Can Coşkun 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 (düzenlendi) Merhaba, Araç zor ısınıyor, klima açınca hararet düşüyor. Az önce klima kapalı şehir içinde 5 km yol geldim hararet göstergesi 60 derecedeydi. Araç durmuş şekilde 2bin devirde 1 dakika gaz verdim hararet ortaya geldi, sonra klimayı açtım sıcaklık anında düşmeye başladı. Sanırım termostat arızalı ama klima açınca neden düşüyor? Klimanın fanı radyatörü de mi soğutuyor? Hararet müşüründen olma ihtimali var mı? Termostat almayı düşündüm ama Ford logolu ürün bulamadım. OES diye bir markayı montaj ürünü diye satıyorlar? Diğer bulduğum markalar FEBİ, Dayco. FEBİ Alman markası sanırım, tabi nerede üretiliyor bilmiyorum. OES 170 lira civarında, FEBİ 210, Dayco 300 üstü. Sorun termostat ise hangi markayı almamı önerirsiniz? Montajı kendim yapmayı düşünüyorum. Çok zor gelmedi bana. 11 Haziran 2021 tarihinde Can Coşkun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Hocam termostat açık kalmıştır klima açıkken fan direkte çalışır. OES performansını tecrübe ettim. 82-97⁰C olanı almıştım focus 1 için çok kötüydü adana'da kışın buğu için klima açınca her koşulda hararet dibe vuruyordu. Mümkünse orjinal alın 1 Yorum bağlantısı
Can Coşkun 11 Haziran 2021 Yazar Paylaş 11 Haziran 2021 Ömer Sarıgül yazdı: Hocam termostat açık kalmıştır klima açıkken fan direkte çalışır. OES performansını tecrübe ettim. 82-97⁰C olanı almıştım focus 1 için çok kötüydü adana'da kışın buğu için klima açınca her koşulda hararet dibe vuruyordu. Mümkünse orjinal alın Değerli yorumunuz için teşekkürler. Orijinal bulamadım maalesef. FEBİ ya da Dayco alsam nasıl olur acaba? 1 Yorum bağlantısı
Alpay Köse 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 termostat değişecek yalnız takım halinde olduğu için biraz pahalı.değisimi zor değil.sökülen yerin motor gövdesindeki kısmını hafif zımparalayin temiz olsun.birde orjinal alırsanız daha iyi olur eski aracımda orjinalini bulamadım.yan sanayii aldim bir süre sonra gövde plastiği çatladı.sonra tekrar değişim yaptım.birde termostatın çıkışı var çıtçıtlı bir ince hortum yedek depoya giden onun uç kısmı yan sanayide tam oturmuyor.su kaçağı yapıyor bilginiz olsun.bende vardı temizlik yaparken atmışım yoksa termostatı sağlamdı gönderirdim. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Can Coşkun yazdı: Değerli yorumunuz için teşekkürler. Orijinal bulamadım maalesef. FEBİ ya da Dayco alsam nasıl olur acaba? Rica ederim. Febi hakkında bilgim yok ama dayco fordun orjinal ürün tedarikçilerinden diye biliyorum. Dayco seçerdim ben. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Orjinali piyasada pek bulunmuyor sanırsam. Oem üretici bulunabilirse o marka alınabilir. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 Can Coşkun yazdı: FEBİ 2 sene önce kurban bayramı yolda termostat yarılmış motoru kucağıma alıyordum. Usta febi bulmuş taktık mecbur 2 senedir sıkıntı yok (250 TL+100 TL işçilik vermiştim o zaman) oes de var demişti aldığı yerde ama önermişti usta. Üstünden çıkan markasız birşeydi, önemli bir parça zamansız denk geldiği için orijinal alamadım ama şimdi de yok gibi piyasada. 1 Yorum bağlantısı
Can Coşkun 11 Haziran 2021 Yazar Paylaş 11 Haziran 2021 Alpay Köse yazdı: termostat değişecek yalnız takım halinde olduğu için biraz pahalı.değisimi zor değil.sökülen yerin motor gövdesindeki kısmını hafif zımparalayin temiz olsun.birde orjinal alırsanız daha iyi olur eski aracımda orjinalini bulamadım.yan sanayii aldim bir süre sonra gövde plastiği çatladı.sonra tekrar değişim yaptım.birde termostatın çıkışı var çıtçıtlı bir ince hortum yedek depoya giden onun uç kısmı yan sanayide tam oturmuyor.su kaçağı yapıyor bilginiz olsun.bende vardı temizlik yaparken atmışım yoksa termostatı sağlamdı gönderirdim. İnce düşünceniz için çok teşekkürler. Ömer Sarıgül yazdı: Rica ederim. Febi hakkında bilgim yok ama dayco fordun orjinal ürün tedarikçilerinden diye biliyorum. Dayco seçerdim ben. Sanırım Dayco alacağım. FEBİ marka ürünlerin de kaliteli olduğunu okumuştum bir yerlerde. Düz mantık pahalı olan daha iyidir deyip geçeceğim. Koray Demir yazdı: Orjinali piyasada pek bulunmuyor sanırsam. Oem üretici bulunabilirse o marka alınabilir. Cevabınız için teşekkürler. Yorum bağlantısı
Can Coşkun 11 Haziran 2021 Yazar Paylaş 11 Haziran 2021 Ahmet İhsan Akşen yazdı: 2 sene önce kurban bayramı yolda termostat yarılmış motoru kucağıma alıyordum. Usta febi bulmuş taktık mecbur 2 senedir sıkıntı yok (250 TL+100 TL işçilik vermiştim o zaman) oes de var demişti aldığı yerde ama önermişti usta. Üstünden çıkan markasız birşeydi, önemli bir parça zamansız denk geldiği için orijinal alamadım ama şimdi de yok gibi piyasada. Bir sitede orijinal buldum 1300 lira fiyat çekmişler.😲 MK2 Focus'larda orijinal parça bulmak gerçekten çok zor. MK3 kasanın hem parçaları bulunabiliyor hem de daha ucuz. 2 sene iyi bir referans benim için. Cevabınız için çok teşekkür ederim Ahmet Bey. Yardımlarınızı hiç esirgemediniz. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 11 Haziran 2021 Paylaş 11 Haziran 2021 https://www.gatesautocat.com/v/ford/focus/thermostat--coolant/gates/th41183g1.html Gates de olabilir, Mondeo MK3 termostatları Gates diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 12 Haziran 2021 Paylaş 12 Haziran 2021 şasiden koduna bakıp o şekilde aratmak lazım. Model olarak belki çıkmıyordur ama mutlaka bulunur Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 13 Haziran 2021 Paylaş 13 Haziran 2021 (düzenlendi) Ü.Emre Kartal yazdı: şasiden koduna bakıp o şekilde aratmak lazım. Model olarak belki çıkmıyordur ama mutlaka bulunur Bulunur da değer mi o paraya https://www.onlinefordyedekparca.com/U659,161,termostat-yuvasi-br-3m5q-8a586-ac-sogutma-ve-klima-grubu-3m5q-8a586-ac.htm Ford 3M5Q 8A586 AC CITROEN/PEUGEOT 9647767180 / 1336X2 FEBI BILSTEIN 36036 Böyle sanırım kodları 13 Haziran 2021 tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 13 Haziran 2021 Paylaş 13 Haziran 2021 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Bulunur da değer mi o paraya https://www.onlinefordyedekparca.com/U659,161,termostat-yuvasi-br-3m5q-8a586-ac-sogutma-ve-klima-grubu-3m5q-8a586-ac.htm Ford 3M5Q 8A586 AC CITROEN/PEUGEOT 9647767180 / 1336X2 FEBI BILSTEIN 36036 Böyle sanırım kodları Şöyleki şasiden bakınca çapraz kodu görebiliyoruz. Başka markadaki kodları nedir vs vs Ufak tefekte olsa farklı olan model yerine tam doğrusunu almış oluyoruz. Fiyat konusu da aynı şekilde ciddi fark ediyor. Yorum bağlantısı
