Tayfun Aydın 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 biz 1.3 ler için bu konu tam bir kalp yarası. Hiç açma bu konuyu hocam Yorum bağlantısı
Servet Aydın 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 Çare elektrikli klima Ww daima açık tutuyor kompresörü. Gaz basıncı ile oynuyor talebe göre Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 Servet Aydın yazdı: Ww daima açık tutuyor kompresörü. Gaz basıncı ile oynuyor talebe göre devreye girip çıkanlara göre iyi tabi ama yinede motora bağlı o kompresör. Detaylı bakmadım ama full elektrikli kompresör biraz daha zayıf kalıyor. Pilleri bitirmesin diye tabi ama yetiyor. Belki kayış tahriklilere göre 2-3kat az enerji tüketiyordur Yorum bağlantısı
Koray Demir 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 (düzenlendi) Fosil yakıt kullanan kompakt araçlarda gücü törpülemesi kaçınılmaz. Şöyle bi V8 V12 ciğerli motor olsa klima vız gelir hissetmezsin bile. 31 Mayıs 2021 tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: devreye girip çıkanlara göre iyi tabi ama yinede motora bağlı o kompresör. Detaylı bakmadım ama full elektrikli kompresör biraz daha zayıf kalıyor. Pilleri bitirmesin diye tabi ama yetiyor. Belki kayış tahriklilere göre 2-3kat az enerji tüketiyordur Tabiki. Ama dediğim gibi max3 hp çekişe etki etmez o kadar. Normal seyir hızında 15 kw yerine yüke binen araç 18 kw olarak devam eder 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 31 Mayıs 2021 Paylaş 31 Mayıs 2021 Ahmet Ekici yazdı: Şuanki teknolojiyi düşünürsek, bu klimanın motora yüklenmesi mevzusuna bir çözüm bulunmalı. Tabi herkes bizim gibi 1,4 - 1,3 binmiyor ki. bir iş yapacaksan termodinamik olarak karşılığını vereceksin. biri ödeyecek faturayı. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: devreye girip çıkanlara göre iyi tabi ama yinede motora bağlı o kompresör. Detaylı bakmadım ama full elektrikli kompresör biraz daha zayıf kalıyor. Pilleri bitirmesin diye tabi ama yetiyor. Belki kayış tahriklilere göre 2-3kat az enerji tüketiyordur Şurada yazdığım 2-3 kat olayı maksimum güç değerleri içinmiş. Standart bir klima kompresörü saatte 5-6kw harcayabiliyormuş. Elektrikliler ise maks 2,5kw’a kadar harcıyor. İnverter tipli kayışlılar, standart klimalara göre daha iyi. Ama btu kapasitesi olarak kayış tahrikli klimalar elektriklilerden daha güçlü. Bu yüzden cam film yaptırdım zaten. Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Mehmet Göktürk yazdı: bir iş yapacaksan termodinamik olarak karşılığını vereceksin. biri ödeyecek faturayı. Onu bize ödetirler zaten hocam, orası kesin. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Benim klima basıncı maksimum 165 psi çıkabiliyor. Bu değer 90 sabit giderken 100 110 psi arası sabit kalıyor. Pek motora yük yaratmıyor. Şöyle 300 psi basıcaksınki hissedesin. Hız düştükce psi artıyor. Hız yükseldikce psi düşüyor. Öndeki kondanstatör ne kadar çok hava vurup soğutmayı artırırsa basıncta okadar düşüyor. Akyakada 37 derecede yol alırken hava okadar sıcaktıki çok yüksek basınçlara çıkmıştı. Sürerken gayet iyi güç çalıyordu. Hızım 80 km olduğu için kondanstatör iyi soğutamıyordu. Çöl havalarında 395 psı kadar çıkıyormuş. Ama ben 165 psi üstünü görmedim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Arabanın klima performans tablosuna baktım. 38 derecede 60 nemli havda klima kompresörü 400 psi basınca çıkıyormuş. O yuzden klima kompresörünün etkisini fazlasıyla hissetmişim. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Bu durum hondalarda böyle belirgin galiba. 2010 Civic emanet arabayla Antalya- Alanya yaptım. Düz yolda giderken klima kompresörünün arada bir devreye girip çıktığını aracın o anki silkelenmesinden anlayabiliyordum. Hatta bozulacak sanıp kompresörü sürekli çalışacak şekilde tam soğuk ayarda açmıştım klimayı.. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Klima devreye girsin ama hiç devreden çıkmasın istiyoranız cruze ve i10 aracım full soğutma yönünde kademe 2 fan açmak gerekiyordu. Dip gaz olmadığı sürece hep çalışır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Klima devreye girsin ama hiç devreden çıkmasın istiyoranız cruze ve i10 aracım full soğutma yönünde kademe 2 fan açmak gerekiyordu. Dip gaz olmadığı sürece hep çalışır. vesile ile kompresör devamlı devrede kalmaz hiçbir arabada, kalamaz Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Arabanın klima performans tablosuna baktım. 38 derecede 60 nemli havda klima kompresörü 400 psi basınca çıkıyormuş. O yuzden klima kompresörünün etkisini fazlasıyla hissetmişim. Şu bilgileri btu olarak versek. 400psi kompresör basıncı çok anlam ifade etmiyor. Kompresörler farklı verimlilikte sonuçta Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Haziran 2021 Paylaş 1 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: 38 derecede 60 nemli havda zaten klima bile aranmaz o kadarcık nemde Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Haziran 2021 Paylaş 2 Haziran 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Şu bilgileri btu olarak versek. 400psi kompresör basıncı çok anlam ifade etmiyor. Kompresörler farklı verimlilikte sonuçta Btu değerini nerden bulucam. Obd ile okuduğum değer yüksek basınç valfindeki sensörden geliyor. Basınç arttıkca motora bindirdiği yük artıyor. Kondanstatöre ne kadar çok hava çarparsa, motora yarattığı yük düşüyor. Süratli sürmek klima yükünü azaltır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Haziran 2021 Paylaş 2 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Süratli sürmek klima yükünü azaltır. tatil yaramış dönüşte tap spid de denersin? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Haziran 2021 Paylaş 2 Haziran 2021 Çağlar Bayur yazdı: tatil yaramış dönüşte tap spid de denersin? Efektif piston hızında sürmek daha mantıklı. Saate 90 km hıza tekavulediyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Haziran 2021 Paylaş 2 Haziran 2021 Çağlar Bayur yazdı: kompresörün yükü artıyor ama Abi kompresörün tam soğuk yapmayıp oda sıcaklığı tutucak kadar klape açarsak kondenstatöre daha basınçlı soğutma gazı göndermek mümkün. Ayrıca hava 28 derece. Arabada bunalmayız. Düz fan açsak yeter zaten. Hanım açtırmıyor klima. Oda var. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 2 Haziran 2021 Paylaş 2 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Ayrıca hava 28 derece. Arabada bunalmayız. Düz fan açsak yeter zaten. Hanım açtırmıyor klima. Oda var. Eğer hava güneşliyse mümkünatı yok dayanamıyorum. İçerisi hamam gibi oluyor, benim ön camlarda film vs yok. Arkalar fabrikasyon karartılmış. Klima açmaktan çekinmeyin bence, klima açılmaz ise araçtan inince hasta olma ihtimali daha yüksek, yeterki doğru sıcaklık ve konumda olsun. Ben yüksek fan hızı yapıp cama vermek yerine en düşük hızda yüze veriyorum. Tabi manuel yönlendirmeler en az rahatsız edecek yöne bakıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Haziran 2021 Paylaş 2 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Ayrıca hava 28 derece. Arabada bunalmayız. Düz fan açsak yeter zaten. hayatımda öyle riskli yolculuklar yapmadım, maceracısın 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 2 Haziran 2021 Paylaş 2 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Efektif piston hızında sürmek daha mantıklı. Saate 90 km hıza tekavulediyor. 90 km'ye hız demesek? 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Haziran 2021 Paylaş 2 Haziran 2021 28 derece güneşli havada camlar kapalı sadece fan açık... geçenlerde bi adam sauna öldü. Allah korusun https://www.hurriyet.com.tr/amp/gundem/saunada-uyuyakaldi-canindan-oldu-41821658 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Haziran 2021 Paylaş 2 Haziran 2021 Ben klima açan bir insanım. Sürüş konforuma düşkünüm. 25 derece kabin sıcaklığı kırmızı çizgim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts