İçeriğe Yönlendir

Suzuki V Strom DL 650 - Honda CBF 600 - Honda CBF 500?


İlkay Başaran

Recommended Posts

İlkay Başaran

Merhaba,

2004 - 2007 arası yukarıda yazdığım markalardan birine geçmek gibi isteğim var. 60 ile 90 k aralığında olacak malum motorların kilometreleri. Günde 40 km kadar kullanıyorum senenin 6-7 ayı. Suyu çıkmamış olan bir tanesi ile keyifli bir birliktelik yapma şansım sizce nasıl? Yani parça arıza vb olayı yorar mı? Sonuçta ne kadar iyi bakılmış dahi olsa 15 yaş üzeri motorlar. Fikriniz nedir? Şuan kullandığım motor 2017 bajaj pulsar ns 200 abs. Ktm nin üvey kardeşi.

Bu başlıktaki 3 motora karar veremezsem yine 2020-2021 bajaj dominar 400 ug ye yönelebilirim çünkü aynı rakamlarda fiyatları. Bajajdan memnunum. Yer yer gayet sıkmama rağmen yağ bakımı hariç birşey istemiyor katır gibi motor. 

Fikirleriniz nedir?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur

dışardan 400ug yi beğeniyorum ancak honda derim cbf1000 i eğitimde sürmüştük, üffffffff.... ancak herkese göre değişir motor işi tabii.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

buna geç, Honda CBX 1000 :seytan:

https://www.youtube.com/watch?v=MBbskqcgs_o&ab_channel=gsparks77gsparks77

 

https://www.youtube.com/watch?v=wJtiMtd-Q90&ab_channel=PanquecaDaTwisterPanquecaDaTwister

 

 

 

Honda derim....

 

Gönül ise bunu ister :rolleyes: hey yavrum beee... Daalın.....

982_baykus.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=m28XZXu1_7Y&ab_channel=SirArthurBMW

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay BAŞARAN yazdı:

 

Cbf 600 ün 4 karbüratörünü ayvalıkta nasıl bakım yaptırırız diye kara kara düşünüyorum abi attığın makinaya bak. Vakum saati teknolojisi gelmemiş daha buraya

kolay o iş, sen meme falan yedekle öyle motor alacaksan, benim zimzonun bile 5 takım karbüratör tamir takımı ve sıfır komple karbüratörü vs. var, oohoooo :) 

dur hele gaza geldim yazayım, 1 takım silindir segman kol, üst kapak, krank komple keçe seti, ön arka dişliler, balata çelik diskleri ve balataları ve baskı kısmı, kick start kolu, elektronik konjektör, pis stok yaptım, motorda aha bu :D tabii kesmiyor beni... tüm parçaları hatta acaip modifiye parçaları var, tamamıhala bulunuyor almanydan alabiliyorsun, hastaları dolu inanılır gibi değil... MZ nede olsa ...

vehicle_ad_standard_image_6f2d5f9a64e1a9

 

ebayden yedeklersin bulunur ama az pahalıdır, bizdede olabilir....

cbx1000 e kafayı takmıştım bir ara, ama bizde restoresi imkansıza yakın olunca yattı plan, vakum ve senkron işi halledilir, eski tip Gs1200 cülerden öğreniriz nerede nasılı mesela...

 

alacağım bir motor senle gezeriz artık, kardeşimde satıyor xmax400 ü, son kararı yamaha xsr900 oldu mesela, tokadı yeriz artık ondan :D  benim plansa hala aynı, gelgitler gazlar yaşasamda vardığım nokta yine aynı oldu, Honda Nc750X DCT... yeter bana. Yalnız habire zam geliyor, başlayacağım böyle işe artık....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

DL650 der geçerim. 

 

CBF600 aşırı yakıyor. CBF500 zaten eski. Alternatif olarak transalp 700 bakabilirsiniz. 10 numara motordur, ölümsüzdür. 

 

Bajaj iyi de arkasında kuralkan olan motora bir daha asla bulaşmam. Bir kere ağzım yandı bajajdan. İlk çıkan NS200'leri alanlardan biri de bendim. Satış pazarlama müdürüne kadar da tanıyordum, motorum servis bakımlıydı, öyle ki lastik havasından zincir yağlamasına kadar servise gidiyordum. Daha rodajı yeni bitmişti, ecu yandı. Yanma sebebine servisteki usta tasarım hatası dedi, hatta sonraki nesillerde ecunun yeri değişti, buna rağmen "kullanıcı hatası" gerekçesi ile garantiden karşılanmadı bu parça, o zaman bir asgari ücrete yakın ödeyip cebimden almıştım. Zaten mtoru çalışır hale getirir getirmez satıp honda aldım.