Can Coşkun 20 Haziran 2021 Yazar Paylaş 20 Haziran 2021 @Ahmet İhsan Akşen İnternetten kargo dahil 220 liraya FEBI marka alıp kendim taktım. Termostata ulaşmak için yakıt filtresini yerinden çıkarmam gerekti ama hortumlarına hava yapmasın diye dokunmadım. Termostatın üzerindeki 4 adet hortumun iki tanesi kelepçeli iki tanesini ise klipsliydi. Termostat motor bloğuna dört adet vida ile bağlı. Sökmesi pek zor olmadı. Araçta sanırım uzun bir süre çeşme suyu kullanılmış. Bu nedenle termostatın bağlandığı motor bloğunda (üst kapak sanırım) korozyona bağlı yıpranmalar vardı. Elimden geldiğince zımpara ile temizlemeye çalıştım. Üstünden çıkan termostatın vida yuvasında kireçlenme vardı. Muhtemelen az da olsa sıvı kaçağı vardı. Yeni termostatı taktıktan sonra hararet sorunu düzeldi diyebilirim. Sadece şu ara gözüm sürekli hararette olduğu için ara ara hararet ortada iken ufak ufak oynamalar gördüm. Yani hararet tam olması gereken yerde iken(orta çizginin 2mm solunda) 2mm oynayıp geri yerine geldi. Bu oynama termostatın ilk açtığı anda olabilir mi acaba? Eskiden rölantide klima açtığımda hararet anında düşmeye başlardı, şimdi o sorun da kalmadı. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 20 Haziran 2021 Paylaş 20 Haziran 2021 (düzenlendi) Can Coşkun yazdı: Yani hararet tam olması gereken yerde iken(orta çizginin 2mm solunda) 2mm oynayıp geri yerine geldi. Aynen benim de öyle. Soğuk bir havada gizli menüden motor sıcaklığını açıp kontrol ettim, 85 dereceyle kadar yükseliyor. İbre 90 in biraz altında, sürekli durduğu yer. Sonra birden 77 lere kadar indi sonra geri çıkmaya başladı o ara ibre hafif iner gibi yapıyor ama geri yerine geliyor. https://youtu.be/75Gwxlqskt0 20 Haziran 2021 tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Can Coşkun 21 Haziran 2021 Yazar Paylaş 21 Haziran 2021 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Aynen benim de öyle. Soğuk bir havada gizli menüden motor sıcaklığını açıp kontrol ettim, 85 dereceyle kadar yükseliyor. İbre 90 in biraz altında, sürekli durduğu yer. Sonra birden 77 lere kadar indi sonra geri çıkmaya başladı o ara ibre hafif iner gibi yapıyor ama geri yerine geliyor. https://youtu.be/75Gwxlqskt0 Videodaki ile birebir aynı durum oldu. Orijinal termostat ile aynı durum oluyor muydu hiç dikkat etmedim. Şu an havalarda sıcak, bakalım kışın nasıl olacak. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 21 Haziran 2021 Paylaş 21 Haziran 2021 Orjinali bende bilmiyorum çünkü bozuktu ben aldığımda, soğuma vardı, değişelim dedi bakıma gittiğim usta. İsimsiz uyduruk birşey takmış, yolda kalmıştım işte 3 sene sonra. Febi 2 yıl oldu bu video bu kış çekildi, bakalım ne kadar dayanacak. Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli 23 Haziran 2021 Paylaş 23 Haziran 2021 Orijinal alın. Ford bu tarz parçalarda orjinal sever. Yorum bağlantısı
Recommended Posts