt Ayar Sistemi Fakir

DTC P0172 00: Yakıt Ayar Sistemi Zengin

Devre/Sistem Açıklaması

Motor kontrol modülü (ECM) en iyi olası sürüş, yakıt ekonomisi ve emisyon kontrolü kombinasyonunu sağlamak için hava/yakıt ölçüm sistemini denetler. Yakıt beslemesi Açık Çevrim ve Kapalı Çevrim esnasında farklı şekilde kontrol edilir. Açık Çevrim esnasında ECM ısıtmalı lambda (HO2S) girdisi olmaksızın sensör sinyallerini esas alarak yakıt beslemesini belirler. Kapalı döngü sırasında, ECM kısa ve uzun süreli yakıt ayarlarını hesaplamak için HO2S girdilerini ekler. HO2S zayıf koşul gösteriyorsa, yakıt ayar değerleri %0'ın üzerinde olacaktır. HO2S zengin koşul gösteriyorsa, yakıt ayar değerleri %0'ın altında olacaktır. Kısa süreli yakıt ayarı değerleri HO2S gerilim sinyallerine yanıt olarak hızla değişir. Uzun vadeli yakıt trimi en iyi hava/yakıt oranını korumak için büyük ayarlamalar yapar. Bellek hücreleri bloğu bütün araç çalışma koşulu aralıkları için motor dev/dak. değeri ve motor yükü bileşimlerine göre ayarlanmış bilgi içerir. Uzun dönem yakıt ayar diyagnostiği mevcut halde kullanılan ortalama hücrelere dayanır. ECM hücreleri motor devir sayısı ve yüküne göre seçer. Yakıt ayarı diyagnostiği zengin arızası gerçekten olup olmadığını ya da zengin koşula evaporatif emisyon (EVAP) kanisterinden gelen buharlaşmanın mı neden olduğunu belirlemek için test yapar.

Her bir ısıtmalı lambda sensörünün (HO2S) içindeki ısıtma elemanı sensörü çalıştırma koşullarına daha hızlı ulaştırır. Bu durum sistemin Kapalı Çevrime daha erken girmesini ve kontrol modülün hava-yakıt oranını daha kısa sürede hesaplamasını sağlar.

Isıtmalı lambda sensörü (HO2S) aşağıdaki devreleri kullanır:

    •  Bir sinyal devresi
    •  Bir alçak referans devresi
    •  Bir ateşleme voltajı devresi
    •  Isıtıcı kontrol devresi

DTC Çalıştırmak için Koşullar

    •  DTCP0101 00, P0102 00, P0103 00, P0106 00, P0107 00, P0108 00, P0112 00, P0113 00, P0201 00, P0202 00, P0203 00, P0204 00, P0300 00, P0301 00, P0302 00, P0303 00, P0304 00, P0442 00, P0443 00, P0449 00, P0451 00, P0452 00, P0453 00, P0454 00, P0455 00, P0461 00, P0462 00, P0463 00, P0464 00, P0496 00, P0506 00, ve P0507 00 verilmedi.
    •  İlgili DTC'ler P2270 00, P2271 00, P2272 00, P2A01 00, verilmediğinde.
    •  Döngü statüsü parametresi kapalıyı gösteriyor.
    •  Yakıt ayarının öğrenilmesi etkinleştirildi.
    •  Motor soğutma suyu sıcaklığı (ECT) -38 ila +1 530°C'dir (-36,4 ila +266°F).
    •  Emme hava sıcaklığı (IAT) -38 ila +150°C (-36,4 ila +302°F) arasındadır.
    •  Manifold mutlak basıncı (MAP) 15-255 kPa (2-37 PSI) arasında.
    •  Araç hızı 134 km/saatin (83 mil/saat) altındadır.
    •  Motor devri 400-6 000 dev/dak. arasındadır.
    •  Motora hava akışı 1-512 g/s arasında.
    •  Yakıt seviyesi %10'dan yüksek.
    •  Baromatik basınç (BARO) 70 kPa'dan yüksek.
    •  DTC P0171 00 ve P0172 00 yukarıdaki koşular yerine geldiği zaman soğuk marş başına başlar.

DTC Ayarlamak için Koşullar

    •  Ortalama uzun dönem ağırlıklı ortalama değeri kalibre edilen değerden daha yüksek ya da daha düşük.
    •  Yukarıdaki koşul DTC'leri çalıştıran koşulların yerine gelmesinden sonra yaklaşık 3 dakika mevcuttur.