Merak ederseniz diye açıklayım, ilk nesil NS200'lerde akünün tam üzerinde yer alıyordu ecu. Hatta akü değişimi için önce ecu sökülüyordu. Ecu ile akünün kutup başının arasında yalıtım sağlayan herhangi bir şey yokmuş. Rodaj bitince gazlamalı bir sürüş esnasında (artçılıydım, ne kadar gazlanmıştır siz düşünün) akü yerinden oynamış ve pozitif kutup ecu tablasına alttan temas ederek kısa devre yaptırmış. Buna kullanıcı hatası dediler. Sonraki nesillerde ecu oradan alındı, akünün yanına koyuldu. Satış pazarlama müdür Ekrem bey'di doğru hatırlıyorsam, sonradan konuyu büyük bir motosiklet platformunda dile getirince ben, özür dileyip parçanın parasını tarafıma ödemeyi teklif etmişti, bende kabul etmemiştim. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Türkiyeden geri dönüşleri dikkate alarak çok kısımda modifikasyon yaptıklarını okumuştum hintlilerin. Bizim pazar onlar için ciddi kıymetli. Açıkça ben hiç servise gitmedim. ilk sahibinden aldım sanırım 7 -8 k daydı. o hep izmirde yetkiliye gitmiş. Ben hiç gitmedim ve bakımlarını kendim yapıyorum. Zaten bi bakımı da yok 4 - 5 k da bir yağ değiştir devam et şeklinde. 20 binde sübap ayarına girmeli diyor ama ona da götürmedim. 25 binde yaklaşık. Aldığındaki sesi gidişi nasılsa şuanda da aynı. Gerek duymadım açıkcası. Bir süre bmw f650 gs dakar kullandım fakat onun parçalar el yakıyor. Japon grubu bizim memlekete daha uygun. Bir türlü net karar veremedim. Eski ama güzel bir motorla mı yoksa yeni ama nispeten daha kalitesiz bir motorla mı devam edeyim. Mt 25 in sıfırı 51 bin tl ve bence bu para verilecek motor değil. Tamam güzel alet ama 51 bin de değil yani.. 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

kolay o iş, sen meme falan yedekle öyle motor alacaksan, benim zimzonun bile 5 takım karbüratör tamir takımı ve sıfır komple karbüratörü vs. var, oohoooo :) 

dur hele gaza geldim yazayım, 1 takım silindir segman kol, üst kapak, krank komple keçe seti, ön arka dişliler, balata çelik diskleri ve balataları ve baskı kısmı, kick start kolu, elektronik konjektör, pis stok yaptım, motorda aha bu :D tabii kesmiyor beni... tüm parçaları hatta acaip modifiye parçaları var, tamamıhala bulunuyor almanydan alabiliyorsun, hastaları dolu inanılır gibi değil... MZ nede olsa ...

vehicle_ad_standard_image_6f2d5f9a64e1a9

 

ebayden yedeklersin bulunur ama az pahalıdır, bizdede olabilir....

cbx1000 e kafayı takmıştım bir ara, ama bizde restoresi imkansıza yakın olunca yattı plan, vakum ve senkron işi halledilir, eski tip Gs1200 cülerden öğreniriz nerede nasılı mesela...

 

alacağım bir motor senle gezeriz artık, kardeşimde satıyor xmax400 ü, son kararı yamaha xsr900 oldu mesela, tokadı yeriz artık ondan :D  benim plansa hala aynı, gelgitler gazlar yaşasamda vardığım nokta yine aynı oldu, Honda Nc750X DCT... yeter bana. Yalnız habire zam geliyor, başlayacağım böyle işe artık....

 

Xmax 400 ü sattığı iyi olmuş. Ruhsuz scooter :D

Simson güzelmiş motor demek illa yüksek cc değil abi bilirsin. Jawa var tanıdıkta 2 tane 65 model. Turlamak o kadar keyifli ki anlatamam.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

motor Japan olsun derim ben.

V-Storm u banada çok önerdiler, Murata katılıyorum bu modelde çok güzel bence, her moda uyar üstelik...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

v strom güzel abi kullandım hoşuma gitmişti. cbf 600 den daha ağırbaşlı

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay BAŞARAN yazdı:

Türkiyeden geri dönüşleri dikkate alarak çok kısımda modifikasyon yaptıklarını okumuştum hintlilerin. Bizim pazar onlar için ciddi kıymetli. Açıkça ben hiç servise gitmedim. ilk sahibinden aldım sanırım 7 -8 k daydı. o hep izmirde yetkiliye gitmiş. Ben hiç gitmedim ve bakımlarını kendim yapıyorum. Zaten bi bakımı da yok 4 - 5 k da bir yağ değiştir devam et şeklinde. 20 binde sübap ayarına girmeli diyor ama ona da götürmedim. 25 binde yaklaşık. Aldığındaki sesi gidişi nasılsa şuanda da aynı. Gerek duymadım açıkcası. Bir süre bmw f650 gs dakar kullandım fakat onun parçalar el yakıyor. Japon grubu bizim memlekete daha uygun. Bir türlü net karar veremedim. Eski ama güzel bir motorla mı yoksa yeni ama nispeten daha kalitesiz bir motorla mı devam edeyim. Mt 25 in sıfırı 51 bin tl ve bence bu para verilecek motor değil. Tamam güzel alet ama 51 bin de değil yani.. 

 

Xmax 400 ü sattığı iyi olmuş. Ruhsuz scooter :D

Simson güzelmiş motor demek illa yüksek cc değil abi bilirsin. Jawa var tanıdıkta 2 tane 65 model. Turlamak o kadar keyifli ki anlatamam.

çift silindir java nasıl, tırıntırnıtır :)  rolanite tek tek atar yüklenince fenadır, çek Javası,  gezmesi güzel harbiden, Planet 5-6 falan bindinmi hiç, traktör gibiler, Finike/Sütleğendeyken dolaştıydım biraz, tıntın süper, katır gibi makine valla...

 

skutırmı, yok yaaaaa, zimzonda babamın motor, bir ara aldıydı, haaa onun geçmişinide yazayım, eski BMW ci, az dolanmamış Edremitte :)  

 

Babama diyorum motor alıcam, aman aman diyor, Baba sen ne kadar kullandın peki aman aman diyorsun, 30 sene :D

alacağım işte :)

 

onun zamanında bunlar vardı, resmi yanımda yok idare et...

BMWR755.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

çift silindir java nasıl, tırıntırnıtır :)  rolanite tek tek atar yüklenince fenadır, çek Javası,  gezmesi güzel harbiden, Planet 5-6 falan bindinmi hiç, traktör gibiler, Finike/Sütleğendeyken dolaştıydım biraz, tıntın süper, katır gibi makine valla...

tek silindir abi dediğim java. Süper saydırıyor.. Planet de bilirim. Fakat o zamanların bombası Mz bence. Acayip ataktır. Rolantisi nasıl ama dündündündün bugün bugün.  :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay BAŞARAN yazdı:

tek silindir abi dediğim java. Süper saydırıyor.. Planet de bilirim. Fakat o zamanların bombası Mz bence. Acayip ataktır. Rolantisi nasıl ama dündündündün bugün bugün.  :D

Burhaniye Lisesindeyken hocamın birinde vardı, hastasıydı, MZ 301 kapkara, her çalıştırdığında giderdim hemen, ne motordu be, yalnız faza basıp uzun süre gitmiycen, silindir şişip kitliyordu diye hatırlıyorum, ama pis seri aletti harbiden...

 

şundandı

518bf053b65876edc8d5457f0d31eeb4.jpeg

 

tek silindir javayıda bilirim, benim dediğim bu, hatta bir ara baya niyetlenmişti babam, sonra caydı...

x5_9246298710f0.jpg

 

 

Daalın :D

https://www.youtube.com/watch?v=MeZnQ6G4lFo&ab_channel=ErhanKOÇYİĞİT

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

 

Aman abi bmw deme öro olmuş 10 küsür...

 

r 80 miydi bunlar. cafe racer yapıyorlar bunları artık

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

çift silindir java nasıl, tırıntırnıtır :)  rolanite tek tek atar yüklenince fenadır, çek Javası,  gezmesi güzel harbiden, Planet 5-6 falan bindinmi hiç, traktör gibiler, Finike/Sütleğendeyken dolaştıydım biraz, tıntın süper, katır gibi makine valla...

 

skutırmı, yok yaaaaa, zimzonda babamın motor, bir ara aldıydı, haaa onun geçmişinide yazayım, eski BMW ci, az dolanmamış Edremitte :)  

 

Babama diyorum motor alıcam, aman aman diyor, Baba sen ne kadar kullandın peki aman aman diyorsun, 30 sene :D

alacağım işte :)

 

onun zamanında bunlar vardı, resmi yanımda yok idare et...

BMWR755.jpg

Boxer motor BMW Makina bence bu Mz tehlikelidir 300 cc göre aşırı hafif.

Eski Japon alırken dikkat etmek lazım üzebilir.

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

İlkay BMW Crosss al, sen deneyimliymişin bu konularda duyduğuma göre haaa :p

 

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Aytac Sakal yazdı:

Boxer motor BMW Makina bence bu Mz tehlikelidir 300 cc göre aşırı hafif.

Eski Japon alırken dikkat etmek lazım üzebilir.

