İçeriğe Yönlendir

Focus 2 1.6 TDCi Hararet Düşme Sorunu


Can Coşkun

Recommended Posts

Can Coşkun
(düzenlendi)

Merhaba,

Araç zor ısınıyor, klima açınca hararet düşüyor. Az önce klima kapalı şehir içinde 5 km yol geldim hararet göstergesi 60 derecedeydi. Araç durmuş şekilde 2bin devirde 1 dakika gaz verdim hararet ortaya geldi, sonra klimayı açtım sıcaklık anında düşmeye başladı.

Sanırım termostat arızalı ama klima açınca neden düşüyor? Klimanın fanı radyatörü de mi soğutuyor? Hararet müşüründen olma ihtimali var mı?

 

Termostat almayı düşündüm ama Ford logolu ürün bulamadım. OES diye bir markayı montaj ürünü diye satıyorlar? Diğer bulduğum markalar FEBİ, Dayco. FEBİ Alman markası sanırım, tabi nerede üretiliyor bilmiyorum. OES 170 lira civarında, FEBİ 210, Dayco 300 üstü.

 

Sorun termostat ise hangi markayı almamı önerirsiniz? Montajı kendim yapmayı düşünüyorum. Çok zor gelmedi bana.

tarihinde Can Coşkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Hocam termostat açık kalmıştır klima açıkken fan direkte çalışır. OES performansını tecrübe ettim. 82-97⁰C olanı almıştım focus 1 için çok kötüydü adana'da kışın buğu için klima açınca her koşulda hararet dibe vuruyordu. Mümkünse orjinal alın 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Coşkun
Ömer Sarıgül yazdı:

Hocam termostat açık kalmıştır klima açıkken fan direkte çalışır. OES performansını tecrübe ettim. 82-97⁰C olanı almıştım focus 1 için çok kötüydü adana'da kışın buğu için klima açınca her koşulda hararet dibe vuruyordu. Mümkünse orjinal alın 

Değerli yorumunuz için teşekkürler. Orijinal bulamadım maalesef. FEBİ ya da Dayco alsam nasıl olur acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

termostat değişecek yalnız takım halinde olduğu için biraz pahalı.değisimi zor değil.sökülen yerin motor gövdesindeki kısmını hafif zımparalayin temiz olsun.birde orjinal alırsanız daha iyi olur eski aracımda orjinalini bulamadım.yan sanayii aldim bir süre sonra gövde plastiği çatladı.sonra tekrar değişim yaptım.birde termostatın çıkışı var çıtçıtlı bir ince hortum yedek depoya giden onun uç kısmı yan sanayide tam oturmuyor.su kaçağı yapıyor bilginiz olsun.bende vardı temizlik yaparken atmışım yoksa termostatı sağlamdı gönderirdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Can Coşkun yazdı:

Değerli yorumunuz için teşekkürler. Orijinal bulamadım maalesef. FEBİ ya da Dayco alsam nasıl olur acaba?

Rica ederim. Febi hakkında bilgim yok ama dayco fordun orjinal ürün tedarikçilerinden diye biliyorum. Dayco seçerdim ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Can Coşkun yazdı:

FEBİ

2 sene önce kurban bayramı yolda termostat yarılmış motoru kucağıma alıyordum. Usta febi bulmuş taktık mecbur 2 senedir sıkıntı yok (250 TL+100 TL işçilik vermiştim o zaman) oes de var demişti aldığı yerde ama önermişti usta.

 

Üstünden çıkan markasız birşeydi, önemli bir parça zamansız denk geldiği için orijinal alamadım ama şimdi de yok gibi piyasada.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Coşkun
Alpay Köse yazdı:

termostat değişecek yalnız takım halinde olduğu için biraz pahalı.değisimi zor değil.sökülen yerin motor gövdesindeki kısmını hafif zımparalayin temiz olsun.birde orjinal alırsanız daha iyi olur eski aracımda orjinalini bulamadım.yan sanayii aldim bir süre sonra gövde plastiği çatladı.sonra tekrar değişim yaptım.birde termostatın çıkışı var çıtçıtlı bir ince hortum yedek depoya giden onun uç kısmı yan sanayide tam oturmuyor.su kaçağı yapıyor bilginiz olsun.bende vardı temizlik yaparken atmışım yoksa termostatı sağlamdı gönderirdim.

İnce düşünceniz için çok teşekkürler.

Ömer Sarıgül yazdı:

Rica ederim. Febi hakkında bilgim yok ama dayco fordun orjinal ürün tedarikçilerinden diye biliyorum. Dayco seçerdim ben.

Sanırım Dayco alacağım. FEBİ marka ürünlerin de kaliteli olduğunu okumuştum bir yerlerde. Düz mantık pahalı olan daha iyidir deyip geçeceğim.

Koray Demir yazdı:

Orjinali piyasada pek bulunmuyor sanırsam. Oem üretici bulunabilirse o marka alınabilir.

Cevabınız için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Can Coşkun
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

2 sene önce kurban bayramı yolda termostat yarılmış motoru kucağıma alıyordum. Usta febi bulmuş taktık mecbur 2 senedir sıkıntı yok (250 TL+100 TL işçilik vermiştim o zaman) oes de var demişti aldığı yerde ama önermişti usta.

