Emre Akbas 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 (düzenlendi) Merhaba aracımın aks keçesinden şanzıman yağ kaçırmasından dolayı ustaya gittim şanzıman yağı azalmıştı azalmışken eskisini kullanmayalım yeni yağ olsun diye forumdan da yararlanarak focusun tavsiye ettiği 75w90 yağ aldım. Şanzımana yağ basmaya yarayan çevirmeli bir alet var ona benim aldığım yağı boşalttı şanzımana bastı ben zannediyormuki direk benim yağı bastı halbuki cihazın içerisinde 75w-80 neolduğunu bilmediğim yağ varmış zaten ben dedimki benim aldığım 90 numara yağ cihazın içinde 80 var nasıl olacak dedim abi aynı fark etmez falan dedi bende üstelemedim fazla sizce fark etmezmi gerçekten içime şüphe düştü kaş yapalım derken göz çıkartmayalım gerekiyorsa değiştirtirim yeniden. 20 Mayıs 2021 tarihinde Emre Akbas tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümit Türk 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 (düzenlendi) Fark eder. Orjinali neyse o olmalı. Ford da 75/90. 75/80 konulunca zamanla ses yapar zorlanma başlar demişti ustam. Ford yedek parçacıya gitsen 75/80 verir. Sorsan biz hep bunu satıyoruz der. Zaten işin ticari boyutuna bakar yedek parçacı. Fabrika önerisine bakmaz. 20 Mayıs 2021 tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Emre Akbas yazdı: Merhaba aracımın aks keçesinden şanzıman yağ kaçırmasından dolayı ustaya gittim şanzıman yağı azalmıştı azalmışken eskisini kullanmayalım yeni yağ olsun diye forumdan da yararlanarak focusun tavsiye ettiği 75w90 yağ aldım. Şanzımana yağ basmaya yarayan çevirmeli bir alet var ona benim aldığım yağı boşalttı şanzımana bastı ben zannediyormuki direk benim yağı bastı halbuki cihazın içerisinde 75w-80 neolduğunu bilmediğim yağ varmış zaten ben dedimki benim aldığım 90 numara yağ cihazın içinde 80 var nasıl olacak dedim abi aynı fark etmez falan dedi bende üstelemedim fazla sizce fark etmezmi gerçekten içime şüphe düştü kaş yapalım derken göz çıkartmayalım gerekiyorsa değiştirtirim yeniden. Şanzımana yağ basmaya yarayan alet dediğiniz el çekisi, muhtemelen aracınız liftte idi ve aşağıdan yukarıya yağın pompalanması gerekiyordu. Çeki nin içinde çok yağ kalacağını düşünmüyorum maksimum 100-200 mililitre kadardır. 75/80 ile 75/90 numaraları yağın çalışma aralığını gösteriyor,75/90 dan misal verirsek, soğukta 90 numara yağ özelliği gösterir sıcakta 75 numara yağ özelliği gösterir demektir. Haliyle rakamlar arasında 10 puan fark sizin manuel şanzımanınızda hissedilmeyecek bir rakamdır ve çok sorun çıkartacağını düşünmüyorum. Bir misal daha vereyim, 85/140 gerekli bir dişli sistemine 80/90 yağ konulmuş olsa idi geri boşaltmak elzem olacaktı. Yorum bağlantısı
Can Coşkun 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Konulan yağın standardı GL4 mü GL5 mi? Viskoziteden daha önemli bir konu. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Ümit Türk yazdı: Fark eder. Orjinali neyse o olmalı. Ford da 75/90. Her modelde öyle değil ne yazıkki. Misal 2015 fiestada sertifika ile bakınca w75-fe çıkıyor, tam olmasa da 75w80 ayarında bir yağ. Bunun yerine 75w90 koyarsak vites geçişleri ciddi zorlaşır özellikle soğukta. En doğrusu sertifika ile almak Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Başta yağ ilavesi yoluna giderek yanlış yapmışsınız. Yağı tamamen tahliye edip değiştirmeniz gerekiyordu. Eski yağ ile yenisi karıştırılmaz. Ben bir şey olmaz kanısındayım. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Ü.Emre Kartal yazdı: Bunun yerine 75w90 koyarsak vites geçişleri ciddi zorlaşır özellikle soğukta. 75/80 ile 75/90 neredeyse tıpatıp aynı yağ geçişlerde zorlanma filan olmaz. Manuel vites araç hissetmez bile kullanıcı. Yorum bağlantısı
Ümit Türk 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Hasan Karabekiroglu yazdı: 75/80 ile 75/90 neredeyse tıpatıp aynı niye ayırmışlar ki o zaman? Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Ümit Türk yazdı: niye ayırmışlar ki o zaman? Mekanizmayı üreten üreticinin talebidir. Kullanım şartları vs vs. 5w40 veya 5w30 gibi Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Hasan Karabekiroglu yazdı: 75/80 ile 75/90 neredeyse tıpatıp aynı yağ geçişlerde zorlanma filan olmaz. Manuel vites araç hissetmez bile kullanıcı. Fark ediyor ne yazıkki, standart hava koşullarında sorun yok ama soğuk havada fark var. Birde marka faktörü var, her markanın aynı değil. Üreticinin koyduğu sertifikaya göre dahi değişiyor. Kinematik viskozite 40 derecede 75w90 da 115 mm2 iken 75w80 de 55.7 misalen mobilde. Bazı markalarda açıkça yazıyor 90 olanı koyarsanız geçişler zorlaşabilir diye. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 21 Mart 2022 Paylaş 21 Mart 2022 Bende Geçen sene 75-85 olan aracıma düz 85 numara şanzıman yağı koydum sabahları - sıcaklıklarda ilk 400 metre zulüm gibi sert oluyor vitesler sonra pamuk gibi oluyor tekrar. Üst mekanizma mı yoksa şanzıman yağı mı emin olamadım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Mart 2022 Paylaş 21 Mart 2022 Çağrı Alaf yazdı: Bende Geçen sene 75-85 olan aracıma düz 85 numara şanzıman yağı koydum sabahları - sıcaklıklarda ilk 400 metre zulüm gibi sert oluyor vitesler sonra pamuk gibi oluyor tekrar. Üst mekanizma mı yoksa şanzıman yağı mı emin olamadım. değişin onu, şanzımanı ses yapana koylarlar satmadan önce soğukken dişliler zulüm çeker Yorum bağlantısı
Erkan Işık 21 Mart 2022 Paylaş 21 Mart 2022 Bende transporterın yagını degişdim 190 bin km de katalogda 75-90 yazıyordu 75-90 motul aldım koydum ama sabahları ilk çalısma sonrası 1 vites zorlamaya başladı yag ısınana kadar sıkıntı oyüzden daha ince olanı koyun Yorum bağlantısı
Recommended Posts