İçeriğe Yönlendir

M112 (W163 ML320) Su Eksiltme ?


Talha Bilgi

Recommended Posts

Talha Bilgi

2001 Model M112 motor w163 ml320 Benzin/Lpg 210.000 km'deki aracım su eksiltiyor. En son 12 Nisan günü aracım ile tabanı çamura kadar batana kadar offroad yapmış ve o gün 1,5 litre civarına yakın su eksildiği için su eklemiştim. Bu sabah yani 08.06.2021 günü aradan 56 gün sonra su deposu ışığı yandı ve kenara çekip araç soğuduktan sonra 1,5 litreye yakın tekrar su ekledim...

Genelde kısa mesafe sürüyorum işe gidiş 12 km felan ... Aracın yakın zamanda radyatör değişmişti, motor su tapaları değişmişti, hortumlar kontrol edilmişti ama sizce neden olabilir.... ?

Bir usta görüşü ; Offroad sonrası eksiltme normal demişti... Bir başka usta: Conta eskimiştir, üst kapak conta yenileriz sorun değil demişti, Bir diğer usta ise: Lpg kaynaklı eskitir Mercedes motorlar demişti...

Aklıma motor basınç testi yaptırıyım diyorum sizin tavsiye ve fikirleriniz nelerdir. (Uzun ve sürç-i lisan ettiysem affola )

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Sadece su ekliyorisen yüksek basınc nedeniyle kapaktan buhar olarakta atabilir. Suyun kaynama noktası yükselmesi lazım. Bunun içinde antifiz şart. Motorun termostat derecesi kaç derece bakmak lazım. Operasyonel sıcaklığı 100 derece sütünde ise su buhar basıncı yapıyor olabilir. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu motoru operasyonel sıcaklığı 87 derece imiş. 87 derecede açılan termostad varmış. Ayrıca bir tanede 71 derecede açılan farklı bir termostat daha var. Sanırım çöl bölgeleri için. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Talha Bilgi yazdı:

Bir usta görüşü ; Offroad sonrası eksiltme normal demişti... Bir başka usta: Conta eskimiştir, üst kapak conta yenileriz sorun değil demişti, Bir diğer usta ise: Lpg kaynaklı eskitir Mercedes motorlar demişti...

Aklıma motor basınç testi yaptırıyım diyorum sizin tavsiye ve fikirleriniz nelerdir. (Uzun ve sürç-i lisan ettiysem affola )

aynı motoru 120.000 km (250.000 - 370.000 km arası) LPG li olarak kullandım, aracım iki kez su eksiltti.

İlk seferinde su genleşme kabının radyatör geliş kısmında minik bir çatlak varmış ordan kaçıra kaçıra eksiltiyormuş, genleşme kabının yenisini aldım taktım düzeldi

İkinci sefer ise radyatör girişi çatlamıştı, tamir olacak gibi değildi sıfırı BEHR marka alındı, eksiltme kesildi.

Başkada su eksiltme olmadı o ustanın yanından koşarak uzaklaşın.

 

LPG nin su bağlantı hortumlarını da kontrol edin, ha bu arada eksilen su dışarı çıkmıyorsa motor yağını kontrol etmekte fayda var sonra başınıza iş açmasın. Bu arada m112 motorlarda silindir kapağı contası sac malzemeden kolay kolay conta yanmaz deniyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Diğer maddeleri bilmem ama ofroad ile alakası yok  su eksiltmenin

antfriz yoksa antfriz koyun kaçak yapan yer varsa renginden bulunhr

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
(düzenlendi)

Bütün denilenleri not aldım, O zaman ilk önce ben basınç testi yaptırayım aynı zamanda tahliye kutusu ile boruları değiştirip hazır antifriz karışımı koydurayım. Gelişmeleri yazarım.

Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim. :)

 

tarihinde Talha Bilgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:

Arazide filan su eksilmez. Kapalı devre sistem var.

hele mercedes hiç eksiltmez jeep mi bu... :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Yeşil boya döktük, eksiltme tespiti için şehir içinde bir süre kullandım eksiltme yapmadı yarın uzun yol yapıp tekrar gözlemleyeceğiz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

İnşallah üst kapakta çatlak yoktur. Çok zorlayınca ortaya çıkan ince bir çatlak olabilir. Benim başıma gelmişti aklıma geldi söyleyim dedim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Arda Bülent Güzel yazdı:

İnşallah üst kapakta çatlak yoktur. Çok zorlayınca ortaya çıkan ince bir çatlak olabilir. Benim başıma gelmişti aklıma geldi söyleyim dedim

 

Teşekkür ederim abi, gözlemlemeye devam ediyoruz... Ne çıkarsa bahtımıza :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Talha Bilgi

Bu sabah araç tekrar su eksik uyarısı verdi, Bir litre su ekleyerek servise gittim, 15 gün evvel koyduğumuz boyalı suyun etkisi ile motor altında egzozun tam üstündeki tıpadan yüksek basınçta kaçırdığını fark ettiler. Tıpa değişecek.  

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...