İçeriğe Yönlendir

4x4 Araç Lastik Önerisi


Burak Kuşçu

Recommended Posts

Burak Kuşçu

Herkese Selamlar, 

 

Forumda eski konuları takibime istinaden eski ve güncel bir çok 4x4 araç kullanıcısı olmuş. 

 

Bugün yaşadığım ufak bir kaza riskine istinaden artık Navara'nın lastiklerinin kısa süre içerisinde değişmesi gerektiğine kanaat getirdim. 

 

Kullandığın lastiklerim 2017 Tarihli Araç üstünde ne kadar kullanıldığını bilmediğim fakat diş derinlikleri güzel görünen 275/65/r17 BF Goodrich KO2 

 

Bu sabah işe gelirken hafif bir yağmur atıştırıyordu ve dağ yolundan aşağıya doğru yolun kayabileceğini göz önünde bulundurarak temkinli şekilde inmeye başladım. 

 

Düşük hız da ve hafif fren destekli inmeme rağmen araç düz şekilde kızaklayarak kaymaya başladı. Kendimi ve Trafikte ki diğer unsurları tehlikeye atmamak adına 1 takım lastik almanın uygun olacağını düşünüyorum.

 

Sanırım mevcut ebat ile seçim yapacağım 275/65/r17 ebatlarında %60 Arazi % 40 Asfalt kullanımıma uygun olabilecek. Aracın görsel bütünlüğünü bozmayacak lastik önerilerinizi bekliyorum. 

 

Islak zemin performansının BF ten iyi olması tercih sebebi olacaktır. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Michelin Latitude Cross kullandım, memnun kalmıştım. Ko2 den iyidir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Hankook Dynapro AT2 265/65 R17 ebatında kullanıyorum. Yağmurlu uzun yolda , ilk yağmış kaygan yolda test ettim asfalt izlenimim iyiydi. Bf'den de kesinlikle daha yumuşak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Michelin Latitude cross goodyear wrangler. Bir de varsa bf goodrich urgan terrain.

Bu lastikler %80 asfalt %20 arazi yanlız. Ko2 gibi %50/50 değiller

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Cem Işık yazdı:

Michelin Latitude Cross kullandım, memnun kalmıştım. Ko2 den iyidir.

zaten TA KO kamyonet lastiğidir, iş lastiğidir yani. süper sağlamdır. 300 400 bin km bozulmaz ama taş gibidir de. ağırdır, gürültülüdür ve ıslak yolda ölmüşlere yaklaştıracak kadar heyecan kaynağıdır. renk getirir insan hayatına. o nedenle eğer sert koşullarda binilmeyecekse ben olsam almazdım. zatne ucuz da değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:

Michelin Latitude cross goodyear wrangler. Bir de varsa bf goodrich urgan terrain.

Bu lastikler %80 asfalt %20 arazi yanlız. Ko2 gibi %50/50 değiller

wrangler yaramaz hocam, wk da vardı. 3. senede sökülmeye başladı dişleri.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
wrangler yaramaz hocam, wk da vardı. 3. senede sökülmeye başladı dişleri.

Elin Singapurlusu onun sayesinde karadeniz yaylasında kurtuldu ama.
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Elin Singapurlusu

hilton lobide singapurun bill gates i ile çay içtiydik lem.... ne macera, maske yoktu öpüştük felan...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
hilton lobide singapurun bill gates i ile çay içtiydik lem.... ne macera, maske yoktu öpüştük felan...

Yaaa di mi? Hasan hoca ne güzel ağırladı bizi

5c03677348beaed4b11e1a8a1ad8bdef.jpg
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ

Bridgestone Dueler A/T  kullanıyorum. hem asfaltta hem arazideki performansından memnunum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

wrangler yaramaz hocam, wk da vardı. 3. senede sökülmeye başladı dişleri.

 

Çok yumuşak olduğundan mı abi ? Aslında sizin geçmiş tavsiyeniz üzere Yokohama alacaktım ben yumuşak yapılı olduğu için ama artık ebat zor bulunuyormuş. Kocaeli'ndeki bayi bile 265/65 temin edemedi o yüzden alamamıştım..

tarihinde Talha Bilgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Değerli yorumlarınız ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Tavsiyelerin hepsini tek tek inceledim. Pandemi dönemin de köyde daha fazla vakit geçirme kararı aldık mevcut hobi evimizi tadilata aldık. Bu süre zarfın da Navara ciddi anlamda çalıştı kamyon kamyonet türevi araçların girişinin zor olduğu arazimize 4x4 avantajı ile tüm inşaat malzemelerini navara ile taşıdım 4 lastik ve bir yağ bakımını hak etti :)  Arazi ağırlıklı kullanımımın oldukça fazla oluşundan dolayı alternatiflerden Bridgestone Dueler A/T, Hankook Dynapro AT2 yada tekrar BF Ko2 A/T ile devam edeceğim gibi duruyor.  Bu süreçte lastik fiyatlarını da kabaca araştırdım rakamlar şaşırtıcı seviyeler de   1 takım lastik parasının üzerine bir o kadar daha nakit ekleyebilirsem daha yüksek modelli bir araca bile çıkılabilecek gibi :D Can güvenliği önemli tabi ki mecbur alacağız. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Burak Kuşçu yazdı:

Değerli yorumlarınız ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Tavsiyelerin hepsini tek tek inceledim. Pandemi dönemin de köyde daha fazla vakit geçirme kararı aldık mevcut hobi evimizi tadilata aldık. Bu süre zarfın da Navara ciddi anlamda çalıştı kamyon kamyonet türevi araçların girişinin zor olduğu arazimize 4x4 avantajı ile tüm inşaat malzemelerini navara ile taşıdım 4 lastik ve bir yağ bakımını hak etti :)  Arazi ağırlıklı kullanımımın oldukça fazla oluşundan dolayı alternatiflerden Bridgestone Dueler A/T, Hankook Dynapro AT2 yada tekrar BF Ko2 A/T ile devam edeceğim gibi duruyor.  Bu süreçte lastik fiyatlarını da kabaca araştırdım rakamlar şaşırtıcı seviyeler de   1 takım lastik parasının üzerine bir o kadar daha nakit ekleyebilirsem daha yüksek modelli bir araca bile çıkılabilecek gibi :D Can güvenliği önemli tabi ki mecbur alacağız. 

 

 

Ben 265/65R17  Hankook'ların teki için 850-1000 TL arası fiyat almıştım bir çok satıcıyla iletişime geçmek faydalı oluyor... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Talha Bilgi yazdı:

 

Ben 265/65R17  Hankook'ların teki için 850-1000 TL arası fiyat almıştım bir çok satıcıyla iletişime geçmek faydalı oluyor... 

Evet rakamlar satıcılar arasın da oldukça farklılık gösteriyor. Sirkülasyonun çok olduğu yerlerde fiyatlar anladığım kadarıyla daha güncel oluyor ve haliyle biraz daha pahalı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Burak Kuşçu yazdı:

Evet rakamlar satıcılar arasın da oldukça farklılık gösteriyor. Sirkülasyonun çok olduğu yerlerde fiyatlar anladığım kadarıyla daha güncel oluyor ve haliyle biraz daha pahalı 

 

Aynen hem de taze lastik ellerinde oluyor....

Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş

Yağmur her zaman pick up grubu için risktir. Yağmurda 4x4 olarak kullanırsanız hangi marka lastik olursa olsun daha güvenli olur. Mevcut lastiklerinizle devam etmenizi öneririm. 2017 lastik en erken raftan 2017 sonunda indi desek 2-2,5 yılda bf at lastik sertleşmez. Diş derinliği de iyi diyorsunuz. 
 

Karar size kalmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Talha Bilgi yazdı:

 

Çok yumuşak olduğundan mı abi ? Aslında sizin geçmiş tavsiyeniz üzere Yokohama alacaktım ben yumuşak yapılı olduğu için ama artık ebat zor bulunuyormuş. Kocaeli'ndeki bayi bile 265/65 temin edemedi o yüzden alamamıştım..

goodyearda bence kaucuk kalitesiyle ilgili bir sorun idi. yokohama eskimiyor o kesin. ama  omru biterken balans sorunu olabiliyor. gerci 5 senede bozulsa ne olacak 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
goodyearda bence kaucuk kalitesiyle ilgili bir sorun idi. yokohama eskimiyor o kesin. ama  omru biterken balans sorunu olabiliyor. gerci 5 senede bozulsa ne olacak 

kauçuk kalitesi denmişken bu yanlarında E4 E6 vs ifadeler kauçuk kalitesini gösterdiği doğrumu ? Mesela continantel’de E4 idi Hankook’tada E4…


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Ahmet Kiriş yazdı:

Yağmur her zaman pick up grubu için risktir. Yağmurda 4x4 olarak kullanırsanız hangi marka lastik olursa olsun daha güvenli olur. Mevcut lastiklerinizle devam etmenizi öneririm. 2017 lastik en erken raftan 2017 sonunda indi desek 2-2,5 yılda bf at lastik sertleşmez. Diş derinliği de iyi diyorsunuz. 
 

Karar size kalmış.

 

Aslın da bende sizin gibi düşünüyordum daha önceden bir kaç kayma vb durum daha oldu ama arabanın yapısına verdim. Bir de lastikler bu kadar kısa sürede sertleşmiş olmaz diye düşünüyordum ve kullanmaya devam ediyordum. Yağmur olduğu için temkinli gitmeme rağmen kayınca korktum açıkçası. Aynı lastikleri bir arkadaşım xclass aracında kullanıyor lastikleri yeni ve performansı da gayet güzel. Bu durum beni çelişkiye soktu.

Yorum bağlantısı

AT Lastiklerin en iyisi bile suda buzda kayma eğilimi yüksek genelde. otomobil tarzında bir sürüş sitiline hiçbiri sahip olamıyor değişmezdim ben olsam 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Talha Bilgi yazdı:


kauçuk kalitesi denmişken bu yanlarında E4 E6 vs ifadeler kauçuk kalitesini gösterdiği doğrumu ? Mesela continantel’de E4 idi Hankook’tada E4…


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

bunu ben bilmiyorum. ama hankook artık premium sınıfına girdi. alt sınıfında laufenn var. aradaki farkı lastikçide lastiklere bakarken fark etmiştim.

birincisi arazi aracı lastiği olan iki aynı ebattaki lastikteki genel hafifilik durumu idi. bu yanaktaki malzemenin inceliğinden ve çelik şeritlerin eksikliğinden ileri geliyordu. yani ağır bir SUV ye ucuz diye lauefnn takarsanız viraj dönüşlerinde aracın daha çok esnediğini göreceksiniz demektir. bunu SAVA ile yaşamıştım dodge journey de. ben de gittim çin malı diye milletin kötüledği bir marka aldım, canavar gibi çıktı. ikincisi kauçuğun içindeki diğer komponentlerin oranı olabilir ki bu da lastiğin zaman içinde ne kadar hızlı sertleşip deforme olacağını gösterecektir diye düşünüyorum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Çağlar Bayur
Ertan Çabuk yazdı:

Hala bu fikirde misin?

scorpion candır ama önce teknolocik bir suv lazım tabii

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...