 

Üstünden çıkan markasız birşeydi, önemli bir parça zamansız denk geldiği için orijinal alamadım ama şimdi de yok gibi piyasada.

Bir sitede orijinal buldum 1300 lira fiyat çekmişler.😲 MK2 Focus'larda orijinal parça bulmak gerçekten çok zor. MK3 kasanın hem parçaları bulunabiliyor hem de daha ucuz.

2 sene iyi bir referans benim için.  Cevabınız için çok teşekkür ederim Ahmet Bey. Yardımlarınızı hiç esirgemediniz.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

şasiden koduna bakıp o şekilde aratmak lazım. Model olarak belki çıkmıyordur ama mutlaka bulunur

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

şasiden koduna bakıp o şekilde aratmak lazım. Model olarak belki çıkmıyordur ama mutlaka bulunur

Bulunur da değer mi o paraya :)

https://www.onlinefordyedekparca.com/U659,161,termostat-yuvasi-br-3m5q-8a586-ac-sogutma-ve-klima-grubu-3m5q-8a586-ac.htm

 

Ford 3M5Q 8A586 AC

CITROEN/PEUGEOT 9647767180 / 1336X2

FEBI BILSTEIN 36036

 

Böyle sanırım kodları

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Bulunur da değer mi o paraya :)

https://www.onlinefordyedekparca.com/U659,161,termostat-yuvasi-br-3m5q-8a586-ac-sogutma-ve-klima-grubu-3m5q-8a586-ac.htm

 

Ford 3M5Q 8A586 AC

CITROEN/PEUGEOT 9647767180 / 1336X2

FEBI BILSTEIN 36036

 

Böyle sanırım kodları

Şöyleki şasiden bakınca çapraz kodu görebiliyoruz. Başka markadaki kodları nedir vs vs

 

Ufak tefekte olsa farklı olan model yerine tam doğrusunu almış oluyoruz. Fiyat konusu da aynı şekilde ciddi fark ediyor. 

Yorum bağlantısı
Can Coşkun

@Ahmet İhsan Akşen

İnternetten kargo dahil 220 liraya FEBI marka alıp kendim taktım. Termostata ulaşmak için yakıt filtresini yerinden çıkarmam gerekti ama hortumlarına hava yapmasın diye dokunmadım. Termostatın üzerindeki 4 adet hortumun iki tanesi kelepçeli iki tanesini ise klipsliydi. Termostat motor bloğuna dört adet vida ile bağlı. Sökmesi pek zor olmadı. Araçta sanırım uzun bir süre çeşme suyu kullanılmış. Bu nedenle termostatın bağlandığı motor bloğunda (üst kapak sanırım) korozyona bağlı yıpranmalar vardı. Elimden geldiğince zımpara ile temizlemeye çalıştım. Üstünden çıkan termostatın vida yuvasında kireçlenme vardı. Muhtemelen az da olsa sıvı kaçağı vardı.

Yeni termostatı taktıktan sonra hararet sorunu düzeldi diyebilirim. Sadece şu ara gözüm sürekli hararette olduğu için ara ara hararet ortada iken ufak ufak oynamalar gördüm. Yani hararet tam olması gereken yerde iken(orta çizginin 2mm solunda) 2mm oynayıp geri yerine geldi. Bu oynama termostatın ilk açtığı anda olabilir mi acaba? Eskiden rölantide klima açtığımda hararet anında düşmeye başlardı, şimdi o sorun da kalmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Can Coşkun yazdı:

Yani hararet tam olması gereken yerde iken(orta çizginin 2mm solunda) 2mm oynayıp geri yerine geldi.

Aynen benim de öyle. Soğuk bir havada gizli menüden motor sıcaklığını açıp kontrol ettim, 85 dereceyle kadar yükseliyor. İbre 90 in biraz altında, sürekli durduğu yer. Sonra birden 77 lere kadar indi sonra geri çıkmaya başladı o ara ibre hafif iner gibi yapıyor ama geri yerine geliyor.

https://youtu.be/75Gwxlqskt0

 

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Can Coşkun
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Aynen benim de öyle. Soğuk bir havada gizli menüden motor sıcaklığını açıp kontrol ettim, 85 dereceyle kadar yükseliyor. İbre 90 in biraz altında, sürekli durduğu yer. Sonra birden 77 lere kadar indi sonra geri çıkmaya başladı o ara ibre hafif iner gibi yapıyor ama geri yerine geliyor.

https://youtu.be/75Gwxlqskt0

 

Videodaki ile birebir aynı durum oldu. Orijinal termostat ile aynı durum oluyor muydu hiç dikkat etmedim. Şu an havalarda sıcak, bakalım kışın nasıl olacak.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Orjinali bende bilmiyorum çünkü bozuktu ben aldığımda, soğuma vardı, değişelim dedi bakıma gittiğim usta. İsimsiz uyduruk birşey takmış, yolda kalmıştım işte 3 sene sonra. Febi 2 yıl oldu bu video bu kış çekildi, bakalım ne kadar dayanacak.

Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli

Orijinal alın. Ford bu tarz parçalarda orjinal sever. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...