İçeriğe Yönlendir

Mpv’ye Geçiş, Verso’m


Emre Şimşek

Recommended Posts

Alpay Sumer
Çağlar Bayur yazdı:

boyalı araba ile yanlamak kadar zevklisi yok

Ayrilinan aracla mermer iliskisi de var diyolaaa 😉 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal

:nazar:

Kaputu bırak altındaki kapak bile boyalı. peeehh :tongue:

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Emin Önal yazdı:

:nazar:

Kaputu bırak altındaki kapak bile boyalı. peeehh :tongue:

 

 

Komple boyalı diye buna derim :yes:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Yağ bakımı

 

151250 km

0w40 Liqui Moly

Yağ filtresi

Polen Filtresi değişti

Hava filtresi temizlendi

Yağ hariç 1000₺

 

Yetkili servisten tampon braketi aldım 2180₺

IMG_2832.png

DEFDC7F0-1170-426B-AB84-77133393F42F.jpeg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu motor 0/40 mı kullanıyor

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Çağlar Bayur yazdı:

bu motor 0/40 mı kullanıyor

0/20 tavsiye etmiş fabrika. Sebebi de valvematic sistemin ilk çalışmada hızlı yağlanması gerekiyormuş. 0/20 bulunamazsa 5/30 demiş ama anladığım kadarıyla 0 daha sağlıklı. Gel gelelim servisler hep 5/30 koyuyor.

Fakat biz lpg ile kullandığımız için TEM oto forumlarda 0w40 tavsiye etmiş. Ben de tavsiyeye uyuyorum son 3 bakımdır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Oğuzkan arabayı almaya geldiğinde sağ kapılarda boya olduğunu anlamasın diye tutamakların içine orijinalindeki gibi(solda var) şeffaf film yapıştırdım. Bagaj ağzına da tampon çizilmesin diye yapıştıracağım fakat boyacı biraz daha beklememi söyledi.

 

Bir de tampon braketini değiştirdim. Tampon sökme takmaya 750₺ verdiğime kızdım. +40₺ de plastik klipslere verdim dedi 790 vermiştim. 😐

1 adet gereksiz vidadan kurtulmuş oldu böylece. Eksik klips varmış onu da tamamladım.


Forum bazı resimleri ters çeviriyor 🙃

IMG_2868.jpeg

IMG_2869.jpeg

IMG_2871.jpeg

IMG_2872.jpeg

IMG_2875.jpeg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Toyota’da bir üst sınıf yağ kullanma alışkanlıkları devam ediyor. Yani lpg kullanıyorsa nolmuş, niye kalın yağ? Motor daha çok ısınmıyorki, şunu anlamadılar gitti. 
 

lpg kuru yakıt. Belki benzine göre segmanlar daha az yağlanıyor. Bu durumda tam da olması gerektiği önerilen yağ kullanılmalı bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Toyota’da bir üst sınıf yağ kullanma alışkanlıkları devam ediyor.

yağda sınıfların kriteri nedir?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

yağda sınıfların kriteri nedir?


yağa mı motor koyuyoruz, motora mı yağ koyuyoruz? 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Toyota’da bir üst sınıf yağ kullanma alışkanlıkları devam ediyor. Yani lpg kullanıyorsa nolmuş, niye kalın yağ? Motor daha çok ısınmıyorki, şunu anlamadılar gitti. 
 

lpg kuru yakıt. Belki benzine göre segmanlar daha az yağlanıyor. Bu durumda tam da olması gerektiği önerilen yağ kullanılmalı bence

Methettiğiniz asakaşilerin piri tem oto fazla ısındığını yazmış. Şimdi sen tersini yazınca kafam karıştı. O zaman 0w20 koymalıyız.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emre Şimşek yazdı:

Methettiğiniz asakaşilerin piri tem oto fazla ısındığını yazmış. Şimdi sen tersini yazınca kafam karıştı. O zaman 0w20 koymalıyız.


Kendisiyle toyota forumda bu konuları tartıştık ama yok. İlla 40 koyacak :) ismi ufuk sönmez’di galiba

 

bence 40 numara koymayın da ne koyarsanız koyun. Burada aslında önemli olan yağın tortu bırakma oranı, deterjan katkıları. Valvematikteki mekanizma ince ve temiz yağı seviyor

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Emre Şimşek yazdı:

Oğuzkan arabayı almaya geldiğinde sağ kapılarda boya olduğunu anlamasın diye

Komple boyalı olmadan almam heryeri yeniden boyatman lazım :crazy:

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yağa mı motor koyuyoruz, motora mı yağ koyuyoruz? 

kriter vizkozite mi? nedir

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bence 40 numara koymayın da ne koyarsanız koyun.

yükseği 40 olanda ne oluyor?

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Kendisiyle toyota forumda bu konuları tartıştık ama yok. İlla 40 koyacak :) ismi ufuk sönmez’di galiba

 

bence 40 numara koymayın da ne koyarsanız koyun. Burada aslında önemli olan yağın tortu bırakma oranı, deterjan katkıları. Valvematikteki mekanizma ince ve temiz yağı seviyor

0w40 ile 0w20’nin farkı nedir?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Emre Şimşek yazdı:

0w40 ile 0w20’nin farkı nedir?

Sıcakken (100 derecede ) 0w 40 daha kalındır. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emre Şimşek yazdı:

0w40 ile 0w20’nin farkı nedir?

emisyon tantanası

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


toyota’nın valvematik mekanizmasının bozulmasını yağ viskozitesine bağlıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

O zaman 0w40 daha iyi korur

Çağlar Bayur yazdı:

emisyon tantanası

Emisyon? O da ne?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emre Şimşek yazdı:

O zaman 0w40 daha iyi korur

Emisyon? O da ne?

ızgarası güzel olur olur derler gebzede :mangal:

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


toyota’nın valvematik mekanizmasının bozulmasını yağ viskozitesine bağlıyorlar. 

arızaaya ordan burdan  sebep bulmak ata sporumuz, mekanizmayı incelemeli , karıncalanma falan mı oluyor metalde

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ızgarası güzel olur olur derler gebzede :mangal:

arızaaya ordan burdan  sebep bulmak ata sporumuz, mekanizmayı incelemeli , karıncalanma falan mı oluyor metalde


sevmir her yağı

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Emre Şimşek

Kedilerr.. Ah kediler.

Hanım beni uçağa bırakacak diye az önce arabanın başına geldik. Tavanda aslan kadar bir kedi bekliyordu. Gerekli tıslamaları yapıp arabadan uzaklaştırdım. Her zamanki gibi de kaputa bir kaç yerden tık tık vurdum. Sonra da arabayı çalıştırdım. Yolda arabadan gıcırtıya benzer garip gureba sesler gelmeye başladı. Allah’tan çok yol almamışım. 500 metre kadar ileride net bir kedi sesi alınca kenara çektim hemen stop ettim. Kaputu bir kaldırdım ki kediler parti yapıyor. 😃

Bir bağırdım ama 3 tanesi dağıldı kaçtı gitti hemen. Ama miyavlama devam ediyor. Sağ çamurluğun ordan bakalitin birini sökünce gördüm. Yazık korkmuştu önünü açtığım halde çıkmaya zor ikna oldu.  Ahanda resimlerde görünüyor.

Çok şükür hiç birine bişey olmadan atlattık ☺️

Umarım bi daha benim oraya gelmezler 

 

4pdkop5.jpeg?_gl=1*xieygk*_ga*NTM5MzcxNi

 

 

fblyvfn.jpeg?_gl=1*jmke9w*_ga*NTM5MzcxNi

 

 

avy6wz0.jpeg?_gl=1*1rvfmb3*_ga*NTM5MzcxN
 

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Oyyyyy, çok tatlı ama :D 

Geçmiş olsun :flowers:

Uçağa yetiştin mi?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

hibrit alırken sırf bunun için gergi kayışı olmayan araba seçmiştim :) 

 

 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
İsa Acar yazdı:

Oyyyyy, çok tatlı ama :D 

Geçmiş olsun :flowers:

Uçağa yetiştin mi?

Yetiştim şükür :)

Kalkmak üzere 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

hibrit alırken sırf bunun için gergi kayışı olmayan araba seçmiştim :) 

 

 

Abi hızlandıktan sonra atlamaya karar verse yine çok kötü. Kediye azami dikkat edelim, öyle kaputa vurmakla gitmiyor zalımlar..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...