Eski japon üzmez abi, eski japon ss üzer :D

Enduroya bir şey olmaz, zaten dl650 ve transalp ölümsüz makineler. Yamahanında teneresi var ama o çok gıpraşıyo, onu önermem :) 

 

Boxer motor bmw kullandım, evet makine, haklısın ama 2 buji kablosuna 800€ istemişti borusan :D Çıkma buji kablosu almıştık. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Murat Sahın yazdı:

Eski japon üzmez abi, eski japon ss üzer :D

Enduroya bir şey olmaz, zaten dl650 ve transalp ölümsüz makineler. Yamahanında teneresi var ama o çok gıpraşıyo, onu önermem :) 

 

Boxer motor bmw kullandım, evet makine, haklısın ama 2 buji kablosuna 800€ istemişti borusan :D Çıkma buji kablosu almıştık. 

Ybr 125 Cbf 150 de üzmez ama yüksek cc olunca yaş olunca Usta bulmaktan tut parça bulmaya fiyatlara insanı sabir taşı yapabiliyor 🙂

Bmw ye abimizin birinin Mz karburatörü uyarlamışlığı vardır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Motosiklet tecrübem yok ama Bajaj ve suziki gerçekten yakışıklı duruyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Rifat Şeker

Dl650 2007 sonrası olmalı ABS için ben 2006 model kullandım yaklaşık 1.5 sene ağır bir motor ağırlık merkezi de yukarıda olduğu için ABS olması elzem motorlardan birisi , zaten DL650 için fren var ama durmuyor derler :) Güzel gidiyor yakıtı iyi sağlam bir motor bakımı da aman aman değil. Motoru alırken yağ yakıyor mu bakmak lazım önemli konulardan biri iyi bakılmış bir motor ise DL650 çok uzun km ler boyunca sorunsuz götürür. Zincir dişli seti lastik akü kontrol edilmeli aldıktan sonra bu bir masraf olarak geri döner Benzin pompası çok ses yapmaya başlamışsa sıkıntı çıkarabilir dikkat etmek lazım bunların haricinde genelde sorunsuz bir motor.

 

Örnek

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-2008-abs-li-temiz-bakimli-guvenli-yol-arkadasi-925354448/detay

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş

İLK SAHİBİNDEN 41.400km YAMAHA FAZER FZ6 İlan No: 875153460
 

Bombayı bırakıp kaçayım. 😎

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Murat Sahın yazdı:

Eski japon üzmez abi, eski japon ss üzer :D

Enduroya bir şey olmaz, zaten dl650 ve transalp ölümsüz makineler. Yamahanında teneresi var ama o çok gıpraşıyo, onu önermem :) 

 

Boxer motor bmw kullandım, evet makine, haklısın ama 2 buji kablosuna 800€ istemişti borusan :D Çıkma buji kablosu almıştık. 

 

 

kısa özet:

 

Enduro candır, motorcunun son noktasıdır

Motor dediğin Japondur

Bmw iyidir hoştur, para olacak aga paraaa,   harbi arazide harbi off rod yapacaksın seç desler Africa Twin derim, Gs değil.

Ahmet Kiriş yazdı:

İLK SAHİBİNDEN 41.400km YAMAHA FAZER FZ6 İlan No: 875153460
 

Bombayı bırakıp kaçayım. 😎

fünye bozuk, kimyasal nem kapmış, fıııssss :)  kesmez...

Aytac Sakal yazdı:

Ybr 125 Cbf 150 de üzmez ama yüksek cc olunca yaş olunca Usta bulmaktan tut parça bulmaya fiyatlara insanı sabir taşı yapabiliyor 🙂

Bmw ye abimizin birinin Mz karburatörü uyarlamışlığı vardır.

125 150 bunlar liste dışı, bisiklet diyim sen anla, olmaz o hacimler....

Rifat Şeker yazdı:

Dl650 2007 sonrası olmalı ABS için ben 2006 model kullandım yaklaşık 1.5 sene ağır bir motor ağırlık merkezi de yukarıda olduğu için ABS olması elzem motorlardan birisi , zaten DL650 için fren var ama durmuyor derler :) Güzel gidiyor yakıtı iyi sağlam bir motor bakımı da aman aman değil. Motoru alırken yağ yakıyor mu bakmak lazım önemli konulardan biri iyi bakılmış bir motor ise DL650 çok uzun km ler boyunca sorunsuz götürür. Zincir dişli seti lastik akü kontrol edilmeli aldıktan sonra bu bir masraf olarak geri döner Benzin pompası çok ses yapmaya başlamışsa sıkıntı çıkarabilir dikkat etmek lazım bunların haricinde genelde sorunsuz bir motor.

 

Örnek

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-2008-abs-li-temiz-bakimli-guvenli-yol-arkadasi-925354448/detay

 

 

önemli noktayı yazayım, adam v stormu neyle takaslarmış bakınız :) 

 

Takas tracer 900 ve crosruner x ile olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

125 150 bunlar liste dışı, bisiklet diyim sen anla, olmaz o hacimler....

Bencede + Scotter hatta Maxiscotter olmaz hiç tarzım değil 🙂.

Naked...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...