Muhammet Dede 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 (düzenlendi) Merhaba değerli abilerim, kardeşlerim. 2006 Model 2.0 Benzin Mondeo sahibiyim. Aracımı yaklaşık 2 ay önce Tarcanlar oto ekspertiz de ekspertiz yaptırarak aldım. tek olmak üzere 1400 tl hasar kaydı sol ön far değişimi ayrıntısında. Aracımın ön sağ ve sol çamurluk ile motor kaputu boyalı ve değişeni yok ve 204.000 km de. Aracım trend paket olduğundan üzerinde 205 55 16 lastik ile 16 inç saç jantlar vardı. Gelen tavsiyeler ve görsel olarak değişim istediğimden Türkiye üretimi 17 inç sıfır replika jant takımı ile 225/45 R17 Nokian Wetproof lastik takımı aldım. Eski saç jant ve lastiklerde balans yaptırmama rağmen balans problemi vardı ben lastiklerin çok eski olmasına bağlıyordum. Yeni jant ve lastikler takıldıktan sonra tekrar balans ayarı yapıldı ve balans geçmedi. Sonra başka balansçı detaylıca inceledi jant bileziğinde boşluk olduğunu farkedip bilezik değiştirdi kısmen azaldı. Devamında şikayetim devam ederken ustamın tavsiyesi ile tanıdığı bir rot balansçıya gitti araç ve incelendi, Aracın sağ ön tekerinin 1 cm kadar geride olduğunu belirterek yüzüm düşünce felaket senaryoları kurma kafanda ciddi birşey değil şasi de herhangi sorun yok problem kaza kaynaklı değil çok yüksek ihtimal derin çukur veya kaldırıma yaslanma sonucu oluşmuş dedi. İstersem 400 tl karşılığında ölçümler yapılarak çok küçük bir fark olduğundan şasicide ısıl işlem uygulanmadan düzelttirebileceğini söyledi ve aracı detaylıca incelediğini ön düzenimde herhangi problem olmadığını, balansın kesinlikle tekerin geride durması ile ilgisi olmadığını belirtti. Sadece çok az bir sağ çekme olduğunu ve bu işlem ile rot ayarının düzelebileceğini söyledi. Bende denedim evet ufaktan bir sağa meyillenme var araçta. Jantlarım ölçüldü sorun yok, lastiklere bakıldı sorunsuz, aks ve diğer ön düzen test edildi yine sorun yok. Ama araç müthiş derecede sarsıntılı ilerliyor ve direksiyon titremesi ilk zamanlara göre çok azalsada belirli belirsiz var ama direksiyon titremesinden ziyade cidden rahatsız edecek kadar kabin titriyor. Daha da ilginci, her zaman yapmıyor. Bugün iş çıkışı aynı balansçıya gittik aracı 130 a kadar denedik geldik hiçbir titreşim olmadı. Balansı düzgün bak sorun yok dedi eyvallah deyip geri döndüm ve yine sarsılıyor araç 90 dan yukarıdaki hızlarda başlıyor ve sürekli tekrar etmiyor mesela 160 a bastım bugün titreşim yoktu ama 95 ile giderken paspasa koyduğum sol ayağım uyuştu neredeyse. Aracı aldığım şahıs bir kaç ay kullandığından aracın 2 önceki 7 yıllık sahibine ulaştım ve uzun uzadıya konuştum anlattım, 4 sene kadar öncesi sağ ön tekeri çukura düşürüp jantı yamulttuğunu ve aksı bozarak aks ve jant değiştiğini söyledi. Devam eden 4 yıl boyunca 2020 yılına kadar kullanmaya devam ettiğini 220 km lere kadar hiçbir titreşim olmadığını söyledi. Şu an ki durumda aracım 90 km sonraki hızlarda direksiyon çok hafif titriyor lakin ciddi sarsıntılı yol alıyor. Daha önce balansı bozuk arabaya bindim ve direksiyon çok titremesine rağmen araç bu kadar sarsılmıyordu. Yokuş aşağı ve yukarı, gazda veya debriyajda, herhangi fark olmuyor. Bazende hiç yapmıyor. Motor yesem bu kadar çaresiz hissetmezdim herhalde kendimi en azından masrafı ve çözümü belli. Balansçı bir noktadan sonra uğraşmak istemedi artık başından savmaya başladı yok replika jant olduğundan yok 17 jant büyük gelmiş olduğundan falan filan dese de bence geçerli nedenler değil. Evet jant replika ama hatasız mı hatasız, 17 inç mondeo için hiçte büyük bir ebat olduğunu düşünmüyorum focusa 18 19 fiestaya 17 replika takıp gayet sorunsuz binen tanıdıklarım olduğu için. Çok yazdım ama cidden aşırı canımı sıkmaya başladı bu durum, aracımdan soğudum resmen. Sıkılmadan okuyan herkese çok teşekkür ediyorum. Öneriler ve edebileceğiniz yardımlar için, Bursa'da yaşıyorum. ARACIN FOTOĞRAFI 31 Mayıs 2021 tarihinde Muhammet Dede tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 çözülemeyen balans yoktur Çözemeyen usta vardır. Yorum bağlantısı
Muhammet Dede 31 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 31 Mayıs 2021 (düzenlendi) Alpay Sumer yazdı: çözülemeyen balans yoktur Çözemeyen usta vardır. 3 Ustaya gittim, ustam bak rot balans yapıldı geçmedi bir problem olmalı bir kontrol edelim aracı diyorum dur biz ayarlarız diyor alıyor rota balansa ver 150 lira e ustam geçmedi balans ya olur o kadar jant 17 yok lastiğin falken michelin olsa olmazdı falan saçma sapan şeyler bıktım artık. 450 lira rot balansçılara para verdim elde var sıfır. Yazık günah yahu. 31 Mayıs 2021 tarihinde Muhammet Dede tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muhammet Dede 31 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 31 Mayıs 2021 Mert Gulkokan yazdı: Jant ve lastiğe suç atan usta zaten iyi usta değildir Yaşadığınız yerde hunter 9700 cihazı ile balans yapan yer bulun Forumda konusunu açtım Balansçılara girip hunter 9700 varmı diye soramam ki ama, konu linkini paylaşırmısınız ? Yorum bağlantısı
Erkan Işık 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 Jantlar orjinal jantmı 205 55 16 bulunmayan bir lastik egil kara jant ve başka lastik tak dene sonra sorunu başka yerlerde arayın Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 Muhammet Dede yazdı: Bugün iş çıkışı aynı balansçıya gittik aracı 130 a kadar denedik geldik hiçbir titreşim olmadı. Balansı düzgün bak sorun yok dedi eyvallah deyip geri döndüm ve yine sarsılıyor araç 90 dan yukarıdaki hızlarda başlıyor ve sürekli tekrar etmiyor mesela 160 a bastım bugün titreşim yoktu ama 95 ile giderken paspasa koyduğum sol ayağım uyuştu neredeyse. Muhammet Dede yazdı: Eski saç jant ve lastiklerde balans yaptırmama rağmen balans problemi vardı ben lastiklerin çok eski olmasına bağlıyordum. Yeni jant ve lastikler takıldıktan sonra tekrar balans ayarı yapıldı ve balans geçmedi. Sonra başka balansçı detaylıca inceledi jant bileziğinde boşluk olduğunu farkedip bilezik değiştirdi kısmen azaldı. titreşim işi bazen karışık olur, sizdekinde de birkaç daha çapraz veri var. her titreşim jant balasından olmaz, ancak sizde sekiler ile de varolan bir titreşimin yeni jant ile devam etme hadisesi var. jant göbeği bilezik olmadan ford uyumlu değil ise, ET değeri de ford uyumlu değildir, dışa çıkık duruyor zaten, bu tip jantlar aracın yürüyen aksamındaki bir hatayı daha belirgin hale getiir, tüm bunların yanında janttaki balans hatası hep olur, bir var bir yok olamaz, bunun yanak teli atık lastik yapar veya burçlarda (alt takım) var olan bir hata da yapar. aks kolu hatası hep balans yapmalı idi. önce tüm alt takımön/arka ne kadar burç var ise kontrol edilmeli, amortisör üst takozu dahil. bu kontrol standart liftte yanıltır, rot ayarcıda lastikler kayar sehpa üstünde iken yapılırsa iyi olur, özelikle amortisör üst kulesi. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 Muhammet Dede yazdı: 3 Ustaya gittim, ustam bak rot balans yapıldı geçmedi bir problem olmalı bir kontrol edelim aracı diyorum dur biz ayarlarız diyor alıyor rota balansa ver 150 lira e ustam geçmedi balans ya olur o kadar jant 17 yok lastiğin falken michelin olsa olmazdı falan saçma sapan şeyler bıktım artık. 450 lira rot balansçılara para verdim elde var sıfır. Yazık günah yahu. Elbet denk gelecek o usta. Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 Kaliperleri ve poryaları da kontrol ettirin, zor dönen teker var mı tek tek bakın, Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 Bijonlar doğru mu. Alaşım jant bijonu mi yoksa eski kara jantta kullandığınız mı. Tork anahtarı kullanıldı mı Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 Bence çözülür ama herkesin kaçırdığı bir olayı vardır. Sonuçta mekanik bu sebebi sonucu çözümü sabittir. Umarım ehil bir ustaya denk gelip çözüme ulaşabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 Çağlar Bayur yazdı: titreşim işi bazen karışık olur, sizdekinde de birkaç daha çapraz veri var. her titreşim jant balasından olmaz, ancak sizde sekiler ile de varolan bir titreşimin yeni jant ile devam etme hadisesi var. jant göbeği bilezik olmadan ford uyumlu değil ise, ET değeri de ford uyumlu değildir, dışa çıkık duruyor zaten, bu tip jantlar aracın yürüyen aksamındaki bir hatayı daha belirgin hale getiir, tüm bunların yanında janttaki balans hatası hep olur, bir var bir yok olamaz, bunun yanak teli atık lastik yapar veya burçlarda (alt takım) var olan bir hata da yapar. aks kolu hatası hep balans yapmalı idi. önce tüm alt takımön/arka ne kadar burç var ise kontrol edilmeli, amortisör üst takozu dahil. bu kontrol standart liftte yanıltır, rot ayarcıda lastikler kayar sehpa üstünde iken yapılırsa iyi olur, özelikle amortisör üst kulesi. İlave olarak aklıma gelen; aks kafalarından da yapabilir. Özellikle hafif virajlarda belli eder. Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 Bi his başka bir yerden çıkacak sorun diyor içimden aracı aynı hız ama farklı vites ve devirlerde de denediginizde aynı sorun var mı? Yorum bağlantısı
Muhammet Dede 31 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 31 Mayıs 2021 Bahadır Taşpolat yazdı: Bi his başka bir yerden çıkacak sorun diyor içimden aracı aynı hız ama farklı vites ve devirlerde de denediginizde aynı sorun var mı? evet denedim fark olmuyor Ersin Gökdemir yazdı: İlave olarak aklıma gelen; aks kafalarından da yapabilir. Özellikle hafif virajlarda belli eder. Sökülüp bakılmasa da; test edildi. yükte sağa sol dönüşta hiçbir fark olmuyor akslarım sağlam görünüyor. Muhammet Ali Deli yazdı: Bence çözülür ama herkesin kaçırdığı bir olayı vardır. Sonuçta mekanik bu sebebi sonucu çözümü sabittir. Umarım