DTC Ayarlandığında Yapılan İşlem

DTC P0171 00, P0172 00 tip B DTC'leridir.

DTC'yi Silmek için Koşullar

DTC P0171 00, P0172 00 tip B DTC'leridir.

Diyagnoz Yardımları

    •  Vakumlu fren servosu olan araçlarda, hızlı fren pedalı döngüsü vakum sızıntısına yol açabilir.
    •  Sistem yakıt enjektörü yeterli yakıt sağlamadığı zaman zayıf olacaktır- DTC P0171 00
    •  Zayıf koşul yeterli yakıt sağlamayan yakıt pompasına, tıkanmış yakıt filtresine ya da sınırlandırılmış yakıt borusuna bağlı yüksek yakıt talebi sırasında mevcut olabilir-DTC P0171 00.
    •  Sistem yakıt enjektörü fazla yakıt sağladığı zaman zengin olacaktır- DTC P0172 00.
    •  Egzoz sistemi sızıntısı görülemeyebilir ama bir DTC başlamasına neden olabilir.
    •  Yanlış bağlanmış bir kütle hava akış (MAF) sensörü bu DTC'leri başlatabilir.

Referans Bilgileri

Şematik Referans

Motor Kontrolleri Şeması

Bağlayıcı Ucu Görünümü Referansı

Komponent Bağlantı Parçasının Önden Görünüşleri

Elektriksel Bilgiler Referansı

 

    •  Devre Testi
    •  Kablo Onarımları

 

DTC Tipi Referansı

Güç Aktarımı DTC (DTC) Tipi Tanımlamaları

Tarama Aleti Referansı

Tarama aleti bilgileri için Kontrol Modülü Referansları

Devre/Sistem Teyidi

Not: Tüm yakıt trimi arızaları onarılana kadar tüm şanzıman belirtilerini, kilitlenmez fren sistemi (ABS) göstergelerini ve çekiş kontrol sistemi göstergelerini görmezden gelin. Bir yakıt trimi arızası sert vites değişimleri gibi varsayılan eylemlere ve ABS veya Çekiş Kontrol göstergelerinin yanmasına neden olabilir.

Herhangi bir DTC kaydedilmişse bkz. Diyagnostik Hata Kodu (DTC) Listesi - Araç .
Değer 40 mV ila yaklaşık 900 mV arasında değişmiyorsa bkz. DTC P0133, P0134, P0140, P1133, P2270, P2271, veya P2A00 .

Not: EVAP sinyalinin çalışması yakıt ayarının anlık olarak normal aralıktan çıkmasına neden olabilir.

  1. Diğer DTC'lerin kaydedilmediğini teyit edin.
  2. Motorun çalışma sıcaklığına erişmesini bekleyin. Motor çalışırken, B52A Isıtmalı Lambda Sensörü 1 parametresini tarama aleti ile izleyin. B52A Isıtmalı Lambda Sensörü 1 değeri, yaklaşık 40 mV ile 900 mV arasında değişmeli ve yakıt değişimlerine yanıt vermelidir.
  3. Normal kısa süreli yakıt ayarı parametresi, motor çalışma sıcaklığında çalışırken +5 ile -%5 arasında, optimum olarak %0'a yakın olmalıdır.
  4. Uzun süreli yakıt ayarı parametresi, motor çalışma sıcaklığında çalışırken +5 ile -%5 arasında, optimum olarak %0'a yakın olmalıdır.
  5. Aracı DTC çalıştırma koşulları içerisinde çalıştırın. Aracı ayrıca Anlık Görüntü/Arıza Kayıtları verilerinde gözlemlediğiniz koşullar içerisinde de işletebilirsiniz.

Devre/Sistemin Testi

P0171 00

Motorun çalışma sıcaklığına erişmesini bekleyin. Motor çalışıyorken Uzun Vadeli Yakıt Trim parametresini tarama aletiyle izleyin. Değer +5 ila -%5 arasında olmalıdır.

Belirtilen aralıkta değilse aşağıdaki durumlardan hiçbirinin bulunmadığını teyit edin.
    •  Geçerli araç test yüksekliğini belirleyin. MAP Sensöründeki basınç parametresini Rakıma karşı Barometrik Basınç içindeki okumayla karşılaştırın.
       ⇒ B74 Manifold Mutlak Basınç Sensörü değeri bulunduğunuz rakım için belirtilen aralık dahilinde değilse bkz. DTC P0106 .
    •  Motor boşta çalışırken, MAF sensör parametresini izleyin. MAF sensörü parametresi rölantide iken 2-6 g/s arasında olmalıdır.
       ⇒ MAF sensörü parametresi 2-6 g/s değerinin arasında değilse bkz. DTC P0101 .
    •  Vakum hortumlarını yarılmalar, bükülmeler ve uygun olmayan bağlantılar açısından.
    •  Depoda yetersiz miktar yakıt.
    •  Düşük yakıt basıncı--Bkz. Yakıt Sistemi Diyagnozu .
    •  Etanol konsantrasyonu %15'den fazlaysa--Bkz. Yakıtta Alkol/Kirletici Madde Diyagnozu .
    •  Yakıt kirlenmesi--Bkz. Yakıtta Alkol/Kirletici Madde Diyagnozu .
    •  Arızalı yakıt enjektörleri--Bkz. Yakıt Enjektörü Diyagnozu .
    •  B52A Isıtmalı Lambda Sensörü 1'den eksik, gevşek ya da sızdıran egzoz bileşenleri -- Bkz. Arıza Belirtileri - Motor Egzozu 'ye başvurun.
    •  Vakum emme manifoldunda, Q38 Gaz Kelebeğinde ve Q17 Yakıt Enjektör O-ringlerinde sızdırıyor.
    •  Hava emme sistemi ve hava emme kanallarında kaçak veya eksik hava filtresi bulunup bulunmadığını.
    •  Çatlak bir EVAP kutusu.
    •  Evaporatif borularda tıkanma veya kaçak.
    •  Karter havalandırma sisteminde kaçak--Bkz. Krank Gövdesi Havalandırma Sistemi Kontrolü/Diyagnozu .
    •  B52A Isıtmalı Lambda Sensörü 1 düzgün olmayan takma ve egzoz sistemiyle bağlantılı olabilecek elektrik kabloları ya da bağlantı parçaları.
    •  B52A Isıtmalı Lambda Sensörü 1 sinyali devresi açık, şasiye kısa devre veya düşük referans devresine kısa devre yapmış.
    •  Arızalı motor bileşenleri--Bkz. Belirtiler - Motor Mekanik .

P0172 00

Motorun çalışma sıcaklığına erişmesini bekleyin. Motor çalışıyorken Uzun Vadeli Yakıt Trim parametresini tarama aletiyle izleyin. Bu değer +5 ile %-5 arasında olmalıdır.

Belirtilen aralıkta değilse aşağıdakileri inceleyin:
    •  Motor boşta çalışırken ve şanzıman park ya da nötr konumdayken,MAP Sensör parametresini izleyin. MAP Sensörü parametresi 19-42 kPa'nın arasında olmalıdır.
       ⇒ MAP Sensörü parametresi 19-42 kPa'nın (2,8-6,0 PSI) arasında ise, bkz. DTC P0106 .
    •  Motor boşta çalışırken, MAF sensör parametresini izleyin. MAF Sensörü parametresi rölantide iken 2-6 g/s arasında olmalıdır.
       ⇒ MAF Sensörü parametresi 2-6 g/s değerinin arasında değilse bkz. DTC P0101 .
    •  Vakum hortumlarını yarılmalar, bükülmeler ve uygun olmayan bağlantılar açısından
    •  Hava emme kanalının bükülmüş veya tıkalı olup olmadığını
    •  Hava filtresinin kirli veya tıkalı olup olmadığını
    •  Gaz kelebeği gövdesini tıkayan nesneler
    •  Karterde sızdıran yakıt enjektörleri nedeniyle aşırı yakıt
    •  EVAP kontrol sistemini düzgün olmayan çalışma için--Bkz. Buharlaşıcı Emisyon Kontrol Sistemi Açıklaması .
    •  Aşırı yakıt basıncı--Bkz. Yakıt Sistemi Diyagnozu .
    •  Arızalı yakıt enjektörleri--Bkz. Yakıt Enjektörü Diyagnozu .
    •  Yakıt kirlenmesi--Bkz. Yakıtta Alkol/Kirletici Madde Diyagnozu .
    •  Düzgün olmayan kurulum ve egzoz sistemi ile bağlantılı olabilecek elektrik kabloları ya da bağlantı parçaları için HO2S
    •  HO2S sinyali devresini voltaja kısa devre açısından

Gereken şekilde onarın veya değiştirin.

Onarım Talimatları

Onarım Teyidi

Not: Onarımlardan sonra uzun vadeli yakıt trimi değerlerini sıfırlamak için tarama aleti Yakıt Trimi Sıfırlama işlevini kullanın.

Not: Motor çalışırken kodları temizlemeyin. RTC'ler aynı kontak devresinde başlayabilir.

  1. Diyagnoz sırasında çıkartılan veya değiştirilen bileşenleri veya bağlayıcıları takın.
  2. Bir bileşen veya modül çıkartıldığında ya da değiştirildiğinde gereken her türlü ayar, programlama veya kurulum prosedürlerini yapın.
  3. Kontağı AÇIK, motoru KAPALI tutun.
  4. DTC'leri silin.
  5. Kontağı 60 s için KAPATIN.
  6. Motoru çalıştırın.
  7. DTC'yi Çalıştırmak için Koşulları tekrarlayın ve DTC'nin yeniden ayarlanmadığını teyit etmek için geçerliyse Anlık Görüntü/Arıza Kayıtlarını kullanın. DTC yeniden başlarsa ya da bir başka DTC varsa, Diyagnostik Hata Kodu (DTC) Listesi - Araç 'ye başvurun.
  8. Katalizatörün performansının bu DTC'yi veren durumdan etkilenmediğinden emin olmak için DTC P0420 00 için olan onarım teyit işlemini gerçekleştirin. Bkz. DTC P0420 .
tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Karaca yazdı:

Bu yazıyor nedir nedendir anlamadım.

bu yazıyı aldığınzı yer frozen data yı yazmış, lamba yandığı andaki, kendi arabasının hafizaya aldığı bilgiler, her frozen data her arıza için aynı değildir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Evet lpg var. 

Çağatay Kılınç yazdı:

LPG var mı araçta? Fakir karışım hata kodu bu.

 

Çağlar Bayur yazdı:

bu yazıyı aldığınzı yer frozen data yı yazmış, lamba yandığı andaki, kendi arabasının hafizaya aldığı bilgiler, her frozen data her arıza için aynı değildir.

www.dtcsearch.com adresten aldım yazıyı. 

 

Büyük ihtimalle araba bir lpg ayarı istiyor o zaman. 

 

Bir de yolda t/c ve kayan araba ışığı yani esp ışığı da yandı ve sönmedi. Bu ikisi neden olabilir ayrıca bu ikisinin yukarıdaki hatayla alakası yoktur sanırım 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Mustafa Karaca yazdı:

Evet lpg var. 

 

www.dtcsearch.com adresten aldım yazıyı. 

 

Büyük ihtimalle araba bir lpg ayarı istiyor o zaman. 

 

Bir de yolda t/c ve kayan araba ışığı yani esp ışığı da yandı ve sönmedi. Bu ikisi neden olabilir ayrıca bu ikisinin yukarıdaki hatayla alakası yoktur sanırım 

Corollada LPG ayarsızlığında bu ışık da yanar ama Cruze nasıldır bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Karaca yazdı:

Bir de yolda t/c ve kayan araba ışığı yani esp ışığı da yandı ve sönmedi. Bu ikisi neden olabilir ayrıca bu ikisinin yukarıdaki hatayla alakası yoktur sanırım 

sönmedi ise o ayrı bir arıza

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Çağlar Bayur yazdı:

sönmedi ise o ayrı bir arıza

Söndü abi inşallah bir daha yanmaz 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Arada bir çıkıyorsa anlık olarak enjektörler teklemiş olabilir.

 

obd den ltftye bakın yüzde kaç +da? Orada sıkıntı yoksa anlık bir durumdur.

 

Sürekli arıza veriyorsa ve benzinde bunu yapmıyorsa kesinlikle bir LPG bakımı ve ayarı şart

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Behlül Baş yazdı:

 

 

Lpg ayarıdır büyük ihtimalle bir ayar yaptırırız kısıtlama bitince ondan sonra inşallah tekrar yanmaz. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Cruza’a yol ayarsız lpg ile binmek cesaret isteyen işlerden. 
 

Dükkanda değil de yolda sürerken ayar yapan yere yaptırın derim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...