ehil bir ustaya denk gelip çözüme ulaşabilirsiniz. İnşallah hocam birde gidiyorum farklı bir ustaya diyorum hocam bak balans yapıldı araç titriyor, tekerlerde balans yok şu an tamam diyor hemen söküp 4 teker rot balans ver 150 lira, yahu sorun zaten balans tutmaması ben tekerlere balans yap diye değil problemi bulmanı istiyorum diyorum anlatamıyorum. Mustafa Tüfekçi yazdı: Bijonlar doğru mu. Alaşım jant bijonu mi yoksa eski kara jantta kullandığınız mı. Tork anahtarı kullanıldı mı önce tabanca ile sıkıp sonra bilek kuvvetiyle + şeklindeki bijon anahtarlarıyla sıkıyorlar, jantları aldığım yer vermişti bijonları Mustafa Yanar yazdı: Kaliperleri ve poryaları da kontrol ettirin, zor dönen teker var mı tek tek bakın, kaliperimde problem vardı 4 ü de revize edildi geçen hafta 4 disk ve 4 balata da değişti fren hidroliği ile beraber fren sistemim şu an hart diye ısırıyor basınca ve tekerler boşta rahat dönüyor Alpay Sumer yazdı: Elbet denk gelecek o usta. vallahi denk getiremedik, aracım balans yapılmasına rağmen titriyor şikayetiyle gidiyorum bide biz balans yapalım diyorlar 150 lira alıyorlar. sonra yine titriyor diyince abi bu jantlar böyle olur zaten...... 2 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Ön/Arka rot ayarı yapıldı mı? Bizde arkaya da rot ayarı yapılması gerekiyor. Bu jantlardan kurtulun öncelikle orjinal jantlarla sorunu çözün sonra jant değiştirirsiniz. 90-105 arası titreme bizde genellikle aks veya poryadan olur. Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 bence 4 lastik jantlı olarak aynı ebatta başka araçtan sökülüp sizin araca takın test yapın farklı lastik ve jantta aynı balans sorunu devam ederse aracınızın mekanik sorunu var, şayet balans kesilirse lastik ve janta yoğunlaşın. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Biz de iş yerinde bazen böyle çözülmesi zor arızalarla karşılaşınca yaptığımız şey, bundan yapar ya da yapmaz diye yorum yapmadan söktüğümüz tüm parçaların durumuna bakar, farklılık varsa orijinale çeviririz. Bir parçadaki çok az aşınma, başka yerdeki gevşeklikle ya da yanlış ayarla birleşince ortaya öyle bir arıza çıkıyor ki bulduğumuz hiç bir şeyle alakası yok ama her şeyi olması gerektiği gibi yapınsa sorun düzeliyor. Bu sebeple sizin yerinizde olsam ilk iş orijinal jant-lastik ile işe başlar, gerekirse emanet ya da denemelik, bu şekilde soruna çözüm aramaya başlardım. Sorun ararken de bundan olur-olmaz diye yorum yapmadan her şeyi olması gerektiği gibi yapardım. Bu konuda @Çağlar Bayur Bey'in yorumu önemli. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Belki de balans problemi değildir? Motor şanzımanla alakalı falan mevzu olabilir? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 amortisör ve üst kulesine baktırın Yorum bağlantısı
Muhammet Dede 1 Haziran 2021 Yazar Paylaş 1 Haziran 2021 Sorun çözülmedi, lakin sorunun kaynağı işinin ehli bir usta tarafından araç bugün 4 saatlik incelendikten sonra nokta koyulabildi. Usta herşeyi denedikten sonra bijonlardan gıcıklık kaptığını sanki tam oturmuyor hissine kapıldığını söyleyerek jantı ölçüme götürdü, Evet harika; Jantlarım 5x110 Opel grubu jantı :) gerçek bir 5x108 takılıp denendi ve sorun olmadı. Jantı aldığım jant lastik işi yapan yeri aradım, öyle ahırdan bozma bir yer değildi. Sahibinden.com da 10. yıl rozeti olan ve içerisinde belki 200 den fazla jantı olan sosyal medyada da oldukça aktif olan büyük sayılabilecek pirelli bayiliği yapan biryerdi. Aradım konuştuk, öncelikle şaşırmadı evet %98 ihtimal ile 5x108 olarak almıştık doğrudur yanlış olmuş olabilir, yarın getirin toptancı ile görüşelim 5x108 aynı veya farklı bir model bakalım size dediler. Yarın götüreceğim lakin telefonda çok ılımlı olsa da oraya gidince yokuş yapacağını düşünüyorum. Bakalım, gidip göreceğiz. Gelişmeleri yazacağım. 2 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 orjinal ford jantı ile denediniz mi Yorum bağlantısı
Muhammet Dede 1 Haziran 2021 Yazar Paylaş 1 Haziran 2021 Mustafa Yanar yazdı: orjinal ford jantı ile denediniz mi Orjinal değil ama ellerinde bulunan ikinci el bir çıkma 5x108 taktılar finish balans ile denediler hiçbir sorun olmadı. Zaten sorun finish balansta anlaşıldı. Teker her turda 1 kez makineye vuruyordu buda sekme ve bana titreşim silkeleme olarak dönüyordu yolda iken. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Muhammet Dede yazdı: Sorun çözülmedi, lakin sorunun kaynağı işinin ehli bir usta tarafından araç bugün 4 saatlik incelendikten sonra nokta koyulabildi. Usta herşeyi denedikten sonra bijonlardan gıcıklık kaptığını sanki tam oturmuyor hissine kapıldığını söyleyerek jantı ölçüme götürdü, Evet harika; Jantlarım 5x110 Opel grubu jantı gerçek bir 5x108 takılıp denendi ve sorun olmadı. Jantı aldığım jant lastik işi yapan yeri aradım, öyle ahırdan bozma bir yer değildi. Sahibinden.com da 10. yıl rozeti olan ve içerisinde belki 200 den fazla jantı olan sosyal medyada da oldukça aktif olan büyük sayılabilecek pirelli bayiliği yapan biryerdi. Aradım konuştuk, öncelikle şaşırmadı evet %98 ihtimal ile 5x108 olarak almıştık doğrudur yanlış olmuş olabilir, yarın getirin toptancı ile görüşelim 5x108 aynı veya farklı bir model bakalım size dediler. Yarın götüreceğim lakin telefonda çok ılımlı olsa da oraya gidince yokuş yapacağını düşünüyorum. Bakalım, gidip göreceğiz. Gelişmeleri yazacağım. onca balansçı sorunu dinleyip o jantın içindeki yazılara bakmadı mı? 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Dede 1 Haziran 2021 Yazar Paylaş 1 Haziran 2021 Şimdi sizlere sormak istediğim bir diğer husus, yarın gideceğim ve aynı jantın ya 5x108 inden getirtip takılacak veya elinde bir tane daha 5x108 için sıfır jant modeli var o takılacak. Sizce mevcut üzerindekilermi daha hoş durur sizce yoksa atacağım şu modelmi ; Çağlar Bayur yazdı: onca balansçı sorunu dinleyip o jantın içindeki yazılara bakmadı mı? Etiket hatalı, jantın üzerinde 5x108 yazıyor. Ama değil 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Muhammet Dede yazdı: Etiket hatalı, jantın üzerinde 5x108 yazıyor. Ama değil bu şekilde birüiretimin hiçbir modelini takmazdım arabaya 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Canınızı seviyorsanız aracınıza orjinal jant dışında ne idiği belirsiz jant takmayın, çıkmacıdan orjinal boyasız sağlam jaant alıp baktırıp onu takın daha güvenli olur, jant çok önemli. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts